Aikuiset naiset (myös miehet) ÄLKÄÄ käyttäkö reppuja julkisilla paikoilla!
Niin juntin näköistä. Hirveän moni nykyään käyttää näitä junttireppuja ihan kaupungillakin, esim. kaupassa käydessään. MIKSI?
Kommentit (112)
Ei se mitään, jos niitä käyttää, mutta kun ei tajuta, että se reppu sojottaa siellä takana ja huidotaan menemään jossain ruuhkabussissa niin, että lähellä olevat saavat sitä repusta osumaa! Eikä ole edes harvinaista!
No, alan huitaisemaan käsilaukullani takaisin.
Käytän reppua kauppareissulla, koska kädet eivät kestä raskaiden kauppakassien kuljettamista (käyn kävellen kaupassa). Kehotan pohtimaan ennemminkin moraalisia ja eettisiä dilemmoja kuin puhtaasti esteettisiä "dilemmoja". Se, miksi joku käyttää reppua, tuulipukua, sandaaleja sukkien kanssa yms. yms., on ihmisten ja maapallon hyvinvoinnin kannalta täysin yhdentekevää. Usko pois, et olisi sen onnellisempi vaikka kaikki maailman ihmiset pukeutuisivat niin kuin sinä.
Mitä arvon ap käyttää kun kipaisee pyörällä kauppaan?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:54"]
Ei se mitään, jos niitä käyttää, mutta kun ei tajuta, että se reppu sojottaa siellä takana ja huidotaan menemään jossain ruuhkabussissa niin, että lähellä olevat saavat sitä repusta osumaa! Eikä ole edes harvinaista!
No, alan huitaisemaan käsilaukullani takaisin.
[/quote]
No johan oli selitys XD Nolasit itsesi jo.
Mitä se sulta ap on pois, jos joku toinen näyttää (sun mielestä) juntilta? Joitain meistä kiinnostaa käytännöllisyys ja mukavuus enemmän kuin ulkonäkö. Taidat olla aika kana.
Kiitos neuvosta mutta aion käyttää reppua jatkossakin :)
Käytänpäs silloin kun huvittaa. Teen kesällä maastotöitä ja reppu on sata kertaa kätevämpi kuin joku olkalaukku, samoin jos pitää kaupasta kantaa tavallista painavampia ostoksia (emme käytä autoa kauppareissuilla) tai jos ollaan lähdössä esim. linturetkelle. Keskustassa kun asutaan niin väkisinkin tulee liikuttua ihmisten ilmoilla repun kanssa.
Köyhä elämä jos toisten repunkäyttö noin häiritsee.
Aloittaja ei ole kuullut sanaa.
ERGONOMIA... tai ymmärrä yhtään mitään rangan terveydestä.
Kannattaa kantaa painavaa kassia toisella hartialla tulee ainakin toinen olkapää alemmalle tasolle, koko kroppa kääntyy kieroon ja ranka alkaa muistuttaa skolioosia. Niska ihmeissään heittää siihen vielä torticolliksen ja puhumattakaan lihasten toispuolisesta spastisuudesta.
Sittten tämä " kenen isillä on rahaa antaa (tai äiskällä) eniten kalleimpaan brändikäsveskaan" jota sitten kannetaan kynärtaipeessa... Käden hermovaurio, verenkierto vaikeutuu, lihakset eivät saa happea normaalisti...
Reppu ehdottomasti reppu.
Ja juuri kun olen pohtinut uuden repun ostamista vanhan Jansportin tilalle. Reppu on kantovälineistä kätevin, kuormittaa tasaisesti, jättää kädet vapaaksi, on riittävän iso. Repussa kulkee läppäri ja vaihtovaatteet kätevästi mukana.
Selkä, pystyy kantamaan paljon enemmän kuin kassissa ja jaksaa kävellä kotiin. Pyörällä varsinkin erittäin käytävä. Pistä aloite eduskuntaan, niin kauan kuin laki ei kiellä, tämä tantta käyttää reppua kaupassa, kansalaisopistossa ja muissa paikoissa, missä tarvitsee kantaa jotain. Jos se on juntin näköistä, senkun on. Ei hetkauta.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:44"]Niin juntin näköistä. Hirveän moni nykyään käyttää näitä junttireppuja ihan kaupungillakin, esim. kaupassa käydessään. MIKSI?
[/quote]Käytänpäs. Luen myös Seiskaa, laitan kirjahyllyyni posliiniesineitä ja katson Salkkareita, jos huvittaa. Ei kiinnosta pätkääkään mitä joku muu siitä ajattelee.
mä olen perhetyöntekijä ja käytännön syistä pidän reppua.Kuljen julkisilla,saatan piipahtaa kaupassa ostamassa lounasta eli olen ns. työtehtävissä ja silti julkisilla paikoilla.Muuten mulla on aina käsilaukku
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:57"]Mitä se sulta ap on pois, jos joku toinen näyttää (sun mielestä) juntilta? Joitain meistä kiinnostaa käytännöllisyys ja mukavuus enemmän kuin ulkonäkö. Taidat olla aika kana.
[/quote]
Älä loukkaa kanoja. Ne ovat puuhakkaita, vaatimattomia ja aika älykkäitä otuksia.
Onneksi nykyisin on myös hyvän näköisiä reppuja, niin ei tarvitse tyytuä muodottomiin koulureppuihin. Ei repou kuitenkaan joka tilanteeseen sovi. Nyloninen businessreppu pukumiehen selässä on vain korni.
En ole vuosiin käyttänyt reppua, mutta taidankin nyt ihan vain ap:n kiusaksi kaivaa sen kellarista taas käyttööni.
Käsissäni on hiirikynärpään jäljiltä vaivaa niin, etten voi kantaa painavampaa käsissäni vaan joudun nostamaan kassin olkapäälle. Ergonomiasyistä käytän reppua. Myös julkisissa kulkuvälineissä. Niissä otan sen pois selästäni. Nytkin on kashmirvillatakki ja reppu.
Totta kai käytän. Varsinkin jos käyn siellä kaupassa. Vai olisiko ostoskärryt, sellaiset kuin mummoilla ja papoilla, vähemmän juntti vaihtoehto aikuisella ihmisellä?
Mietin juuri viime viikolla, että minun täytyisi käydä ostamassa uusi selkäreppu kauppaostoksia varten. Kiitos kun muistutit! :)
KAIKISTA junteinta käytöstä (ja niiiin suomalaista) on antaa omaa elämää häiritä toisen tekemiset ja etenkin ulkonäköasiat. Ja jos kyseessä on niinkin normaali asia kun repun käyttö. Anna mun kaikki kestää.
Aika köyhä elämä pitää olla jos tuollainen asia häiritsee.
Minua taas naurattaa nämä huvittavat mummolaukut kyynärtaipeessa. Juntinpaa näkyä saa hakea. En silti ole kieltämässä ketään niitä käyttämästä.