Nälkä, ei ole rahaa ruokaan, mitä teen?
Hei, Eli olen opiskelija, ja asun yksin ja minulle ei ole tullut tuet vielä,
ja en tiedä milloin on tulossa kun sossu ei osannut kertoa, mitä tässä tilanteessa tekisin? kun ei ole ketään kuka auttaisi, vaikka yrittänyt kysellä,
ja nyt kun on lauantai nii ei ole kirkotkaa muut seurat auki, ja olisi ihan kiva syödäkkin.
Kommentit (138)
Teksteistä ja ajatuksista päätellen ap ei tarvitse ruoka-apua, vaan edunvalvojan...
Toimeentulotuella on maksupäivä, kuun viimeinen päivä. Tietenkin jos et vie hakemusta ajoissa niin myöhässähän ne tuetkin tulee. Ja sit vielä yks huomio, opiskelija saa sossusta rahaa eikä siihen tarvii mitään luottotietojen menetystä. Jos asut omillasi etkä käy töissä niin kela maksaa opintotuen+asumislisän ja sossu maksaa sitten loput niin että käteen jää se 480€/kk. Nykyään yritetään tuputtaa opintolainaa jokaiselle mutta jos sossu on mukava ja on esittää hyvä syy niin lainaa ei tarvi ottaa. Nimimerkillä syksyllä valmistunut(ja tukikikierteestä) irti päässyt opiskelija ja lainaa ei tarvinnut ottaa ollenkaan
Itsekin mietin tuota että sossut ovat myöhässä - itsekö veit tukihakemuksen aivan ajallaan? En syyllistä vaan kysyn uteliaisuuttani, olen itsekin sossun asiakas. Vien hakemuksen aina 15.-20. päivä juuri siksi, että hakemus on ajoissa varmasti. Nykyään on vielä helpompaa, kun hakemuksen voi tehdä sähköisesti (ainakin Vantaalla, missä myös näköjään ap asuu) :)
Käy ihmeessä kauppojen roskiksilla, esim Siwaan ja Lidlin roskiksille hyvällä tuurilla pääsee aukioloaikana kun kaikki ei lukitse niitä.
Hei antakaa mullekin rahaa! Ryyppäsin kaiken vappuna, nyt on enää 30 senttiä tilillä. Tietty jos viittisitte, voisitte myös tehdä mulle ruokaa ja tulla meille siivoamaan? Darra on tälläkin hetkellä, eli mitään ei oikein pysty tekemään. Kiitos paljon avusta! Lupaan korvata tän myöhemmin pyytämällä lisää palveluksia.
Hävetkää.
Itselläni oli tiukka tilanne yllättävien menojen takia viime kuussa ja elin viikon muutamalla eurolla. Ja ihan töissäkäyvä ihminen olen. Lähimmäistä voi auttaa ihan muutamalla eurolla tai ruokapussilla.
Olisipa minulla ollut järkeä pyytää palstalta apua vaikka vain muutaman euron verran. Sen verran nyt aina liikenee.
no veikö kukaan sille ruokaa :D kuulostaa joltain narkkarilta,aijaij..
Pistäkääpä googleen tuo sähköpostiosoite...
Jos on sama tyyppi kyseessä niin ei ihme että rahat kaikki..
Onkos ap:llä tällä hetkellä monta lemmikkiä?
Oletko lihava? Mikäli oot niin ei hätää, juo vettä ja sitä saa hanasta ilmaiseksi.
Kela maksaa opintotuet- ja
siihen liitetyt asumistuet aina kuukauden neljäntenä päivänä tai seuraavana pankkipäivänä. Saat siis tuet maanataina. Pärjäilemisiin siihen saakka :)
Veikko ja lahja hurstin laupeudentyö ry. Helsinginkatu joka viikko perjantai ja keskiviikko aamupäivällä vaatetta ja ruokakasseja opiskelijoille erikseen omat kassit ja parturi. Helsinki . Pelastusarmeija Castreninkatu joka aamu leipäjako ja pullaa. Päivystävä siskoni ja sosiaalivirasto. Espoo manna-apu ruokakasseja. Lahti . Espoo muitakin jakopaikkoja eu-ruokapaketteja mutta karmeeta laatua. Sol- siivoustöitä ,iss siivousta jne. Ota lyhyt työ . Pakastekeitot 1-2€.,tyhjillä pulloilla kyllä leivän ja lenkkimakkaran 2€.
No miten täs ny kävi saiko ap ruokarahaa?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:17"]
No miten täs ny kävi saiko ap ruokarahaa?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:51"]Toimeentulotuella on maksupäivä, kuun viimeinen päivä. Tietenkin jos et vie hakemusta ajoissa niin myöhässähän ne tuetkin tulee. Ja sit vielä yks huomio, opiskelija saa sossusta rahaa eikä siihen tarvii mitään luottotietojen menetystä. Jos asut omillasi etkä käy töissä niin kela maksaa opintotuen+asumislisän ja sossu maksaa sitten loput niin että käteen jää se 480€/kk. Nykyään yritetään tuputtaa opintolainaa jokaiselle mutta jos sossu on mukava ja on esittää hyvä syy niin lainaa ei tarvi ottaa. Nimimerkillä syksyllä valmistunut(ja tukikikierteestä) irti päässyt opiskelija ja lainaa ei tarvinnut ottaa ollenkaan
[/quote]
Täällä päin sossun tuet tulee ainakin aikasintaan kuun ensimmäinen päivä, ei ikinä vielä edellisen kuun viimeisenä. Useimmiten myöhemmin ellei ole vienyt ennen puolta kuuta jo hakemusta. Ja nyt vapun takia ensimmäisille tuli tuet vasta toinen päivä.
käännä asia eduksesi; ala paastoamaan!
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 15:03"]
Teksteistä ja ajatuksista päätellen ap ei tarvitse ruoka-apua, vaan edunvalvojan...
[/quote]
OPINTOTUKEA JUMALAUTA
T:Virolainen Poika :DDDDDD
Lidlissä makaroonit on alle 30 senttiä pussi oisko jotain 20 senttiä tumma makarooni ja 15 senttiä tavallinen vaalea
ap kuulostaa ihan Tuksulta.