Mika Rämet: "Ilman rokotusta koronaviruksen aiheuttamaa tautia ei voi käytännössä mitenkään välttää"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007679759.html
"Ilman rokotusta koronaviruksen aiheuttamaa tautia ei voi käytännössä mitenkään välttää, se on levinnyt kaikkialle maapallolla ja ennemmin tai myöhemmin se osuu kohdalle. Ja se on tosiaan hyvin vakava tauti."
Niin! Kannattaisi ymmärtää, ettei sitä virusta voi pakoilla! Vaikka miten käyttäisit maskeja, pesisit käsiäsi, pitäisit turvavälejä yms. niin jossain vaiheessa se silti osuu sinunkin kohdallesi. Se virus on ovela ja iskee vaikka juuri silloin, kun riisut sen maskisi esim. ruokailun ajaksi, joudut tilanteeseen, jossa et voi pitää turvaväliä tai unohdat sen yhden kerran pestä kätesi. Suomestakin olemme lukeneet jo monia kertomuksia, joissa ihmiset ovat saaneet koronan kaikista varotoimista huolimatta.
Ja sitten kun se korona osuu kohdalle, on ensiarvoisen tärkeää, että oma immuunipuolustus on siihen valmiina. Siksi koronarokote tulee ottaa!
Kommentit (150)
Joo, luodaan lisää hysteriaa lammasmaiselle kansalle. Hyvä Mika Rämet. Ja nyt kaikki rokotejonoon, kipi, kipi.
Vierailija kirjoitti:
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko… "
Miltä koronavirusrokote suojaa? Suojaako koronavirusrokote koronavirustartunnalta?
Koronavirusrokote tarjoaa suojaa koronavirustautia ja erityisesti sen vakavia muotoja vastaan. Ei vielä tiedetä, estävätkö koronarokotteet viruksen tarttumista ihmisestä toiseen. Tieto tästä tarkentuu tutkimustiedon karttuessa."
Koronarokotteesta ei tiedetä vielä ollenkaan estääkö se taudin tarttumisen ja sen levittämisen muihin. Miksi levitetään tuollaista progagandaa? Jotta painostettaisiin ihmisiä ottamaan rokote?
Ei myöskään tiedetä kuinka pitkään kestää rokotteen teho, josta ei siis tosiaan olla varmoja mikä se teho oikein on. Silti meille vakuutetaan, että ei rokotteille myönnetä myyntilupaa, jollei olla varmoja että rokotteen hyödyt ovat varmasti haittoja suuremmat. Paitsi että haitoistakaan ei sori voida olla ihan varmoja, kun rokotettuja on nyt seurattu 6-9 kk sen normaalin usean vuoden sijasta.
pelkoelämä on poikaa kirjoitti:
Jos niin huono vastustuskyky on että ilman muuta sairastuu koronaan rokottamaton niin Tässä pitäis varmaan sitten ottaa piikit myös malariaan, koleraan, denguekuumeeseen, lassakuumeeseen, n ee ke risankkeriin, lavantautiin, hiviin, sirppisoluanemiaan, sokeritautiin , osteoporoosiin, kaihiin, mykoplasmaan, angiinaan, norsutautiin, sallan tautiin, mustaan surmaan, ateroskleroosiin, epilepsiaan, syyhyyn, maksakirroosiin, visvasyylinkiin, skolioosiin, kauhkoahtaumatautiin, vesikauhuun, keuhkopöhöön, näärännäppyyn ja proriasikseen
Aikamoinen pässinpää olet, anteeksi että sanon näin suoraan. Ainakin p*runmoinen viisastelija. Oliko ikää 16 v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vakava tauti juuri kellekäään.
Mitä nyt 5 % sen saaneista vanhuksista siihen kuolee.
Mutta mitäs väliä ihmisillä on, jos ikää on yli 50v tai sattuu kärsimään immuunipuutoksesta, eikös niin? Oma napa tärkein, kun ei sattumalta moisiin ihmisryhmiin (vielä) itse kuulu.
No hehän voivat sitten ihan vapaasti sen rokotteen ottaa.
Kannattaisi tutustua tarkemmin, minkä vuoksi on tärkeää, että mahdollisimman moni ottaa rokotteen. Siitä seuraa taudinaiheuttajan esiintyvyyden väheneminen, jolloin kaikkien tartuntariski automaattisesti pienenee. Rokotteiden ansiosta esim. polio ja tuhkarokko on saatu Suomesta käytännössä hävitetyksi, jolloin niiden tartuntaa ei voi Suomessa juuri mistään mitenkään saadakaan.
No hankkikaa te mitkä matkustelette ja olette sosiaalisia. Minä olen eläkkeellä. Matkusta lähimpään isoon kaupunkiin vain jos on pakko. Tapaan vain kaupan kassoja ja kaupan ruokalähettiä portaiden päästä. Älkää olettako että kaikilla on ihmiskontakteja mielinmäärin. Teidän karanteeni on minun normaali elämäni.
Taitaa rokotefanit vain pelätä, ettei yökerhot aukea eikä matkustaminen vapaudu ennenkuin suurin osa kansalaisista on ottanut rokotteen. Sun ja mun kaltaiset ovat uhka heidän biletykselleen, vaikka emme olekaan uhka heidän terveydelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 80-vuotiailla 10-20% kuolleisuus tautiin. Että eikö ole vakava vai?
Heillä elinikä on jo loppusuoralla ja vastustuskyky heikko ihan mille tahansa flunssalle. On normaalia kuolla tuon ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keuhkokuume vie edelleen voiton, vaikkakin:
" Vuodesta 2005 kuolemansyiden tilastoinnissa on otettu käyttöön kansainvälinen ohje, joka rajoittaa keuhkokuumeen hyväksymistä peruskuolemansyyksi useiden pitkäaikaissairauksien yhteydessä.Jos henkilöllä on keuhkokuumeen lisäksi esimerkiksi dementia, dementia valitaan peruskuolemansyyksi." www.stat.fi/til/ksyyt/2018/ksyyt_2018_2019-12-16_fi.pdf
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä koronavirusrokote suojaa? Suojaako koronavirusrokote koronavirustartunnalta?
Koronavirusrokote tarjoaa suojaa koronavirustautia ja erityisesti sen vakavia muotoja vastaan. Ei vielä tiedetä, estävätkö koronarokotteet viruksen tarttumista ihmisestä toiseen. Tieto tästä tarkentuu tutkimustiedon karttuessa."
Koronarokotteesta ei tiedetä vielä ollenkaan estääkö se taudin tarttumisen ja sen levittämisen muihin. Miksi levitetään tuollaista progagandaa? Jotta painostettaisiin ihmisiä ottamaan rokote?
Ei myöskään tiedetä kuinka pitkään kestää rokotteen teho, josta ei siis tosiaan olla varmoja mikä se teho oikein on. Silti meille vakuutetaan, että ei rokotteille myönnetä myyntilupaa, jollei olla varmoja että rokotteen hyödyt ovat varmasti haittoja suuremmat. Paitsi että haitoistakaan ei sori voida olla ihan varmoja, kun rokotettuja on nyt seurattu 6-9 kk sen normaalin usean vuoden sijasta.
Tämä rokotepropaganda alkaa saada jo tragikoomisia piirteitä. Mitäs sitten, jos rokotteesta onkin paljon haittaa tai ei mitään hyötyä, niin kukaa ottaa vastuun???
Älä ota rokotetta, luonto hoitaa sinut varmasti pois päiviltä ja jää tilaa muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla on kuolleisuus muihinkin tauteihin aika korkea. Ihmisten kuolleisuus ylipäätään on sata prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, luodaan lisää hysteriaa lammasmaiselle kansalle. Hyvä Mika Rämet. Ja nyt kaikki rokotejonoon, kipi, kipi.
Rämet on tainnut hankkia runsaasti rokotefirmojen osakkeita niin kritiikitöntä epätieteellistä analyysiä häneltä. Rokotteen ottaminen tulee aina tarkkaan punnita. Lähtökohta on, että rokotteista on aina sekä hyötyjä että haittoja. Jos hyödyt näkee suuremmiksi kuin haitat, josta ei nyt tiedetä kuin murto-osa niin rokote kannattaa ottaa. Riskitöntä rokotetta ei vaan ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän minä olen välttänyt influenssat 44 vuoden ajan? Tai ikinä ei ole siis ollut normiflunssaa kummempaa.
Et voi tietää, oletko välttänyt. Influenssankin voi sairastaa oireettomana. Tuskinpa olet kuitenkaan niiden 44 vuoden aikana joka vuosi influenssatesteissäkään rampannut.
Ehkä hänelle on kehittynyt luontainen immuniteetti, jos on sairastanut lievänä tai oireettomana. Sama tämän koronan kanssa, se on ollut Euroopassa jo marraskuusta 2019, uutisoitiin tänään. Mitä tuota rokotetta ottamaan, jos sai immuniteetin jo sairastamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on nykyisin niin kujalla kaikesta salaliittoteorioineen ettei oikeasti vakavia asioita voi jättää heidän päätettäväksi. Massarokotuksen tarkoitus ei ole suojella vain yksilöä vaan koko yhteiskuntaa. Ilman muuta suurin osa pitää rokottaa. Hallitus varmaan kokeilee ensin vapaaehtoisuuteen perustuvaa rokotusohjelmaa.
pakkorokotus olisi puhdasta tyranniaa ja sotanjulistus kansalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä rokotepropaganda alkaa saada jo tragikoomisia piirteitä. Mitäs sitten, jos rokotteesta onkin paljon haittaa tai ei mitään hyötyä, niin kukaa ottaa vastuun???
Muista, kukaan ei silloin kanna vastuuta. Olet silloin itse tehnyt päätöksen. Tähän he tulevat taas vetoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista, kukaan ei silloin kanna vastuuta. Olet silloin itse tehnyt päätöksen. Tähän he tulevat taas vetoamaan.
Niinpä. Otat rokotteen, se ei tohoakaan toivotulla tavalla. Se tehoaakin epätoivotulla tavalla ja satut saamaan loppuelämäksi elämänlaadun vievät taudin. Kärsit sen. En tule ikinä ottamaan rokotetta, jonka ottamiseen painostus aika rankastikin esim. syyllistämisen kautta kovenee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Rokote antaa tällä tiedolla suojan muutamaksi kuukaudeksi ja sinä aina on itse taudinkantajana ja levittää tautia. Todella hieno juttu!
Mikä hemmetti teitä oikein ajaa valehtelemaan?
Mikään tieto ei viittaa siihen, että tautia levittäisi kovinkaan kummoisesti. Tiedonpuutehan ei tuollaisesta kerro.
Suojaakin on odotettavissa vuosiksi. Mistä nämä "kuukausiksi" edes keksitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, ikävämpi homma meille, joilla on allergioita, eikä rokotetta siksi suositella. On varmaan pysyttävä loppuelämä neljän seinän sisällä. Mikäpä siinä.
Eihän allergiat rokotetteen ottamista tietenkään estä, vaan vakavat allergiat, eivätkä nekään varsinaisesti, vaan silloin kannattaa pitää apu tai vähintään epipen lähellä.
Sori, unohdin tosiaan sanan vakava tuosta välistä. Itsellä on vakaviakin allergioita ja Epipen löytyy, enkä kyllä uskaltaisi ottaa rokotetta. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin sitä ei suositellakaan vakavasti allergisille.
Suututtaa, kun on itse helmikuusta asti ollut eristyksissä ja katsonut kauhulla, kun viruksen vaan annettiin levitä ympäri maailmaa. Ja nyt sitten voivotellaan, että eipä sitä taudin saamista voi mitenkään välttää.
Nuorikin voi kuulua riskiryhmään jonkun sairauden/sairauksien takia. Itse oon jo sen verran vanha että otan rokotteen todennäköisesti kesään mennessä, oon terve toistaiseksi.
Otan rokotteen. Saan kaikenlaisia infektioita herkästi ja yleensä kaikki mikä ympäristössä liikkuu myös tarttuu. Asun paikkakunnalla, jonka koronatilanne on hyvä ja toistaiseksi olen siltä välttynyt. Tärkein syy lienee mahdollisuus tehdä etätyötä.
Yhtään terveellisemmin en voi syödä ja liikun säännöllisesti (urheilutausta). Hankalahoitoinen astma asettaa aika ajoin rajoitteita. Reumaakin on hoidettu ja se äkäilee edelleen muiden tautien lisukkeena.
Verikokeissa jotkin Ig-alkuiset arvot ovat alhaiset ja siksi olen kuulemma taipuvainen autoimmuunisairauksiin. Enpä niihin lukemiin ole kyennyt vaikuttamaan omilla toimillani.
Oletan, että usein tarvitsemani kortisoni tabletteina on yksi vaikuttava asia.
Ainoa asia mikä rokotteessa arveluttaa on mahdollinen allerginen reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt 5 % sen saaneista vanhuksista siihen kuolee.
Mutta mitäs väliä ihmisillä on, jos ikää on yli 50v tai sattuu kärsimään immuunipuutoksesta, eikös niin? Oma napa tärkein, kun ei sattumalta moisiin ihmisryhmiin (vielä) itse kuulu.
No hehän voivat sitten ihan vapaasti sen rokotteen ottaa.
Kannattaisi tutustua tarkemmin, minkä vuoksi on tärkeää, että mahdollisimman moni ottaa rokotteen. Siitä seuraa taudinaiheuttajan esiintyvyyden väheneminen, jolloin kaikkien tartuntariski automaattisesti pienenee. Rokotteiden ansiosta esim. polio ja tuhkarokko on saatu Suomesta käytännössä hävitetyksi, jolloin niiden tartuntaa ei voi Suomessa juuri mistään mitenkään saadakaan.
Miksi väität tuollaista, mitä THL ei edes tiedä. Kukaan ei vielä tiedä, estääkö rokote tartunnat vai ei. Se on tavoite ja toive, mutta fakta se ei ole. Yhtä totta voi olla väite ettei rokote estä taudin leviämistä ollenkaan.
Ei edes niillä Tampereen hoivakodin vanhuksilla ollut oireita!