Onko Mandi hyvä nimi?
Kommentit (41)
Mun nimi on Mandi ja inhoan tätä.
Mieluummin joku muu, mikä tahansa kelpaa.
Aikoinaan Barry Manilow lauloi "Mandy"-nimisestä tytöstä ja niitti sillä maailman mainetta, ei kai tuo Mandi - nimimuunnos voi kamalan huono olla. Ihan ok.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:26"]
Tiedoksi vaan, että mandy tarkoittaa venäjäksi pimppiä...voi tarkistaa..
.
[/quote]
Tuskin.
Mutta aloittajalle, kaunis nimi minun mielestäni!
.
[/quote]
Venäjän kielessä ei edes ole y-kirjainta. Voi tarkistaa...
Mun mielestä Mandi ei ole mitenkään erikoinen nimi. Mutta koska meidän koiran nimi on Mindi, niin... :D
.
[/quote]
Eikä tarkoita.
Ja ihan vaan tiedoksi, lähes kaikki nimet tarkoittaa jollain kielellä jotakin.
On hyvä nimi! Tykkään tosi paljon.
Jotenkin vieras nimi suomea äidinkielenään puhuvalle. Parempia nimiä olisivat esim Marja, Manta ja Minna (olisit aikaasi edellä, sillä kovin monta Minnaa ei vauvoista tällä hetkellä löydy).
Mieluummin Mandi kuin joku Minna!
Ihan kiva nimi, mulle tulee vain aina ensimmäisenä mieleen eräs tuon niminen joka harrasti ihan ammattimaista huijausta Facebookin kirpputoreilla.
Mistä tuli mieleen? Onko suvuissa? Sehän pohjautuu Amandaan, onko siinä joku vika? Manta, joskus Manti on Amandan luonteva suomalainen lyhenne.
Mulle tulee myös mieleen Mandi Lampi, joka oli joku telkkarin lapsitähti, koki kovan kohtalon ja teki itsemurhan.
Kannattaa myös miettiä sitä antaako ihmiselle nimeksi lähtökohtaisesti lyhenteen tai lempinimen.
Teidän pitää myös miettiä sitä, että kun tyttärenne 35 vuoden kuluttua esittelee itsensä, niin ajattelevatko ne muut huoneessa olevat ihmiset teitä, naisen vanhempia ja teidän nimivalintoja, vai keskittyvätkö he siihen samassa huoneessa olevaan naiseen.
Tuli mieleen sieltä suvusta. Amandakin kävi kyllä mielessä, mutta yhdistettynä toiseen nimeen ja sukunimeen tulisi koko nimestä A-lla alkavien rypäs.
ap
Mielestäni on kyllä.
Erikoisempi, mutta ei mitenkään vaikeasti kirjoitettava tai lausuttava. Kirjoitusasultaan kaunis.
Meillä on Mandi-tyttö, iso jo tosin, mutta muistan nimen valintaa. Mietimme pitkään Sannit, Senni, Mariat, Eerikat ja Tuulit. Sitten luin erästä kirjaa, jonka päähenkilön siskon nimi oli Mandi. Ajattelin heti, että siinäpä kiva nimi ja se valittiin meidänkin tytölle.