Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset ohjeet myyjillä siitä, jos jotain epäillään varastamisesta?

Vierailija
03.05.2014 |

Minulle kävi niin, että minun epäiltiin varastaneen n. euron arvoisen tavaran. Tavara oli rattaissa alakorissa täysin näkyvillä. Kävelin kassasta läpi ja myyjä alkoi huudella perääni kysellen tavaran maksamisesta. Vastasin, että kyseessä on oma tavaramme ja asioimme usein kyseisessä liikkeessä. Tämä siis, kun tiedusteltiin milloin se on ostettu. Hän piteli tavaraa käsissään ja soitti jonkun toisen myyjän paikalle ja kysyi mitä tehdään. Toiselle kerroin myös, että oma tavaramme kyseessä. Minulla olisi kuulemma pitänyt olla kuitti mukana, jotta voisin todistaa, että tavara on maksettu. En pidä mukanani vanhoja kuitteja.

Kysymys on, että eikö tällaiset tapaukset pitäisi hoitaa muualla, kuin kaikkien muiden asiakkaiden silmien alla? Aiemmin ei ole vastaavasta kokemusta. Toki emme enää tuossa likkeessä aio asioida. Ihmettelen, että eikö jatkossa kannata viedä omia tavaroita esim. hoitolaukussa kauppaan, ellei ole kuittia esittää jokaisesta mukana olevasta tavarasta?!

Uskoivat siis lopulta oman tavaramme olevan kyseessä, mutta harmittaa kaikkien sielmien alla käytynä tuo keskustelu.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat säännöt koskevat myyjiäkin. Kuitti löydyttävä lähtötarkastuksessa jokaisesta tavarasta. eikä siihenkään itku auta

Vierailija
62/67 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 20:36"]

Itse olen myyjänä kaupassa ja tuollaiset tilanteet ovat todella hankalia sekä myyjän että asiakkaan kannalta. Myyjänä en voi mitenkään tietää onko tuote asiakkaan oma (jo aiemmin ostettu), sinne oikeasti unohtunut vai onko kyseessä näpistysyritys. Voin kertoa että kaikennäköistä kikkailua olen nähnyt. Ja suuri osa näpistyksen tekijöistä on ihmisiä joista ei mitenkään näy päällepäin mikä on "asioinnin" idea. Ovat siististipukeutuneita ja asiallisia, eivät humalassa eikä huumeiden vaikutuksen alaisia.

Kaikki tilanteet tulee aina selvittää, tällainen on meidän liikkeen näkökanta. Hankalaksi tilanteen tekee se miten asia hoidetaan niin ettei asiakasta syyllistetä jos on oma/unohtunut tuote kyseessä. Itse kysyn aina asiakkaalta haluaako tämä että asia selvitetään tässä ja nyt vai mennäänkö takahuoneeseen. Oli asia niin tai näin, asiaan täysin ulkopuoliset kyllä näkee tilanteen. Joko sinne takahuoneeseen menon tai asian selvittelyn siinä paikan päällä Tottakai aina kuulutetaan aiheeton hälytys, mutta tilanne oon siitä huolimatta ikävä. Oli sitten kyseessä oikea näpistystilanne tai unohdus/asiakkaan oma tavara.

[/quote]

Minä jatkaisin kylmästi kävelyä autolleni.

(En siis todellakaan varasta).

[/quote]

Teepä se, myyjä tai vartija tulee perässä, katsoo autosi rekkarin ja ilmoittaa poliisille. Ja sitten onkin show pystyssä.

tv. Se sama myyjä joka ei voi asiakkaan korvien asennosta päätellä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut on ainakin vieny pari kassaneitiä takahuoneeseen ja koplannu kakki takim taskut ja hamekin piti riisua. Syynä hälytinportin aiheuttama häly. Mitään ei löytyny. Eikä kyllä tullut mitään kuulutustakaa..

Vierailija
64/67 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein teki myyjät tämän Miran kohdalla. Nuo näpistykset ovat kaupoissa iso ongelma.

Vierailija
65/67 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin kerran näyttämään selkäreppuni, joka kai pullotti epäilyttävästi kuntosalikamoistani. Jouduin kassojen luona, kaiken kansan töllistellessä kaatamaan repun sisällön tiskille ja  esittelemään jokaisen tavaran erikseen , vielä kuitteja kyseltiin... !  Kellä on kuitti jostain lähes tyhjästä dödöstä tai  kulmakynänpätkästä? Mitään ei kuulutettu, ei pahoiteltu.  Poistuin  itku kurkussa enkä kyseiseen paikkaan enää astunut, hurrasin sisäisesti kun puoli vuotta myöhemmin se meni konkkaan.

Vierailija
66/67 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarita30 kirjoitti:

Oikein teki myyjät tämän Miran kohdalla. Nuo näpistykset ovat kaupoissa iso ongelma.

Niin teki. Olen kuullut kymmeniä kertoja näitä: vahingossa jäi meikkiaski taskuun juttuja. Asia pyritään kyllä fiksusti hoitamaan jo hälytinportin jälkeen, mutta jos asiakas kovinkin vastustelee, niin sitten mennään takahuoneeseen ja tutkitaan tarkemmin. Joskus kevennetään vaatetusta tarvittaessa. Meillä ei ole vartijaa kaupassa, joten poikkeuksetta meitä kassoja lähtee aina kaksi näppärin kanssa takahuoneeseen. Turvallisuus syistä nämä kaikki arvioidaan toki erikseen. Eli ketä ottaa kiinni ja ketä ei. Ei kahden naisen kannata liian uhkarohkeaksi alkaa.. Ja kaikki näpistykset eivät todellakaan päädy poliisille. On annettu paljon varoituksiakin. Meillä yleisin riesa ovat n.18-25 naiset, jotka varastavat meikkihyllyltä.

Vierailija
67/67 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina33. kassana jo 5vuotta kirjoitti:

Sarita30 kirjoitti:

Niin teki. Olen kuullut kymmeniä kertoja näitä: vahingossa jäi meikkiaski taskuun juttuja. Asia pyritään kyllä fiksusti hoitamaan jo hälytinportin jälkeen, mutta jos asiakas kovinkin vastustelee, niin sitten mennään takahuoneeseen ja tutkitaan tarkemmin. Joskus kevennetään vaatetusta tarvittaessa. Meillä ei ole vartijaa kaupassa, joten poikkeuksetta meitä kassoja lähtee aina kaksi näppärin kanssa takahuoneeseen. Turvallisuus syistä nämä kaikki arvioidaan toki erikseen. Eli ketä ottaa kiinni ja ketä ei. Ei kahden naisen kannata liian uhkarohkeaksi alkaa.. Ja kaikki näpistykset eivät todellakaan päädy poliisille. On annettu paljon varoituksiakin. Meillä yleisin riesa ovat n.18-25 naiset, jotka varastavat meikkihyllyltä.

On niin tuttua meidänkin kaupassa. Ikävä kyllä kaikki varastetut tavarat näkyvät myöhemmin hinnoissa. Ja ohje ainakin meillä on, että kaikki hälyt selvitetään. Joko paikan päällä tai takahuoneessa. Meitäkin lähtee vähintään kaksi kassaa turvallisuussyistä takahuoneeseen. -Tanja