HS: J.K. Rowling pyörityksen keskellä = jos sanot, että nainen ja mies ovat ainoat sukupuolet, olet vihapuhuja
Olen itsekin lukenut Rowlingin tekstit sen jälkeen kun aloin ihmetellä, miten näin on käynyt. Kuulosti tosi takapajuiselta, että hän vastustaisi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä. Ilmeni, että Rowlingin rikos on se, että hän ei usko, että sukupuolia olisi nykyisin loputtoman monia, vaan että olemme edelleen miehiä ja naisia. Kokemus omasta identiteetistä voi toki olla hyvin monenlainen.
Rowling myös puolustaa naisten oikeutta tiloihin, jonne ei ole pääsyä sellaisilla naiseksi identifioituvilla miehillä, jotka ovat ulkoisesti edelleen miehiä. Olen erittäin samaa mieltä. Tyttäreni ei pidä joutua pukuhuoneeseen, jossa hän joutuu katsomaan kenenkään p enist ä.
En myöskään ole "Ihminen, joka vuotaa verta", kuten tännekin linkatussa tampax-mainoksessa luki. Jos joku ei koe itseään naiseksi, se on toki ok. Ei ole ok redusoida naisia ruumiinosiksi ja -toiminnoiksi. Tuo verenvuotaja-ilmaisu on täysin järjetön ylipäätään. IHan jokainen ihminen vuotaa verta sukupuoleen katsomatta, kuukautiset ovat vain naisilla. En ole ruumiintoiminto, olen nainen.
*jatkuu*
Kommentit (693)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi meidän hallituksen perusaatteena on intersektionaalinen feminismi. Kyllä tästä hyvä tulee ja tätä me on haluttu!
Tämä hallitushan tätä ajaa, mutta palstan naisten mukaan kaikki on miesten syytä.
Parasta on kuitenkin nähdä, kuinka feministit ovat toistensa kurkuissa kiinni. =D
No hupinsa se on kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, en pidä siitä, että kuukautissuojapaketeista tehdään sukupuolineutraaleja! Menkat ovat kamalia, mutta ne on naisten juttu! Vain naiset siitä joutuu kärsimään, joten turha miesten yrittää mukamas omia sitä.
Kuunautissuojapakkaukset pitää olla naisellisia ja kauniita pakkauksia. Vähän edes piristää menkkoja kauniit esteettiset pakkaukset, varsinkin nuoria naisia, jotka ovat saaneet ensimmäiset kuukautiset.
Miesa nkeuttajat ovat nekin pilaamassaMissähän miehet niiden muuttamista on vaatineet?
JOTAIN RAJAA SIIHEN MIESVI HAAN TAAS
Transn aiset tranc elit ovat miehiä ja usein erittäin ag gressiivisia ja äänekkäitä. He ovat näiden r*iskausuhkailujen takana ja ajamassa myös naisten häivytystä. Todella moni ällyilijä ja muus uilija onkin sitten nainen ja ajavat samoja asioita. Eli ei nyt tarkoiteta kaikkia miehiä täällä, vaan nimenomaan noita tran celeita.
Kyllä ne on kuule ihan naiset jotka yliopistollakin väittävät, että miehillä on kuukautiset.
Joten jotain rajaa siihen miesv ihaasi, edelleenkin.
Jos sua ei oikeasti edes kiinnosta mistä tässä ilmiössä on kyse niin ei sitten.
Valkoinen heteromies sai v iharyöpyn niskaansa yliopistolla Suomessa ci s-naisilta, kun totesi että miehillä ei ole kuukautisia. Sinä tässä et tiedä mistä puhutaan.
Naiset eivät olleet ainoita, jotka sen ryöpyn antoivat. Kyllä siellä ihan niitä valkoisia heteromiehiäkin oli myös mukana, eli oletko itse sitten naisvihaaja? Sinä et tiedä mistä puhut, koska et ymmärrä missä tässä ilmiössä on kyse. Tra nsnaisten (eli siis miesten) miso gynistiset vaatimukset ovat tässä oikein oleellisia, vaikka eivät tokikaan ole ainoita jotka tätä ideolo giaa levittävät, koska se on onnistunut ulottamaan lonkeronsa niin syvälle kaikkialle. Naisetkin ovat tässä mukana, en sitä tosiaankaan kiellä, mutta ilmiö itsessään, jota nämä allyt toistelevat ei ole heidän masinoimansa, ymmärrätkö?
Haista nyt jo pitkä pa ska sen miesv ihasi kanssa.
Sinä siis väität että miehet opiskelee sukupuolentutkimusta ja kertovat suut vaahdossa kuinka miehillä on kuukautiset? Olet täysi pelle.
Wautsi veidaa jauhot kurkkuun tason argumentointia :D
Arvaa mitä, sinun retoriikkasi on erittäin samalla tasolla, mitä näillä tra ns akt ivisteilla, joiden ainoa ase on tulittaa "trans*f obiaa" kun kertoo faktoja ja kritiikkiä. Sinulla se on nyt muodossa "mie s*viha".
Juu. miehet pakottaa tätä transagendaa ja väittää että miehillä on kuukautiset.
Hyvä että löysit tähän syylliset. Läpyläpy.
Siis oikeasti. Täytyykö kaivaa nyt jostain oikein tilastoja siitä, että naiset ne etunenässä äänestävät(ja suosivat sekä kannattavat) näitä feministisiä, monikulttuurisia, intersektionaaleja jne jne. vaihtoehtoja. Eivät todellakaan yhtä lailla miehet. Tai jossain supermarginaalisessa vähemmistössä määrällisesti olevat transsut.
BB-Ellalla oli ainakin AV-ketjussa todistetusti enemmän miesfaneja kuin naisfaneja hypettämässä miten ihana ja naisellinen Ella on ja voi kun kaikki naiset olisivat yhtä naisellisia ja kuinka cis-naisten tulisi ottaa Ellasta oppia :D
Niin oli, niin tulisikin ottaa. Se ei tarkoita että nämä miehet ajavat transagendaa tai kertovat itse menstruoivansa. Puhumattakaan että sallisivat lasten s**omisen kuten feministinaishallitus tekee.
Kai tiedät että pippelityttöfanit ovat pieni vähemmistö suomalaisista miehistä, kuten muitakin fetissi-ihmisiä? Ei se Arttukaan Ellaa ole vihille viemässä. Kunhan sai säkkinsä tyhjiksi.
Muun muassa Zyskowicz Ben, kok ja Niikko Mika, ps äänestivät ei, he ovat kyllä oppositiossa äänestämässä. Tuolta voit tarkistaa loput tulokset https://yle.fi/uutiset/3-11634102 Kokoomuksella melkein puolet poissa/ei. KD:llä 5 ei.
Vastalauseet:
Perussuomalaisten valiokuntaryhmä yhtyy valiokunnan näkemykseen, jonka mukaan tyttöjen ja naisten sukuelint** omisen rangaistavuutta on tarpeen selkeyttää. Valiokunnan perussuomalaisten jäsenten suhtautuminen poikien ei-lääketieteelliseen ymp**ukseen on sen sijaan valiokunnan enemmistön kantaa selvästi kielteisempi
LeenaMeri, ps
MariRantanen, ps
SebastianTynkkynen, ps
Valiokunta on kuitenkin eduskuntakäsittelyn myötä sisällyttänyt asian käsittelyyn ja mietintöön ei-lääketieteellisellä perusteella tehtävät poikien ympä'' kkaukset, enkä tämän osalta yhdy valiokunnan mietintöön.
AnteroLaukkanen,kd
EvaBiaudet, r
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Mietinto/Sivut/LaVM_6+2020.aspx
Tämähän ei liity transasiaan mitenkään.
Lue edellinen kommentti
Minä sen kirjoitinkin. Miten tyttöjen ympärileikkaus liittyy bb-Ellaan?
Feministinaishallitus ei salli silpomista, vaan kokoomus, ps, ja muut kaverit sallivat.
Mitä ihmettä sä horiset.
Transasialla EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ YMPÄRILEIKKAUSTEN KANSSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä, että te naiset ette halua miehiä mukaan tämän mielettömyyden lopettamiseen.
Itse olette taistelunne valinneet. Minä alan miehenä ajamaan transagendaa, ihan vastalauseena miesvihallenne. Ja teen tätä usealla foorumilla
En edelleenkään ymmärrä mistä koet nyt jotain käsittämätöntä miesvihaa ja haluat vieläpä kostaa sen? Koska ainoastaan naiset eivät ole saaneet aikaan tätä ilmiötä on se miesvihaa? Olen edelleen sitä mieltä, että asenteesi on erittäin samankaltainen, kuin aktivisteilla leimaaminen transfoobikoksi kaikessa mikä ei itseä miellytä eikä sitä muuten osata perustella.
Luetko sinä todellakaan tätä koko ketjua? Ihan tosissani kysyn.
Syytätte miehiä naisten alistamisesta transagendan lietsomisella.
Sitä saatte mitä tilaatte. Valitkaa vaan puolenne.
Joo olen lukenut. Sinulle on perusteltu miksi miehetkin ovat olleet avainasemassa transilmiöön. Se ei ole kaikkien miehien syyllistämistä. Naisten osuutta en kiellä, mutta sinähän yrität itse vierittää syyn pelkästään naisille, mutta se ei ole totta. Minä en tilaa yhtään mitään, kerroin vain miten asia on. Jos sinusta se on puolen valitsemista, en voi sille mitään.
Niin, meilläkö on nyt sinun mielestäsi MIEShallitus, joka tätä ajaa?
Ja MIESOPISKELIJAT KAUTTA SUOMEN suuttuivat twitterissä, kun mies totesi yliopistolla, että miehillä ei ole kuukautisia?
Mutta jatkakaa vain siellä miesvihapäädyssänne, sinne tulette uppoamaankin
Ja tää sun sekoilus ei oo sitten NAISVIHAA NAISVIHAA NAISVIHAA kerran huutamalla asiasta tulee asiaa.
Joidenkin tutkijoiden mukaan transsukupuolisilla saattaa olla joissain tapauksissa luonto tehnyt "mokan" ja määritellyt aivoihin eri sukupuolen kuin mitä henkilö fyysisesti on ulospäin. Tähän viittaa se, että ainakin joissain tapauksissa jo 2-vuotias saattaa ilmaista hyvin selvästi olevansa eri sukupuolta kuin mitä hän päällisin puolin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä, että te naiset ette halua miehiä mukaan tämän mielettömyyden lopettamiseen.
Itse olette taistelunne valinneet. Minä alan miehenä ajamaan transagendaa, ihan vastalauseena miesvihallenne. Ja teen tätä usealla foorumilla
En edelleenkään ymmärrä mistä koet nyt jotain käsittämätöntä miesvihaa ja haluat vieläpä kostaa sen? Koska ainoastaan naiset eivät ole saaneet aikaan tätä ilmiötä on se miesvihaa? Olen edelleen sitä mieltä, että asenteesi on erittäin samankaltainen, kuin aktivisteilla leimaaminen transfoobikoksi kaikessa mikä ei itseä miellytä eikä sitä muuten osata perustella.
Joo olen lukenut. Sinulle on perusteltu miksi miehetkin ovat olleet avainasemassa transilmiöön. Se ei ole kaikkien miehien syyllistämistä. Naisten osuutta en kiellä, mutta sinähän yrität itse vierittää syyn pelkästään naisille, mutta se ei ole totta. Minä en tilaa yhtään mitään, kerroin vain miten asia on. Jos sinusta se on puolen valitsemista, en voi sille mitään.
Ja MIESOPISKELIJAT KAUTTA SUOMEN suuttuivat twitterissä, kun mies totesi yliopistolla, että miehillä ei ole kuukautisia?
Sanoin jo etten kiellä naistenkin osuutta asiassa.
Seurasin tuota Vigeliuksen keissiä johon viittaat ja etenkin se Ylioppilaskunnan puheenjohtajan (nainen) viestittely oli mielestäni ala-arvoista. Kommentoijissa oli kuitenkin myös miehiä, ihan siinä kuvakaappauksessakin. Vigelius oli ihan oikealla asialla tuossa ja hänen puolellaan olin. Semmoista miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tää sun sekoilus ei oo sitten NAISVIHAA NAISVIHAA NAISVIHAA kerran huutamalla asiasta tulee asiaa.
NIIN ONKO MEILLÄ TÄLLÄ HETKELLÄ MIESHALLITUS JOKA AJAA TRANSAGENDAA? VASTAATKO?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin jo etten kiellä naistenkin osuutta asiassa.
Seurasin tuota Vigeliuksen keissiä johon viittaat ja etenkin se Ylioppilaskunnan puheenjohtajan (nainen) viestittely oli mielestäni ala-arvoista. Kommentoijissa oli kuitenkin myös miehiä, ihan siinä kuvakaappauksessakin. Vigelius oli ihan oikealla asialla tuossa ja hänen puolellaan olin. Semmoista miesvihaa.
Ja mieshallitusko meillä on nyt ajamassa transasiaa? Vastaatko?
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin tutkijoiden mukaan transsukupuolisilla saattaa olla joissain tapauksissa luonto tehnyt "mokan" ja määritellyt aivoihin eri sukupuolen kuin mitä henkilö fyysisesti on ulospäin. Tähän viittaa se, että ainakin joissain tapauksissa jo 2-vuotias saattaa ilmaista hyvin selvästi olevansa eri sukupuolta kuin mitä hän päällisin puolin on.
Aivot eivät voi olla eri sukupuolta kuin muu keho. Sukupuoli määräytyy hedelmöityksessä ja se koodautuu kaikkiin soluihin. 2-vuotias ei tajua sukupuolen käsitettä saati sukupuoli-identiteettiä saati sukupuoliristiriitaa. Jos 2-vuotias väittää olevansa väärässä kehossa, joku sen ajatuksen on hänen päähänsä laittanut. Luultavasti homofobinen vanhempi, joka ei tykkää siitä, että poika leikkii hänen mielestään väärillä leluilla tai on innostunut väärästä väristä.
Jos määritellään kromosomitasolla, niin silloin pätee että on vain kaksi sukupuolta. Tätä käytetää urheilukilpailuiden määrittelykriteerinä, koska kaikki muut määrittelytavat törmää ongelmiin jossakin suhteessa. En tiedä voiko kromosomitasolla olla mitenkään epäselviä tapauksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyfeministit eivät ajat naisten oikeuksia, päinvastoin. Jos ajaisivat, eivät ottaisi tänne pahimpia sovinisteja tietyistä maista ja auttaisivat huiviin pakotettuja naisia
Minä olen vanhan aallon feministi ja kokenut nuo huivi jne. kysymykset ensimmäistä kertaa tulevaksi samaan aikaan kuin kaikki muutkin. Luulostaa yksinkertaiselta, mutta eihän se ole. Kun täysi-ikäinen henkilö sanoo pitävänsä huivia vapaaehtoisesti ja nimenomaan haluaa ja valitsee tehdä niin (vaikka aikuisena kääntynyt), niin silloinhan olisi hänen oikeuksiensa pois ottamista kieltää häneltä huivin käyttö. Pakottaminen on tietysti selkeästi väärin ja huvittomuutta pitää silloin tukea. Vielä on se, että lapsesta asti tietyn kulttuuin tapaa omaksunut lapsi ei osaa nähdä huivin käyttöä pakottamisena kun se on sulautettu yhteisön tapaan, hyväksymiseen jne. eli "painostettuna" ilman selkeää painostusta valitsee sen. Ei ulkopuolinen voi kävellä tuon naisen oman päätäntävallan yli ja lähteä arvioimaan huivin käyttöä. Pakottaminen on tietysti lainvastaista. Yritän vaan tuoda esiin sitä, että lähtökohtaisesti nämä naiset ovat ihan älyissään ja arvokkaita ja kyvykkäitä päättämään itse itsestään. Eli valkoisena ateistina en mene repimään kenenkään huivia, koska hän voi tosissaan haluta pitää sitä. Voin sen sijaan valistaa esimerkiksi yhteisön painostuksen yhteydestä omiin vapaisiin valintoihin. Lisäksi tarvitaan huivityttöjä valistamaan siitä mihin kohtaan apua tarvitaan jos sitä tarvitaan. Ei länsimainen valtio voi tietää ongelmakohtia, koska sellaiset ongelmat eivät ole tuttuja. Asiat eivät ole mustavalkoisia.
Haiskahtaa kulttuurirelativismilta. Miksi suomalaiset feministit itkevät patriarkaattia, sortorakenteita ja manipulointia, jos suomalainen nainen valitsee kotiäitiyden tai hoiva-alan työn? Mutta näissä siveysmuoti/kaapukulttuureissa ei ole yhteisökontrollia, manipulointia tai kunniaväkivaltaa, vaan nainen päättää ihan itse kääriytyä kaapuun ja vetäytyä kuukautismajaan häpeäm...voimaantumaan. Jep Jep.
Silloin kun aikuinen nainen on kyseessä niin lähtökohtaisesti häntä kunnioitetaan täysjärkisenä ihmisenä. Tällaista täsmäiskujoukkoa ei voi olla, joka menee automaattisesti jokaisen tänne muualta muuttaneen kotiin ja vie sieltä lapset ja naiset turvakotiin. Ongelman ilmiantaja on ongelman kokija ja sitä myöten on alettu tutkimaan ja selvittämään esim. tuota tyttöjen silpomiseen liittyvää ongelmaa. Asioihin puututaan asia kerrallaan ja niitä edistetään. Tässäkin asiassa päästiin lakimuutokseen saakka. Suomalainen nainen saa valita kotiäitiyden, mutta se ei saa myöskään olla hänelle pakotettu vaihtoehto, eikä aivopesun tulos. Eli ei ainoana oikeana ihannoitu, uhkailuihin perustuva, muiden odottama jne. Tulonmenetykset jne. ovat vielä korjattavana oleva asia. Jokainen joka haluaa olla kotiäiti vapaasta tahdostaan saa olla kotiäiti. Kunhan ei kailota, että se on ainoa oikea vaihtoehto olla nainen ja painosta muita ryhtymään samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NIIN ONKO MEILLÄ TÄLLÄ HETKELLÄ MIESHALLITUS JOKA AJAA TRANSAGENDAA? VASTAATKO?
OHIKSENA HALUSIN VAIN HUUTAA PAINOKKAAMMIN KUIN TE YHTEENSÄ!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, ja uskon että vähintään 90% ihmisistä on. Silti pienen vähemmistön pillin mukaan pompitaan ja aiheutetaan kohuja. Pitäisi edelleen pitää erillään biologinen sukupuoli, joita on tasan kaksi ja sitten ihmisten oma kokemus, joita voi olla miljoona erilaista.
Biologisissa sukupuolissa saattaa olla joku promillen murto-osa, jossa sukupuolta ei voida määritellä, mutta eiköhän niissäkin tapauksissa saada asia kohtuullisesti järjestettyä esim. leikkauksella.
Puoli promillea, jos ollaan tarkkoja, onhan sekin toki promillen murto-osa, totta, mutta tällaisia ihmisiä syntyy Suomessakin vuosittain noin 20 kappaletta, että ei se nyt niin vallan harvinaista ole, joilla sukupuolta ei voi tarkasti määrittää, vaan on kummankin sukupuolen piirteitä.
Aiemmin tosiaan intersukupuoliset automaattisesti leikattiin jommaksikummaksi sukupuoleksi, mikä oli tosi ongelmallista. Toivotaan, ettei tällasia liekkauksia enää tehtäisi, ennenkuin ihminen tietää itse kumpaa sukupuolta tahtoo olla, tai tahtooko olla välttämättä vain toista.
Intersukupuoliset eivät liity transhuuhaaseen millään tavalla. Intersukupuolisuus on fyysisen todellisuuden tila. Transsukupuolisuudelle ei tunneta fysiologista syytä, eikä sitä pystytä todentamaan laboratoriotesteillä tai fyysisen todellisuuden mittalaitteilla. Transsukupuoliset ovat kromosomeiltaan aivan tavallisia xx-naisia ja xy-miehiä.
99,98 prosentilla sukupuoli pystytään toteamaan syntymän hetkellä. 0,02 prosentilla sukupuoli voi vaatia tutkimuksia, mutta hekin ovat miehiä ja naisia. Intersukupuolisest eivät ole mitään uusia sukupuolia. Intersukupuolisuuden tiloja on useita kymmeniä ja ne ovat sukupuolittuneita. Esimerkiksi Klinefelteriä esiintyy vain miehillä.
Jostain syystä transaktivistit tykkäävät käyttää intersukupuolisia ihmiskilpinään ja ratsastaa heidän kärsimyksillään.
https://journal.fi/tt/article/view/89802/49063
https://quillette.com/2020/06/07/jk-rowling-is-right-sex-is-real-and-it…
https://theparadoxinstitute.com/blog/2020/07/24/a-response-to-stop-usin…
Jätetään intersukupuoliset kokonaan pois transkeskustelusta, kiitos.
Olenko nyt muusu, kun olen vaihdevuosi-iässä? Kun uusi määritelmä on "ihmiset, jotka menstruoivat". Entäs pikkutytöt, naiset joilla ei sairauden takia ole kuukautisia? Entä raskaana oleva nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, en pidä siitä, että kuukautissuojapaketeista tehdään sukupuolineutraaleja! Menkat ovat kamalia, mutta ne on naisten juttu! Vain naiset siitä joutuu kärsimään, joten turha miesten yrittää mukamas omia sitä.
Kuunautissuojapakkaukset pitää olla naisellisia ja kauniita pakkauksia. Vähän edes piristää menkkoja kauniit esteettiset pakkaukset, varsinkin nuoria naisia, jotka ovat saaneet ensimmäiset kuukautiset.
Miesa nkeuttajat ovat nekin pilaamassaMissähän miehet niiden muuttamista on vaatineet?
JOTAIN RAJAA SIIHEN MIESVI HAAN TAAS
Transn aiset tranc elit ovat miehiä ja usein erittäin ag gressiivisia ja äänekkäitä. He ovat näiden r*iskausuhkailujen takana ja ajamassa myös naisten häivytystä. Todella moni ällyilijä ja muus uilija onkin sitten nainen ja ajavat samoja asioita. Eli ei nyt tarkoiteta kaikkia miehiä täällä, vaan nimenomaan noita tran celeita.
Kyllä ne on kuule ihan naiset jotka yliopistollakin väittävät, että miehillä on kuukautiset.
Joten jotain rajaa siihen miesv ihaasi, edelleenkin.
Jos sua ei oikeasti edes kiinnosta mistä tässä ilmiössä on kyse niin ei sitten.
Valkoinen heteromies sai v iharyöpyn niskaansa yliopistolla Suomessa ci s-naisilta, kun totesi että miehillä ei ole kuukautisia. Sinä tässä et tiedä mistä puhutaan.
Naiset eivät olleet ainoita, jotka sen ryöpyn antoivat. Kyllä siellä ihan niitä valkoisia heteromiehiäkin oli myös mukana, eli oletko itse sitten naisvihaaja? Sinä et tiedä mistä puhut, koska et ymmärrä missä tässä ilmiössä on kyse. Tra nsnaisten (eli siis miesten) miso gynistiset vaatimukset ovat tässä oikein oleellisia, vaikka eivät tokikaan ole ainoita jotka tätä ideolo giaa levittävät, koska se on onnistunut ulottamaan lonkeronsa niin syvälle kaikkialle. Naisetkin ovat tässä mukana, en sitä tosiaankaan kiellä, mutta ilmiö itsessään, jota nämä allyt toistelevat ei ole heidän masinoimansa, ymmärrätkö?
Haista nyt jo pitkä pa ska sen miesv ihasi kanssa.
Sinä siis väität että miehet opiskelee sukupuolentutkimusta ja kertovat suut vaahdossa kuinka miehillä on kuukautiset? Olet täysi pelle.
Wautsi veidaa jauhot kurkkuun tason argumentointia :D
Arvaa mitä, sinun retoriikkasi on erittäin samalla tasolla, mitä näillä tra ns akt ivisteilla, joiden ainoa ase on tulittaa "trans*f obiaa" kun kertoo faktoja ja kritiikkiä. Sinulla se on nyt muodossa "mie s*viha".
Juu. miehet pakottaa tätä transagendaa ja väittää että miehillä on kuukautiset.
Hyvä että löysit tähän syylliset. Läpyläpy.
Siis oikeasti. Täytyykö kaivaa nyt jostain oikein tilastoja siitä, että naiset ne etunenässä äänestävät(ja suosivat sekä kannattavat) näitä feministisiä, monikulttuurisia, intersektionaaleja jne jne. vaihtoehtoja. Eivät todellakaan yhtä lailla miehet. Tai jossain supermarginaalisessa vähemmistössä määrällisesti olevat transsut.
BB-Ellalla oli ainakin AV-ketjussa todistetusti enemmän miesfaneja kuin naisfaneja hypettämässä miten ihana ja naisellinen Ella on ja voi kun kaikki naiset olisivat yhtä naisellisia ja kuinka cis-naisten tulisi ottaa Ellasta oppia :D
Niin oli, niin tulisikin ottaa. Se ei tarkoita että nämä miehet ajavat transagendaa tai kertovat itse menstruoivansa. Puhumattakaan että sallisivat lasten s**omisen kuten feministinaishallitus tekee.
Kai tiedät että pippelityttöfanit ovat pieni vähemmistö suomalaisista miehistä, kuten muitakin fetissi-ihmisiä? Ei se Arttukaan Ellaa ole vihille viemässä. Kunhan sai säkkinsä tyhjiksi.
Muun muassa Zyskowicz Ben, kok ja Niikko Mika, ps äänestivät ei, he ovat kyllä oppositiossa äänestämässä. Tuolta voit tarkistaa loput tulokset https://yle.fi/uutiset/3-11634102 Kokoomuksella melkein puolet poissa/ei. KD:llä 5 ei.
Vastalauseet:
Perussuomalaisten valiokuntaryhmä yhtyy valiokunnan näkemykseen, jonka mukaan tyttöjen ja naisten sukuelint** omisen rangaistavuutta on tarpeen selkeyttää. Valiokunnan perussuomalaisten jäsenten suhtautuminen poikien ei-lääketieteelliseen ymp**ukseen on sen sijaan valiokunnan enemmistön kantaa selvästi kielteisempi
LeenaMeri, ps
MariRantanen, ps
SebastianTynkkynen, ps
Valiokunta on kuitenkin eduskuntakäsittelyn myötä sisällyttänyt asian käsittelyyn ja mietintöön ei-lääketieteellisellä perusteella tehtävät poikien ympä'' kkaukset, enkä tämän osalta yhdy valiokunnan mietintöön.
AnteroLaukkanen,kd
EvaBiaudet, r
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Mietinto/Sivut/LaVM_6+2020.aspx
Tämähän ei liity transasiaan mitenkään.
Lue edellinen kommentti
Minä sen kirjoitinkin. Miten tyttöjen ympärileikkaus liittyy bb-Ellaan?
Feministinaishallitus ei salli silpomista, vaan kokoomus, ps, ja muut kaverit sallivat.
Mitä ihmettä sä horiset.
Transasialla EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ YMPÄRILEIKKAUSTEN KANSSA.
Trololollihan se siellä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivot eivät voi olla eri sukupuolta kuin muu keho. Sukupuoli määräytyy hedelmöityksessä ja se koodautuu kaikkiin soluihin. 2-vuotias ei tajua sukupuolen käsitettä saati sukupuoli-identiteettiä saati sukupuoliristiriitaa. Jos 2-vuotias väittää olevansa väärässä kehossa, joku sen ajatuksen on hänen päähänsä laittanut. Luultavasti homofobinen vanhempi, joka ei tykkää siitä, että poika leikkii hänen mielestään väärillä leluilla tai on innostunut väärästä väristä.
Kyllä tätä asiaa joka tapauksessa tutkitaan. Sukupuoli koodautuu jotenkin ilmeisesti myös aivoihin ja tässä ei yleensä tapahdu virhettä. Tietääkseni on tapauksia joissa todella pieni lapsi on aivan kuin salama kirkkaalta taivaalta ilmoittanut olevan eri sukupuolta. Ja tämä ajatus ei ole ollut mikään hetken impulsiivinen mielijohde, vaan on pysynyt ihan samana sen jälkeen koko ajan. Lapsella ei ole myöskään välttämättä ole ollut mitään psyykkisiä ongelmia, vaan on ollut muuten ihan tasapainoinen henkilö.
Minua häiritsee näissä uuskäsitteissä ja määritelmissä se, että miksi niitä ei ole keksitty satoja tai tuhansia vupsia sitten. Miksi nyt, kun ihmiset ovat älyltään degeneroituneita esivanhempiinsa nähden? Epäilen niiden olevan huumeisten aivojen sekotuotteita, jotka mukamas tuntuvat älykkäiltä joidenkin mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tätä asiaa joka tapauksessa tutkitaan. Sukupuoli koodautuu jotenkin ilmeisesti myös aivoihin ja tässä ei yleensä tapahdu virhettä. Tietääkseni on tapauksia joissa todella pieni lapsi on aivan kuin salama kirkkaalta taivaalta ilmoittanut olevan eri sukupuolta. Ja tämä ajatus ei ole ollut mikään hetken impulsiivinen mielijohde, vaan on pysynyt ihan samana sen jälkeen koko ajan. Lapsella ei ole myöskään välttämättä ole ollut mitään psyykkisiä ongelmia, vaan on ollut muuten ihan tasapainoinen henkilö.
Kyllä ne sukupuolikromosomit on jokaisessa aivosolussakin ilman poikkeuksia. Moni ihminen on ilmoittanut olevansa Napoleon, eikä se silti ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ja nainen ovat ainoat sukupuolet.
😝
Päättelen hymiöstäsi, että olet eri mieltä.
Oletko siis löytänyt uusia sukupuolia? Lääketieteellinen yhteisö innolla odottaa näkevänsä näitä kolmansia, neljänsiä, viidensiä jne. sukusoluja, mitkä olet onnistunut havaitsemaan. Kerro toki lisää! Nyt ollaan jännän äärellä.
Itseäni kanssa kiinnostaa. Kuulostaa todella mielenkiintoiselta. Kuvittelisi, että synnytyslääkärit ja kätilötkin olisivat jo vuosisatoja joutuneet painimaan tämän aiheen parissa, kun syntyy lapsia joiden sukupuoli on määrittämätön ja mysteeri.
Sen tiedän, että intersukupuolisia eli hermafrodiitteja joskus kyllä syntyy, mutta se on äärimmäisen harvinaista. Heillä olisi biologisestikin oikeus viitata itseensä kolmantena sukupuolena, muilla ei.
Hermafrodiitteja ihmisiä ei ole ikinä ollut eikä tule olemaan. Etana voi olla hermafrodiitti, ihminen tai mikään muukaan nisäkäs ei.
On vain kaksi sukupuolta, nainen ja mies. Kummallakin on lisääntymisbiologisesti oma rooli. Henkilöt, joilla on poikkeavat kromosomit tai sukuelimet ovat hekin naisia tai miehiä. Joskus harvoin sukupuolta ei ole järkevää määritellä. Nämä yksilöt on aina koko ikänsä hedelmättömiä eikä ole kolmansia sukusoluja, joita heillä voisi olla.
Kyllä harvoin syntyy lapsia, joilla on molempien sukupuolien tunnusmerkkejä.
"Intersukupuolisuus on harvinainen ilmiö
Kun yksilön sukupuolta ei voida yksiselitteisesti määritellä, puhutaan intersukupuolisuudesta. Ilmaus on otettu käyttöön, koska vanhaa hermafrodiitti-nimitystä pidettiin loukkaavana.
Intersukupuolisella henkilöllä voi olla molempien sukupuolten tunnusmerkkejä tai nämä tunnusmerkit voivat olla epäselviä. Monissa maissa intersukupuolisuutta on hoidettu plastiikkakirurgisesti ja leikkauksilla: lapsi on leikattu jompaan kumpaan sukupuoleen ja hänet on kasvatettu tämän sukupuolen mukaisesti.
Intersukupuolisuus on harvinainen ilmiö. Suomessa syntyy vuosittain joitakin kymmeniä intersukupuolisia lapsia."
Hermafrodiitti tarkoitaa eliötä, joka tuottaa molempia sukusoluja. Ihminen ei ole ikinä pystynyt tuottamaan kuin toista: nainen munasoluja ja mies siittiöitä. Hermafrodiitti-käsitettä ei käytetä interseksuaaleista, koska se ei kuvaa interseksuaaleja. Käsitettä käytettiin väärin. Interseksuaalit eivät pysty tuottamaan sekä siittiöitä ja munasoluja vaan useimmat ovat hedelmättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Sinun aivosi ovat täsmälleen samaa sukupuolta kuin kehosikin on. Ei ole mitään väärään kehoon sujahtavaa sukupuolisielua. Eikö olisi järkevämpää auttaa aivoja sopeutumaan omaan kehoon, kuin alkaa tärvelemään tervettä kehoa jonkin haavekuvan mukaiseksi?