Pelottaa tehdä raskaustesti!
Vauva 9kk. Imetän edelleen 5 krt päivä. Menkat tullut miten sattuu, nyt ei ole ollut menkkoja kahteen kuukauteen. Kolmena aamuna on nyt ollut pahoinvoiva olo, paleltaa, päätä särkee. Mun pitäis mennä syksyllä töihin. Melko varmasti siis päädyn aborttiin. Ahdistaa. Pakko mennä ostamaan se raskaustesti tänään. Pitäkää peukkuja etten ole raskaana!
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 15:21"]
Jos ne päivän menkat olikin valemenkat.....
[/quote]
Ehkä sit oli tai kiinnittymisvuoto. On aika tavallista ettei imetysaikana raskautta havaitse samalla tavalla kun menkat ei ole vielä säännölliset.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:39"] Mites se ehkäisyn käyttö? En saata uskoa, että pienten lasten äidit on niin vastuuttomia, että iso osa aborteista tehdään heille. Enkä nyt puhu juuri ap:sta vaan yleisesti.
Pidän peukkuja, ettei ap ole raskaana.
[/quote]
Ymmärrän ihan täysin ap:n ratkaisun. Itse tein abortin esikoisen imetysaikana. Aikaisemmin en olisi tehnyt. Kyseessä aikaisempaa parempi ymmärrys siitä, että miten paljon vauvan kanssa oleminen vaatii. Ei toista kiitos!
Itse en ymmärrä sitä, että vauvoja tehtaillaan ja sitten valitetaan kun elämä pyörii vain ja ainoastaan hiekkalaatikon ympärillä, tulee ero ja läskit jämähtää kylkiin!
Ellei halua enää' lapsia niin olisit ottanut strelisaation. Toisaaltaj os sulla vaan yksi lapsi niin lapselle leikkikaveri. Nyt on vastuunoton aika. Ei pidä haaroja levitellä jos ehkäisyasiat ei ole kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:39"] Mites se ehkäisyn käyttö? En saata uskoa, että pienten lasten äidit on niin vastuuttomia, että iso osa aborteista tehdään heille. Enkä nyt puhu juuri ap:sta vaan yleisesti.
[/quote]
Ymmärrän ihan täysin ap:n ratkaisun. Itse tein abortin esikoisen imetysaikana. Aikaisemmin en olisi tehnyt. Kyseessä aikaisempaa parempi ymmärrys siitä, että miten paljon vauvan kanssa oleminen vaatii. Ei toista kiitos!
Itse en ymmärrä sitä, että vauvoja tehtaillaan ja sitten valitetaan kun elämä pyörii vain ja ainoastaan hiekkalaatikon ympärillä, tulee ero ja läskit jämähtää kylkiin!
[/quote]
Haha:) Juurikin näin!
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:39"] Mites se ehkäisyn käyttö? En saata uskoa, että pienten lasten äidit on niin vastuuttomia, että iso osa aborteista tehdään heille. Enkä nyt puhu juuri ap:sta vaan yleisesti.
[/quote]
[/quote]
Haha:) Juurikin näin!
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 14:40"]
Ei kannata tuossa iässä tehdä aborttia jos kuitenkin haluat useamman lapsen.
[/quote]
Tajuan että nykyisen mieheni kanssa en halua enää yhtään enempää lapsia. Haluan pitää tästä 9kk vauvasta hyvää huolta ja saada talouteni kuntoon (mennä syksyllä töihin).
[/quote]sitten vasta seuraavan miehen knassa haluat lapsia. Ota sterilisaatio jos et nyt halua lasta.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 14:55"]
Hyvä ikäero lapsille. Moni on tykännyt, kun kaksi lasta kasvaa rintarinnan. Ei aivan kaksoset, mutta toisilleen läheiset silti. Vanhempi lapsi ei osaa olla kateellinen vauvalle noin pienillä ikäeroilla. Kahden vuoden ikäeroilla osaisi!
Jos olet raskaana, toivon, että toivut nopeasti alkujärkytyksestäsi. Mieti, jos ei olisi toista lasta, saisit parin vuoden sisällä olla enemmän viihdyttämässä ainokaistasi. Vauvassa on vihdettä tarpeeksi! Kuka aikuinen nyt jaksaisi yhden lapsen kanssa kotona ollakaan!
[/quote]oman lapsen kanssa jaksaa olla kotona jos vaan varaa on olla
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:39"] Mites se ehkäisyn käyttö? En saata uskoa, että pienten lasten äidit on niin vastuuttomia, että iso osa aborteista tehdään heille. Enkä nyt puhu juuri ap:sta vaan yleisesti.
Mä olen nähnyt niin monta paria joille on tullut ero juuri kun kaksi lasta on tullut peräkanaan. Yhden lapsen jaksaa vaikka mies olisi vastuuton paska, mutta kaksi lasta on moninkertainen työ.
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 14:55"]
Hyvä ikäero lapsille. Moni on tykännyt, kun kaksi lasta kasvaa rintarinnan. Ei aivan kaksoset, mutta toisilleen läheiset silti. Vanhempi lapsi ei osaa olla kateellinen vauvalle noin pienillä ikäeroilla. Kahden vuoden ikäeroilla osaisi!
Jos olet raskaana, toivon, että toivut nopeasti alkujärkytyksestäsi. Mieti, jos ei olisi toista lasta, saisit parin vuoden sisällä olla enemmän viihdyttämässä ainokaistasi. Vauvassa on vihdettä tarpeeksi! Kuka aikuinen nyt jaksaisi yhden lapsen kanssa kotona ollakaan!
[/quote]oman lapsen kanssa jaksaa olla kotona jos vaan varaa on olla
[/quote]
Niinpä. Mulla ei ole edes varaa jäädä kodinhoitotuelle vaan palaan töihin lapsen olleessa päälle vuoden. Miten siis toinen lapsi parantaisi taloutta mitenkään?
[/quote]
[/quote]
Mut miksei sitä ehkäisyä voi käyttää? Varsinkin kun on jo yksi todiste seksin johtamisesta raskauteen siinä kainalossa? Ei se raskaus nyt kovin epätodennäköinen ole, jos yksi lapsi on luomusti hankittu ja kuukautisetkin ovat tulleet jo useampaan otteeseen. Ihme pelleilyä tuollainen. Itse en ikinä harrastaisi seksiä ilman ehkäisyä, ellei raskaus olisi vähintäänkin OK.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:44"]
En oikeasti uskonut että näin voisi käydä. Kokoajan mietin että ehkäisy pitäisi aloittaa. Ajattelin että imetys, runsas laihtumiseni, ikäni (yli 36v) tekisivät raskautumisen todella epätodennäköiseksi. Pidetään nyt peukkuja että en ole raskaana.
[/quote]
Olisin veikannut iäksi ehkä n. 17v mutta siis aikuinen nainen? eikö tuon ikäisenä pitäisi jo tietää ehkäisystä?
[/quote]
[/quote]
säkin siis käytit imetystä "ehkäisynä"?
Ei helvetti. Onko olemassa vielä aikuisia ihmisiä, jotka eivät tajua voivansa tulla raskaaksi ilman ehkäisyä. Ei noin tyhmiä voi olla, pakko olla provo. Onnea vaan sinne raskaustestin ostoon.
Yhden lapsen vanhemmat eivät tiedä vanhemmuudesta mitään. Vanhemmuuteen kuuluu oleellisesti tarjota lapselle parhaat eväät elämään. Parasta mitä vanhempi voi lapselle tarjota on sisaruksia! Mikä pirun kermaperse kitisee, että lasten kanssa on liian rankkaa ja siksi ei voi tehdä sitä sisarusta? Minun kaikki lapseni ovat olleet pahasto allergisia ja huutaneen ensimmäiset kaksi vuotta. Kukaam ei ole auttanut, isovanhemmat eivät pärjänneet vaativien vauvojen kanssa. Silti vielä yksi tulossa, jos sattuisi ero tulemaan niin olisi ainakin lapset täysiä sisaruksia keskenään. Yhden päätin vielä tehdä, jos toiselle lapselle jotain sattuisi niin olisi vielä yksi sisarus jäljellä. Lasteni parhaaksi.
Jättäkää ne ekatkin hankkimatta jos ei viitsi vaivautua lapselle sisarusta tekemään.ä
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:39"]
Mites se ehkäisyn käyttö? En saata uskoa, että pienten lasten äidit on niin vastuuttomia, että iso osa aborteista tehdään heille. Enkä nyt puhu juuri ap:sta vaan yleisesti.
[/quote]
Itseasiassa täällä vauva.fi sivullakin on juttu, jonka mukaan Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tilastoista käy ilmi, että vuosittain tehtävistä raskaudenkeskeytyksistä 10 % tehdään noin vuoden sisällä synnytyksestä. http://www.vauva.fi/artikkeli/aidit_ja_isat/katiloliitto_ehkaisyneuvonta_on_puutteellista_synnytyksen_jalkeen
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:39"]
Mites se ehkäisyn käyttö? En saata uskoa, että pienten lasten äidit on niin vastuuttomia, että iso osa aborteista tehdään heille. Enkä nyt puhu juuri ap:sta vaan yleisesti.
[/quote]
Itseasiassa täällä vauva.fi sivullakin on juttu, jonka mukaan Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tilastoista käy ilmi, että vuosittain tehtävistä raskaudenkeskeytyksistä 10 % tehdään noin vuoden sisällä synnytyksestä. http://www.vauva.fi/artikkeli/aidit_ja_isat/katiloliitto_ehkaisyneuvonta_on_puutteellista_synnytyksen_jalkeen
[/quote]
Jotenkin kaameaa, että synnytyksen jälkeen pitäisi vielä tarkasti neuvoa ehkäisyasioissa. Yksi lapsi jo väännetty, eikä silti tiedetä lisääntymisasioista hölkäsen pöläystä ja ehkäisyssä luotetaan kaiken maailman uskomuksiin.
Oletko jo testannut oletko raskaana? Ei mene kaikilla hyvin ja toisaalta monet olisi kiitollisia jos saisivat edes yhden lapsen aikaan.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 16:05"]Yhden lapsen vanhemmat eivät tiedä vanhemmuudesta mitään. Vanhemmuuteen kuuluu oleellisesti tarjota lapselle parhaat eväät elämään. Parasta mitä vanhempi voi lapselle tarjota on sisaruksia! Mikä pirun kermaperse kitisee, että lasten kanssa on liian rankkaa ja siksi ei voi tehdä sitä sisarusta? Minun kaikki lapseni ovat olleet pahasto allergisia ja huutaneen ensimmäiset kaksi vuotta. Kukaam ei ole auttanut, isovanhemmat eivät pärjänneet vaativien vauvojen kanssa. Silti vielä yksi tulossa, jos sattuisi ero tulemaan niin olisi ainakin lapset täysiä sisaruksia keskenään. Yhden päätin vielä tehdä, jos toiselle lapselle jotain sattuisi niin olisi vielä yksi sisarus jäljellä. Lasteni parhaaksi.
Jättäkää ne ekatkin hankkimatta jos ei viitsi vaivautua lapselle sisarusta tekemään.ä
[/quote]
Kuulostat todella katkeralta:( Ei elämän tarvitse olla pelkkää uhrautumista ja kärsimystä, kukaan ei tule sinua siitä palkitsemaan!
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 16:05"]Yhden lapsen vanhemmat eivät tiedä vanhemmuudesta mitään. Vanhemmuuteen kuuluu oleellisesti tarjota lapselle parhaat eväät elämään. Parasta mitä vanhempi voi lapselle tarjota on sisaruksia! Mikä pirun kermaperse kitisee, että lasten kanssa on liian rankkaa ja siksi ei voi tehdä sitä sisarusta? Minun kaikki lapseni ovat olleet pahasto allergisia ja huutaneen ensimmäiset kaksi vuotta. Kukaam ei ole auttanut, isovanhemmat eivät pärjänneet vaativien vauvojen kanssa. Silti vielä yksi tulossa, jos sattuisi ero tulemaan niin olisi ainakin lapset täysiä sisaruksia keskenään. Yhden päätin vielä tehdä, jos toiselle lapselle jotain sattuisi niin olisi vielä yksi sisarus jäljellä. Lasteni parhaaksi.
[/quote]
Kuulostat todella katkeralta:( Ei elämän tarvitse olla pelkkää uhrautumista ja kärsimystä, kukaan ei tule sinua siitä palkitsemaan!
[/quote]sain ekani 44 vuotiaana ja olen vallan tyytyväinen, ikävää on vain se että kohta 18 vee. Pojalla on 3 sisarpuolta paljon pienempiä, että sikäli hyvin, poika saanutkin pelit ja vehkeet, nyt autokoulussa
Jos ne päivän menkat olikin valemenkat.....