Pelottaa tehdä raskaustesti!
Vauva 9kk. Imetän edelleen 5 krt päivä. Menkat tullut miten sattuu, nyt ei ole ollut menkkoja kahteen kuukauteen. Kolmena aamuna on nyt ollut pahoinvoiva olo, paleltaa, päätä särkee. Mun pitäis mennä syksyllä töihin. Melko varmasti siis päädyn aborttiin. Ahdistaa. Pakko mennä ostamaan se raskaustesti tänään. Pitäkää peukkuja etten ole raskaana!
Kommentit (50)
Siis eivätkö ihmiset tiedä, että edes vanhempien avioero ei vaikuta lapsen teini-iän ongelmaherkkyyteen yhtä merkittävästi kuin sisarus, johon on vähän ikäeroa? Jokainen voi googlettaa tutkimuksista, myös suomalaisista, joissa nousee esille se että kaikkein selkein riskitekijä lapsen tasapainoiselle kasvulle on liian pienellä ikäerolla hankittu sisarus. Vanhemmat eivät jaksa tukea lasta tarpeeksi, eivät lapsia pieninä eivätkä usempaa teiniä. Tämä ei ole oma mielipiteeni vaan faktaa tutkimusten perusteella.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 18:03"]Siis eivätkö ihmiset tiedä, että edes vanhempien avioero ei vaikuta lapsen teini-iän ongelmaherkkyyteen yhtä merkittävästi kuin sisarus, johon on vähän ikäeroa? Jokainen voi googlettaa tutkimuksista, myös suomalaisista, joissa nousee esille se että kaikkein selkein riskitekijä lapsen tasapainoiselle kasvulle on liian pienellä ikäerolla hankittu sisarus. Vanhemmat eivät jaksa tukea lasta tarpeeksi, eivät lapsia pieninä eivätkä usempaa teiniä. Tämä ei ole oma mielipiteeni vaan faktaa tutkimusten perusteella.
[/quote]
Luuserivanhemmat sattuneet tuohon tutkimukseen. Kyllä monet jaksaa. Itse koen lasten kasvattamisen elämäntyönä ja kunhan oma katraani menee kouluun, palaan taas kasvattamaan näiden luuserivanhempien lapsia. Voisitko laittaa linkkiä tutkimukseen, jotta jokainen voi itse päätellä tutkimuksen laadullisuuden.
Ei voi ymmärtää. Ei käytetä ehkäisyä ja sitten ihmetellään raskautta. Voisiko nämä jutut edes pitää ominaan. Suututtaa tuollainen vastuuttomuus.
Hyvä ihme, ehkäisystä raskauden jälkeen toitotetaan joka puolella. Varmasti sinullekin siitä on neuvollassa kerrottu!
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 16:05"]Yhden lapsen vanhemmat eivät tiedä vanhemmuudesta mitään. Vanhemmuuteen kuuluu oleellisesti tarjota lapselle parhaat eväät elämään. Parasta mitä vanhempi voi lapselle tarjota on sisaruksia! Mikä pirun kermaperse kitisee, että lasten kanssa on liian rankkaa ja siksi ei voi tehdä sitä sisarusta? Minun kaikki lapseni ovat olleet pahasto allergisia ja huutaneen ensimmäiset kaksi vuotta. Kukaam ei ole auttanut, isovanhemmat eivät pärjänneet vaativien vauvojen kanssa. Silti vielä yksi tulossa, jos sattuisi ero tulemaan niin olisi ainakin lapset täysiä sisaruksia keskenään. Yhden päätin vielä tehdä, jos toiselle lapselle jotain sattuisi niin olisi vielä yksi sisarus jäljellä. Lasteni parhaaksi.
Jättäkää ne ekatkin hankkimatta jos ei viitsi vaivautua lapselle sisarusta tekemään.ä
[/quote]
Kuulostat todella katkeralta:( Ei elämän tarvitse olla pelkkää uhrautumista ja kärsimystä, kukaan ei tule sinua siitä palkitsemaan!
[/quote]
Miksi olisin katkera? Miten olen uhrautunut? Lapsista saa valtavasti. Kun olen sen ekan päättänyt tehdä, täytyihän minun tehdä niitä sisaruksia. Lapsen parhaaksi. Ei se ole mitään uhrautumista, jokaisella äidillä vain on se tärkein työ tehtävänä. Ikäviä hedonisteja valitettavasti on ihan liikaa, ei jakseta sisaruksia lapselle hankkia, vaikka se on lapselle parasta.
Hei, ap taas tässä. Jännä että viestini oli kirvoittanut niin paljon kommentteja ja alapeukkuja. Ilmeisesti tämä on kuuma aihe! Kyllä myönnän olleeni ajattelematon kun en hankkinut ehkäisyä ajoissa. Eihän meillä ole ollut edes lähes lainkaan seksiä :D Aborttia minulle ei ole koskaan aiemmin tehty ja toivottavasti en ole nyt raskaana. (Apteekin raskaustesti odottaa pöydällä. Testaan huomenna aamuvirtsasta)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 16:05"]Yhden lapsen vanhemmat eivät tiedä vanhemmuudesta mitään. Vanhemmuuteen kuuluu oleellisesti tarjota lapselle parhaat eväät elämään. Parasta mitä vanhempi voi lapselle tarjota on sisaruksia! Mikä pirun kermaperse kitisee, että lasten kanssa on liian rankkaa ja siksi ei voi tehdä sitä sisarusta? Minun kaikki lapseni ovat olleet pahasto allergisia ja huutaneen ensimmäiset kaksi vuotta. Kukaam ei ole auttanut, isovanhemmat eivät pärjänneet vaativien vauvojen kanssa. Silti vielä yksi tulossa, jos sattuisi ero tulemaan niin olisi ainakin lapset täysiä sisaruksia keskenään. Yhden päätin vielä tehdä, jos toiselle lapselle jotain sattuisi niin olisi vielä yksi sisarus jäljellä. Lasteni parhaaksi.
Jättäkää ne ekatkin hankkimatta jos ei viitsi vaivautua lapselle sisarusta tekemään.ä
[/quote]
Kuulostat todella katkeralta:( Ei elämän tarvitse olla pelkkää uhrautumista ja kärsimystä, kukaan ei tule sinua siitä palkitsemaan!
[/quote]
Miksi olisin katkera? Miten olen uhrautunut? Lapsista saa valtavasti. Kun olen sen ekan päättänyt tehdä, täytyihän minun tehdä niitä sisaruksia. Lapsen parhaaksi. Ei se ole mitään uhrautumista, jokaisella äidillä vain on se tärkein työ tehtävänä. Ikäviä hedonisteja valitettavasti on ihan liikaa, ei jakseta sisaruksia lapselle hankkia, vaikka se on lapselle parasta.
[/quote]
Ei todellakaan ollut tarkoitus yläpeukuttaa! Ärsyttävää paskaa tuo että sisaruksia on pakko hankkia. Vaikka omat sisarukset on mulle tosi tärkeitä, olen nähnyt tuttavapiirissä paljon tapauksia, että sisaruksen (olipa iso tai pieni ikäero) kanssa ei juurikaan olla tekemisissä, ei lapsena eikä aikuisena. Ei siis tuo sisaruus automaattisesti onnea ja auvoa. Katkeralta kuulotat, ota huomioon, että sun tapasi/ajatusmaailmasi ei sovi kaikille.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 18:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei todellakaan ollut tarkoitus yläpeukuttaa! Ärsyttävää paskaa tuo että sisaruksia on pakko hankkia. Vaikka omat sisarukset on mulle tosi tärkeitä, olen nähnyt tuttavapiirissä paljon tapauksia, että sisaruksen (olipa iso tai pieni ikäero) kanssa ei juurikaan olla tekemisissä, ei lapsena eikä aikuisena. Ei siis tuo sisaruus automaattisesti onnea ja auvoa. Katkeralta kuulotat, ota huomioon, että sun tapasi/ajatusmaailmasi ei sovi kaikille.
[/quote]
Ja minä olen nähnyt niin paljon niitä ainoana lapsena kasvaneita kusipäitä. Kaikki enemmän taivähemmän itseään täynnä. Kukaan yksin kasvaneista ystävistäni ei ole päätynyt samaan ratkaisuun. Ovat katkeria lapsuudestaan.
Itse en käyttänyt ehkäisyä 38 vuoden jälkeen. Tulos. vauva 44 vuotiaana. Halusin vauvan mutta luovuin jo toivosta mutta tulikin. Suuri Kiitos, luon katseen ylös.