Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

elokuussa inseminaatio

30.07.2006 |

Huhuilen pinoon jo elokuun inssiläisiä.

Itselläni kolmas pistoskierto menossa (puregon + pregnyl). Aloitin pistokset kp5 ja nyt menossa kp9. Ensimmäistä seurantaultraa yritän saada ensi viikolle kun klinikka avautuu kesäloman jälkeen. Heinäkuu oli hoitotaukoa. Jos tämä kierto menee samalla kaavalla kuin edellisetkin, niin inssi olisi viikolla 33 (kp24).

myttö

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudun tuolla PCO-plikoissa. Meillä on yksi Clomi-tyttö 01/02. Nyt alkamassa pistoshoidot ekaa kertaa, Gonal-f + Pregnyl. Inseminaatio tavoitteena. Jännät ajat alkaa olla. Huomenna oletettavasti kp1, sen mukaan alkaa sit pistoshoito.

Hedelmällistä syksyä kaikille!

-Auris-

Vierailija
2/150 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ensimmäiseen inssikiertoosi! Oletko jo aloittunut pistämisen?

Minulla ei mennytkään vanhalla kaavalla tämä kierto, vaan munarakkula päättikin kasvaa vähän nopeammin. Tänään oli ensimmäinen seurantaultra (kp12) ja munis olikin jo 14mm. Nyt vaan jännittää se, että meneekö inssisuunnitelmat pipariksi, jos ovulaatio sattuukin tapahtumaan juuri viikonloppuna.

myttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sun ovis kehittyy niin, että pääsette inssiin!

Mulla vuoto alkoi niinkuin ajattelin. Tänään on kp3. Eilen (kp2) aloitin pistokset, Gonal-f. Perjantaina meen ekaan seurantaultraan. Näin ajoissa PCOni takia. Lääkäri haluaa ottaa varman päälle, kun ei oo mitään tietoa miten mun munasarjat gonalille reagoi.

Mutta, huhuillaan täällä muitakin elokuun inssiläisiä!

-Auris-

Vierailija
4/150 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään yritin taysiin soittaa kun sanoivat että palaavat lomilta 24.7. mutta ne tulevatkin vasta maanantaina! ainakin meitä hoitava lääkäri ja hoitaja:) kummallista... ja väärän puhelinnumeronkin olivat anatneet, se meni johonkin fysioterapeuteille:D no, ei se mitään, toivottavasti maanantaina saan ne kiinni:) meillä ei oo mitään selvää syytä, miks vauvaa ei kuulu, miehellä tosin hieman vähemmän " kunnollisia" siittiöitä kuin voisi olla, mutta ei kuulemma pitäis ola välttämättä este ihan luomuraskaudellekaan? toivotaan että inssistä on meille apua:) Osaisko joku vastata kysymykseen, joka voi olla vähän tyhmäkin, mut minkä hintanen toi inssi on?:)

Vierailija
5/150 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

innokkaana taas hypin asioiden edelle!:D

Vierailija
6/150 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan vähän eri hintaisia nuo inseminaatiohinnat riippuen paikasta. Meillä maksoi yksityisellä puolella 250 euroa, josta saatiin kelakorvaukset.

Meille ei sittenkään tule inssiä tässä kuussa. Mulla oli suunniteltu inssi maanantaina, mutta tänään ultrassa munarakkula oli jo 20mm, eikä inssiä voi tänään eikä viikonloppuna tehdä klinikalla, jossa olemme hoidossa. Siirrymme siis " luomukonsteihin" .

Onnea teille tulevaan inssiin!!

myttö

Vierailija
7/150 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuorossa pikkukakkosen yrityksen kolmas inssi. Taustaa sen verran, että esikoistyttö syntyi 06/05 ensimmäisen inssin tuloksena ja nyt toisen lapsen yrityksessä on tuloksettomia inssejä tehty kaksi (huhtikuussa ja kesäkuussa). Käytössä meillä on Menopur ja Pregnyl ennen inssiä. Tänään on kp 2 ja follikkeliultra-aikaa pitäisi tänään varailla ja huomenna alkaa pistokset.

Inssin ajankohta on ollut onnistuneessa ja tämän vuoden ensimmäisessä inssissä kp 13 mutta kesäkuun inssissä vasta kp 16 joten jää nähtäväksi mihin kohtaan kiertoa tällä kertaa inssi sijoittuu.

Toivottavasti tule paljon plussia tähän pinoon!

Vierailija
8/150 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että inssiä ei ehditty teille tekemään. Toivotaan, että kotihommat tuovat kuitenkin positiivisen tuloksen!

Vierailija
9/150 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä jännitti. Lääkäri ei antanut kovin hyvää ennustetta, joten on aika mieli maassa.. Voi tätä tunteiden vuoristorataa!

Vierailija
10/150 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa eka inssi-hoito. Historiaa sen verran, että meille tehtiin kesäkuussa ICSI omilla siittiöillä, joka siis epäonnistui. Jatkossa päätettiin käyttää joka tapauksessa luovutettuja siittiöitä miehen oireyhtymästä johtuen, joten tässä sitä ollaan sitten, ekassa inssihoidossa. :) SSG:ssä olin perjantaina, kaikki oli kunnossa ja lauantaina aloin sit pistellä Puregonia 75IU -annoksella. Tänään siis meni kolmas piikki ja edessä viä kaks. Torstai-aamuna on kontrolliultra. Miten se tuo inssin ajankohta oikein määräytyy? Tarviiko mun tehdä jotain ovistestejä kotona vai mitä? Ku kuitenkin reseptiin kirjotettiin irrotuspiikiks tuo Pregnyl. Lääkärin sijainen arveli perjantaina, että mun inssi ajoittuis 14.-16.8. väliselle ajalle. Mutta kun reseptiin kirjoitettiin vain tuo viisi piikkiä Puregonia ja sit Pregnyl. Hmm. Iloinen olen, jos joku vähän valaisis asiaa! :)

Vierailija
11/150 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tilanne samantapainen kuin niki72:lla - eli ekalla inssillä plussattu ja sitä tuloksena neitonen 04/05 ja nyt pikkukakkosen toinen inssi yritys. Tänään soitin sairaalaan ja piikitykset alkavat keskiviikkona ja maanantaina olis kontrolli - toivon mukaan saadaan inssi kp 13.tai 14. niin kuin ekalla onnistuneella, voisi olla enemmän mahkuja onnistua - viimeksi maaliskuussa oli inssi vasta kp 17 mikä oli jopa näin " amatöörin" silmin aivan liian myöhään kun kierto on n. 25 päivää...noh - ei auta kuin odottaa...

Ja aavaaatulle yritän hieman selittää vielä pregnylistä - eli kontrolliultassa katsotaan miten paljon folliikkeli/it ovat kasvaneet ja siitä lääkäri määrittelee pregnylin pistosajan jolloin ovulaatio " lähtee käyntiin" juuri tämän piikin avulla - itse ei ainakaan aiemmin ole tarvinnut mittailla testeillä ajankohtaa - piikistä lasketaan tarkkaan tuntimäärä jonka sisällä inssi tehdään...

Inssi onnistumisia toivotan kaikille :))

-Wiener-

Vierailija
12/150 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan ollaan kohta jo piinailun puolella...

Pidettiin taukoa hoitojutuissa kesän yli (eka inssi tehtiin maaliskuussa, mutta negaa tuli...) ja nyt sitten heinäkuun lopussa kävin kp 4 sairaalassa. Kaikki oli hyvin ja rupesin seuraavana päivänä pistämään puregonia. Kontrollissa kp 10, löytyi KAKSI munista, molemmat 17mm. Eli hyvin oli lääkkeet tehonneet!=D Edellisellä kerralla vaivainen yksi samoilla annostuksilla... Mies pisti pregnylin 1.8 klo 21 ja inssi tehtiin 3.8. Miehen siittiöitä oli paljon ja kaikki meni hyvin! Ultrasi samalla ja munarakkulat olivat juuri irtoamaisillaan... iltapäivällä ovulaatiokivut oli sitä luokkaa, että jotain todella irtosi!=) Niin ja limakalvo oli erinomainen, eli kaikki edellytykset onnistumiseen olisi!!!

Onko muilla muuten käynyt sellaista juttua, että kun nousette siitä pöydältä ja lähdette kävelemään niin housuihin hulahtaa jotain...? Minulle nimittäin kävi nyt niin. Mutta eihän se sitä spermaa voinut olla?! Aikaisemmalla kerralla ei niin käynyt, mutta silloin ei kyllä ultrattukkaan... Että josko se olisi sitä liukastusgeeliä tai jotain...

Nyt kuitenkin viikko inssistä. Oireita ei varmaan voi edes ajatella vielä olevan, mutta kyllähän sitä jokaista nipistystä ja jomotusta haukkana seurailee...Meillä on luomusti aikaan saatu 3,5 vee poika, joten oloa vertaa koko ajan edelliseen raskauteen. Mutta ei siitä alusta kyllä enää mitään muista!!!

Palasin töihin kuuden viikon loman jälkeen nyt maanantaina ja väsymys on ollut illalla aivan tolkuton!! Otan pienet unet kotiin tullessa ja sitten eilenkin painuin sänkyyn jo ennen yhdeksää. Ja niin sitä miettii, että johtuuko se töistä VAI......... Mitään muuta ei sitten olekkaan. Tai ehkä jotain, mutta ne ovat todella vaan kuvitelmaa. ;)

Mites muilla, missä vaiheessa menette?

Vierailija
13/150 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja inssi sovittiin keskiviikolle:) yksi munis, 18 mm näkyi. kuulemma oikein kaunis, mitä se sitten tässä tapauksessa onkin:D tänään pistin irrotuspiikin. aika karua se oli pistää itteensä, vaikka muita oonkin pistelly työni puolesta =:O nyt sitten vaan jännitetään sitä itse toimitusta... lääkäri kyllä jo rauhotteli, että se ei satu... taisi vielä muistaa mun ilmeet kun teki munanjohtimien aukiolotutkimusta:D pitkästä aikaa on toiveikas olo ja tipun kyllä tosi korkeelta jos nyt meneekin pieleen:( tosin tää on vasta eka inssi, että ehkä meillä kuitenkin on vielä toivoo vaikka tää ei onnistuiskaan:)

mitenkäs teillä muilla? missä vaiheessa mennään?:)

tsemppiä ja plussia meille kaikille!;)

Vierailija
14/150 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille elokuun inssiläisille!

Uskaltaudun vasta nyt liittymään tähän pinoon kun sain vähän varmuutta siihen että missä mennään - tulin juuri ultrasta. Nyt on menossa kp10, ja kummallakin puolella oli yksi 13mm rakkula.

Lauantaina olisi tarkoitus päästä inssiin. Perjantaiaamuna teen lh-testin, jos se ei vielä näytä plussaa niin tuikkaan Pregnylin samoin tein. Jos testi näyttää plussaa niin inssiin mennään ilman irrotuspiikkiä.

Käytössä clomit kp3-7 sekä metformiinit.

Tämä on meidän neljäs inssi, yksi plussa on insseillä saatu mutta se meni ikävä kyllä kesken. Nyt lääkäri kehotti meitä miettimään että jatketaanko tämän jälkeen vielä insseillä vai siirrytäänkö rankempiin hoitoihin. Siinä onkin miettimistä... no, katsotaan ensin tämä hoito läpi!

Taustasta sen verran että lasta on toivottu kolme vuotta, joista kaksi on käyty tutkimuksissa ja hoidoissa. Minulla lievä pco, vaihtelevan pituiset kierrot ja ovuloimattomuus, miehellä spermassa vasta-aineita. Olemme molemmat 29-vuotiaita.

Plussatuulia meille kaikille :)

Vierailija
15/150 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea inssiin menijöille!

Meillä inssi jo takanapäin ja perjantaina odotellaan menkkoja tulevaksi. Olen käynyt jo ties missä palstoilla kyselemässä raskausoireista ja kaksosraskaudesta. Viikonloppuna oireita oli muille jakaa, mutta nyt ei mitään!! Ehkä pikkuisen kivistää tissejä, mutta se on ehkä. No, kosta lähden kotiin ja sitten teen acon 10 testin, joka pitäis postissa tulla. Liian aikaista varmaan, mutta ei voi pitää näppejä erossa!=)

Ihme juttu sinäänsä tuo, että raskausoireita alkoi pukata jo näin aikaisin, siksi mielessä kävi mahdollisuus kaksoisraskaudesta.

Mutta kuten mies sanoi, että olis edes se yksi!!!!!!

Jos testi negaa niin sitten taas piinaillaan. Ajattelin kyllä varata sairaalasta ajan uuteen kierrokseen. Sen verran pessimisti olen! Mutta onnea sylintäydeltä muille!!!!!!!!

Vierailija
16/150 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin taas katselemaan kesätauon jälkeen mitä tänne kuuluu. Oli ihanaa viettää lomaa!! (siis myös ilman paineita piikeistä, kuukautisista, ovulaatioista yms.)

Meillä kanssa ensimmäinen inseminaatio vauhdissa eli kaksi vuotta lapsettomuutta takana ja ollut käytössä clomit, puregon yms. Mutta ollaan yritetty luomuna kotona. Nyt ekaa kertaa siirrytään tähän teknisempään toimenpiteeseen. Vähän jännittää!!

Tänään olin ultrassa (kp 10) ja munis ei oikein ollut kasvanut, oikeella oli vain yksi 10 senttinen, joten jatkamme kasvattelua.. Jollei ovis tule jo viikonloppuna niin inssi on sitten ma (kp 16), onko hyvä jos on niin myöhään? Mulla kierrot heittelee aika paljon.

Eipä muuta kuin tsemppiä tähän pinoon, mä jännitän mukana!

Vierailija
17/150 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin inssi maanantaina ja nyt sit menossa pp2. Olo on ihan järjettömän toiveikas, joten pelkään, että saan taas tippua kovaa ja korkealta menkkojen alkaessa. Viime torstain ultrassa näkyi kaksi 14mm munarakkulaa, lauantai-iltana laitoin Pregnylin ja sit ma-aamuna oli tuo inssi. Ultratessa näkyi, että MOLEMMAT munikset olivat juuri irronneet, joten aika inssille ei kuulemma olis voinu parempi olla. :) Lisäks luovuttajan näyte oli kuulemma sen verran hyvä, että onnistumistodennäköisyys tälle hoidolle on 40%. Syystäkin olen täällä täpinöissäni! :) Oikea testipäivä olis vasta 28.8., mutta viimeistään 26.8. aion testata, koska illalla ois sit vähän kosteahkot bileet tiedossa. Toivottavasti jaksan ootella ens viikon lauantaita, vai minä päivinä muut aikovat testailla? Sehän olis sit niinku pp12.. Joku jossain mainitsi, että pp9 voisi herkillä testeillä jo jotain näkyäkin. No katotaan, mihin suuntaan oireet kehittyvät. Eilisestä alkaen ollut tissikipua vasemmassa rinnassa ja melkosta painontunnetta alavatsalla. Mutta lienee vain Pregnylin vaikutusta vielä?

Hui. Tsemppiä meille kaikille!

Vierailija
18/150 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli - elämämme eka inssi takana. Ihan odotetusti ei kaikki mennyt - mutta... odottakaas kun kerron...

Eli, yks munis oli kasvamas torstain ultrassa, ollen silloin 12mm. Jatkoin Gonal-f:ää 150iu sunnuntai-iltaan. Maanantaina sit Pregnyl irrotukseen. Ja tänään... AVAn lääkäri ultras, ja niitä muniksia oli enemmän ku piti. Eli vähän liikaa oli muutkin kuin se yks kasvaneet. Se suurin oli sen 20mm (noin) ja vajaat kymmenen oli sit kokoluokkaa 14mm (vasemmalla missä on munatorvi jäljellä, toisen olen menettänyt ulkoisen raskauden myötä). Lääkäri kysyi mun mielipidettä inssin tekoon, ja varotteli monisikiöraskaudesta. Mies ei ollut toimenpiteessä mukana, joten päätin asian itse... Ja inssi tehtiin - sillä riskillä että useampi hedelmöittyy... Jotenkin ei vaan halunnut missata tätä kiertoa, kun vihdoinkin on jotain mahiksia saada se toinen nyytti. 2 pitkää vuotta on mennyt että tähän päästiin.

Mutta. Nyt siis piinaillaan 2 viikkoa. Mikäli testi olis plussaa, niin sit siitä noin parin viikon päästä pitää mennä klinikalle ultraan ja katotaan, ettei alkioita oo liikaa. Mikäli niitä olis monta, niin osa niistä yritettäis ottaa pois (sairaalaolosuhteissa). Ite oon valmistautunut jo pikkuhiljaa henkisesti mahdollisiin kaksosiin. Miehelle se olis aika kova paikka sulattaa...

Mutta, nyt toivotaan, että raskaus alkaa, ja että vain yks alkio hedelmöittyis ja alkais kasvaa...

Jännityksellä tulevaan...

-Auris-

Vierailija
19/150 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp 11 ja ultrassa kävin aamulla. Vasemmalla puolella oli yksi munis n. 15mm ja inssi tehdään perjantaina. Hieman aikaisessa inssi tehdään mutta maanantaina olisi liian myöhäistä ja toinen vaihtoehto olisi ollut kotihommat viikonloppuna. Valitsin inssin kuitenkin vaikka munasolu ei luultavasti ole ihan vielä perjantaiaamuna irronnut. Lääkäri oli kuitenkin ihan positiivisin mielin ja mieluummin mennään inssiin vähän aikaisessa kuin yritetään pelkkiä kotihommia. Kahdessa aikaisemmassa tuloksettomassa inssissä oli lisäksi munikset jo irronnneet joten kokeillaan nyt sitten näin päin, että ovulaatio on vasta tulossa.

Huomenna aamupäivän aikana pistän Pregnylin ja sitten vaan perjantaista eteenpäin peukut pystyyn että onnistuisi. Jännittää hieman tuo inssi, koska ensimmäisen lapsen jälkeen kohdun kaulaan on tullut mutka ja se joudutaan aina pihdeillä suoristamaan, jotta saadaan katetri sisälle. Jonkin verran kivulias toimenpide ja verta tulee melko paljon mutta mitäpä sitä ei olisi valmis tekemään.

Onnea insseihin ja piinistelyyn kaikille elokuisille!

Vierailija
20/150 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuukautiset alkoi. Aika etuajassa kaikenlisäksi....=( Tiistaina ryntäsin kotiin töiden jälkeen testaamaan, mutta ei sitten tarvinnut. Pyyhkiessä tuli vähän verta ja seuraavana aamuna oli niagara valloillaan... kp vaan 25 kun on yleensä 27. Onko teillä muilla käytössä keltarauhashormoni? Eli ne luget... Minulle ei ole koskaan niistä edes mainittu vaikka itsestäni tuntuu siltä, että kierrot loppuu tosi lyhyeen. Ajattelin vaan, että jos keltarauhashormonin tuotannossa olisi jotain häikkää ja siksi kierrot on lyhyitä. Pitääkin kysyä asiaa kun menen huomenna ultraan...

Eli uusi kierros alkaa. Huomenna ultra ja sunnuntaina alkaa pistely. Inssi ajoittuu siis loppukuuhun. Nyt odotukset oli jotenkin kamalan korkealla, tauon jälkeen. Ja kamalasti oli oireitakin olevinaan, mutta näin taas kävi. Nyt en hiisku hoidosta kenellekkään niin ei tarvitse kaikille informoida kuukautisten alkamista. Yleensä puhun asiasta aika avoimesti, mutta joka kerran jälkeen niitä ihmisiä on aina vaan vähemmän... Mites muut? Ketkä kaikki tietää teidän hoidoistanne ja piinailee mukana?

aavaaatu: Toivotaan todella tärppiä, kun on noin upeat onnistumisprosentitkin!!!=) Ja kyllä uskon, että jos teet testin esim pp12 niin jotain jo näkyy. Eikös esim. acon 10 ole tosi herkkä?

Astrid74: ei kai se haitaa vaikka inssi tehtäis kp 16...kun luonnollisestikin se voi tulla vasta silloin. Toivotaan onnea inssiin!

Onnea muillekkin!