Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolottaako muita siteiden yms. ostaminen?

Vierailija
03.05.2014 |

Tiedän että turhanpäiväinen nolostumisen aihe, kuukautiset on täysin luonnollinen ilmiö. Mutta silti aina nolostellen hakeudun kaupassa naiskassalle siteitä tai tamponeja ostaessani, aivan mieluiten ostan ne kosmetiikkaliikkeistä tai -osastoilta.

En vain halua että miesmyyjä kuvittelee hetkenkään vertaa minun kehoni toimintoja.

Muita joita tämä arkinen asia nolostuttaa?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:30"]

Ostakaa kuukuppi netistä, niin ei tarvi häpeillä. (kuin ehkä nettikaupan kassalla sen yhden kerran, seuraavan kerran sitten 10 vuoden päästä)

[/quote]

Ostin joskus vuosia sitten kuukupin. Käyttö oli niin hankalaa, että se jäi sitten käyttämättä. Mielestäni se on älyttömän hankala saada sisään! Tamponi menee helposti asettimen kanssa. Koen myös tamponin muutenkin varmemmaksi. Vaikka kyllähän kuukuppi muuten olisi ympäristöystävällisempi. Mutta pelkäisin myös vaihtohetkellä, että kupin sisältö kaatuu housuilleni. Kiva siinä loppupäivä töissä olla, kun housut yltä päältä veressä :D

Vierailija
22/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteen mukaan joskus vähän nolona. Mut joskus taas ostan pelkkiä siteitä ja heitän ne kassalle ja hidastelen. Sit vielä laitan läpinäkyvään pussiin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nolota, enkä jaksa miettiä mille kassalle menen mun ostosten kanssa.

Joku kassa vaan, kaikki ostokset hihnalle ja siinä menee niin kurkut, tomaatit kun siteet ja tamppoonit.

Mutta kyllä silloin nuorena hävetti, ei niin se kassatäti, vaan että jonossa taakseni ilmestyy joku luokkakaveri tai muu tuttu.

Nykyään ei nolota edes kassajonossa olevat teinit, ihan sama mulle. Sitäpaitsi siteet voivat olla myös teini-ikäiselle tyttärelleni eli en jaksa nyt nolostua enää tuollaisesta.

Kortsut vähän nolostuttais, mutta en ole niitä vuosiin enää tarvinnut ostaa.

Vierailija
24/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nolota, enkä jaksa miettiä mille kassalle menen mun ostosten kanssa.

Joku kassa vaan, kaikki ostokset hihnalle ja siinä menee niin kurkut, tomaatit kun siteet ja tamppoonit.

Mutta kyllä silloin nuorena hävetti, ei niin se kassatäti, vaan että jonossa taakseni ilmestyy joku luokkakaveri tai muu tuttu.

Nykyään ei nolota edes kassajonossa olevat teinit, ihan sama mulle. Sitäpaitsi siteet voivat olla myös teini-ikäiselle tyttärelleni eli en jaksa nyt nolostua enää tuollaisesta.

Kortsut vähän nolostuttais, mutta en ole niitä vuosiin enää tarvinnut ostaa.

Vierailija
25/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 02:04"]

Hävettää vähän jostain kumman syystä. Ei silloin kun siteet tai tamponit tai kortsut ovat muiden ostosten seassa, mutta jos joutuu ostamaan pelkästään jotain noista niin tulee hieman nolo olo. Tulee väkisinkin mieleen että ihmiset ajattelevat, että "tuolla tuli selvästi kiire kauppaan kun ei muuta osta" vaikka tuskinpa edes. Toinen mikä on ehkä enemmän huvittavaa kuin noloa on yhteensopimattomat ostokset, tai vastaavasti liian yhteensopivat. Esim. kortsuja ostaessa ostaaa lisäksi siideriä, suklaata, tupakkaa tai kurkun. En kyllä edes kehtaisi mennä kassalle kortsupaketin ja kurkun kanssa :D

[/quote]

Yhteensopimattomista ostoksista tuli mieleen kun vasta tällä viikolla kävin kaupassa ja ostoksissa oli tyyliin leipää ja maitotölkki, raskaustesti, saunakaljat ja tupakkaa sekä itselle että miehelle. :D Jotenkin tuo rööki+alkoholi+raskaustesti oli vähän epämääräinen yhdistelmä, mutta tuskinpa niitä kassatyöntekijöitä oikeasti kiinnostaa.

Vierailija
26/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 02:04"]

Hävettää vähän jostain kumman syystä. Ei silloin kun siteet tai tamponit tai kortsut ovat muiden ostosten seassa, mutta jos joutuu ostamaan pelkästään jotain noista niin tulee hieman nolo olo. Tulee väkisinkin mieleen että ihmiset ajattelevat, että "tuolla tuli selvästi kiire kauppaan kun ei muuta osta" vaikka tuskinpa edes. Toinen mikä on ehkä enemmän huvittavaa kuin noloa on yhteensopimattomat ostokset, tai vastaavasti liian yhteensopivat. Esim. kortsuja ostaessa ostaaa lisäksi siideriä, suklaata, tupakkaa tai kurkun. En kyllä edes kehtaisi mennä kassalle kortsupaketin ja kurkun kanssa :D

[/quote]

Yhteensopimattomista ostoksista tuli mieleen kun vasta tällä viikolla kävin kaupassa ja ostoksissa oli tyyliin leipää ja maitotölkki, raskaustesti, saunakaljat ja tupakkaa sekä itselle että miehelle. :D Jotenkin tuo rööki+alkoholi+raskaustesti oli vähän epämääräinen yhdistelmä, mutta tuskinpa niitä kassatyöntekijöitä oikeasti kiinnostaa.

[/quote]

Helpotusröökit ja bisset, kun saa varmuuden ettei oo paksuna. ;D

Vierailija
27/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kaikenlainen häpeäminen on turhaa. Suomessa tuntuu, että hävetään vähän kaikkea. Kaikki tietää, että naisilla on menkat. Mun mieskin on ostanut mulle tamponeja ja ei sitäkään hävettänyt. Miksi olisi?

Vierailija
28/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:14"]Taidan muistaa ainoastaan yhden kerran, kun olen ostanut tamponeita/siteitä. Kyllä hävetti! Kuukautiset olivat alkaneet etuajassa ja kotona oli tamponit loppu. Jouduin sitten aikaisin aamulla pyöräilemään ruokakauppaan. Oli pakko ostaa jotain muutakin sitten, kun en kehdannut pelkkiä kuukautissuojia ostaa. Yleensä mieheni ostaa suojat, koska hän käy useammin kaupassa. Myös yhdessä kaupassa ollessamme mieheni käy hakemassa ne yleensä hyllyltä, koska minua hävettää. Mutta minkä minä sille hävetykselle voin? Yhteiskuntahan tämän hävetyksen meille aiheuttaa. Kuukautiset ovat nolo asia ja ne tulee pitää piilossa. Hyvin on oppi tarttunut.

[/quote]Sanopa miten yhteiskunta on sinun noloiluusi syyllinen? Aivan sinun korviesi välissä se noloilu. Naisella on kuukautiset, mitä sitten?

[/quote]

En ole ikinä kuullut kenenkään valittavan kuukautiskivuista samoin kuin ihminen voisi valittaa päänsärystä esimerkiksi töissä. Voiko joku oikeasti sanoa, että kuukautisista puhuminen on yhtä arkipäiväinen ja normaali asia kuin syöminen? Eihän ulosteongelmistakaan puhuta julkisesti, vaan sekin on tavallaan hävettää. Tietyt asiat yhteiskunnassamme on asioita, joista ei ole sopivaa puhua ääneen kuin oikeassa tilanteessa (esimerkiksi lääkärillä).

[/quote]

Jaa kyllä mä, kaverit ja työkaverit puhutaan ihan avoimesti näistäkin. Tässä yksi päiväkin eräs nainen pahoitteli, että myöhästyi kokouksesta, koska piti vaihtaa housut, oli kuulemma ne päivät. Kukaan asiaa ees ihmetellyt tai nolostellut, paikalla myös miehiä. Mikä ihmeen tabu seksi, menkat ja synnytys vielä 2010-luvulla on????

Vierailija
29/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
30/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä nolostutti, mutta ei enää. Kyllä se iän myötä menee ohi.

Vierailija
31/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, minkä mä sille voin että olen nainen, jonka ruumis toimii niin kuin pitääkin.

Vierailija
32/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot lehmänaiset monsuilee. Kyllä ällöttää. Ostakaa jatkossakin supermegasiteet/tamponit naiskassoilta.

T. Mieskassa

Vierailija
33/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta kortsujen ostaminen kyllä ja olen 26v. :( Aina sellainen olo jostain käsittämättömästä syystä että ihmiset luulevat minun harrastavan irtoseksiä. Totuus on se,että minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy ja joudumme käyttämään avopuolisoni kanssa kumia. Kiva kun niitä ei lähikaupassamme edes myydä yli 5kpl pakkauksissa. Joka viikko saa olla ostamassa kun ei kerralla kehtaa niitä hamstratakaan.

Parasta oli kun kerran yritin pudottaa nopeasti kortsupaketin muiden ostosten sekaan kassan vierestä, ja tiputin vahingossa kokonaisen laatikollisen kortsuja kassajonossa takana olevan hihnalle. :(

Vierailija
34/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta kortsujen ostaminen kyllä ja olen 26v. :( Aina sellainen olo jostain käsittämättömästä syystä että ihmiset luulevat minun harrastavan irtoseksiä. Totuus on se,että minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy ja joudumme käyttämään avopuolisoni kanssa kumia. Kiva kun niitä ei lähikaupassamme edes myydä yli 5kpl pakkauksissa. Joka viikko saa olla ostamassa kun ei kerralla kehtaa niitä hamstratakaan.

Parasta oli kun kerran yritin pudottaa nopeasti kortsupaketin muiden ostosten sekaan kassan vierestä, ja tiputin vahingossa kokonaisen laatikollisen kortsuja kassajonossa takana olevan hihnalle. :(

Vierailija
35/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mene terapiaan. No ei oikeesti, mut joskus ihan aavistuksen, en esim. haluaisi, et joku ihastus näkisi mut ensimmäisiä kertoja niissä hommissa. Mut mulla on tästä teini-iästä trauma, koska äiti ei puhunut ikinä mitään kuukautisista ja ostin itse salaa tampoonini. Muistan esimerkiksi kerran olleeni ostoksilla R-kioskilla hiljaiseen aikaan, koska ajattelin, että siellä ei ainakaan kukaan muu näe kuin myyjä.

Olin noin 15-vuotias ja aloitin haparoiden:" .....halusin...haluaisin...sinisen". Myyjän silmät tarkentuivat enemmän minua kohti ja kulmat menivät kurttuun, hän selvästi luuli, että yritin ostaa alaikäisenä tupakkaa. Yllättäen päätinkin lauseeni: "...sinisen ob-paketin". Vieläkin vähäsen hävettää, vaikkei pitäis, enempi ehkä naurattaa.

Vierailija
36/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin hävetti vielä johonkin 20-vuotiaaksi saakka ostaa siteitä/tamponeja ja luoja sentään, jopa alushousuja :D seksikäs oli olo mutsin ostamissa markettipikkareissa! Sain onneksi kavereita jotka osas käsitellä asioita niin positiivisessa ja normaalissa valossa kuin vaan voi ja valiteltiin toisille menkkoja, käytiin alusvaateostoksilla. Ei siis sinänsä mikään iso juttu mutta olin koko nuoruuden elänyt häveliäisyyden kanssa niin tuntui mullistavalta osata suhtautua omaan ruumiinseensa sellaisena kuin se on. Mulla nyt sattuu olemaan menkat ja tarvitsen siihen asianmukaisia välineitä, ihan yhtä normaalia kuin joku paskapaperin ostaminen. :)

Vierailija
37/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry 8, piti yläpeukuttaa:)

Vierailija
38/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nolota,

Mut kerran näin mun pankkini johtajan, siis työpaikan, ostavan kortsuja klo 8 aamulla -siinä kyllä tuli mieleen kaikenlaista:)

Vierailija
39/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan jatkaa; kehtaisin ehkä nyt vasta ostaa kortsuja, ja olen sentään jo ihan oikeesti käynyt vuoden terapiassa. Ikää on 28-vuotta ja seurustelusuhdetta takana seitsemän :(

Vierailija
40/71 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä rättejä ostaa netistä joidenkin ruokakauppojen sivuilta.Itse tein näin ja tuli paketti kotiin parin päivän päästä.Siteitä riittää nyt vuodeksi.Vaikka ei edes hävetä ostaa kaupasta.Niitä neljän pakkauksia ei vaan myydä missään kaupassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi