Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13v seurustelee

Vierailija
02.05.2014 |

(Oon 13v) Heips. Ärsyttää tuo kun väitetään että "alle 16-18v seurustelu on leikkimistä eikä mitään vakavaa" noh. Te vanhanaikaset tietämättömät äidit, haluun valaista teitä!:) pari tuttuani seurustelee. Toinen 13v, toinen 14. 13v on seurustellut vuoden suunnilleen, ja se ei oo leikkimistä vaan ihan vakavaa. 14v kaverini on seurustellut 1,5v. Ne luottaa toisiinsa, on EDELLEEN tosi rakastuneita.. ne viettää aikaa yhdessä, kaupungilla, rannalla, leffassa, syömässä, kotonaan jne. Joskus ne vaan istuvat toistensa kainalossa ja kattoo leffaa. Pussaileeki tietty, mutta seksiä ei kummatkaan harrasta eikä kuulemma oo mieleskään harrastaa. Niiden seurustelut on iha erilaista ku vaa et oltas kavereita. Seurustelee melkeen samal taval ku 16-18vuoiaat MUTTA ilman seksiä. Oon siis itekki 13v tyttö, välil aivan rakastunu johonki. Kaipaan myös toisen sukupuolen seuraa enkä ainavaa näit pissisjengejä:D ois myös ihanaa seurustella, ja ois kiva jos ois joku joka haluis olla munkaa ja rakastaa mua sekä pitää musta huolen. Ois kiva jos ois oma kulta jonka kainaloon kömpiä, jota halia ja pusutella. Jolle voi itkee ilot ja surust. Mut EI ehei seksiä, se ei kiinnosta mua. Ja lisäks, te sanotte aina et jos esim. 13v seukkaa/haluaa seukata ni se ei oo kotona saanu rakkautta ja hellyyttä OLEN SAANUT paljonki. Oon tasapainonen teini-ikänen, äiti osottaa rakkauttaan sanoin ja teoin. Jos mul on vaikeaa, kerron murheistani äidille. Ja sitten halitaan ja äiti sanoo että rakastaa mua. Esim sillon ku mul oli varmaa murkkuiän pahin vaihe ja äitille aina ragesin ja juteltii syvällisesti siitä aiheesta.. niin, äiti halas mua ja sanoi että rakastaa mua niin paljon että tuntuu tosi pahalta riidellä. Kyllä tiiän et mua rakastetaa ja musta välitetää.

Tää on yksi vaihe elämässä. Teini iässä ollaan 13v eteenpäin kunnes ollaan 19v. Antakaa 13v lastenne seurustella jos haluu. Ette tajuukkaa kui pahalt tuntuu jos se kielletään kun toista niin kovasti takastaa. Teininä tunteet paisuu moninkertaisiksi ja tommosestaki voi tulla paha ahistus. Jos 13v haluu seurustella, se tarkoittaa että hän on valmis, ja ainakin henkisesti hyvinkin kehittynyt. JA usein sanotaan jos kyse on 13v seurustelusta et.seurustelu ei kuulu lasten elämään niin.... 13v EI ole enää lapsi vaan TEINI/NUORI joten heidän ikää kuuluu sellaiset jutut.

USKOKAA MUA puhun kokemuksella ja IKÄNI PUOLESTA! :)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppas tyttö kulta. Olet vielä kovin nuori ja lapsellinen. Ne 15-16-vuotiaat pojat ei välttämättä enää tyydy pitemmän päälle pelkkään kädestä pitelyyn. Varaudu siihen että vaikka et itse olisi valmis tai halukas seksiin, se vanhempi poika hyvinkin on. Ja sitten sua viedään kuin litran mittaa. Älä leiki aikuisten leikkejä kun et selvästikään ole niihin valmis.

t. täti 42v, miehet me kyllä tiedetään jo tässä iässä:)

Vierailija
2/40 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:49"]Kuuleppas tyttö kulta. Olet vielä kovin nuori ja lapsellinen. Ne 15-16-vuotiaat pojat ei välttämättä enää tyydy pitemmän päälle pelkkään kädestä pitelyyn. Varaudu siihen että vaikka et itse olisi valmis tai halukas seksiin, se vanhempi poika hyvinkin on. Ja sitten sua viedään kuin litran mittaa. Älä leiki aikuisten leikkejä kun et selvästikään ole niihin valmis.

t. täti 42v, miehet me kyllä tiedetään jo tässä iässä:)

[/quote]

Ei se aina mee noinkaan. Me seurusteltiin jätkän kanssa vähän päälle vuos ennen ekaa kertaa. Että niin. Ikävuodet siis 16-17, jätkä 18-19. Ja vuos on pitkä aika nykyteinisuhteissa.

n17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täs yks 13v poika. ;)

Vierailija
4/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen 16v, kohta 17v ja voin sanoa, että tuo on tapauskohtaista. Tiedän pareja jotka ovat olleet 13 vuotiaastan 17 vuotiaaseen asti yhdessä jne. Mutta on myös paljon 13-14 vuotiaiden suhteita jotka eivät todellakaan ole muuta kuin vaan koulussa kädestä pitelyä :D
Itse aloitin seurustelun poikaystäväni kanssa 9 luokalla ja oltiin sillon kyllä jo ihan yhtä vakavissaan kuin nyt parinvuoden jälkeenkin.

T.16v

Vierailija
5/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 15:07"]No itse olen 16v, kohta 17v ja voin sanoa, että tuo on tapauskohtaista. Tiedän pareja jotka ovat olleet 13 vuotiaastan 17 vuotiaaseen asti yhdessä jne. Mutta on myös paljon 13-14 vuotiaiden suhteita jotka eivät todellakaan ole muuta kuin vaan koulussa kädestä pitelyä :D
Itse aloitin seurustelun poikaystäväni kanssa 9 luokalla ja oltiin sillon kyllä jo ihan yhtä vakavissaan kuin nyt parinvuoden jälkeenkin.

T.16v
[/quote]

*kolmetoistavuotiaasta

Vierailija
6/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sano kuin että sairasta. Ja kaksinaismoraalista. Mammojen mielestä on ihan OK että joku lapsukainen seukkaa, koska se on tyttö, mutta auta armias jos joku parikymppinen kundi seukkaisi 13-vuotiaan kanssa. Silloin se olisi jotain kuvottavaa ja hyväksikäyttöä ja vaikka mitä. On teillä jotenkin mielenkiintoiset standardit, ei voi muuta sanoa...

Vierailija
7/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhuu täyttä asiaa.

Poika 14v

Vierailija
8/40 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa! T12

Vierailija
9/40 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on jo jokskin vanha, mutta mun on aivan pakko kommentoida, että te vitun kukkahattutädit, miten te voitte sanoa nuorelle: "Ei toi sun seurustelus ole vakavaa, tuo on kokeiluseurustelua." 13 v ei ole enään Pikkukakkosta katsova pikkulapsi, hän on varhaisnuori. Tässä iässä tapahtuu paljon nuoren elämässä, menkat, rintojen kasvu, mutta tässä samassa henkinen kasvu alkaa. Nuori alkaa itse ottamaan vastuuta elämästään, kaikkea ei hän voi tietää, siksi vanhemmat, teidän roolinne on merkittävä. Teidän tehtävänne on asettaa kohtuullisia rajoja, tukea nuoren omia päätöksiä sekä arvoja, te olette nuoren tukihenkilö. Kun nuori kokee olevansa valmis seurusteluun, hän hoksaa sen aivojen sisällä, en tarkoita näitä "alaks oleen?" Juttuja, joita osalla 13 v on, mutta se ei kiistä sitä, että on nuoria, joiden henkinen kasvu on alkanut aikaisemmin. Kun nuori alkaa seurustelemaan iässä, missä henkinen kasvu on vasta alkumetreillä, tämän seurustelukumppaninsa kanssa hän kasvaa yhdessä, kokee yhdessä. Se on useimmiten positiivinen asia, vaikka seurustelusuhde voi päättyä lyhyeen. Eli kyllä, 13 v pitää ehdottomasti saada seurustella, sitä ei pidä kieltää. Mutta sitten tämä yksi asia, nimeltään seksi: kaksi seurustelevaa 13 v saa mielestäni itse päättää harrastaako seksiä vai ei. Sehän on heidän kahden välinen asia, miksi he eivät saisi tuottaa toisilleen mielihyvää? Ymmärrän, seksissä on riskit, mm. Raskaaksi tulo. Tästä täytyy nuorille puhua, seksissä on aina riskinsä. Mutta ihan samat riskithän ne ovat aikuisenakin. Se ei tee asiasta yhtään erilaista. Tai kun päästätte ekaluokkalaisen menemään tien yli, onhan siinäkin aina riski että sieltä vaikka rattijuoppo ajaa kovaa vauhtia, ajaa lapsen päälle ->lapsi kuolee. Ei lapsi voi sille mitään, ainoa vaihtoehto on olla menemättä tien yli. Olisin itse helpottuneempi jos oma tytär olisi raskaana kuin että olisi kuollut. Että siinä pohdintaa. Kaikessa on riskit, miksi raskaana oleminen on jotenkin vaarallisempi riski kuin muut. Sen voi vielä hei perua! Ja 13 v osaa jo käyttää ehkäisyä, sikälimiläli seksiä tahtoo harrastaa, ja tuntee olevansa siihen tarpeeksi kypsä. Ainiin, ja te vitun kukahattutädiy jotka sanotte "kyllä mä tiesän ettei toi aitoa seurustelua ole, olen sen verran kokeneempi" niin VITTU SELITÄ SITTEN TÄÄLLÄ KAIKILLE MITÄ SEURUSTELU ON!! ONKO SE NYT NIIN ERILAISTA KUIN 13 v???? Kyllä seurustelu on kehittyneempää, mutta ettäkö "kunnollista ja OIKEAA"!! VITTU MUA RASITTAA TOLLASET!

Vierailija
10/40 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hännisläiset ovat ruvenneet keräämään eläviä esimerkkejä. Jos minun tyttäriäni olisi ruvennut 13:n iässä aikamiehet vonkaamaan, olisin pistänyt poliisit perään heti.

Vierailija
11/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v on jo nuori aikuinen eikä mikään teini.

Vierailija
12/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias on hyvinkin lapsi, mutta rakastumisen totisuutta en kyseenalaista. Muistan hyvin millaista se oli. Perspektiiviä asioihin tulee kyllä elämän myötä sitten.

Täti 43v

Vierailija
13/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:17"](Oon 13v) Heips. Ärsyttää tuo kun väitetään että "alle 16-18v seurustelu on leikkimistä eikä mitään vakavaa" noh. Te vanhanaikaset tietämättömät äidit, haluun valaista teitä!:) pari tuttuani seurustelee. Toinen 13v, toinen 14. 13v on seurustellut vuoden suunnilleen, ja se ei oo leikkimistä vaan ihan vakavaa. 14v kaverini on seurustellut 1,5v. Ne luottaa toisiinsa, on EDELLEEN tosi rakastuneita.. ne viettää aikaa yhdessä, kaupungilla, rannalla, leffassa, syömässä, kotonaan jne. Joskus ne vaan istuvat toistensa kainalossa ja kattoo leffaa. Pussaileeki tietty, mutta seksiä ei kummatkaan harrasta eikä kuulemma oo mieleskään harrastaa. Niiden seurustelut on iha erilaista ku vaa et oltas kavereita. Seurustelee melkeen samal taval ku 16-18vuoiaat MUTTA ilman seksiä. Oon siis itekki 13v tyttö, välil aivan rakastunu johonki. Kaipaan myös toisen sukupuolen seuraa enkä ainavaa näit pissisjengejä:D ois myös ihanaa seurustella, ja ois kiva jos ois joku joka haluis olla munkaa ja rakastaa mua sekä pitää musta huolen. Ois kiva jos ois oma kulta jonka kainaloon kömpiä, jota halia ja pusutella. Jolle voi itkee ilot ja surust. Mut EI ehei seksiä, se ei kiinnosta mua. Ja lisäks, te sanotte aina et jos esim. 13v seukkaa/haluaa seukata ni se ei oo kotona saanu rakkautta ja hellyyttä OLEN SAANUT paljonki. Oon tasapainonen teini-ikänen, äiti osottaa rakkauttaan sanoin ja teoin. Jos mul on vaikeaa, kerron murheistani äidille. Ja sitten halitaan ja äiti sanoo että rakastaa mua. Esim sillon ku mul oli varmaa murkkuiän pahin vaihe ja äitille aina ragesin ja juteltii syvällisesti siitä aiheesta.. niin, äiti halas mua ja sanoi että rakastaa mua niin paljon että tuntuu tosi pahalta riidellä. Kyllä tiiän et mua rakastetaa ja musta välitetää.

Tää on yksi vaihe elämässä. Teini iässä ollaan 13v eteenpäin kunnes ollaan 19v. Antakaa 13v lastenne seurustella jos haluu. Ette tajuukkaa kui pahalt tuntuu jos se kielletään kun toista niin kovasti takastaa. Teininä tunteet paisuu moninkertaisiksi ja tommosestaki voi tulla paha ahistus. Jos 13v haluu seurustella, se tarkoittaa että hän on valmis, ja ainakin henkisesti hyvinkin kehittynyt. JA usein sanotaan jos kyse on 13v seurustelusta et.seurustelu ei kuulu lasten elämään niin.... 13v EI ole enää lapsi vaan TEINI/NUORI joten heidän ikää kuuluu sellaiset jutut.

[/quote]

TOI ON NIIN TOTTA! Vitsi en tienkää et sun ikäset on noinki fiksui:) t: tyttö 16v:3

Vierailija
14/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts, olipa varsinaista kirjoituspuuroa. Säilytäpä tämä teksti ja lue se uudelleen vaikka kymmenen vuoden päästä - saatat kuulua jo meihin, jotka ajattelemme asioista eri tavalla. :)

Vierailija
15/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:18"]19v on jo nuori aikuinen eikä mikään teini.

[/quote]

No kirjoittaja kai tarkoitti sitä yleistä käsitettä. Aikuinenhan yleensä on 20vuotiaana.. teini tulee englannin sanasta teen, joka siis on 13-19lukujen pääte "nineteen" jne. Joten siksi ne luokitellaan teineiksi.

Vierailija
16/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hammaspesulle, pyjamat päälle ja nukkumaan, tytöt.

Vierailija
17/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:22"]Auts, olipa varsinaista kirjoituspuuroa. Säilytäpä tämä teksti ja lue se uudelleen vaikka kymmenen vuoden päästä - saatat kuulua jo meihin, jotka ajattelemme asioista eri tavalla. :)

[/quote]

Hehe, ymmärrän et aattelen silloin eri tavalla. Mutta kirjoitinkin oman ikäisten näkökulmasta:)

Vierailija
18/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea loppuun, antaa lasten uskoa ja leikkiä. Tosin ei aina kannata edes leikkiä, voi mennä liian rajuksi ja sitten harmittaa.

Vierailija
19/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:17"]

(Oon 13v) Heips. Ärsyttää tuo kun väitetään että "alle 16-18v seurustelu on leikkimistä eikä mitään vakavaa" noh. Te vanhanaikaset tietämättömät äidit, haluun valaista teitä!:) pari tuttuani seurustelee. Toinen 13v, toinen 14. 13v on seurustellut vuoden suunnilleen, ja se ei oo leikkimistä vaan ihan vakavaa. 14v kaverini on seurustellut 1,5v. Ne luottaa toisiinsa, on EDELLEEN tosi rakastuneita.. ne viettää aikaa yhdessä, kaupungilla, rannalla, leffassa, syömässä, kotonaan jne. Joskus ne vaan istuvat toistensa kainalossa ja kattoo leffaa. Pussaileeki tietty, mutta seksiä ei kummatkaan harrasta eikä kuulemma oo mieleskään harrastaa. Niiden seurustelut on iha erilaista ku vaa et oltas kavereita. Seurustelee melkeen samal taval ku 16-18vuoiaat MUTTA ilman seksiä. Oon siis itekki 13v tyttö, välil aivan rakastunu johonki. Kaipaan myös toisen sukupuolen seuraa enkä ainavaa näit pissisjengejä:D ois myös ihanaa seurustella, ja ois kiva jos ois joku joka haluis olla munkaa ja rakastaa mua sekä pitää musta huolen. Ois kiva jos ois oma kulta jonka kainaloon kömpiä, jota halia ja pusutella. Jolle voi itkee ilot ja surust. Mut EI ehei seksiä, se ei kiinnosta mua. Ja lisäks, te sanotte aina et jos esim. 13v seukkaa/haluaa seukata ni se ei oo kotona saanu rakkautta ja hellyyttä OLEN SAANUT paljonki. Oon tasapainonen teini-ikänen, äiti osottaa rakkauttaan sanoin ja teoin. Jos mul on vaikeaa, kerron murheistani äidille. Ja sitten halitaan ja äiti sanoo että rakastaa mua. Esim sillon ku mul oli varmaa murkkuiän pahin vaihe ja äitille aina ragesin ja juteltii syvällisesti siitä aiheesta.. niin, äiti halas mua ja sanoi että rakastaa mua niin paljon että tuntuu tosi pahalta riidellä. Kyllä tiiän et mua rakastetaa ja musta välitetää.

[/quote]kuinka vanha tämä vastapuoli on? Ei 13 v pidä seurustella, lapsihan hän on.

Vierailija
20/40 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää aikuset heti tuomitko. Tyttö/tytöt vain kertoi oma ikäisten ajatuksista, ja te heti tuomitsette joka sanan -eiköhän meidän yli parikymppisten toisaalta olisi myös hyvä välillä tietää millainen asia teini-ikäisten näkökulmasta on. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä