Mies vertaa minua exäänsä ja puhuu ilkeästi, olisiko parempi erota?
Mies usein riitojemme aikana saattaa verrata minua exäänsä, kertoo että heillä oli erilaista ja ihanampaa, kun eivät riidelleen juuri koskaan. (Heidän suhteensa kesti vain alle puoli vuotta, ja tämä exä oli vieläpä vain 17-vuotias, vaikka mies on 28..). Esim. eilen riitelimme siksi, että mies oli perjantaina lähtenyt rakennus hommien jälkeen juomaan, vaikka oltiin sovittu, että loppuilta vietetään yhdessä. Mies ei edes ilmoittanut tästä minulle, eikä vastannut koko päivänä/iltana viesteihini, vaan vasta seuraavana päivänä kertoi, että ei vastaillut koska oli juomassa. Vaikka mies pyysi anteeksi, on tästä mielestäni silti syytä suuttua. Mies on myös sanonut, että ei yhtään ihmettele että minun exät ovat exiä, kun eivät hekään varmasti minua jaksaisi.. (Ilmeisesti siis sen takia, kun suutun jos mies ignooraa viestejäni tai rikkoo lupauksia).
Mielestäni tuo on todella ilkeästi sanottu. Kysyin, miksi sitten on edes kanssani, niin vastasi koska haluaa kyllä seurustella kanssani ja rakastaa minua. Mutta itse en enää tiedä, onko mitään järkeä olla enää yhdessä. Ei ole mukava kuulla juttuja hänen exästään, miten paljon helpompaa hänen kanssaan oli. Ja vielä tuo, että luulee minun exieni jättäneen minut koska suutun helposti, vaikka asia ei tosiaankaan mennyt näin.
Olisiko parempi erota?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että en varmasti täydellinen ole ollut itsekään, ja myönnän että olen suuttunut myös asioista joista ei olisi syytä suuttua (esim. vaikka mies olisi pari tuntia kanssani ja lähtenyt sitten omille menoilleen, olen siitä saattanut suuttua vaikka syytähän ei ole). Eli en voi siis täysin laittaa kaikkia syitä miehen niskoille. Mies on myös puhunut kavereidensakin kanssa siitä, kun minä syytän häntä kaikesta.
- AP
Näinkö sinun itsetuntosi on jo poljettu? Samalla tavalla suhtautuvat ne naiset, jotka alistuvat fyysiseen pahoinpitelyyn: "Pekka" on kyllä pohjimmiltaan hyvä ja rakastava mies ja syytä on minussakin kun ärsytän ja jankutan turhasta. Joten ei mikään ihme, jos "Pekka" aina aika ajoin hermostuu minuun ja vetää turpaan. Kyllähän sen ymmärtää ja jälkeenpäin on aina niin ihanaa. :(
Ihan samalta kuulostaa sinun tilanteesi, väkivalta on vaan enemmänkin henkisellä puolella.
Ja jälleen mies ei ole vastannut minulle koko päivänä, vaikka piti tänään nähdä.. Eipä minulla tosiaan ole muita vaihtoehtoja kuin erota.
- Ap
Eivät ole tekemisissä? Miten mies sitten tietää exän uusista yhdenillanjutuista? Omituinen kuvio kaikenkaikkiaan.