Mika Rämet: "Ilman rokotusta koronaviruksen aiheuttamaa tautia ei voi käytännössä mitenkään välttää"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007679759.html
"Ilman rokotusta koronaviruksen aiheuttamaa tautia ei voi käytännössä mitenkään välttää, se on levinnyt kaikkialle maapallolla ja ennemmin tai myöhemmin se osuu kohdalle. Ja se on tosiaan hyvin vakava tauti."
Niin! Kannattaisi ymmärtää, ettei sitä virusta voi pakoilla! Vaikka miten käyttäisit maskeja, pesisit käsiäsi, pitäisit turvavälejä yms. niin jossain vaiheessa se silti osuu sinunkin kohdallesi. Se virus on ovela ja iskee vaikka juuri silloin, kun riisut sen maskisi esim. ruokailun ajaksi, joudut tilanteeseen, jossa et voi pitää turvaväliä tai unohdat sen yhden kerran pestä kätesi. Suomestakin olemme lukeneet jo monia kertomuksia, joissa ihmiset ovat saaneet koronan kaikista varotoimista huolimatta.
Ja sitten kun se korona osuu kohdalle, on ensiarvoisen tärkeää, että oma immuunipuolustus on siihen valmiina. Siksi koronarokote tulee ottaa!
Kommentit (150)
Mitenköhän minä olen välttänyt influenssat 44 vuoden ajan? Tai ikinä ei ole siis ollut normiflunssaa kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän minä olen välttänyt influenssat 44 vuoden ajan? Tai ikinä ei ole siis ollut normiflunssaa kummempaa.
Et voi tietää, oletko välttänyt. Influenssankin voi sairastaa oireettomana. Tuskinpa olet kuitenkaan niiden 44 vuoden aikana joka vuosi influenssatesteissäkään rampannut.
Jaa-a, ikävämpi homma meille, joilla on allergioita, eikä rokotetta siksi suositella. On varmaan pysyttävä loppuelämä neljän seinän sisällä. Mikäpä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vakava tauti juuri kellekäään.
Yli 80-vuotiailla 10-20% kuolleisuus tautiin. Että eikö ole vakava vai?
7.8% oli keväällä luku.
Lapsia ei voida näillä näkymin rokottaa eikä myöskään raskaana olevia tai vakavasti allergisia. Mitäs niille tehdään?
Koronarokotteesta on löydetty HIV-virusta
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei voida näillä näkymin rokottaa eikä myöskään raskaana olevia tai vakavasti allergisia. Mitäs niille tehdään?
Lasten tilanne on jo hoidossa. Heille hankitaan kovalla kiireellä laumasuojaa kouluissa.
Keuhkokuume on yli 70-vuotiaiden viidenneksi yleisin kuolinsyy että siinä mielessä onnihan loogista, että vanhat kuolevat koronaankin. Johonkin sitä on kuoltava.
Kyllä rokote on hyvä ottaa, sitten kun se on myös pitkäsä juoksusa testattu. Muutoin mennään ojasta allikkoon. Siihen asti välit, desit, maski jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vakava tauti juuri kellekäään.
Mitä nyt 5 % sen saaneista vanhuksista siihen kuolee.
Mutta mitäs väliä ihmisillä on, jos ikää on yli 50v tai sattuu kärsimään immuunipuutoksesta, eikös niin? Oma napa tärkein, kun ei sattumalta moisiin ihmisryhmiin (vielä) itse kuulu.
No hehän voivat sitten ihan vapaasti sen rokotteen ottaa.
Kannattaisi tutustua tarkemmin, minkä vuoksi on tärkeää, että mahdollisimman moni ottaa rokotteen. Siitä seuraa taudinaiheuttajan esiintyvyyden väheneminen, jolloin kaikkien tartuntariski automaattisesti pienenee. Rokotteiden ansiosta esim. polio ja tuhkarokko on saatu Suomesta käytännössä hävitetyksi, jolloin niiden tartuntaa ei voi Suomessa juuri mistään mitenkään saadakaan.
No hankkikaa te mitkä matkustelette ja olette sosiaalisia. Minä olen eläkkeellä. Matkusta lähimpään isoon kaupunkiin vain jos on pakko. Tapaan vain kaupan kassoja ja kaupan ruokalähettiä portaiden päästä. Älkää olettako että kaikilla on ihmiskontakteja mielinmäärin. Teidän karanteeni on minun normaali elämäni.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, ikävämpi homma meille, joilla on allergioita, eikä rokotetta siksi suositella. On varmaan pysyttävä loppuelämä neljän seinän sisällä. Mikäpä siinä.
Eihän allergiat rokotetteen ottamista tietenkään estä, vaan vakavat allergiat, eivätkä nekään varsinaisesti, vaan silloin kannattaa pitää apu tai vähintään epipen lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotteesta on löydetty HIV-virusta
Ei tasan tarkkaan ole. Lopeta se valehtelu.
Australian koronarokotekandidaatissa oli tarkoituksella käytössä HIV:n proteiini, joka ei ole sama kuin HIV-virus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 80-vuotiailla 10-20% kuolleisuus tautiin. Että eikö ole vakava vai?
Yli 80-vuotiailla kuolleisuus alkaa olemaan enempi kuin todennäköinen
Yli 100-vuotiaista kuolee kaikki.
Kuolleisuus maapallolla on AINA 100%. Mitkään rokotteet/rokottamatta jättämiset ei sitä muuksi muuta.
Jos niin huono vastustuskyky on että ilman muuta sairastuu koronaan rokottamaton niin Tässä pitäis varmaan sitten ottaa piikit myös malariaan, koleraan, denguekuumeeseen, lassakuumeeseen, n ee ke risankkeriin, lavantautiin, hiviin, sirppisoluanemiaan, sokeritautiin , osteoporoosiin, kaihiin, mykoplasmaan, angiinaan, norsutautiin, sallan tautiin, mustaan surmaan, ateroskleroosiin, epilepsiaan, syyhyyn, maksakirroosiin, visvasyylinkiin, skolioosiin, kauhkoahtaumatautiin, vesikauhuun, keuhkopöhöön, näärännäppyyn ja proriasikseen
Rokote antaa tällä tiedolla suojan muutamaksi kuukaudeksi ja sinä aina on itse taudinkantajana ja levittää tautia. Todella hieno juttu!
Kannataa syödä vain kotona, niin ei tarvitse riisua maskia syömisen ajaksi. Kannattaa välttää kaikkia sellaisia paikkoja, joissa on muita ihmisiä. Jos sellaiseen paikkaan on aivan pakko mennä, kannattaa käyttää ffp3-hengityssuojainta sekä suojalaseja. Käsidesipullo kulkee jo muutenkin taskussa, käsidesin käyttöön on jo niin tottunut, että tuskin unohtuu. Kotiin tullessahan muutenkin pestään aina kädet, pesin jo ennen pandemiaakin.
Mulla ei ole mitään kiirettä ottaa rokotetta. Voin hyvin odottaa, että rokotteesta on enemmän kokemusta. Ehkä vuoden päästä voin harkita.
Lakatkaa nyt jo hypettämästä sitä rokotetta Moderna pellet.Rokotetta EI pidä ottaa.Se on PIRUN suuri suunnittelma ihmiskunnan kadoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikaflunssa jäi kiertoon ihan tavalliseksi flunssaksi. Eikö koronankin pitäisi jäädä?
No, se jäi "ihan tavalliseksi influenssaksi" kiertoon. Ja sitä vastaan on rokote. Lisäksi oli niin läheistä sukua espanjantaudille, että osalla ihmisistä oli sitä vastaan jo immuniteetti.
Korona on ihan eri virus, jota vastaan kellään ei ole immuniteettia, ja siksi tuli näin raju pandemia.
Mistäs tiedät! On voinu koronanuhia pyöriä täällä jo iät ja ajat.
Kun ma mut sairastuu enemmän kuin kantikset, niin jostakin sekin kertoo
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut edes influenssaa enkä ole rokotetta ottanut.
Kyllä on kova rokotemainostus meneillään.
Niin kun aika monet muut ottavat niitä influenssarokotteita. Luulisi että viimeistään tämän vuoden aikana kaikille olisi laumasuojan käsite tullut tutuksi, mutta jos ei halua ymmärtää niin ei.
Yli 100-vuotiaista kuolee kaikki.