Millä olette vaurastuneet palkkatyön ohessa?
Sijoittamalla? Sivubisneksillä? Lottovoitolla? Perintörahoilla?
Haluaisin kovasti saada tulonlähteen muualtakin kuin palkkatyöstä, vaikka ok palkka onkin. En vain yhtään tiedä mitä kohti kannattaisi lähteä.
Vinkit ja kokemukset jakoon :)
Kommentit (80)
Varmaa keinoa vaurastumiseen ei ole.
Fiksu sijoittaminen on todennäköinen keino vaurastua, jos aikaa on kymmeniä vuosia. Silloin korkoa korolle -ilmiö pääsee vaikuttamaan ja riski sille, että sijoitusten arvo romahtaa "liikaa" ennen kuin tarvitsee rahoja on pieni. (Romahdus voi tietysti tulla koska tahansa, mutta isonkin romahduksen jälkeen voi olla vielä reippaasti voitolla, jos sijoitukset on aiemmin tuottanut tarpeeksi hyvin.)
Avioliitolla, perinnöllä ja itse sijoittamalla.
Mä olen saanut pari perintöä. Sanot että "Haluaisin kovasti saada tulonlähteen muualtakin kuin palkkatyöstä", aika karua jos valitset perinnön vaihtoehtoseksi tulonlähteeksi - ja tää on sit ihan läpällä.
En millään. Osakkeisiin olen sijoittanut ja salkun arvo on kasvanut hyvin (paljon yleisindeksiä nopeammin), mutta ei niillä työstä tienatuilla ja huippuverotetuilla pennosilla mitään todellista sijoitusvarallisuutta saa aikaan.
Hyvä tuuri sattui kohdalle monia vuosia sitten. Veikkaus antoi kerrankin kunnolla, yleensä ennen aina vaan vei.
Muistattehan, että sijoittamisella te vain revitte rahat duunareiden selkänahkasta. Duunareiden, joilla ei itsellään ole koskaan mahdollisuutta vaurastua tai edes unelmoida paremmasta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Muistattehan, että sijoittamisella te vain revitte rahat duunareiden selkänahkasta. Duunareiden, joilla ei itsellään ole koskaan mahdollisuutta vaurastua tai edes unelmoida paremmasta työstä.
Sijoitan pääasiassa Yhdysvaltojen markkinoille, tuotto on huikeasti parempaa.
Sijoittamalla. Se lienee helpoin tapa kaikille. Perehdy korkoa korolle ilmiöön ja mieti sen kautta mihin voisit alkaa sijoittamaan pieniäkin summia. Sijoittaminen ei ole vain rikkaille, se on kaikille.
Netissä on paljon suomenkielisiä sijoitusblogeja myös, niitä kannattaa lueskella jotta inspiroituu, mutta sijoituspäätökset pitää tehdä itse.
Vaurastuminen on nyt uusi hittisana.
Kenties se on pehmeämpi kuin rikastuminen.
Vierailija kirjoitti:
Älä yksinkertaista liikaa. Olen duunari 10,35 €/h palkalla, elän vaatimatonta sinkkuelämää ja sijoitan satoja euroja kuussa.
No esim. eilen palautin ison säkillisen tölkkejä ja sijoitin rahat täysinäisiin
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, että olen duunarina itse pystynyt kuitenkin sijoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaurastuminen on nyt uusi hittisana.
Kenties se on pehmeämpi kuin rikastuminen.
Ainakin mun mielessäni rikastuminen tarkoittaa luksuselämän mahdollistavaa miljoonaomaisuutta, vaurastuminen sitä että saa esim. 300 000 euron salkun, joka mahdollistaa elintason maltillisen parantamisen ja tarjoaa samalla kivasti turvaa vanhuuden ja ikävien yllätysten varalle.
Vierailija kirjoitti:
Duunari voi myös sijoittaa. Olen itsekin duunari ja sijoitan. Ei minusta tule vaurasta, mutta mukavat säästöt tulee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yksinkertaista liikaa. Olen duunari 10,35 €/h palkalla, elän vaatimatonta sinkkuelämää ja sijoitan satoja euroja kuussa.
Äläs nyt viitsi puijata. Tuollaisesta palkasta sinulle ei millään jää käteen sen vertaa, että pystyt sijoittamaan rahaa kaikkien muiden kulujesi ja verojen jälkeen. Asuitpa sitten missä päin Suomea tahansa Paitsi jos asut vanhempiesi luona etkä maksa asumisestasi mitään...
Karsimalla menoja ja säästämällä.
Lyhentämällä asuntolainaa ja sijoittamalla pitkän tähtäimen säästöt.