Aikuiset naiset (myös miehet) ÄLKÄÄ käyttäkö reppuja julkisilla paikoilla!
Niin juntin näköistä. Hirveän moni nykyään käyttää näitä junttireppuja ihan kaupungillakin, esim. kaupassa käydessään. MIKSI?
Kommentit (112)
Olen vasta 22-vuotias, mutta mun oikea olkapää on alempana kuin vasen ahkeran käsilaukun käytön vuoksi. En keksi äkkiseltään mitään syytä vaihtaa reppua enää takaisin käsilaukkuun, mikäli kannettavaa on yhtään enempää kuin se lompakko, puhelin ja avaimet.
Aloittaja ei varmaan pyöräile minnekään (ainakaan pyörällä jossa on matala ajoasento), koska muuten hän tietäisi ettei tsygän kanssa voi yksinkertaisesti käyttää käsilaukkua.
Ensimmäinen kommentoija on ehta juntti, koska käyttää tota "mitä sen sun persettäs kutittaa" -ilmausta. Äärijuntti ilmaus.
Ja mä käytän reppua silloin, kun käyt kaupassa kävellen.
Ensimmäinen kommentoija on ehta juntti, koska käyttää tota "mitä sen sun persettäs kutittaa" -ilmausta. Äärijuntti ilmaus.
Ja mä käytän reppua silloin, kun käyt kaupassa kävellen.
Kummallisen mustavalkoista menoa. Voi siis käyttää joko reppua tai käsilaukkua? AV-palstalla naiset käyttävät vain ja ainoastaan jompaa kumpaa. Entäs jos menee töihin/ravintolaan/teatteriin käsilaukun kanssa ja kauppaan/urheilemaan reppu selässä? Olen siis tosi uniikki yksilö eli junttimummowtavLV-mamma! :D
"Minulla on muuten myös kumpparit, villasukat ja Rukan keltainen sadetakki."
Mistä noita keltaisia (tai ok, ihan sama minkä värisiä, vihreet ja mustatkin kelpaa) kunnon sadevaatteita nykyisin saa? Ja housut kanssa!
Käytän reppua päivittäin. Hähhäh ap siitä saat!
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 12:12"]
Käsissäni on hiirikynärpään jäljiltä vaivaa niin, etten voi kantaa painavampaa käsissäni vaan joudun nostamaan kassin olkapäälle. Ergonomiasyistä käytän reppua. Myös julkisissa kulkuvälineissä. Niissä otan sen pois selästäni. Nytkin on kashmirvillatakki ja reppu.
[/quote]
Mummumersu! \o/
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 12:33"]
Käsissäni on hiirikynärpään jäljiltä vaivaa niin, etten voi kantaa painavampaa käsissäni vaan joudun nostamaan kassin olkapäälle. Ergonomiasyistä käytän reppua. Myös julkisissa kulkuvälineissä. Niissä otan sen pois selästäni. Nytkin on kashmirvillatakki ja reppu.
[/quote]
Mummumersu! \o/
[/quote]
Mistä tuo lainaus tuli?
Tarkoitin tietenkin tätä:
Totta kai käytän. Varsinkin jos käyn siellä kaupassa. Vai olisiko ostoskärryt, sellaiset kuin mummoilla ja papoilla, vähemmän juntti vaihtoehto aikuisella ihmisellä?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:44"]
Niin juntin näköistä. Hirveän moni nykyään käyttää näitä junttireppuja ihan kaupungillakin, esim. kaupassa käydessään. MIKSI?
[/quote]
Esim. siksi että se on pyörällä/kävellen liikkuessa sata kertaa parempi vaihtoehto kuin käsilaukku. Ja kukahan tässä on juntti? Etkä tiedä että sporttisuusja arkiliikunta ovat hyvinkin trendikästä, ekologista ja terveellistäkin. Tuollainen turhantärkeä hienostelu taas on meneen talven lumia eli aikamoista junttimeininkiä.
Ei tarvitse selitellä. Jos ap kuvittelee että jotain aikuista ihmistä hetkeuttaa hänen huutelunsa, saa kyllä huomata toisin. Olen ajatellut hankkia repun enkä ole edes tuulipukuinen maalainen vaan tyyliinsä panostava nainen helsingin ydinkeskustasta.
Se on totta että reppu selässä pitää ottaa kanssaihmiset huomioon eikä törkkiä sitä heidän naamaansa esim. ruuhkabussissa. Mutta törppöys nyt ei ole kantovälineestä vaan ihmisestä kiinni. T. se niskavammainen
Minä olen rehellisesti juntti, miksi pitäisi muuta esittää? Käytännöllisyys ja helppous on mulle tärkeämpää kuin se mitä muut ajattelee. Ja apua, mun repussa on vielä työnantajan logo...
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:54"]
Ei se mitään, jos niitä käyttää, mutta kun ei tajuta, että se reppu sojottaa siellä takana ja huidotaan menemään jossain ruuhkabussissa niin, että lähellä olevat saavat sitä repusta osumaa! Eikä ole edes harvinaista!
No, alan huitaisemaan käsilaukullani takaisin.
[/quote]
No johan oli selitys XD Nolasit itsesi jo.
[/quote]
Täm on muuten aivan totta. Täynnä oleva reppu iskee kyllä kipeästi kun se selässä kääntyillään ja vääntyillään ahtaissa liikennevälineissä.
Mulla ei mahdu käsveskaan ne tavarat joita joudun kuljettamaan työn takia plus käyn kaupasta murkinaa.
Hei kaikki reppulija (juntit) lajikaverit. Hymyillään kun julkisella paikalla ohitellaan.
Katselimme Malmin Prismasta sopivaa kauppareppua. Aikuiselle sopiva tarjonta puuttui. Koulu-/vaellus-/päiväretkireppuja oli tarjolla. Ei ole kivaa kun selässä oleva reppu näyttää omakotialueen postilaatikolta. Aikuisen oikeasti ostaisin repun joka on sopivan tilava, pönöttämätön, tarkoittaa reppua joka laskeutuu tyhjänä selkää vasten mahdollisimman litteäksi. Toivoisin "kauniita" yksivärisiä reppuja kauppoihin.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:44"]
[/quote]
Paino jakaantuu tasaisesti kummallekin olkapäälle, eikä tarvitse kävellä juntin näköisesti vinossa vaan tyylikkäästi selkä suorassa. Siksi.
Ei, ei, ei! En ikinä suostuisi käyttämään reppua, siis NIIN JUNTTIA! Sen sijaan minä kannan pikkuista käsilaukkua, jonne mahtuu kännykkä ja lompakko ja kotiavaimet. Läppäriä kannan kainalossa. Virtajohto on tyylikkäästi kiedottu huivin lailla kaulaan. Lenkkarit roikkuvat myös kaulassa narujensa varassa (niin juntti en ole, että käyttäisin kaupungilla, ja jotenkin ne on kuljetettava). Jumppavaatteita kannan käsivarrella. Tipahtavat välillä vauhdissa, mutta aina joku nostaa ne minulle. Juomapullo toisessa kainalossa. Pyyhkeen olen kietonut hameeksi. Ongelmaksi muodostuvat työpaperit ja -kansiot, mutta olen ratkaissut ongelman kantamalla niitä pään päällä, kuin afrikkalaiset naiset ennen muinoin. Kotimatkalla vielä käyn kaupasta ruokaa perheelle, ja ostokseni kannan hampaissa.
Onhan tämä vähän hankalaa jokapäiväisenä juttuna, mutta kun se reppu on niin juntti.
Näyttää miltä näyttää mutta kuljen aina reppu selässä arkena, koska asun pitkän matkan päässä kaupoilta niin pakkaan maidot ja muut painavat kätevästi reppuun ja säästän itseäni. Jos lähden johonkin iltaa viettämään niin otan tarvitsemani EHKÄ käsilaukkuun tai sitten reppuun silloinkin. Reppu vaan nyt on kätevä! Enpä ole ajatellut että repun käytöstäkin voi joku mielensä pahoittaa! Anteeksi!
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:56"]
Mitä arvon ap käyttää kun kipaisee pyörällä kauppaan?
[/quote]
No hän laittaa kärrylaukun perävaunuksi.