Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen metsästystä harrastava mies. kysyttävää?

Vierailija
03.05.2014 |

"Naisella" meni käteen äskeinen, joten mä kokeilen!

Kommentit (164)

Vierailija
161/164 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn seuraavaa: mistä johtuu että appiukkoni, joka on asunut maalla yli 50 vuottaivanhemmiltaan perityssä pientilassa, ei saa mesästää? Hänellä on tarvittavat tutkinnot ja aseenkantolupa, ja terveys kunnossa mutta paikkakuntalaiset eivät anna hänen metsästää siellä mitään, ei oteta mukaan hirviporukoihin jne. Ainoa paikka missä hän on saanut metsästää on vltion mailla pohjois-Savossa. Onko se tavallista että etelämpänä syrjitään sellaisia joilla ei ole tarpeeksi varallisuutta ts omista riittävästi metsää?

Vierailija
162/164 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:38"]Mitä mieltä olisit, jos joku alkaisi metsästämään sua? Et yhtään osaisi varoa odottaessasi siellä pasissa, että joku katselee sinua ensin kiikaritähtäimen läpi, siirtää ristikon kokeeksi silmien väliin ja antaa tähtäyspisteen vajota suunnilleen napasi kohdalle. Pesässä on kuitenkin reikäpäinen metsästysluoti, joka avaa osuessaan suolistosi linnuille. Sen jälkeen ei tarvita enää kuin hakea liipaisin tuntumalle ja kevyt puristus sinkoaa iskurin kohden nallia. Sekunttia - kahta myöhemmin tunnet saaneesi osuman, muttet hetkeen tajua miten vakavasta asiasta on kyse, kunnes sydämmesi pumppaa shokin jälkeen ensimmäisen pumppauksen, veri alkaa tulvia esteettä ja tajuat, että sattui pahasti, tulet kuolemaan.

Olet lähellä tajuttomuutta, kun näet metsästäjäsi tulevan esiin ja mutisevan itsekseen "miten katkoo jalkasi polvien kohdalta, laittaa roikkumaan ja nylkee sitten sinut". Eikä hän tunne sinua kohtaan mitään, ei sääliä, eikä kunnioita sinua edes sitä vertaa, jotta jättäisi etovan kehuskelun väliin Vauva-lehden av-palstalla.

Jos haluat tietää mikä olet, niin olet surkea ja munaton ihminen, joka ei edes itse tajua hävetä. Todellisia ystäviäkään sinulla ei ole ensimmäistäkään eikä sinusta ole kenenkään ystäväksi. Ihmisen arvo, kun luetaan siitä miten hän kohtelee kaikkein heikompiaan ja siinä sinä olet kaikkein surkeimpien joukossa.

Äläkä tule sanomaan, että olen joku kitisevä ämmä. Olen reservin ylikersantti, ammuin valiot heittämällä ja olen niin vahva, että voisin panna sua halutessani perseeseen. Siinä sinulle totuuksia neiti, toivottavasti avauksesi ei mennyt nyt käteen, raukka.

Menehän nyt janipetteri kiltisti nukkumaan. Huomenna on koulupäivä ja äiti laittaa sitten illalla pullamössöä ja kaakaota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/164 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 07:30"]

Mitä ihmettä olen kehuskellut? Täällä muut alkoi kyselemään miten "tosimies" katkoo jalat irti. Mä en halunnut keskustelun menevän tähän, mutta 1. ja viimeisen kerran mitään järkevää keskustelua täällä aloitan.

Miksi ihmeessä ampua mahaan sitä elukkaa? Ihan rehellisesti sanoen, niin en arvostq esimerkiksi supikoiria, villikissoja ym. Ihan ihmisen tasolle. Ei välitä metsänomistajatkaan siitä, että hirvet ammutaan pois syömästä metsiä. Reservin ylikersantille sanoo reservin vänrikki, että miten itse kohtelet niitä heikoimpiasi? Jos eläimiä noin haluat suojella, niin käy edes kerran vanhassa parsinavetassa tai sikalassa.

Anonyymina metsästyksestä voi puhua, mutta muuten se kannattaa jättää omaan tietoon. Ihminen on irtautunut luonnosta, kun se vertaa supia toiseen ihmiseen.

PS. Hirviä ei kytätä

[/quote]

Niin, sinä ja kaverisi ette enää edes huomaa kylmää tapaanne kirjoittaa eläinten tappamisesta. Ja se, että tehomaataloudessa eläimiä kasvatetaan ala-arvoisesti, niin se ei pyhitä myöskään sinun tapaasi metsästää saati leveillä harrastuksellasi täällä. Mutta et sinä eivätkä kaverisi tule ikinä ymmärtämään sitä eroa miten eläintä voidaan kohdella paremmin, vaikka se sitten päätyisikin ravinnoksemme. Siitäkin olen varma, että vaikkeivät nuo kauttasi kylmästi tapetut eläimet tule koskaan saamaan edes anteeksipyyntöä sinulta, niin maksat joka päivä hintaa empatiakyvyttömyydestäsi muuta kautta. Todellisia ystäviä sinulla ei ole ja sinua kohdellaan yhtä kylmästi kuin kohtelet tappamiasi eläimiä. Eipä esimerkiksi se eräs työkaverini arvanut, että ainoa syy miksi se yksi työkaluni oli juuri silloin "rikki", kun hän olisi sitä lainaksi tarvinut. Ensin elvistelee miten monta "sorsanpaskaa" on tullut ampuneeksi ja pari viikkoa siitä ruinaa apua. Painukoon helvettin moinen mulkku, tehköön hommansa vaikka hampaillaan, mutta multa ei tuollaiselle apua heru.

Menehän nyt arafathuivi panemaan sitä poikaystävääsi perseeseen.

Vierailija
164/164 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme