Nälkä, ei ole rahaa ruokaan, mitä teen?
Hei, Eli olen opiskelija, ja asun yksin ja minulle ei ole tullut tuet vielä,
ja en tiedä milloin on tulossa kun sossu ei osannut kertoa, mitä tässä tilanteessa tekisin? kun ei ole ketään kuka auttaisi, vaikka yrittänyt kysellä,
ja nyt kun on lauantai nii ei ole kirkotkaa muut seurat auki, ja olisi ihan kiva syödäkkin.
Kommentit (138)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:42"]
Juu tiedoksi jatkoa varten, että opintotuki tulee aina maanantaina, jos 4. päivä on viikonloppuna.
Kannatan myös pullojen keräystä. Ei se nyt niin paljon vie energiaa näin lauantaiaamuna, kun joka paikka on täynnä tölkkejä. Toinen hyvä vaihtoehto on leipäjono.
Jatkossa älä missään nimessä ikinä päästä kaikkia kaappeja tyhjäksi. Pidä jotain aina pakastimessa.
[/quote]
Ja tiedoksi vain sulle että edellenkään mulle ei tule opintotuki!!! vaan toimeentulotuki ja se ei ole sama asia.
Espoosta pääsee malmille junalla hyvin. Tsemppiä! Jatkossa järjestä asiat aina arkena joohan. helpompaa! Ja espoossa on paljon hyviä ruokajonoja arkisin, olen kuullut että moni helsinkiläinen käy sieltä asti hakemassa ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:39"]
Miksi et ap menisi hakemaan isoa ruokakassia Salem seurakunnalta tänään? Ei ole pitkä jonotus ja on vaivan arvoista! Ma soitat sos. toimeen ja kerrot tilanteen niin kirjoittavat sinulle maksusitoomuksen kauppaan. Mistä on oikein kyse? Haluatko että joku on niin häveli että laittaa sinulle rahaa tilille?
[/quote]
Niin tässä jonkun hyvä vinkki ap:lle. Malmilta ilmainen ruokakassi. Mutta kun ap:llä ei tietysti ole matkalippuakaan, niin Malmille pääsee monesta suunnasta esim. lähijunalla pummilla. Jos kyse olisi minun lapsestani ja vaikka olisin kuinka köyhä äiti tahansa, niin tekisin kaikkeni auttaakseni. Niin että soita sille äidillesi jokatapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:47"]
tämmöinen roskaväki joka ei osaa toimii ilman sossun neuvoja voi kuolla vaikka nälkään
[/quote]
Ai se on roskaväkeä jos ei ole ruokaa parina päivänä kun mennyt liikaa rahaa menoihin, jotka ovat tärkeitä? sinäkö olet sitten jotenkin mua ylempänä,
kusipää.
Kummastuttaa ettei äitisi halua auttaa edes eurolla parilla..
Espoosta ei jaksa Malmille ruoan takia? Kävele Helsingin puolelle ja osta kännylippu junaan/sporaan/metroon. Malmille pääsee lähijunalla.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:49"]
Kummastuttaa ettei äitisi halua auttaa edes eurolla parilla..
[/quote]
se on vaikeaa jos on pa, siellä on 2 mun pienempää sisarusta ruokittavana, ja äiti on opiskelija, ja myös pa tällä hetkellä, niin siinä on vaikea auttaa, kuhan nyt mun pikkusisarukset ja äiti saa ruokaa, kumminkin musta aina huolta pitänyt,
välillä voi kysyä muualtakin apua kun vanhemmiltaan.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:52"]
Espoosta ei jaksa Malmille ruoan takia? Kävele Helsingin puolelle ja osta kännylippu junaan/sporaan/metroon. Malmille pääsee lähijunalla.
[/quote]
siis en mä asu espoossa, mistä saitte tollasta päähänne? haen apua pääkaupunkiseudulta, enkä ole sanonut espoosta mitään sinne mulla on turhan pitkä matka, ja malmin salemissa ei missään mainittu että tänään olisi ruuan jako, kyllä se olisi varmasti jossain lukenut.
Nyt meet kerää pulloja, siis kolmesta isosta limupullosta saa sen 1,20e, 6 tölkistä 1e, eli ei kauheen kauan kestä että saat jotain ruokaa hankittua. :) Ja kun saat rahaa esim kesätöistä, tee niin että ostat kaapit täyteen säilykkeitä Lidl:stä, hernekeittoa, tomaattimurskaa, papuja, oliiveja jne. Pastaa, näkkileipää, hapankorppuja, kaurapuuroa jne. Näin sulla ei ikinä ole nälkä, kun köyhimpinä aikoina voit noista säveltää jtn.
Puurohiutale-kilosta tekee monta annosta. Eikä maksa paljoa! Mutta kun nykyajan köyhille pitäisi olla pizzaa ja sisäfilettä...
Koputa naapurin ovea ja kysyt nöyränä että oisko antaa mitään. Varmasti itse auttaisin. Sais heti pussillisen makaronia, kaurahiutaleita tms
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:56"]
Nyt meet kerää pulloja, siis kolmesta isosta limupullosta saa sen 1,20e, 6 tölkistä 1e, eli ei kauheen kauan kestä että saat jotain ruokaa hankittua. :) Ja kun saat rahaa esim kesätöistä, tee niin että ostat kaapit täyteen säilykkeitä Lidl:stä, hernekeittoa, tomaattimurskaa, papuja, oliiveja jne. Pastaa, näkkileipää, hapankorppuja, kaurapuuroa jne. Näin sulla ei ikinä ole nälkä, kun köyhimpinä aikoina voit noista säveltää jtn.
[/quote]
Tossa ylempänä sanottu jo, ei täällä ole pulloja, romanit vievät kaiken!!!!!
eilen olin 2 tuntia kävelemässä ja 2 pulloa, enemmän energiaa menee hukkaan
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:00"]Hei, Eli olen opiskelija, ja asun yksin ja minulle ei ole tullut tuet vielä,
ja en tiedä milloin on tulossa kun sossu ei osannut kertoa, mitä tässä tilanteessa tekisin? kun ei ole ketään kuka auttaisi, vaikka yrittänyt kysellä,
ja nyt kun on lauantai nii ei ole kirkotkaa muut seurat auki, ja olisi ihan kiva syödäkkin.
Myy steissillä persettä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:03"]Ajattele talvisotaa, miten silloin oli pakkasta, ryssät epätoivoisesti yritti tappaa, ei ollut ruokaa eikä mitään tietoa huomisesta ja siitä kaikesta silti tule sankaritarina.
Joten tuossa ei ole mitään heikkoa tilannetta, vaan ainesta sankaritarinaan kun vain asiat vain olisivat vielä vähän huonommin.
Nimenomaan! Raatteen tien motissa ryssät keittivät lopulta nahkavyötkin, kun ei syötävää ollut. Nykyajan siiderisukupolvi ei ole nälkää nähnytkään!
Et saa sympatiaa. Pitää suunnitella elämä niin että rahaa riittää ruokaan ja muuhunkin kunnes tulee seuraava raha.
Silloin kun sitä rahaa on niin ostaa kauraryynejä sun muita ryynejä, hernaripurkkeja, riisiä, tonnikalaa jne. Ethän syö eineksiä? Mikäli painoindeksi on enemmän kun pitää olla niin ei hätää, juo vettä pitkin päivää.
Ap:llä nyt jotain perustavaalaatua olevaa häikkää sinne kotiinpäin.Kotoasi oletetaan, että sinun pitäisi pärjätä omillasi. Silti sinulla ei ilmeisesti ole alkeellisintakaan tajua pitää kodin ruokataloutta pystyssä itse?Siis kun sitä rahaa on, hankit kaapit täyteen kuivamuonaa: kaurahiutaleita, riisiä, makaroonia, spagettia ja näkkileipää. Näihin aineksiin menee kymppi. Mutta niistä saa ruokaa viikoiksi. Jääkaapissa aina perunoita, porkkanaa, ruokaöljyä, kananmunia, tonnikalapurkki jne.
Eikö ole yhtään todellisia ystäviä? Vai oletko siis jatkuvasti käsi ojossa joka suuntaan? Ihmiset kyllä kaikkoavat ympäriltä, jos on aina vaan lainaamassa, eikä ikinä maksa takaisin.
Kun saat seuraavan kerran rahaa, katsot että hankit nuo ruokavarastot. Teet realistisen budjetin käyttövarojesi mukaan.
Uskokaas jo senkin kultamussukat ja muut hyväosaiset että nykypäivän Suomessa ap:n tilanne on täysin mahdollinen ilman omaa syytä. Asun pääkaupunkiseudulla ja voin antaa ap:lle ruokaa ja rahaa ilman seksuaalisia palveluksia jos kelpaa.
Ja toden totta, ei niitä pulloja ole tuolla luonnossa, edes pulloja ei kasva joka oksalla.
Pulloja pulloja... no varmaan sitten teillä siellä kaupungeissa on pullovuoret, ihmettelen vaan kun ei täällä syrjäseuduilla kukaan missään julkisilla paikoilla juo ja nakkele pulloja. (tai ne pari ukkoa jotka joskus jossain puskassa juovat, vievät varmasti pullonsa kauppaan)
tämmöinen roskaväki joka ei osaa toimii ilman sossun neuvoja voi kuolla vaikka nälkään