H O I T A J A, ÄLÄ VENY vaan irtisanoudu tai pidä sairaslomaa.
Ette ikinä saa sitä mitä muut, jos edelleen suostutte kiltin tytön rooliin.
Tartu luuriin ja ilmoita esimiehellesi että sinulla on oireita ja jää sairaslomalle. Toimita myös irtisanoutumisilmotus.
Me veronmaksajat emme hyväksy, että veroeurojamme käytetään ihmisten hyväksikäyttöön.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Nöyristely on terveydenhuollon arkipäivää. Hoitajat suostuvat ylimääräisiin vuoroihin ja ylitöihin. Jos esimies soittaa kotiin vapaapäivänä (kyllä, näin tapahtuu), on enemmin sääntö kun poikkeus, että työntekijä vastaa ja tulee esimiehen pyynnöstä töihin, vaikka velvollisuutta ei tietenkään ole työnantajan puheluihin vastata, jos ei ole varallaolosopimusta. Olkaa hoitajan tietoisia oikeuksistanne, ja pitäkää niistä kiinni!
Jää työttömäksi, työmarkkinatuki on 530 netto ja jos 2 lasta niin 660. Puolison kanssa asuessa et saa muita tukia ja jos asut yksin niin asuntolainaa ei lasketa toimeentulotuessa laskuksi eli voit mennä leipäjonoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kato käydä suomessa ,jos ruotsista pyydetään apua siellä jo meneillään olevan hoitaja kadon vuoksi. Siellä ei ole edes rahalla saatu pidettyä hoitajia vaikka suomen hoitajiin verrattuna tienaavat melkein tuplat.
Raha ei tosiaan korvaa kaikkea. itse olisin kiitollinen kaikista ansaituista vapaista, mutta nythän nekin on kohta kiikun kaakun, saako edes niitä vapaita pitää. Irtisanoutuminen on pyörinyt mielessä koko syksyn tosi vahvasti. Jossain muualla ehkä pienempi palkka, mutta inhimillisempää.
Kaupan alalla saat 1300 netto kuukaudessa, kun teet 30 tuntia viikossa vuorotyötä, iltaa ja joka toinen viikonloppu töissä. Vuorolisät on laskettu tuohon 1300 nettoon jo mukaan. Työtunteja ei välttämättä saa lisää, vaikka haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kato käydä suomessa ,jos ruotsista pyydetään apua siellä jo meneillään olevan hoitaja kadon vuoksi. Siellä ei ole edes rahalla saatu pidettyä hoitajia vaikka suomen hoitajiin verrattuna tienaavat melkein tuplat.
Raha ei tosiaan korvaa kaikkea. itse olisin kiitollinen kaikista ansaituista vapaista, mutta nythän nekin on kohta kiikun kaakun, saako edes niitä vapaita pitää. Irtisanoutuminen on pyörinyt mielessä koko syksyn tosi vahvasti. Jossain muualla ehkä pienempi palkka, mutta inhimillisempää.
Kaupan alalla saat 1300 netto kuukaudessa, kun teet 30 tuntia viikossa vuorotyötä, iltaa ja joka toinen viikonloppu töissä. Vuorolisät on laskettu tuohon 1300 nettoon jo mukaan. Työtunteja ei välttämättä saa lisää, vaikka haluaa.
Ylityöt saa vapaana, niistä ei makseta.
Onhan siivoojankin työ paljon rennompaa. Tietenkin riippuu paikastakin, mutta verrattu LH
Vanhoja ketjuja esiin.
Irtisanoutuminen ei hyödytä mitään. Pakkolailla voidaan määrätä vastaanottamaan työ johon koulutus on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko ap millä sitten irtisanoutumiseni jälkeen maksan asumiseni ja ruokin lapseni?
Elätte sillä jokaisella säästössä olevalla 3kk nettotuloja vastaavalla puskurilla karenssiajan. Sen jälkeen alkaa juosta ansiosidonnainen tai muut sosiaalietuudet, jotka Suomessa ovat oikein hyvät etenkin lapsiperheille.
Itsellä oli ansiosidonnainen 800, kun 2 lapsikorotusta, puoliso tienaa 1600 netto joten muita tukia ei saatu vuokralla asuessa.
Itse asiassa, kun saa työmarkkinatukea 660, jos 2 lasta ja puoliso tienaa 1600 netto niin ei saa muita tukia. Asutaan vuokralla ja haettiin mutta tuli kieltävä vastaus.
orjatyöelämä kirjoitti:
Eikö hoitoalalla työterveyslääkäri laita sellaista lausuntoa, että "kykenee korvaavaan työhön"?
Fyysisesti raskaassa teollisuudessa näin tehdään sumeilematta, joten raskaasta fyysisesti uuvuttavasta vuorotyöstä uupunut orja ei saa koskaan toipua, vaan se on pidettävä zombina, ettei vaan ala kyselemään esim. palkankorotusten perään...
Nyt on meininki se, että jos et kykene , niin työnantaja irtisanoo. Näin kävi minulle ja usealle työkaverille. Ei kannata vanheta ja tulla raihanaiseksi. Hoitoalalla on tämmöistä, en suosittele alaa nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko ap millä sitten irtisanoutumiseni jälkeen maksan asumiseni ja ruokin lapseni?
Elätte sillä jokaisella säästössä olevalla 3kk nettotuloja vastaavalla puskurilla karenssiajan. Sen jälkeen alkaa juosta ansiosidonnainen tai muut sosiaalietuudet, jotka Suomessa ovat oikein hyvät etenkin lapsiperheille.
Itsellä oli ansiosidonnainen 800, kun 2 lapsikorotusta, puoliso tienaa 1600 netto joten muita tukia ei saatu vuokralla asuessa.
Itse asiassa, kun saa työmarkkinatukea 660, jos 2 lasta ja puoliso tienaa 1600 netto niin ei saa muita tukia. Asutaan vuokralla ja haettiin mutta tuli kieltävä vastaus.
Kun olin työmarkkinatuella niin saatiin me yhteensä 2460 netto eli 200 lapsilisää, 660 työmarkkinatukea ja 1600 puolison palkka kokoaikatyöstä kaupan alalla, vuorotyö ja 4 henkeä perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Siis jos olet työaikapankissa, mutta siihenhän ei ole pakko kuulua.
"Eikö hoitoalalla työterveyslääkäri laita sellaista lausuntoa, että "kykenee korvaavaan työhön"?"
Tehyyn kuuluvat: "Korvaavasta työstä ei ole tehyläisiä koskevia työehtosopimusmääräyksiä, joten siitä ei voida paikallisesti sopia työntekijöitä sitovasti."
Jos taas työkykyyn liittyy vain rajoitteita, niin sitten pitää tehdä töitä rajoitteet huomioon ottaen.
https://www.tehy.fi/fi/apua/sairausloma/mita-korvaava-tyo
--------
Kokeilin aikoinani korvaavaa työtä ja tuntui, että osa sitä ei tajunnut, mikä tarkoitus korvaavalla työlläni oli ja mitä siihen kuului, ja jäin sitten lopulta sairaslomalle.
Niin ja nyt tuo 800 ansiosidonnainen, missä 2 lapsikorotusta porrastetaan. Se lyhennettiin jo puoleentoista vuoteen edellisellä hallituskaudella ja kulukorvaus poistettiin omaehtoisesta opiskelusta.
Miksi irtisanoutuisin hyvä palkkaisesta työstä? Yli 3000€/kk hyppysiin 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Siis jos olet työaikapankissa, mutta siihenhän ei ole pakko kuulua.
Puoliso on kaupan alalla, siellä ei makseta ylitöistä, ne saa vapaana.
⛥⸸ Fiksummat selviää vähemmälle. Tyhmät tekevät toisten puolesta työt. ⛥⸸
Vierailija kirjoitti:
Voit mennä kaupan alalle vuorotöihin saat 1300 netto. Asiakkaat ei välttämättä ole tyytyväisiä tuotteisiin.
Kuuntelin joskus kaupassa, kun mummu mäikkäsi ruokakaupassa myyjälle, että mitään täällä ei myydä mitä hän tuli ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit mennä kaupan alalle vuorotöihin saat 1300 netto. Asiakkaat ei välttämättä ole tyytyväisiä tuotteisiin.
Kuuntelin joskus kaupassa, kun mummu mäikkäsi ruokakaupassa myyjälle, että mitään täällä ei myydä mitä hän tuli ostamaan.
Itse olin asiakkaana ja ajattelin että miten eläkkeellä olevalla mummolla on niin huonot ruoanlaittotaidot. Kauppa kaikenlaisia tuotteita täynnä.
Tammikuussa sairastuin influenssaan, vaikka sain rokotuksen lokakuussa. Olin kolme viikkoa rajussa kuumessa ja viisi viikkoa sairaslomalla. Potilaalta sain taudin. Työterveyden ja esimiehen kanssa sovittiin, että aloitan kevennetyllä toimenkuvalla, koska veto oli vielä pois vaikean sairastumisen jäljiltä. No esimies muisti kaksi päivää ja sitten olis pitäny rehkiä kuin muut. Myös pari kollegaa väheksy mun sairastumista ja vetos siihen että koronan sairastaneet hoitajat eivät olleet mitään lomia vaatimassa ja tekivät töitä normaalisti.
Jäin siksi uudelleen sairalomalle kahdeksi viikoksi ja sitten jakson tehdä töitä.
Täysin kunnossa en ole vieläkään. Työvuoron lopussa väsyttää ja kotona on pakko ottaa unet työvuoron päälle. Keuhkoissa tuntuu vielä muisto taudista.
Että näin hienosti huolehditaan hoitohenkilöstön hyvinvoinnista.
PS. Ensimmäinen influenssani. On se kamala tauti.
Vierailija kirjoitti:
Tammikuussa sairastuin influenssaan, vaikka sain rokotuksen lokakuussa. Olin kolme viikkoa rajussa kuumessa ja viisi viikkoa sairaslomalla. Potilaalta sain taudin. Työterveyden ja esimiehen kanssa sovittiin, että aloitan kevennetyllä toimenkuvalla, koska veto oli vielä pois vaikean sairastumisen jäljiltä. No esimies muisti kaksi päivää ja sitten olis pitäny rehkiä kuin muut. Myös pari kollegaa väheksy mun sairastumista ja vetos siihen että koronan sairastaneet hoitajat eivät olleet mitään lomia vaatimassa ja tekivät töitä normaalisti.
Jäin siksi uudelleen sairalomalle kahdeksi viikoksi ja sitten jakson tehdä töitä.
Täysin kunnossa en ole vieläkään. Työvuoron lopussa väsyttää ja kotona on pakko ottaa unet työvuoron päälle. Keuhkoissa tuntuu vielä muisto taudista.
Että näin hienosti huolehditaan hoitohenkilöstön hyvinvoinnista.
PS. Ensimmäinen influenssani. On se kamala tauti.
Hoitajat saa jäädä hoitamaan 12-vuotiasta sairasta lasta kotiin, kun kaupan alalla tuo ikä lapsella on 10-vuotta.
Itse olin Tradenomin tutkinnolla sairaalassa osastolla tekemässä samoja töitä kuin osastonsihteeri, sain työmarkkinatuen 640 netto kuukaudessa ja kulukorvauksen 9 euroa/työpäivä, koska puoliso tienaa 1600 netto jouduttiin maksamaan 2 lapsesta hoitomaksuja 140 euroa. Kulukorvausta ei saa, jos lapsi sairastuu tai itse sairastuu, eläkettä ei kertynyt eikä ollut työterveyshuoltoa.
Sain samanlaiset työvaatteet kuin sairaanhoitajilla, työkengät ostin itse. Olin 7 kuukautta.
Helppo se on täällä huudella. Jos saikutat tai irtisanot, niin et saa mitään töitä.
Eikö hoitoalalla työterveyslääkäri laita sellaista lausuntoa, että "kykenee korvaavaan työhön"?
Fyysisesti raskaassa teollisuudessa näin tehdään sumeilematta, joten raskaasta fyysisesti uuvuttavasta vuorotyöstä uupunut orja ei saa koskaan toipua, vaan se on pidettävä zombina, ettei vaan ala kyselemään esim. palkankorotusten perään...