Mitä teet 700g:sta jauhelihaa?
Teetkö isomman satsin samaa ruokaa ja pakastat osan?
Vai teetkö useampaa eri ruokaa?
Vai riittääkö se teidän perheelle juuri yhteen kertaan?
Kommentit (27)
Puolet käytän makaronilaatikkoon tai lasagneen, jonka laitan pakastimeen. Toisesta puolikkaasta teen esim. jauhelihakastiketta pastan kylkeen, syödään siitä 2-3 päivää.
t. 2 aikuista
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 08:23"]
Teen usein ruskean jauhelihakastikkeen, syömme miehen kanssa pari päivää siitä. Jäi ihmetyttämään, kuinka vähän teillä kolmonen syödään :D
[/quote]
Kun on pakko riittää niin se riittää, olen pahoillani että meillä on vähän rahaa käytössä ruokaan. Mutta aterialla on muutakin kuin kastiketta, minä taas ihmettelen kuinka paljon te syötte pelkkää kastiketta.. :D
3
Kastiketta, keittoa tai makaronilaatikkoa. Koko perhe (2+3) syö siitä kaksi päivää ja minä pari päivää eväänä.
Lihamurekkeen 2+1. Riittää aikuisille evääksikin.
Meillä viisihenkinen perhe, tuosta määrästä tekisin yhtä ruokaa.
Nyt voisin tehdä italialaisia lihapullia. Sekoittaisin lihaan raastettua sitruunankuorta, salviaa ja parmesaania. Tarjoisin tomaattikastikkeen ja pastan kanssa.
Voisin myös tehdä libanonilaista kibbehiä, eräänlaista mureketta sipulin, jeeran, pinjansiemenien kanssa.
Jämät pakastaisin tai laittaisin evääksi.
Kuusihenkiselle perheelle makaronilaatikon tai lihamurekkeen. Ei tarvitse pakastaa, syödään parilla kerralla ainakin, jos ei kerralla.
Koiralle sapuskaa. Keitän ohrasuurimoita ja paistan jauhelihan. Sitten ne sekaisin ja pakasterasioihin. Riittää syötävää useammaksi päiväksi ja koira tykkää.