Nälkä, ei ole rahaa ruokaan, mitä teen?
Hei, Eli olen opiskelija, ja asun yksin ja minulle ei ole tullut tuet vielä,
ja en tiedä milloin on tulossa kun sossu ei osannut kertoa, mitä tässä tilanteessa tekisin? kun ei ole ketään kuka auttaisi, vaikka yrittänyt kysellä,
ja nyt kun on lauantai nii ei ole kirkotkaa muut seurat auki, ja olisi ihan kiva syödäkkin.
Kommentit (138)
Laita jotain myyntiin oman alueesi fb-kirppikselle. Jotain mitä et tarvitse tai käytä. Esim. kirja, vaate, kengät, koriste-esine. Laita ilmoitukseen, että tavarat haettava tänään, niin saat nopeat kaupat.
Naurettavaa ettei oma äitis muka voi kahta euroa heittää, pyytää sinua niille syömään tai antamaan makaronia kaapeista?
Mun äiti on itsekin tiukilla tai mun muu perhe, itse asun yksin.. silti äiti aina repisi mulle rahaa vaikka kivenkolosta tieltä jos ei muuta olisi.. surullista ettei äitiäsi kiinnosta yhtään. Jos hänellä on muita lapsia siellä kotona niin luulis että jotain ruokaa tekee edes itselleen?? Mikset muka voisi sitä ruokaa mennä syömään, huhhuh!
Onko sulla kirjoja tai levyjä, joita voisit tarjota johonkin divariin? Ei niistä paljon saa, mutta itse sain joskus köyhässä nuoruudessa tällä tavoin kasaan viikonlopun ruokarahat.
Joo mäkin ihmettelen tota äiti hommaa, kyllä minä ainakin ruokkisin kaikki lapseni jos olisi tuollainen hätä, olisin vaikka itse syömättä sitten. Ja tosiaan, eikö hänellä muka pari euroa ole lainata jos on kolme lasta hankkinut..? Todella kummallista.
Voikukat ovat täällä etelässä jo nousseet joten ei muuta kuin ulos liikenteeseen ja niitä keräilemään. Niistä saa " salaatin". Ovat ihan syötäviä ja saat niistä energiaa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:13"]
Uskokaas jo senkin kultamussukat ja muut hyväosaiset että nykypäivän Suomessa ap:n tilanne on täysin mahdollinen ilman omaa syytä. Asun pääkaupunkiseudulla ja voin antaa ap:lle ruokaa ja rahaa ilman seksuaalisia palveluksia jos kelpaa.
Ja toden totta, ei niitä pulloja ole tuolla luonnossa, edes pulloja ei kasva joka oksalla.
[/quote]
Köyhän pitää nopeasti oppia, miten selvitään vähillä varoilla. Ap:llä tätä oppia ei vielä näköjään ole. Rahan antaminen hänelle niin, että ihminen ostaa sillä tapansa mukaan einespitsoja ym. höttöä, ei pidemmän päälle auta yhtään. Ensi kuussa taas sama tilanne. Pitää oppia elämään tulojensa mukaan.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:30"]
Uskokaas jo senkin kultamussukat ja muut hyväosaiset että nykypäivän Suomessa ap:n tilanne on täysin mahdollinen ilman omaa syytä. Asun pääkaupunkiseudulla ja voin antaa ap:lle ruokaa ja rahaa ilman seksuaalisia palveluksia jos kelpaa.
Ja toden totta, ei niitä pulloja ole tuolla luonnossa, edes pulloja ei kasva joka oksalla.
[/quote]
Köyhän pitää nopeasti oppia, miten selvitään vähillä varoilla. Ap:llä tätä oppia ei vielä näköjään ole. Rahan antaminen hänelle niin, että ihminen ostaa sillä tapansa mukaan einespitsoja ym. höttöä, ei pidemmän päälle auta yhtään. Ensi kuussa taas sama tilanne. Pitää oppia elämään tulojensa mukaan.
[/quote]
Olemme periaatteessa samaa mieltä tästä. Mutta toisaalta tämä ei ole enää mikään hyvinvointivaltio millään mittarilla mitattuna, yksikin nälkäinen suomalainen on yksinkertaisesti liikaa.
AP, jos kiinnostaa niin voit laittaa tilillesi 4€. Saat sillä tehtyä ruuan itsellesi mistä syöt tämän ja huomisen. Saat rahat tilillesi heti Danskebankista, jos sinulla itselläsi sellainen on.
Itsekin olen välillä ollut täysin pennitön. Ikäväähän se on, varsinkin jos vanhempasi eivät suostu sinua yhtään rahallisesti auttamaan. Pidän silti kotona sellaista ruokavarastoa, että ikinä ei nälkää joudu näkemään - kuivakaappi kuntoon, niin tuollaista ongelmaa ei tule.
Ei voi kun ihmetellä miten törkeetä porukkaa täällä palstalla liikkuu! Muistan hyvin omat opiskeluajat, rahat oli toisinaan tosi tiukassa..muistan eräänkin kerran kun budjetti kaatu siihen kun piti käydä lääkärissä ja ostaa antibiootit (poskiontelotulehdus). Viimenen viikko siitä kuusta mentiinkin sitten ns. pelkällä pyhällä hengellä...kaikilla ei ole vanhempia, jotka auttas hädän hetkellä.
Myöhemmin oli taas vastaavanalainen tilanne, tuli joku pakollinen rahan reikä, mihin tili sitten tyhjeni...sillon sain rahaa eräältä sairaanhoitajalta, jonka luona kävin juttelemassa elämäntilanteestani. Hän antoi 20e ja sanoi ettei tarvitse palauttaa..sillä elin sitten siihen asti kun seuraava opintotuki tuli :) Työssä käyvälle pieni summa on opiskelijalle iso apu.
Mä olen kahden pienen lapsen yh ja mulla on täysi-ikäinen poika, jolle aina riittää antaa muutama euro, vaikka itse toimeentulotuella olen. Syön jopa itse halvemmin, että rahat riittää kuukaudeksi. Ei sitä voi valittaa ja syötävä on halpaa ruokaa. Itse kun kotiruokaa teen, niin tulee halvemmaksi. Ostapa seuraavan kerran kaappiin pari pussia makaronia,pakasteeseen kalapuikkoja, leipää, jauhelihaa, niin voit sitten tarpeen tullen ottaa sieltä ja jos ei ole pakastinta osta makaronia, hernekeittoa ym. säilyvää. Jos rahaa on niukasti, silloin pitää elää niukasti valitettavasti.
Ota pikavippi, ekan saa ilman kuluja. Ei mitään konkurssiin vievää, vaikka muutama kymppi
tiedän tunteen,itsekin olin todella tiukoilla kun opiskelin.Vanhemmat eivät auttaneet,kerran äitini toi ituisia perunoita,muuten olin omillani.Koita myydä joku turha tavara fb.n kautta ja tee ensi kuuksi suunnitelma taoudesta ja noudata sitä!
meille voisit tulla tänään syömään :)
Miten yleensä liikut täällä ja käyt opiskelemassa, jos sinulle ei ole kuukausilippua busseihin/juniin? Ai niin, kohta tulet sanomaan, että asut ihan oppilaitoksesi vieressä ja normaalisti et kulje missään.
Ja olitko tosiaan niin hullu, että istuit eilen sormet ristissä kotona ja odotit, että rahaa tulee tilille. Tänään heräsit siihen, ettei *hups* tullutkaan.
Joo, huono provo.
[/quote]
Apu kelpaa aina, ja tosiaan harvoin mulla tälläinen tilanne on, laskuihin meni osa, mitä sossut ei korvaa, esim kun maksavat sähkölaskun, mutta ei nyt aivan kaikkea, ja tosiaan en aina ole käsi ojossa, mutta mielelläni otan ruoka apua vastaan jos joku tarjoaa, tietenkin ei mitään seksiin liittyvää, voimme sopia mitä voisin tehdä sen eteen, tai esimerkiksi juuri maksaa takaisin, niinkuin periaatteisiini kuuluu antaa takaisin, jos joku on mulle antanut. Tänne mulle voi laittaa myös postia (casyh1@hotmail.com) Koska tosiaan aina ei vain saa apua sukulaisiltaan/ niitäkää mulla ei ole kuin 1 mummo, ja 1 serkku, täti kuollut, ym..
En mä muuten täällä olisi apua kaipailemassa, kiitos teille jotka ymmärrätte minua.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:37"]
AP, jos kiinnostaa niin voit laittaa tilillesi 4€. Saat sillä tehtyä ruuan itsellesi mistä syöt tämän ja huomisen. Saat rahat tilillesi heti Danskebankista, jos sinulla itselläsi sellainen on.
Itsekin olen välillä ollut täysin pennitön. Ikäväähän se on, varsinkin jos vanhempasi eivät suostu sinua yhtään rahallisesti auttamaan. Pidän silti kotona sellaista ruokavarastoa, että ikinä ei nälkää joudu näkemään - kuivakaappi kuntoon, niin tuollaista ongelmaa ei tule.
[/quote]
Hei, pienikin apu riittää, omistan tilin danskessa.
jos kiinnostaa tosiaan auttaa jotenkin niin laita vaikka spostia mulle (casyh1@hotmail.com) Ja minunkin mielestä yksikään suomalainen ei saisi kärsiä nälästä täällä, vaikka olisi millainen ihminen, nyt vain kävi näin että tuet myöhässä, ja rahaa ei ole ollenkaan.
Hei, lisäisin vielä että, joka kuukausi näin ei ole, kun lasken tarkkaan myös mitä saan käyttää, tottakai välillä menee vähän yli mitä saisi kun on pakko, mutta nyt kun on tälläinen tilanne että sossut eivät rahaa mulle laittaneet ajoissa, niin rahat loppuivat kesken, ja nyt olen elänyt makaroonilla, mutta sekin loppui, ja nyt on oikeasti nälkä, ja pienikin apua auttaa, eli minulle saa laittaa sähköpostia (casyh1@hotmail.com) Kiitos kaikille jotka ymmärtävät tilanteeni, eikä vain arvostele ja hauku. rakkautta ja rauhaa kaikille.
Asutko vantaalla. Pääsetkö Jumboon?
Jos tosiaan joku haluaa auttaa minua edes jotenkin, niin voi laittaa spostia casyh1@hotmail.com osoitteeseen.. Koska itsekkin haluan että kukaan ei joutuisi kärsimään nälästä täällä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:47"]
tämmöinen roskaväki joka ei osaa toimii ilman sossun neuvoja voi kuolla vaikka nälkään
[/quote]
siivoa suusi.