Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nälkä, ei ole rahaa ruokaan, mitä teen?

Vierailija
03.05.2014 |

Hei, Eli olen opiskelija, ja asun yksin ja minulle ei ole tullut tuet vielä,
ja en tiedä milloin on tulossa kun sossu ei osannut kertoa, mitä tässä tilanteessa tekisin? kun ei ole ketään kuka auttaisi, vaikka yrittänyt kysellä,
ja nyt kun on lauantai nii ei ole kirkotkaa muut seurat auki, ja olisi ihan kiva syödäkkin.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:04"]

Voimme keksiä järjestelyn. Asutko pääkaupunkiseudulla?

[/quote]

Kyllä asun pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
22/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä pulloja näin viikonloppuisin löytää, heti aamusta vaan torille ja puistoihin. Ei tarvitse montaa pulloa saadakseen kaurahiutaleita, nuudeleita ja makaronia. Vielä jos riittää raha tonnikalapurkkiin tms. niin hyvin pärjäilee jonkun päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:24"]

Minäkin kääntyisin (ja käännyin opiskeulaikana rahapulassa) vanhempien puoleen. Ellei äidillä ollut rahaa lainata/ antaa, niin ruokaa sain kuitenkin aina, aterioita tai raaka-aineita. 

Entä ystävät ja kaverit? Meidät on laitettu tänne maailmaan auttamaan toisiamme, siksi sinäkin kysyt täältä neuvoa. Avun pyytäminen voi tuntua nololta, jopa nöyryyttävältä, mutta usein saa huomata, että ihmiset auttavat toisiaan mielellään. Asiassa kuin asiassa. 

Onko kaapit aivan tyhjät? Ei ole puuroaineksia, pastaa, riisiä, öljyä, mausteita?

En tiedä mistä tuista puhut ja mikä niiden maksuaikataulu on, mutta eivätkö esim. sossun tuet ole tarkkaan aikataulutettu, vähän niinkuin lapsilisät. Seuraava arki on ylihuomenna, oletko tarkistanut onko silloin maksupäivä? 

Beggars can't be choosers. Millaiset välit sinulla on naapureihisi? Voitko vaihtaa palveluja, pestä pyykit, hoitaa lapsia, ulkoiluttaa koiraa ruokapalkalla? Puute on hyvin inspiraation lähde.

[/quote]

Kunpa mulla olisi sellaisia ystäviä jotka auttaisi, eikä ajattelisi vain itseään, eikö täällä ole enään inhimillisyyttä, auttaa, me kaikki olemme kumminkin ihmisiä, eikö vain? kukaan ei ansaitsisi kärsiä nälässä täällä, itse auttaisin kaikkia jos olisi varaa, olen monesti tehnyt niin jos olen nähnyt jonkun esim. suomalaisen keräämässä pulloja, ja olen nähnyt että hänellä on oikeasti nälkä, niin olen antanut rahaa, pari kertaa olen tarjonnut ruokaa, riisipiirakkaa, ja on kelvannut, mutta myös kerran tarjosin romaanikerjäläiselle/pullonkerääjälle ruokaa, ei huolinut.

Vierailija
24/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toimeentulotuella ei ole maksupäivää, ne maksetaan jonossa, sen mukaan miten on hakemuksen vienyt, ja välillä ne myöhästyykin vaikka olisi ajoissa vienyt.

Vierailija
25/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap asuu pk-seudulla. Malmilla Salem seurakunta jakaa TODELLA runsaan ruokakassin lauantaina 12-13 aikaan. Suosittelen! Jatkossa, suosittelen soittamaan sos.toimeen jos noin käy. Päivystävälle työntekijälle, voivat myöntää sieltä maksusitomuksen ruokakauppaan.

Vierailija
26/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Eli ap haluaa tällä "hätähuudollaan" etsiä itselleen namusetää, ei häntä tosiasiassa muu kiinnostanutkaan. No kukin tavallaan.

Vierailija
27/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:08"]

Hyvä opiskelija. On aika opetella suunnittelemaan asioitaan pidemmälle kuin parin tunnin päähän, ettei joudu myymään itseään kuten tuo  #7 tuossa edellä vihjailee. Eli tiedosta maanantaina, että myös viikonloppuna on syötävä jotain.

Vanhemmat ovat kai olemassa? Pyydä nyt niiltä apua ennen kuin rupeat mihinkään epätoivoiseen. 

[/quote]

Ja kyllä, olen kysynyt vanhempani (äitini, koska isää ei ole) sekä mummoltani, ei ole auttaa, periaate että omilla pärjätään, mutta kun sekään ei aina ole mahdollista jos tulee liikaa kuluja ja saan vain 477e/kk, miinus kaikki laskut ja muut menot, ja ruoka menot, pahemmin en viinaa juo edes. En mä muuten täältä apua/vinkkejä kysyisi jos olisi apua muualla.

Vierailija
28/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löydät viisikin pulloa, se tekee jo euron ja saat sillä pussin makaronia. Köyhää, mutta kuten joku jo sanoikin, beggars can't be choosers. Ja et kai tosissaan harkitse itsesi myymistä jollekin pussientyhjennysalustaksi ''helpon'' rahan takia?

Vierailija
29/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:32"]

[/quote]

[/quote]

Eli ap haluaa tällä "hätähuudollaan" etsiä itselleen namusetää, ei häntä tosiasiassa muu kiinnostanutkaan. No kukin tavallaan.

[/quote]

Sanoitko sitä että etsin täältä jotain panoseuraa? en ala huoraamaan vaikka kuinka nälkä olisi, ehkä jollain on muuta mielessä? ehkä viedä kauppaan tai muuta kun vain joku seksistä maksaminen tai tuohon liittyvää, VALITETTAVASTI ETSIN VAIN APUA/VINKKEJÄ miten saan nyt ruokaa, koska tosiaan tässä alkaa jo olemaan todella nälkä.

Vierailija
30/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet naapuriin ja pyydät ruokaa tai kympin lainaksi.

Maanantaina tulee opintotuki.

Vierailija
31/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:33"]

Jos löydät viisikin pulloa, se tekee jo euron ja saat sillä pussin makaronia. Köyhää, mutta kuten joku jo sanoikin, beggars can't be choosers. Ja et kai tosissaan harkitse itsesi myymistä jollekin pussientyhjennysalustaksi ''helpon'' rahan takia?

[/quote]

MISSÄ NIIN LUKEE ETTÄ ETSIN PANOSEURAA TAI ALAN HUORAAMAAN?
juurikin sanoin että sitä en tekisi ikinä, että ruokaa saisin, mieluiten söisin ulkoa koiran paskat kun huoraamaan alkaisin.. naurettavaa että syytetään edes tuollaisesta, kun missään en ole sitä maininnut, vastasin vain kysymykseen että asunko pääkaupunkiseudulla, onko siinä jotain väärää?

Vierailija
32/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sanoitko sitä että etsin täältä jotain panoseuraa? en ala huoraamaan vaikka kuinka nälkä olisi, ehkä jollain on muuta mielessä? ehkä viedä kauppaan tai muuta kun vain joku seksistä maksaminen tai tuohon liittyvää, VALITETTAVASTI ETSIN VAIN APUA/VINKKEJÄ miten saan nyt ruokaa, koska tosiaan tässä alkaa jo olemaan todella nälkä.

[/quote]

Olet huono provo.

Vierailija
33/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:36"]

Menet naapuriin ja pyydät ruokaa tai kympin lainaksi.

Maanantaina tulee opintotuki.

Minulle tulee toimeentulotuki, ja ei ole tulossa maanantaina, ehkä vasta viikonlopulla koska toimeentulotuella ei ole maksupäivää

[/quote]

Vierailija
34/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap menisi hakemaan isoa ruokakassia Salem seurakunnalta tänään? Ei ole pitkä jonotus ja on vaivan arvoista! Ma soitat sos. toimeen ja kerrot tilanteen niin kirjoittavat sinulle maksusitoomuksen kauppaan. Mistä on oikein kyse? Haluatko että joku on niin häveli että laittaa sinulle rahaa tilille?

Vierailija
35/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedoksi jatkoa varten, että opintotuki tulee aina maanantaina, jos 4. päivä on viikonloppuna.

Kannatan myös pullojen keräystä. Ei se nyt niin paljon vie energiaa näin lauantaiaamuna, kun joka paikka on täynnä tölkkejä. Toinen hyvä vaihtoehto on leipäjono.

Jatkossa älä missään nimessä ikinä päästä kaikkia kaappeja tyhjäksi. Pidä jotain aina pakastimessa.

Vierailija
36/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lainkaan rahaa, silloin ei voi mennä edes ruokajonoon, ellei se ole suht lähellä. Muutoin tarvittaisiin rahaa bussilippuihin.

Lisäksi tuosta täällä aina mainostetusta pullojen keräämisestä. Asun Espoossa. Vaikka kolme kilometriä kävelisin joka suuntaan, pulloja löytyisi 0-3 kpl. Ei täällä ole pulloja, mitä kerätä.

Vierailija
37/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:39"]

Miksi et ap menisi hakemaan isoa ruokakassia Salem seurakunnalta tänään? Ei ole pitkä jonotus ja on vaivan arvoista! Ma soitat sos. toimeen ja kerrot tilanteen niin kirjoittavat sinulle maksusitoomuksen kauppaan. Mistä on oikein kyse? Haluatko että joku on niin häveli että laittaa sinulle rahaa tilille?

[/quote]

Hei, voin kyllä katsoa tuon Salem:in vaihtoehdon että missä se on ja ehdinkö sinne kun matkaa on ja ei ole matkarahaa, Joo kyllä odotan maanantaita että voin sinne soittaa, en odota että joku antaa minulle rahaa, vaikka ihan näin kun ihmisiä ollaan jos jollain olisi ollut antaa vähän ruokaa/leipää, niinkuin itse auttaisin.
KOHTELE MUITA MITEN HALUAT ITSEÄSI KOHTELEVAN :)
mehän ollaan kaikki vaan ihmisiä, ja pahat haluavat pahaa toisille.

Vierailija
38/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään näe tarpeeksi pulloja/tölkkejä, vaikka asun itäisessä helsingissä...

Vierailija
39/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:25"]

Kyllä niitä pulloja näin viikonloppuisin löytää, heti aamusta vaan torille ja puistoihin. Ei tarvitse montaa pulloa saadakseen kaurahiutaleita, nuudeleita ja makaronia. Vielä jos riittää raha tonnikalapurkkiin tms. niin hyvin pärjäilee jonkun päivän.

[/quote]

Vastahan nyt oli vappu, luulisi löytyvän palautettavija pulloja kun niitä on on tuolla maantien varsillakin.

Helpoin tapa olisi kutsua itsensä kylään jonkun sellaisen anteliaan ihmisen luo, joka haluaa aina välttämättä tarjota vierailleen jotain syötävää.

Vierailija
40/138 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:43"]

Jos ei ole lainkaan rahaa, silloin ei voi mennä edes ruokajonoon, ellei se ole suht lähellä. Muutoin tarvittaisiin rahaa bussilippuihin.

Lisäksi tuosta täällä aina mainostetusta pullojen keräämisestä. Asun Espoossa. Vaikka kolme kilometriä kävelisin joka suuntaan, pulloja löytyisi 0-3 kpl. Ei täällä ole pulloja, mitä kerätä.

[/quote]

AIVAN!! täällä suomessa nuo romanit vievät kaiken meiltä, olin eilen illalla keräilemässä pulloja ja löysin 2 pulloa, 2h aikana, joten ei kiitos, ne pullot viedään meiltä suomalaisilta, koska noi helvetin romanit tullut tänne,