Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitäs on tehty "joulun eteen"?

Vierailija
12.12.2020 |

Itse olen:
kirjoittanut joulukortit (niille iäkkäille sukulaisille jotka ei ole somessa tms.)
keskustellut lähiomaisten kanssa joulunvietosta, että kuka missäkin milloinkin (omat aikuiset lapset, äiti, puolison aikuiset lapset - ja tietty puolisoni. Veljeni kanssa en ole vielä jutellut, luultavati ei ole meillä.)
Ostanut yli puolet lahjoista ja paketoinut ne joita voi paketoida.
Ajatellut joulun ruokalistaa, ja kaavaillut reseptejä.
Laittanut valot parvekkeelle, kaikkiin ikkunoihin, ja joulukoristeet muutenkin tuonut jo kellarista vierashuoneeseen; ovessa on kranssi ja tuomaanristejä on muutama esillä.
Vienyt työpaikalle työkavereille joulutervehdyksen ja jäänyt joululomalle!!!!
Siivonnut vierashuoneen.
Käynyt aikuisten lasten kanssa iäkkään äitini luona (lapset olleet karanteenissa ja itsekin... äiti riskiryhmässä. sovittu että jouluna ei nähdä, koska korona koska riski).
Hakenut rauhoittumista, poltellut kynttilöitä, lenkkeillyt ja tehnyt kaikkeni ollakseni rauhallinen ja hyvällä mielellä, vaikka korona yms. yms.
Valinnut oman lahjani (haluan aina kirjan. Ja olen tarkka siitä mikä kirja. Joten nykyisin valitsen sen itse.)
Lahjonut itse itseäni kosmetologin hoitosarjalla. 4/5 on jo käyty. Yksi peruuntunut karanteenin vuoksi, mutta eiköhän se tästä...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdon manteleita ja illalla teen ranskalaista nugaata

Vierailija
22/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortit postitettu tänään.

Parvekkeelle laitettu jouluvalot.

Mäti ja poron file hankittu pakastimeen.

Suolasienet hommattu.

Saaristolaisleipä hankittu ja pakastettu viipaloituna.

Joulutorttusatsi leivottu ja pakastettu.

Joululahjat hankittu ja toimitettu.

Itselle ostettu myös kirja ja koru. Saan varmasti mieluisat lahjat!

Loput työt sitten tuonnempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommat lähestulkoon hanskassa. Koti on koristeltu jo 1. Adventtina, terassikuusi ja ulkovalot laitettiin silloin myös. Sisälle tuleva haettiin tänään ja koristellaan illalla.

Lahjat on kaikki ostettu ja paketoitu, illalla laitetaan nekin kuusen alle.

Tänään teen vielä piparkakkutaikinan, huomenna leivon ja teen piparkakkutalon. Ensi viikon aikana teen myös laatikoihin soseet pakkaseen.

Siivooja tulee loppuviikolla tekemään siivouksen, ennen aattoa ei tarvitse kuin imuroida ja pyyhkäistä näkyvimmät pölyt.

Aatonaattona tulee ruokatoimitukset ovelle.

Kampaajalla käyn vielä aatonaattona, kosmetologi on varattu, mutta taidan perua sen, koska meillä on niin pahat koronaluvut ja hänellä käy ihan liikaa asiakkaita, ei jää edes tuuletustaukoa asiakkaiden välillä (en asu Suomessa). Hierojakäyntejä on pari jäljellä, mutta saavat jäädä ensi vuoden puolelle.

Kuulun myös niihin, jotka ostavat itselleen kirjan lahjaksi jouluna :D. Aikuiset lapset puolisoineen tulevat meille joulunviettoon.

Vierailija
24/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat ostettu, kämppä koristeltu (en tee erillistä joulusiivousta), menu suunniteltu ja sitä esivalmisteltu. Eilen tein soseet laatikoita ja alkuruokakeittoa varten.

Loma alkaa ensi viikolla, silloin ehtii sitten rauhassa loput (jos ei tule valmiuslakia ja pakoteta töihin).

Vierailija
25/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortit olen tehnyt ja postittanut, ruokalista on mietitty siskon kanssa, jouluvalot laitoin ja vaihdoin verhot, yhden paketin postitin. Torttutaikinan ostin ja muuta säilyvää, osan lahjoista olen paketoinut. Siivoamista olen aloittanut pikkuhiljaa ja pasteijoita leivoin.

Vierailija
26/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin jouluvalot ikkunoihin ja pihalle. Ostin yhden lahjan siskontytölle. En ole valmistellut mitenkään joulua muuten. Leipomuksia en halua syödä ja jouluruoka on ällöä.

Vierailija
27/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun kuivaruokatarvikkeet tulivat kotiinkannettuina eilen, toinen ruokatilaus tulee tiistaina 22.12. ja tuotteet on laitettu jo suurimmaksi osaksi ostoskoriin. Joulukortteja en lähetä, viimeiset joululahjat tilasin netistä tänään. Normaali viikkosiivous riittää jouluksi ja ruokia valmistelen jouluviikolla. Jouluvalot ja koristeet otan esiin vasta ensi viikonloppuna. Pöytäliina ja pari muuta tekstiiliä pitää silittää ja teen varmaan väli-imuroinnin vielä keskiviikkona.

Juon parhaillaan glögiä ja syön piparkakkuja. En aio leipoa mitään jouluksi. Kalapainotteinen joulupöytä ja suklaakonvehdit riittävät.

Vierailija
28/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. Muutaman korttia suunnitelmissa.

29/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikot pakastimessa valmiina, lahja ostettu sille sisarukselle, jonka lahjominen mulle arvottiin, jouluvalot yhdessä ikkunassa ja parissa muussa porotarroja.

Vierailija
30/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jouluvalot laitettu

-joulukoristeet laitettu

-lahjat tilattu

-osa talosta siivottu

-glögiä juotu

-rasiallinen konvehteja syöty

-piparitalot tehty

-osa ruuista jo hankittuna ja tehtynä

* * * * *

edessä vielä:

-kodin siivous loppuun ja viikkosiivous ennen jouluakin vielä

-saunan pesu

-loppujen ruokien osto juuri ennen aattoa, teko

-kukkien osto jouluviikolla

-lahjojen paketointi

Vierailija
31/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jouluvalot sisälle ja ulos

- joululaatikot on pakastimessa

- kynttilätarvikkeet hankittu, kynttilät vielä valamatta

- jouluverhot ostettu ja vaihdettu

- joululiinat hankittu

- puolison lahjat hankittu ja muut (aikuinen lapsi puolisoineen + siskon 2 teinitytärtä) saavat lahjakortin + aineettoman lahjan

- joulun menu suunniteltu, ostoslista työn alla

- takkahuone siivottu, sauna pitää vielä pestä

- hyasintit ostettu, muita joulukukkia tuskin ostankaan

- kirjastoon varattu jouluksi lukemista, haetaan alkavalla viikolla

Vierailija
32/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOULUHAN ON PERUTTU!

Ei ole joulukirkkoa, konsertteja eikä kauneimpia joululaulujakaan.

Meljein kaikkien tilaisuuksien kohdalla lukee että peruttu.

Vierailija
33/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostamatta vain kinkku ,kuusi ja jotain superherkkuja. Torttutaikina on pakkasessa, kortit postissa, jouluvalot olleet jo ulkona 2vk. Lähettänyt tilille rahaa ,että poika osaa ostaa perheenjäsenilleen meiltä täsmälahjat, mitä haluavat.

Sit vaan heille aattoillaksi maskit päällä tiiviisti, jos ketään meistä ei korona yllätä. Muuten sit leppoisa kotijoulu.

Oikeasti. Unohda edes jouluna tuo sairaalloinen maskifetish. Muille sama viesti. Alatte kuulostaa sille jo että ihan kiihotutte niistä kun ne pitää joka välissä mainita ja kaikkialle tunkea.

Vierailija
34/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä ettei korona vaikuta mitenkään ihmisten jouluvalmisteluihin. Ilmankos tauti leviää kun porukkaa lapaa kaupoissa jatkuvasti.

Vierailija
35/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ahdistava ketju.

Vierailija
36/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tehnyt mitään enkä yleensäkään laita joulua kun ehkä 2h. Yhden hyväntekeväisyyslahjan olen vienyt keräykseen ja toimittanut yhden lähetyksen kaverin papalle.

Vierailija
37/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat ostettu, osa paketoitu, koti jouluvaloissa ja osa ruuista ostettu, joita viedään mukanamme joulunviettopaikkaan. All good!

Vierailija
38/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei yleensä paljonkaan tehdä joulua. Ruoat ostetaan kaupasta. Siivouksena normisiivous. Kukaan perheessä ei välitä koristeista, valoista eikä kuusesta paitsi minä. Tähän mennessä olen vasta laittanut ikkunalaudalle sähkökynttelikön, oveen joulukoristeen ja eteisen oveen joulukalenterin. Lisäksi on kirjoitettu joulukortit, lähetetty yksi joulupaketti ja lakitettu koristeita tonttumyssyillä. Osa lahjoista on vielä hankkimatta.

Vierailija
39/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suursiivonnut kotia ehkä osin joukuakin silmällä pitäten. Muutama siivouskohde jäljellä. Lähetän pari joulukorttia. Mietimme teemmekö jouluruokaa tänä vuonna ollenkaan? Lahjoja ei ostella. Käyn hautausmaalla ehkä aattona.

Vierailija
40/44 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

raapinut pymperöä

piereskellyt ja kaljotellut

ostanu hernekeittoa tarjouksesta

kaivellu nenää ja kattonu telkkua

haissu pahalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän