Mies vertaa minua exäänsä ja puhuu ilkeästi, olisiko parempi erota?
Mies usein riitojemme aikana saattaa verrata minua exäänsä, kertoo että heillä oli erilaista ja ihanampaa, kun eivät riidelleen juuri koskaan. (Heidän suhteensa kesti vain alle puoli vuotta, ja tämä exä oli vieläpä vain 17-vuotias, vaikka mies on 28..). Esim. eilen riitelimme siksi, että mies oli perjantaina lähtenyt rakennus hommien jälkeen juomaan, vaikka oltiin sovittu, että loppuilta vietetään yhdessä. Mies ei edes ilmoittanut tästä minulle, eikä vastannut koko päivänä/iltana viesteihini, vaan vasta seuraavana päivänä kertoi, että ei vastaillut koska oli juomassa. Vaikka mies pyysi anteeksi, on tästä mielestäni silti syytä suuttua. Mies on myös sanonut, että ei yhtään ihmettele että minun exät ovat exiä, kun eivät hekään varmasti minua jaksaisi.. (Ilmeisesti siis sen takia, kun suutun jos mies ignooraa viestejäni tai rikkoo lupauksia).
Mielestäni tuo on todella ilkeästi sanottu. Kysyin, miksi sitten on edes kanssani, niin vastasi koska haluaa kyllä seurustella kanssani ja rakastaa minua. Mutta itse en enää tiedä, onko mitään järkeä olla enää yhdessä. Ei ole mukava kuulla juttuja hänen exästään, miten paljon helpompaa hänen kanssaan oli. Ja vielä tuo, että luulee minun exieni jättäneen minut koska suutun helposti, vaikka asia ei tosiaankaan mennyt näin.
Olisiko parempi erota?
Kommentit (43)
Älä nyt ihmeessä eroa, oikea kultakimpalehan tuo on.
No tiedäthän sinä hyvä tyttö, että ilkeän, juovan ja tavoittamattomiin välillä katoavan miehen kanssa ei kannata elämää lähteä rakentamaan.
Ihmettelen, miks et ole jo eronnut tuosta ihanasta miehestä?
Ei kai tästä nyt olisi tarvinnut aloitusta tehdä? Tiedät itsekin, että juovan ja katoilevan miehen kanssa ei aleta suhteeseen.
No jos jaluat elää noin lopun elämääsi etkä ikinä halua olla aidosti onnellinen niin jatka ihmeessä. Epäkunnioittavat miehet kun on todella haluttuja, niin voit menettää loistoyksilön jos lähdet.
En katselisi tuollaista tyyppiä päivääkään. Mulla pitää olla raitis ja luotettava puoliso.
Pelkän otsikon perusteella: Kannattaa miettiä miten se vaikuttaa omaan päivittäiseen elämään ja pidemmällä tähtäimellä että se yleensä läheisin aikuinen ihminen puhuu sinulle ilkeästi.
Jos sanot että hei puhut minulle ilkeästi, voisitko yrittää lopettaa, niin mikä on vastaus? Kertooko vastaus siitä että toinen haluaa edes yrittää olla hyvä sinulle vai välittääkö tunteistasi lainkaan?
Millainen on elämä ihmisen kanssa joka ei välitä tunteitasi tai jopa kokee itse saavansa pahasta mielestäsi jotain? Millaisena näet vointisi viiden vuoden päästä jos päätät että ilkeys saa jatkua eikä siitä kannata välittää?
Iske seuraavalla kerralla takaisin. Käske menemään takaisin exänsä luo, mutta eikun hetkinen, (oletan nyt) exähän jätti hänet, kas kumma. Mutta on kyllä oikea kultakimpale, selkeästi olet laastari tuolle exälle. Kannattaa juosta ja kovaa.
Onko ihmiset nykyään näin uusavuttomia?
Rakkauden perusta on toisen kunnioittaminen. Kunnioittaako miehesi sinua mielestäsi? Tuo suhde ex-tyttöystävään, joka on lapsi mieheen verrattuna, on täytynyt olla hyvin alisteinen. Tytön mielestä on ollut hienoa, kun on "aikuinen poikaystävä" ja hän on suostunut huonoon kohteluun, kun ei ole oikein vielä tietoa millainen seurustelusuhteen tulee olla. Ja miehen mielestä on ollut hyvä tilanne, kun on voinut tehdä mitä lystää. Mieti miestäsi esim. isänä. Onko hän sellainen vastuullinen ihminen, jonka kanssa haluaisit lapsia. johon voit luottaa? Kannattaisiko etsiä toinen mies, joka kunnioitaa sinua ja toiveitasi?
Mies on sanonut, että ei exäänsä takaisin halua, ja haukkunut tätä h#oraksi (ilmeisesti, koska exällä ollut paljon eri yhden illan juttuja heidän eron jälkeen), ja he eivät ole missään tekemisissä.
- AP
Ällöttävää . Sairasta koko porukka . Tehkää töitä ja maksakaa laskut lopettakaa varastelu huumeet.
Vierailija kirjoitti:
Mies on sanonut, että ei exäänsä takaisin halua, ja haukkunut tätä h#oraksi (ilmeisesti, koska exällä ollut paljon eri yhden illan juttuja heidän eron jälkeen), ja he eivät ole missään tekemisissä.
- AP
Seurustelee teinin kanssa alistaakseen ja vielä haukkuu sitä noin. Eiköhän se sitä suhteenkin aikana tehnyt. Ajattele jos sinulla olisi teini-ikäinen tyttö tuollaisen semipedarin kanssa. Kuolaisi tytön kavereita ja lastaan huo rittelisi.
Hän ei halua tasavertaista kumppania vaan jonkun jonka yli kävellä.
Jo tuo, että vertailee eksäänsä olisi mulle liikaa. Menee sitten tämän luo... ups, eikö se halua sua takaisin. Niinpä!
Sitten sun haukkuminen, että olet ollut mahdoton omille eksillesi. Hän saa liittyä samaan porukkaan tuollaisista olettamuksista.
Epärehellisyys, ei pidä sovitusta ja vielä piilottelee (ei vastaa). Alkavaa alkoholismia tuollainen.
Liian monta negaa yhdeltä ihmiseltä, ei tarvii sietää.
Vierailija kirjoitti:
No tiedäthän sinä hyvä tyttö, että ilkeän, juovan ja tavoittamattomiin välillä katoavan miehen kanssa ei kannata elämää lähteä rakentamaan.
Tämäpä tämä.
Minulla oli 19 vuotiaana 28v tapailu kumppani ja se käytyi yhteiset viikonloput siihen että kielsi minulta ruokailuastoiden käytön ja syömisen. Sain juotua salaa suihkussa koska en saanut käyttää laseja tai juoda. Hänellä oli tapana tökkiä minua teroitetuilla lyijykynillä ja panna aamulla ja illalla. Mitään ei tehty, ei juteltu. Välillä arvosteli vaatteitani. Eksästäsi tulee samanlaiset värinät, että mitenkö terve tuo suhde nyt oli oikeasti.
En näe sinulle tulevaisuutta tämän miehen kanssa. Tiedät ja tunnet sen itsekin.