olen metsästystä harrastava mies. kysyttävää?
"Naisella" meni käteen äskeinen, joten mä kokeilen!
Kommentit (164)
Meneehän se ammuttu lihakin syötäväksi eikä minnekään roskiin?
Kuinka paljon Brokeback Mountain kertoo suomalaisten metsästys reissuista? Onko yhtymä kohtia?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:00"]
Osaat sotia. Erittäin kovaa tekstiä. Paljos oot ollut sodassa? Sukulaismiehellä kuoli kaverit sodassa ja sen jälkeen sanoi ettei ole karvakinttujen perään itkenyt! Ei ne eläimet ihmisen takia pelkää tai ole varuillaan. Ne on saaliseläimiä joten se kuuluu niiden luontoon!
[/quote]
Vai, että luonnollista olla saaliseläin!? On sulla niin väkevää argumentointia, että olet häpeäksi esi-isillesi, jotka sentään osasivat tulla toimeen luonnon kanssa, tai ainakin luulen...
Mitäpä, jos Sumatran kannibalit sanoisivat susta samaa, niin kait sitten nyökyttelisit vaan sitä rupista päätäsi? Tappaminen ja syödyksi tuleminen on välttämätön paha, mutta jos osaat edes lukea niin missään siinä ei lue sanaa "huvi" tai "harrastus", vai lukeeko!?
Ja, kun kirjoitin, että osaan sotia, niin siinä ei missään sanota mun olleeni sodassa vaan kuvaillaan taitoja esimerkiksi suhteessa sinuun. Ei esimerkiksi se kolmen valion ampuminen ollut sattumaa, vaan ammuin ne jokaisen laakista, kiitos hyvän näön ja nuorena ammuttujen tuhansien laukausten ilmakiväärillä. Sillä samalla ilmakiväärillä me kylän pojat kävimme sotaa toisiamme vastaan ja vaikka kuvittelet, ettei se ole sama kuin sotia oikeilla kivääreillä, niin voin kertoa, ettei ehdi kissaa sanoa, kun BSA Meteorin luoti taittaa 50 metrin matkan, joka samalla on metsässä liki maksimimatka, jonka voit eteesi nähdä. Kyllä se opettaa pitämään pään sekä perseen piilossa ja liikkumaan niin nopeasti asemasta toiseen, että jos tulisi sota, niin mulla olisi edes käsitys mikä tappaa varmasti, mistä voi selvitä hengissä ja miten kovaa kuntoa sotilaalta vaaditaan. Tuollaiset pilipalipojat kuin sinä olet, teidät persraiskattaisiin alle vartin vyörytyksen. Ei kestäisi pää eikä kunto. Teistä ole kuin avuttomia eläimiä ampumaan.
[/quote]
Sulla on kyllä kummallinen fetissi tohon miestenväliseen anaaliyhdyntään :D ja oot ihan älyttömän kiivas pauhaaja. Voin kertoa sulle myös sitten, että jos mentäis nyrkkeilykehään niin voisin hakata sulta naaman tummaks silmänkään räpsähtämättä. Nyt lopetan tän keskustelun tommosen perseraiskausuhoajan kanssa!
[/quote]
Kihise raivossas raukka, tekee helvetin hyvää tuollaiselle nössölle kuulla hieman totuuksia ittestäs ja siitä miten vähän tuollaista kukaan kunnioittaa. Eikä se kunnioitus kasva ainakaan silleen, että perustelee saaliseläimen refleksinomaista käytöstä paeta saalistajaansa, kun silloinhan sinäkin oot synnynnäinen saalisELÄIN. Voin nimittäin vakuuttaa, että mikäli kuka tahansa ampuisi sua siitä posken vierestä silleen, että tunnet ilmavirran, niin johan herra metsästäjä muutuisi saaliseläimeksi nanosekunnissa, olettaen että erotat edes luodin itkasta? Tämän esimerkinkään jälkeenkään tuskin ymmärrät miten typerästi yritit oikeuttaa eläimen tappamisen viittaamalla pakorefleksiin, vaikka se on sisäänrakennettu ominaisuus aivan kaikkiin eläimiin, jopa ihmiseen. Tuollainen pelle pitäisi heittää Korkeasaaren tiikerihäkkiin ennen ruokinta-aikaa, niin saisi luokkaa pari sekuntia nauraa herra vitun saaliseläintä! :D
Tuohon turpakäräjään en viitisi edes vastata, sun uskottavuus meni jo silloin, kun avasit ekan kerran suusi. Kaveri, jolla on noin vähän eväitä, ni se tuskin osaa kunnolla edes treenata.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:58"]
Sä et vieläkään vastannut aiheeseen missä kysyin siitä ihmisen tarpeettoman suuresta lihan kulutuksesta, kuten kehonrakentajat tekee. Eli se on moraalisesti ihan oikein?
[/quote]
Suurin osa mun käyttämästä lisäproteiinista tulee Hera-proteiinista. Syön myös paljon kananmunia sekä normaalisti kalaa, kanaa ja lihaa. En siis ole vegetaristi enkä sano, että muidenkaan pitäisi olla. Koko tämä arvostelu perustuukin kaikkeen siihen turhan kärsimykseen, jota te teette harrastuksen/huvin saadaksenne. Teidän takianne niin monet petoeläimet kärsivät näin ankarissa oloissa suunnatonta nälkää, kun saaliseläimet ovat harvassa ja joukossa ei ole vanhuuden takia helppoja saaliita. Lyhytnäköisen taloudellisen ja muiden verukkeiden kautta koko eläinpopulaatio on ajettu niin vähiin, että mikäli läntinen talousjärjestelmämme joutuisi systeemikriisin kaltaiseen kaaokseen, ei kestäisi viikkoakaan, kun hirvet ja peurat olisi tapettu lähes sukupuuttoon. Ja samalla kuolisivat sudet, karhut ja ilvekset. Ihminen on kuitenkin niin äärettömän typerä, että mikäli jokin systeemi on toiminut ihmisiän suht hyvin, niin kuvitellaan ettei siihen tule mitään jatkossakaan, mutta entä jos tuleekin? Siinä kohtaa on turha urputtaa, että "mä luulin", kun meet vittu minne metsään tahansa, niin tyhjyys tulee vastaan ja pakokauhu valtaa alaa. Ei tarvita kuin yksi isompi pyhäviikonloppu ja marketit huutaa tyhjyyttään ja silti ymmärretä miten ohuella langalla ruokahuolto lepää. Eläinpopulaatio pitäisi saada paljon suuremmaksi monestakin syystä ja karjankasvatuksen määräyksiä muuttaa niin, että vaikka eläin päätyy ruuaksemme, ei eläin kärsi missään vaiheessa oli kilpailu miten kireää tahansa. Se on vähin minkä voimme tehdä niiden eteen, joilta viemme hengen säilyttääksemme omamme. Ja vaikka tiedän, ettet aio lopettaa sitä metsästystä, niin lakki pois päästä, kun nyljet eläintä. Hävettää muutenkin niiden puolesta, joille äiti ja isä opettaneet käytöstapoja.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:58"]
Sä et vieläkään vastannut aiheeseen missä kysyin siitä ihmisen tarpeettoman suuresta lihan kulutuksesta, kuten kehonrakentajat tekee. Eli se on moraalisesti ihan oikein?
[/quote]
Suurin osa mun käyttämästä lisäproteiinista tulee Hera-proteiinista. Syön myös paljon kananmunia sekä normaalisti kalaa, kanaa ja lihaa. En siis ole vegetaristi enkä sano, että muidenkaan pitäisi olla. Koko tämä arvostelu perustuukin kaikkeen siihen turhan kärsimykseen, jota te teette harrastuksen/huvin saadaksenne. Teidän takianne niin monet petoeläimet kärsivät näin ankarissa oloissa suunnatonta nälkää, kun saaliseläimet ovat harvassa ja joukossa ei ole vanhuuden takia helppoja saaliita. Lyhytnäköisen taloudellisen ja muiden verukkeiden kautta koko eläinpopulaatio on ajettu niin vähiin, että mikäli läntinen talousjärjestelmämme joutuisi systeemikriisin kaltaiseen kaaokseen, ei kestäisi viikkoakaan, kun hirvet ja peurat olisi tapettu lähes sukupuuttoon. Ja samalla kuolisivat sudet, karhut ja ilvekset. Ihminen on kuitenkin niin äärettömän typerä, että mikäli jokin systeemi on toiminut ihmisiän suht hyvin, niin kuvitellaan ettei siihen tule mitään jatkossakaan, mutta entä jos tuleekin? Siinä kohtaa on turha urputtaa, että "mä luulin", kun meet vittu minne metsään tahansa, niin tyhjyys tulee vastaan ja pakokauhu valtaa alaa. Ei tarvita kuin yksi isompi pyhäviikonloppu ja marketit huutaa tyhjyyttään ja silti ymmärretä miten ohuella langalla ruokahuolto lepää. Eläinpopulaatio pitäisi saada paljon suuremmaksi monestakin syystä ja karjankasvatuksen määräyksiä muuttaa niin, että vaikka eläin päätyy ruuaksemme, ei eläin kärsi missään vaiheessa oli kilpailu miten kireää tahansa. Se on vähin minkä voimme tehdä niiden eteen, joilta viemme hengen säilyttääksemme omamme. Ja vaikka tiedän, ettet aio lopettaa sitä metsästystä, niin lakki pois päästä, kun nyljet eläintä. Hävettää muutenkin niiden puolesta, joille äiti ja isä opettaneet käytöstapoja.
[/quote]
Niin. Aina kunnioittanut eläimiä ja elämää. Enhän minä tässä kihise kiukusta? Sinähän rupesit niin suurella raivolla haukkumaan mua ties miksi? Ja uhkasit väkivallalla ja raiskaamisella yms.? Tuo sun käytöskö on jotenkin sivistynyttä? Eihän tollaisia vihanpurkauksia tule kuin teinipojilla, joille testosteroni on uusi asia tai sitten vanhemmille joilla on vakavia ongelmia. Käytätkö steroideja?
Sulla on kyllä erittäin hyvä itseluottamus tuohon sun ihmistuntemukseen. Muutaman kirjoitetun lauseen perusteella pystyt kertomaan kuinka joku pystyy / ei pysty treenaamaan.
Ihan kysymys vielä: oletko koskaan käynyt maaseudulla, navetassa tai sikalassa?
Täytyy kyl sanoo vielä et oot ihan kurko jätkä. Lapsena menitte sotaa ilmakivääreillä joista lähtönopeus varmaan 500m/s ? Sitten sodan hävinnyttä varmaan pantiin perseeseen? Vähän vanhempana armeijaan, jossa olit niin kova jätkä et kerta heitolla ylikersantiksi. Jotain alokasta varmaan taas pantiin perseeseen. Sitten kehonrakennusta ja voiman kehittämistä, jotta voi panna perseeseen, niitä joilla on erilainen maailmankuva kuin itsellään.
Sairasta porukkaa enkä tarkoita metsästäjää
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 06:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:58"]
[/quote]
[/quote]
Niin. Aina kunnioittanut eläimiä ja elämää. Enhän minä tässä kihise kiukusta? Sinähän rupesit niin suurella raivolla haukkumaan mua ties miksi? Ja uhkasit väkivallalla ja raiskaamisella yms.? Tuo sun käytöskö on jotenkin sivistynyttä? Eihän tollaisia vihanpurkauksia tule kuin teinipojilla, joille testosteroni on uusi asia tai sitten vanhemmille joilla on vakavia ongelmia. Käytätkö steroideja?
Sulla on kyllä erittäin hyvä itseluottamus tuohon sun ihmistuntemukseen. Muutaman kirjoitetun lauseen perusteella pystyt kertomaan kuinka joku pystyy / ei pysty treenaamaan.
Ihan kysymys vielä: oletko koskaan käynyt maaseudulla, navetassa tai sikalassa?
[/quote]
Väärin, en missään vaiheessa ole uhannut, vaan kysynyt, että miltä tuntuisi se, jis joku alkaa metsästää sua. En myöskään uhannut panna sua perseeseen, vaan sanoin, että se olisi halutessani mahdollista. Kaksi asiaa ja niitäkään sinä kykene ymmärtämään oikein. :D
Mitä sitten tulee tapaani puhua sulle, niin se on aivan tarkoituksellista ja vähintä, jonka voin tehdä niiden huviksesi tappamiesi eläinten puolesta. Älä siis kuvittele, että tuntisin minkäänlaista sääliä ja kirjoitan juuri niin kuin kaltaisesi huvikseen tappaja ansaitsee.
Viimeisen kerran sanon vielä, ettei se mitä olen nähnyt navetoissa oikeuta tappamaan villieläimiä. Ennemminkin meidän kaikkien pitäisi puuttua niihin sääntöihin, joiden puitteet määrittävät ne kilpailuolosuhteet, joissa eläimiä ravinnoksemme kasvatetaan. Vaikea edes ymmärtää miten joku voi olla niin sairas, että edes yrittää koplata nämä kaksi asiaa yhteen ja oikeuttaa sillä sen toisen? Pitäisi varmaan taas kysyä, että hyväksyisitkö itse sen, että sinua metsästettäisiin huvin vuoksi tai laitettaisiin kasvamaan sikalan karsinaan? Äläkä nyt tule sanomaan, että uhkaan sinua sikalaan joutumisella, vaikka sinne varmaan sopisitkin. :D
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 21:26"]
A) Epäilen edelleen ikääsi, koska:
-1. Noi sun perseraiskausjutut kuulostaa ihan joltain varhaisteinien jutuilta: "Ryssä tulee ja perseraiskaa! Hihihihi"
-2. Pauhaat jostain BSA Meteorilla käydyistä sotaleikeistä, jotka myöskin kuuluvat sinne 13-vuotiaan softista pelaavan pojan / tytön elämään
-3. Yleensä 30v lähennellessä tuollainen idealismi katoaa tai ainakin tajuaa sen olevan naivia.
B) Minä olen päättänyt, että mulla on oikeus tappaa Suomen lain mukaan eläimiä metsästäessäni. Sulla ei ole oikeus panna ketään mihkään reikään väkisin, jos et ole sitä ymmärtänyt.
C) "tulee ehkä vielä päivä, kun sinua arvioidaan siten kuin minä paraikaa arvioin sinua." Sä oikeasti meinaat olevas niin Laupias Samarialainen, että pystyt tuomitsemaan muiden tekoja? Meinaatko oikeasti, että jos sua katsotaan yläilmoista, niin olet yksi pyhä?
D) Jos arvioidaan sun harrastuksiesi etiikkaa ihan pikkasen:
1. Sotaleikit ilmakiväärillä. Ei kauhean turvallista, eikä järkevää. Sodan eettisyys on muutenkin vähän niin ja näin. Onko osa sivistyneisyyttä edes harjoitella sodan käyntiä varsinkaan noin intensiivisesti?
2. Kehonrakennus ja autourheilu. Jos katsotaan, että mikä tätä planeettaa syö, niin se on liiallinen kulutus (Lue Johdatus 1990-luvun ajatteluun Pentti Linkola) ja saasteet. Sä siis kulutat huomattavan paljon ravintoa, pudottaakses taas painoas ja lopulta kiivetäkses lavalle pienissä housuissa pullistelemaan?
Monen mielestä on turhamaista omistaa kaksi autoa, mutta mitä on sitten sellainen että toisella autolla ajetaan kisaa, joka kuluttaa polttoainetta (=tuottaa saasteita) monta kertaa enemmän verrattuna normaaliin autoiluun?
E) Ei, mun ei ole pakko ampua eläimiä pysyäkseni hengissä, eikä sun ole pakko harrastaa mitään pysyäkses hengissä. Sä ehkä ajattelet ettei sun harrastukses "satuta" ketään, mutta yritä ajatella kaikkea vähän laajemmassa mittakaavassa ja yritä hankkia vähän suhteellisuuden tajua. Mä ruokin niitä eläimiä joka vuosi, mulla on omia eläimiä, mä teen linnunpönttöjä. Käyn virhon kanssa talkoilla kunnostamassa jokia. Rakastan asua maalla ja liikkua luonnossa, mutta en mä nosta eläintä ihmisen tasolle. Mä nään mitä eläimet tekee toisilleen. Ne ei pidä jostain / se ei mahdu laumaan, niin ne tappaa sen. Ihan kotieläimetkin. Ei ne ole ihmisiä. Ei vaikka Disneyn Bambi elokuvassa ne puhuukin.
Mulla oli koira, jonka sain 8vuotiaana. Kun olin 11-vuotias se juoksi ensimmäisen kerran kaadolle. Kerran se karkas multa häkistä ja koko kylä nauroi kun ajoin sen perässä mopolla. Mä juoksin ja pyöräilin sen kanssa. Mä etsin sitä koko yön kun se jääräpää haukku hirveä koko. Kun se koirani oli 12-vuotias oli mulla jo toinen koira, mutta Karo oli silti uniikki koira. Alko tulemaan selville, että nyt sen päivät ovat viimeisillään. Äiti sanoi, että pitäis viedä eläinlääkärille, mutta mä en halunnut antaa kenkään vieraan koskea siihen. Sen verran reilu ystävä päätin olla, että jos sen eutanasian saa niin saa multa. Hain naapurilta pistoolin ja kävelin koiran kanssa metsään. Ei ollut mikään helppo teko ja totta helvetissä itkin sen jälkeen. Hautasin koiran sen häkin takana olevan koivun juureen eikä siihen häkkiin ole tänäkään päivänä toinen koira mennyt.
Nykyään mulla on jo kolmas koira ja rakastan sitäkin. Siinä on jo esimerkiksi yksi helvetin hyvä ystävä, joita sä väitit ettei mulla ole ensimmäistäkään!
[/quote]
Liki samat sanat kuin tuolla toiselle, olet itsesäälissä rypevä raukka, joka ei kykene tuntemaan myötätuntoa ulkopuolista kohtaan. Sen verran poikkeat tuosta toisesta, että sulla on vielä hitusen omaatuntoa jäljellä, kun et muuten yrittäisi hyvittää tekemääsi pahaa rakentamalla linnunpönttöjä, ruokkimalla eläimiä ja kohentamalla eläinten mahdollisuuksia selvitä takiamme.
Tarinasi koirastasi ja oli aika hyvä, mutta kuvaa ehkä parhaiten koiran hyvyyttä, ei sun. Tiesitkö, muuten että mullakin on ollut koira ja, vaikka mulla olisi ollut mahdollisuus ampua se, niin soitin eläinlääkärille, joka antoi ensin sen verran unilääkettä, että koirani nukahti ja vasta sitten annettiin sellainen annos, joka pysäytti sydämen. Ja, kun sain olla koko tuon ajan koirani vierellä, niin otin pään polvelle ja silitin, kunnes koira nukahti ja lähti rauhallisesti toisen piikin jälkeen uusille niityille. Ymmärrät itsekin kumpi tapa oli parempi, vaikka toki ymmärrän, jos joku haluaa säästää tuon satasen ja ampua koiraansa päähän.
Mulla on sellainen ehdotus, että kun seuraavan kerran ammut eläimen, niin katso sitä silmiin, kun elämä katoaa ja näet, että se on poissa. Tuu sitten takasin palstalle ja kerro mitä mietit? Rutkutitko jalat poikki polven kohdalta vai mietit oliko se aivan pakko tehdä? Sen jälkeen voit ehkä ymmärtää mitä itse ajattelen ja miksi en enää tapa yhtään eläintä tarkoituksella.
[/quote]
Niin helvetin monta asiaa tuossa oli ja et sit pystynyt yhteenkään vastaamaan. Ei se koira kärsi yhtään sen enempää ku sitä ampuu silmien väliin se on saletti. Hevonen esim on helpompi ja varmempi lopettaa ampumalla kuin aineilla. Nautahan lopetetaan niin että pulttipyssyllä päähän ja lasketaan veret. Sitten HK:lle palasiksi ja sun lautaselle, että pakarat kasvais.
No nyt rautalankaa miehelle: mikä ajoi metsästyksen pariin? Miksi tykkäät käydä metsästämässä? Oliko kasvuympäristössäsi (lapsena) metsästykseen kannustavaa kasvatusta? Kunnioitatko saalista? T. Se kasvissyöjä joka kunnioittaa enemmän sitä metsämiestä, kuin tehotuotantoeläimiä mussuttavaa ummikkoa...
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 23:07"]
Jos tohon pitäisi sanoa jotain, niin ollaan aika linkolalaisella tiellä. Lue sitten: Esko Valtaojan Avoin tie, joka mielestäni antaa realistisemman arvauksen siitä, mihin maailma on menossa.
[/quote]
Tuota, olen lukenut Eskon kirjoja paljonkin, mutta olen lukenut myös muiden fyysikkojen kirjoja sitäkin enemmän. En edes pidä häntä minään erityisen hyvänä ajattelijana koskien mm. niitä lausuntoja, joita hän on antanut geenimanipulaaion puolesta ruuan tuotannossa. Yksi syy on mahdollisesti se, ettei hän ole ilmeisesti mikään kovin hyvä koodaaja ja hänen logiikkansa siten varsin rajoittunutta. Meinaan, että mikäli hän ajattelisi hieman pidemmälle, niin hän näkisi sen, ettemme tiedä DNA:n tiedontallennusmekanismeista tarpeeksi ollaksemme varmoja mitä oikein tapahtuu, kun eläinperäisiä DNA-pätkiä lisätään kasveihin. Voisin perustella tätä tietämättömyyttä mm. tikanpojan ymmärryksellä kiivetä puuhun, mutta en nyt jaksa kirjoittaa riittävän montaa esimerkkiä, jotta ymmärtäisit missä on selvä ristiriita sen kanssa jonka oletamme tietävämme geeneistä. Toinen asia, jota Esko ei ymmärrä, liittyy elektroniikkaan ja tapaan, jolla geenimanipulaatiota tehdään. Tiedätkö sinä muuten mikä on geeliajaolaite ja miten alkuperäinen DNA pätkitään sekä erotellaan ennen istuttamista viruksen avulla osaksi uutta DNA:ta? Kolmas asia, jota Esko ei ymmärrä, liittyy niihin riskeihin, jotka voivat realisoitua vasta kymmenien vuosien kuluttua siitä, kun koehenkilömme söi geenimanipuloitua ruokaa. Ja mikäli tuo tavara päätyy osaksi jokaisen länsimaisen ihmisen ravintoa, eli meistä tehdään näitä koehenkilöitä, niin sairastuneiden määrä lasketaan miljoonissa ja firma, joka tuon teki, konkurssissa samana päivänä, kun syyllisyys voidaan osoittaa. Kukaan ei tule saamaan korvauksia, ei edes Esko.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 21:15"]
Kuule jäpikkä. Niin kauan kuin syöt tehotuotettua lihaa/ kananmunia tai ylipäätään "raa'asti ja brutaalisti" teurastettua eläimen lihaa (ööö, mitähän seremonioita siellä terastamoissa järjestetään kuolleiden possujen muistolle?), olet täysin jäävi keskustelemaan aiheesta. Itse asiassa olet munattomampi kuin metsästäjät: laitat jonkun muun tappamaan ravintosi, minkä jälkeen voit jeesustella ja purkaa aggressioitasi av:lla :D Säälittävää. Ei kukaan aikuinen ihminen voi olla noin kujalla...
[/quote]
Meissä kahdessa on kuitenkin se ratkaiseva ero, että me emme tapa huviksemme ja yritämme muillakin tavoin vaikuttaa siihen, että ne eläimet, jotka joutuvat ravinnoksemme, niillä olisi ennen kuolemaansa nykyistä parempi elämä. Ja siihen vaikutetaan parhaiten säädöksillä, jotka koskevat kaikkia karjankasvattajia, jotta ne kasvattajat, jotka eivät ole yhtä kylmiä kuin sinä, voivat kasvattaa eläimensä hyvissä oloissa eikä kaltaisesi raukat saa kilpailuetua pitämällä omiaan kaltoin. Äläkä ymmärrä väärin, niitä sääntöjä ei pitäisi rukata vähän, vaan tavalla, joka oikeasti kohentaa eläinten olosuhteita ja, jos se tarkoittaa ihmispopulaation vähentämistä, niin olkoon niin, mutta aloitetaan ensin siitä, että lopetetaan maahanmuutto ylikansoitetusta Afrikasta ja annetaan kantasuomalaisten väkiluvun vähentyä luonnollista kautta, kunnes se on luonnin kannalta kestävällä tasolla. Äläkä nyt tule sanomaan, että muualla Euroopassa on enemmän porukkaa neliökilometrilla, koska toisella vääryydellä ei voi koskaan perustella toista vääryyttä. Sitähän sinä nimittäin jatkuvasti yrität, mutta vain siksi, jotta voit uskotella olevasi hyvällä asialla, vaikka todellisuudessa olet kylmä tappaja.
[/quote]
Miksi teet minusta oletuksia yhden kirjoituksen perusteella? Vai että kylmä tappaja ihan :D No jos nyt ihan totta puhutaan, niin olen kyllä tappanut aika monta itikkaa elämäni aikana (enkä nyt puhu lehmistä), ja hämähäkkejäkin (vaikka yleensä otan ne paperille ja vien ulos, hassu kun olen), joten ehkä minua voi siten tappajaksikin kutsua. Mutta ei siinä mielessä kuin sinä affekteissasi siellä fantasioit.
Mies on yrittänyt kyllä saada minua metsälle mukaan, mutta tulin siihen tulokseen että olen yhtä raukkamainen kuin Sinä, eli otan kaupan hyllystä sitä tehotuotettua Scheissea aina kun luomua ei ole saatavilla. Sinä et ole yhtään sen parempi kuin metsästäjä, joka itse tappaa saaliinsa. Olet epäuskottava paasaaja; rinnastettavissa kettutyttöön, joka käyttää nahkasaappaita.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 23:26"]
Niin helvetin monta asiaa tuossa oli ja et sit pystynyt yhteenkään vastaamaan. Ei se koira kärsi yhtään sen enempää ku sitä ampuu silmien väliin se on saletti. Hevonen esim on helpompi ja varmempi lopettaa ampumalla kuin aineilla. Nautahan lopetetaan niin että pulttipyssyllä päähän ja lasketaan veret. Sitten HK:lle palasiksi ja sun lautaselle, että pakarat kasvais.
[/quote]
Ei siinä sun jutussa ollut mitään muuta kuin epätoivoinen yritys hakea oikutusta tappamisen jatkamiselle sillä, että perustellaan vääryys vääryydellä. Siksi sellaiseen vastaaminen vie asian vain hakoteille eikä yhdenkään eläimen asema parane pätkän vertaa.
Haetko muuten multa jotain synninpäästöä, kun mä ole siihen ihan väärä henkilö? Voin muuten myös kertoa, että olen katsonut kahteenkin kertaan sen tehomaataloutta koskevan "Jokapäiväinen leipämme"-dokumentin, jossa näytetään se tila, johon lähes vapaa ja eettisesti täysin hukassa oleva karjankasvatus on eläimet ajanut. Kyllä siellä näytetään miten eläin lopetetaan, vatsa viilletään koneellisesti auki ja ihan kaikki kauheudet, johon ihminen pystyy, kun tarpeeksi itseään kylmettää. Mutta edelleenkään se vääryys ei oikeuta luonnossa elävän eläimen tappamista huvin vuoksi. Ei kotieläimiä tuolleen vielä 100 vuotta sitten kohdeltu ainakaan noin suurissa määrin ja mikäli tässä jokin mättää, niin se ei ole mun mielipide vaan ihmisten välinpitämättömyys avuttomia kohtaan. Ja tämä tulee iskemään meitä ja kovaa, kun ravinnosta tulee vielä joku päivä pulaa, tahomaatalous romahtaa syystä A tai B, mutta seurauksella X. Silloin näemme millainen paska ihminen on oikeasti ja miten kestää, kun ristikko laitetaan navan kohdalle eikä armoa anneta.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 21:15"]
Kuule jäpikkä. Niin kauan kuin syöt tehotuotettua lihaa/ kananmunia tai ylipäätään "raa'asti ja brutaalisti" teurastettua eläimen lihaa (ööö, mitähän seremonioita siellä terastamoissa järjestetään kuolleiden possujen muistolle?), olet täysin jäävi keskustelemaan aiheesta. Itse asiassa olet munattomampi kuin metsästäjät: laitat jonkun muun tappamaan ravintosi, minkä jälkeen voit jeesustella ja purkaa aggressioitasi av:lla :D Säälittävää. Ei kukaan aikuinen ihminen voi olla noin kujalla...
[/quote]
Meissä kahdessa on kuitenkin se ratkaiseva ero, että me emme tapa huviksemme ja yritämme muillakin tavoin vaikuttaa siihen, että ne eläimet, jotka joutuvat ravinnoksemme, niillä olisi ennen kuolemaansa nykyistä parempi elämä. Ja siihen vaikutetaan parhaiten säädöksillä, jotka koskevat kaikkia karjankasvattajia, jotta ne kasvattajat, jotka eivät ole yhtä kylmiä kuin sinä, voivat kasvattaa eläimensä hyvissä oloissa eikä kaltaisesi raukat saa kilpailuetua pitämällä omiaan kaltoin. Äläkä ymmärrä väärin, niitä sääntöjä ei pitäisi rukata vähän, vaan tavalla, joka oikeasti kohentaa eläinten olosuhteita ja, jos se tarkoittaa ihmispopulaation vähentämistä, niin olkoon niin, mutta aloitetaan ensin siitä, että lopetetaan maahanmuutto ylikansoitetusta Afrikasta ja annetaan kantasuomalaisten väkiluvun vähentyä luonnollista kautta, kunnes se on luonnin kannalta kestävällä tasolla. Äläkä nyt tule sanomaan, että muualla Euroopassa on enemmän porukkaa neliökilometrilla, koska toisella vääryydellä ei voi koskaan perustella toista vääryyttä. Sitähän sinä nimittäin jatkuvasti yrität, mutta vain siksi, jotta voit uskotella olevasi hyvällä asialla, vaikka todellisuudessa olet kylmä tappaja.
[/quote]
Miksi teet minusta oletuksia yhden kirjoituksen perusteella? Vai että kylmä tappaja ihan :D No jos nyt ihan totta puhutaan, niin olen kyllä tappanut aika monta itikkaa elämäni aikana (enkä nyt puhu lehmistä), ja hämähäkkejäkin (vaikka yleensä otan ne paperille ja vien ulos, hassu kun olen), joten ehkä minua voi siten tappajaksikin kutsua. Mutta ei siinä mielessä kuin sinä affekteissasi siellä fantasioit.
Mies on yrittänyt kyllä saada minua metsälle mukaan, mutta tulin siihen tulokseen että olen yhtä raukkamainen kuin Sinä, eli otan kaupan hyllystä sitä tehotuotettua Scheissea aina kun luomua ei ole saatavilla. Sinä et ole yhtään sen parempi kuin metsästäjä, joka itse tappaa saaliinsa. Olet epäuskottava paasaaja; rinnastettavissa kettutyttöön, joka käyttää nahkasaappaita.
[/quote]
Oleko oikeasti niin pihalla, että näen täältä milloin ap kirjoittaa tai joku muu metsästystä harrastava tappaja, tai sitten joku, joka puolustelee miehensä tekosia? Entä, kuvitteletko että olet ainoa, joka suojelee myös noita hyönteisiä? Me ollaan perheen kanssa jo pitkään otettu kärpäsetkin kiinni tiheäsilmäisellä perhoshaavilla, kun se on paljon kärpästen tapetteihin liiskaamista fiksumpaa, hygienisempää ja vieläpä tehokkaampi tapa pyydystää niitä pinnalta kuin pinnalta. Ja miksi niitä sitten liiskaisi sinne haaviin, kun voi avata oven ja päästää ulos? Eikä se ole "hassua" vaan ehkäpä sen on juuri sitä mitä meidän jokaisen pitäisi tehdä tässä armottomassa maailmassa.
Hyväksyisitkö muuten sen, että miehesi tappaisi delfiineitä, valaita tai isoja apinoita? Ja, jos et hyväksyisi, niin miksi ja osaatko nähdä ollenkaan mitä yritän sanoa, miksi elinvoimainen luonto eläimineen olisi meidän kaikkien etu? Sairasta tappaa sitä, jota pitäisi suojella, jotta jos kova paikka tukee, niin luonto on ainoa asia, joka suojelee myös meitä. Eläinpopulaatio pitäisi kasvattaa 10-100 kertaiseksi nykyisestä ja vaikka se sitten toisi myös kustannuksia, eläintuhoja ja muuta haittaa, niin samalla tästä maasta tulisi se viimeinen reservaatti, joka antaisi kaikille maapallon ihmisille toivoa elämän jatkumisen mahdollisuudesta isomman katastrofin kohdatessa.
Vastaa nyt siihen kysymykseen autourheilusta ja kehonrakennuksesta?
Hirvee jätkä syyllistämään muita ja haukkumaan raukaks. Kato eka et o oma selusta puhdas ennen ku muita haukut!
Olen toiminut yli 10v asiantuntijana alalla X ja vielä riittää opittavaa. Millaisen tutkimuksen perusteella ylikersantti pystyy perustelemaan nuo väittämänsä eläinpopulaation koosta ja metsästyksen vaikutuksesta eläinpopulaatioon?
Käykö niitä eläimiä ikinä sääliksi? Oletko koskaan jättänyt empatiasyistä ampumatta? Miten kohtelet koiraasi?
Vaikutuin lapsena Erkki Rekimiehen Tapporahat- kirjasta, suosittelen sinullekin.
Olen jättänyt monta kertaa ampumatta. Esimerkiksi vasan joka on perheen ainoa.
Jos et tiennyt, niin ei se riista siellä luonnossa villinä ja vapaana elä. Riistanhoitopiirit ja metsästäjät ruokkii niitä riistapelloilla ja ruokintapaikoilla. Ilman kannanhoitotöitä monet metsäkanalinnut ois kadonnut kauas Lappiin, koska metsäteollisuus.