Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13v seurustelee

Vierailija
02.05.2014 |

(Oon 13v) Heips. Ärsyttää tuo kun väitetään että "alle 16-18v seurustelu on leikkimistä eikä mitään vakavaa" noh. Te vanhanaikaset tietämättömät äidit, haluun valaista teitä!:) pari tuttuani seurustelee. Toinen 13v, toinen 14. 13v on seurustellut vuoden suunnilleen, ja se ei oo leikkimistä vaan ihan vakavaa. 14v kaverini on seurustellut 1,5v. Ne luottaa toisiinsa, on EDELLEEN tosi rakastuneita.. ne viettää aikaa yhdessä, kaupungilla, rannalla, leffassa, syömässä, kotonaan jne. Joskus ne vaan istuvat toistensa kainalossa ja kattoo leffaa. Pussaileeki tietty, mutta seksiä ei kummatkaan harrasta eikä kuulemma oo mieleskään harrastaa. Niiden seurustelut on iha erilaista ku vaa et oltas kavereita. Seurustelee melkeen samal taval ku 16-18vuoiaat MUTTA ilman seksiä. Oon siis itekki 13v tyttö, välil aivan rakastunu johonki. Kaipaan myös toisen sukupuolen seuraa enkä ainavaa näit pissisjengejä:D ois myös ihanaa seurustella, ja ois kiva jos ois joku joka haluis olla munkaa ja rakastaa mua sekä pitää musta huolen. Ois kiva jos ois oma kulta jonka kainaloon kömpiä, jota halia ja pusutella. Jolle voi itkee ilot ja surust. Mut EI ehei seksiä, se ei kiinnosta mua. Ja lisäks, te sanotte aina et jos esim. 13v seukkaa/haluaa seukata ni se ei oo kotona saanu rakkautta ja hellyyttä OLEN SAANUT paljonki. Oon tasapainonen teini-ikänen, äiti osottaa rakkauttaan sanoin ja teoin. Jos mul on vaikeaa, kerron murheistani äidille. Ja sitten halitaan ja äiti sanoo että rakastaa mua. Esim sillon ku mul oli varmaa murkkuiän pahin vaihe ja äitille aina ragesin ja juteltii syvällisesti siitä aiheesta.. niin, äiti halas mua ja sanoi että rakastaa mua niin paljon että tuntuu tosi pahalta riidellä. Kyllä tiiän et mua rakastetaa ja musta välitetää.

Tää on yksi vaihe elämässä. Teini iässä ollaan 13v eteenpäin kunnes ollaan 19v. Antakaa 13v lastenne seurustella jos haluu. Ette tajuukkaa kui pahalt tuntuu jos se kielletään kun toista niin kovasti takastaa. Teininä tunteet paisuu moninkertaisiksi ja tommosestaki voi tulla paha ahistus. Jos 13v haluu seurustella, se tarkoittaa että hän on valmis, ja ainakin henkisesti hyvinkin kehittynyt. JA usein sanotaan jos kyse on 13v seurustelusta et.seurustelu ei kuulu lasten elämään niin.... 13v EI ole enää lapsi vaan TEINI/NUORI joten heidän ikää kuuluu sellaiset jutut.

USKOKAA MUA puhun kokemuksella ja IKÄNI PUOLESTA! :)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota jaksa lukea siis 13 v kirjoittaa että muka seukkaa. Et kuitenkaan harrasta nk aikuisten leikkejä?

Vierailija
22/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:28"]

Älkää aikuset heti tuomitko. Tyttö/tytöt vain kertoi oma ikäisten ajatuksista, ja te heti tuomitsette joka sanan -eiköhän meidän yli parikymppisten toisaalta olisi myös hyvä välillä tietää millainen asia teini-ikäisten näkökulmasta on. :)

[/quote]

Kyllä mä ainakin muistan, millaista teininä oli olla. Siksi onkin helppoa paimentaa lapsia. Ei, en kiellä silti seurustelua. Eikä mulla onneksi ole lapsia :D

AP, muista, että aikuisia on silti hyvä kuunnella. Niillä on miljoona kertaa enemmän kokemusta näistä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älkääs nyt äipät, minusta tyttö kuvasi monipuolisesti millainen asia on 13v tytön silmin. Turha meidän vastaan väittää, nykynuoret ajattelee eritavalla kuin me omassa nuoruudessamme! Saatamme olla eri mieltä, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että tyttö puhuu pelkästään totta jos kyse ikäistensä näkökulmasta on. Älkää tuomitko heti:)

Vierailija
24/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kukaan ole mitään tuominnut, todennut vain lasten olevan lapsia tuossa iässä. Ei siitä pääse yli eikä ympäri, vaikka itsestä olo tuntuisi niin kauhean isolta. ap, teksti olisi paljon luettavampaa, kun jättäisit pois murteella kirjoittamisen ja käyttäisit vähän kappalejakoja.

Vierailija
25/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai 13v saa seurustella, sairasta jos joku kieltäisi sen, niin kauan kuin teini/nuori itse on sellaisen kanssa josta pitää. Ja 13 on nimenomaan teini, EI lapsi. 

Itse tapasin mieheni kun olin juuri täyttänyt 14, hän tuolloin 23. Seksi tuli lähes heti silloin kuvioihin meillä, mutta miksi ei, kyse EI ollut raiskauksesta milloinkaan. Olemme edelleen yhdessä, olen itse jo yli 20. Miksi en olisi saanut seurustella vastatäyttäneenä 14-vuotiaana mieheni kanssa josta myöhemmin tuli aviomieheni ja asuinkumppanini ? TEINIT kuitenkin ovat fyysisesti kehittyneitä (menkat,rinnankasvu,karvat),  toisin kuin lapset.

Toisena esimerkkinä ystäväni joka tapasi 13-vuotiaana nykyisen miehensä ja seksi tuli "jo" 13-vuotiaana kuvioihin. Kummatkin olemme olleet vain näiden miestemme kanssa, eli vain yksi seksikumppani kuitenkin, ja olemme heihin sitoutuneita.

en voi ymmärtää että 2014 on vielä niin että sitä pidetään järkyttävänä jos 13/14 seurustelee, varsinkin jos mies on vanhempi niin kuin minun tapauksessa oli. Ja on toki edelleen sama ikäero, nyt vain itse olen jo yli 20 joten yhtä paljon paheksuntaa emme saa.

Ihmiset saisivat keskittyä enemmän omiin asioihin ja sellaisiin asoihin jotka ovat aidosti VÄÄRIN kuten raiskaus ja pettäminen, ei ikäerot ja nuorten seksit ja seurustelut sun muut...

Olen elävä esimerkki siitä että nuori voi seurustella ja lopulta mennä naimisiin miehen kanssa joka on ollut aikuinen tavatessa, minulla on kaksi samassa tilanteessa olevaa kaveria myös. Älkää aina tuomitko, kaikki ei aina ole hyväksikäyttöä!

Vierailija
26/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:42"]

Tottakai 13v saa seurustella, sairasta jos joku kieltäisi sen, niin kauan kuin teini/nuori itse on sellaisen kanssa josta pitää. Ja 13 on nimenomaan teini, EI lapsi. 

Itse tapasin mieheni kun olin juuri täyttänyt 14, hän tuolloin 23. Seksi tuli lähes heti silloin kuvioihin meillä, mutta miksi ei, kyse EI ollut raiskauksesta milloinkaan. Olemme edelleen yhdessä, olen itse jo yli 20. Miksi en olisi saanut seurustella vastatäyttäneenä 14-vuotiaana mieheni kanssa josta myöhemmin tuli aviomieheni ja asuinkumppanini ? TEINIT kuitenkin ovat fyysisesti kehittyneitä (menkat,rinnankasvu,karvat),  toisin kuin lapset.

Toisena esimerkkinä ystäväni joka tapasi 13-vuotiaana nykyisen miehensä ja seksi tuli "jo" 13-vuotiaana kuvioihin. Kummatkin olemme olleet vain näiden miestemme kanssa, eli vain yksi seksikumppani kuitenkin, ja olemme heihin sitoutuneita.

en voi ymmärtää että 2014 on vielä niin että sitä pidetään järkyttävänä jos 13/14 seurustelee, varsinkin jos mies on vanhempi niin kuin minun tapauksessa oli. Ja on toki edelleen sama ikäero, nyt vain itse olen jo yli 20 joten yhtä paljon paheksuntaa emme saa.

Ihmiset saisivat keskittyä enemmän omiin asioihin ja sellaisiin asoihin jotka ovat aidosti VÄÄRIN kuten raiskaus ja pettäminen, ei ikäerot ja nuorten seksit ja seurustelut sun muut...

Olen elävä esimerkki siitä että nuori voi seurustella ja lopulta mennä naimisiin miehen kanssa joka on ollut aikuinen tavatessa, minulla on kaksi samassa tilanteessa olevaa kaveria myös. Älkää aina tuomitko, kaikki ei aina ole hyväksikäyttöä!

[/quote]

13-vuotias on nimenomaan lapsi. 16-vuotiaatkin ovat ihan lapsia vielä.

Ja 14-vuotiaan ja 23-vuotiaan seksi on laitonta. 13-14-vuotiaat eivät ole kovin kummoisesti kehittyneitä... ei riitä, että on tissit ja pimpsakasta tulee verta.

Vierailija
27/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään loppuun lukenut, mutta kaikki nämä asiat on niin ihmisistä kiinni. Toiset sitoutuu jo nuorena, toiset ei sitoudu ikinä. Näin esimerkkinä. Olin 13 (täyttämässä 14) kun tapasin mieheni hän silloin juuri täyttänyt 16, nyt asutaan yhdessä ja ollaan kihloissa ja ollaan 20 ja 22 vuotiaita. Suunnitellaan häitä ja vauva saa tulla kun on tullakseen. Joskus käy hyvä tuuri että ensimmäinen seurustelukumppani onkin aika sopiva tapaus :) joskus taas ei... 

Vierailija
28/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kaverini aloitti seurustelun 13v ja lopettivat sitten 17 vuotiaina suhteen hyvinä ystävinä. Voin sanoa että tästä ei ollut mitään haittaa,paremminkin vain hyötyä. Oppi uusia asioita niin itsestään kuin kuin muista.

Heidän perheensä tulivat todella läheisiksi vaikka olivat täysin erilaiset. Seksi tuli mukaan vasta ihan suhteen lopussa 17v. Ainakin oli kumppani johon luotti ja jonka tunsi. Sai rauhassa tutustua toiseen eikä ollut mikään kiire minnekkään.

En näe tätä pahana,tietenkin riippuu nuoresta ja hänen kumppanistaan. Vaikka en itse ollut vielä tuon ikäisenä ihastunut tai rakastanut kehenkään, muistan kuinka ystäväni oli palavasti rakastunut tähän poikaan.

Tietenkin tunteet ovat eri luokkaa kuin aikuisella mutta meidän ei pitäisi mitätöidä nuorten tunteita. Kuinka voimme sanoa että ei se ole oikeaa rakkautta? Entäpä pienet lapset, he kertovat että rakastavat ennenkö edes tietävät mitä sanat tarkoittavat. Tekeekö se heidän tunteistaan vähemmän? Sanommeko heille, "ei kultaseni sinä et vielä edes ymmärrä koko käsitettä rakkaus". Ei,jokainen äiti tietää kuinka paljon lapsi voi rakastaa.

Se on juuri sillä hetkellä nuorelle sitä tosi rakkautta!!

Miten sitä voisikaan tietää kun on vasta alkutaipaleella tässä kivisellä tiellä.

Vierailija
29/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuorten rakkaus on herttaista ja ihanaa. He eivät kanna vielä katkeruutta pieleen menneistä suhteista,ja ovat avoimin silmin kaikelle uudelle.

Voi kun itsekkin saisin olla vielä kerran nuori ja huoleton,kaikki oli niin helppoa,ei kummallisia koukeroita ja pelejä mitä aikuisten saa aina varoa.

Vierailija
30/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 23:06"]

Minusta nuorten rakkaus on herttaista ja ihanaa. He eivät kanna vielä katkeruutta pieleen menneistä suhteista,ja ovat avoimin silmin kaikelle uudelle.

Voi kun itsekkin saisin olla vielä kerran nuori ja huoleton,kaikki oli niin helppoa,ei kummallisia koukeroita ja pelejä mitä aikuisten saa aina varoa.

[/quote]

Mun mielestä teininä oli paljon vaikeampaa, kuin nyt "kunnon" parisuhteessa aikuisena...

Vierailija
31/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:42"]

[/quote]

13-vuotias on nimenomaan lapsi. 16-vuotiaatkin ovat ihan lapsia vielä.

Ja 14-vuotiaan ja 23-vuotiaan seksi on laitonta. 13-14-vuotiaat eivät ole kovin kummoisesti kehittyneitä... ei riitä, että on tissit ja pimpsakasta tulee verta.

[/quote]

Pimpsakasta? Voisitteko käyttää järkevämpiä nimityksiä vaginalle?

Vierailija
32/40 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seurustelee melkeen samal taval ku 16-18vutiaat"

Ei millään pahalla, mut oon sitä mieltä, ettei siinä joskus 13-vuotiaana alotetut suhteet voi kestää kovin pitkään. Poikkeuksiakin toki on. Mutku ihminen nyt vaan sattuu kasvamaan henkisesti yms tavalla siinä ikävuosina 13-18, ja paljon :/

t. 17-vuotias, joka seurustelee 19vee jätkän kanssa. Yhdessä oltu kohta kaks vuotta :)

Vierailija
33/40 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjustaako tämä avaus jotakin sairasta teiniseksifantasioijan juttua? Mode, tarkkana nyt.

Vierailija
34/40 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vittu teitä mammoja vaivaa?! Toi tyttö puhui asiaa siinä ei ollut mitään alapeukuttamisen arvosta! Toi oli jotenki sulostaki. Mutta se että kyllä mä ainaki lasken sun ikäsen lapseksi.

On se saatana kumma juttu kun te torjutte kaiken joka ulettuu yli teidän pahvilaatikkkoelämän!

Vierailija
35/40 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 00:06"]Pohjustaako tämä avaus jotakin sairasta teiniseksifantasioijan juttua? Mode, tarkkana nyt.

[/quote]

oot idiootein täs maailmassa, kai tiesit??

Vierailija
36/40 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin seurustelin 12-14v saman pojan kanssa sen kaksi vuotta ja luulin sen olevan vakavaa, puhuttiin että muutetaan sitten isona asumaan yhdessä ja muuta. No nyt 20v kun miettii niin eihän se nyt vakavaa ollut ollenkaan, lapsia oltiin. Mutta nuori rakkaus ja pussailukokemukset ja halailut kuuluu nuoren elämään ja kyllä 13v seurustella saa, mutta vakavaksi en sitä kutsuisi :)

Vierailija
37/40 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 00:06"]Pohjustaako tämä avaus jotakin sairasta teiniseksifantasioijan juttua? Mode, tarkkana nyt.

[/quote]

Mitä kuvittelet o.o mitäs se SINÄ siellä fantasioit? Yritettiin vain kertoa oma näkemys ikäistemme seurustelusta, ja sä tuut haukkuu et meillä on jotain teiniseksifantasioita :o anteeks mut... :'""""D

Vierailija
38/40 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden yli kolmikymppisen avioparin, jotka alkoivat seurustella, kun molemmat olivat 14. Molemmat kävivät lukion ja menivät yliopistoihin ja valmistuivat. Nykyään ovat hyvissä työpaikoissa ja edelleen onnellisesti yhdessä. Harvinaista mutta mahdollista.

Vierailija
39/40 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Tämä! 

Tässä on niin paljon totta, ainakin omasta mielestäni. t. 13vuotiaslutkahuora123

Vierailija
40/40 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei seurustele minkään afrikkalaisen tai lähi-idästä tulijan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi