Mies pyysi ettei osteta joululahjoja
Mieheni pyysi ettei osteta tänä(kään) vuonna joululahjoja toisillemme, olen kuitenkin jo hänelle suht kalliin lahjan hommannut, mitä teen? Annanko sen joka tapauksessa vaikka "meidän lapsilta" vai säästänkö vaikka synttärilahjaksi ensi syksyyn.
Olen salaa vähän loukkaantunut, kun en ole edes vuodessa sen yhden lahjan oston arvoinen vaikka sanon että ei minulle mitään tarvitse.
Mies siis vihaa kaupoissa käyntiä, saattaa mennä välillä vuosikin ettei käy missään kaupassa lainkaan.
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa taas, että lahjaa ei anneta siksi, että halutaan antaa lahja, vaan siksi, että halutaan saada lahja.
Miksette vain sovi, että kumpikin antaa toisella 10000€ lahjaksi?
Tai miksei vaikka saman tien miljoona euroa?
Sitten voitte kehuskella, että mies antoi millin lahjaksi.
Miksei sitten voisi haluta että kumppani muistaa lahjalla?
Tässä ketjussahan ap kertoi ostaneensa itse lahjan ja on käärmeissään, kun mies ei ostakaan lahjaa. Jos hän haluaisi vain lahjoa miestään, niin sittenhän se, että mies ei osta hänelle lahjaa ei pitäisi olla mikään ongelma. Jos taas on käärmeissään siitä, että mies ei anna lahjaa, niin sitä ei pitäisi sotkea lainkaan siihen, että antaako hän itse lahjaa vai ei.
Nämähän ovat limittäisiä asioita. Ap on halunnut muistaa miestään lahjalla koska ajattelee häntä. Sitten mies ilmoittaa että hän ei halua että lahjoja vaihdellaan. Ap:stä tämä on pyllystä koska hän olisi halunnut että heidän perheessään osoitetaan kunnioitusta ja huolenpitoa lahjoilla. Näen hyvin nämä limittäisinä asioina, en niinkään samana. Mielestäni ongelma nyt kuitenkin on siinä ettei ap avaa suutaan parisuhteessaan.
Kunnioitusta ja huolenpitoa ei osoiteta lahjoilla.
Ap:n mielestä osoitetaan. Mikä minä tai sinä olemme sanomaan hänelle että hän kokee väärin? Tämähän ei tietenkään merkitse etteikö voisi osoittaa huolenpitoa ja kunnioitusta monilla muilla asioilla joka päivä.
Mistä kohtaa ap:n teksteistä olet lukenut, että ap kunnioittaa miestään? Tai että hän haluaisi pitää tästä lahjallaan huolta?
Ap on kertonut monestikin että hänen mielestään se että ostaisi edes pienen lahjan kertoisi välittämisestä ja huolenpidosta. Miksi siis oletat että tämä ei toimi hänenkin kohdallaan?
Huokaus. Lue ap:n miestä arvostavat tekstit. Hän ei arvosta miestä piirun vertaa.
Sanot etten arvosta lasteni isää piirun vertaa? Miksi hänelle sitten on päivittäin 2 lämmintä ruokaa, eväät, puhtaat vaatteet ja puhdas koti sekä hoidetut lapset, enkä ikinä ole penniäkään pyytänyt rahaa laskuihin, lapsiin tai ruokaa tms? Hän saa käyttää aikansa ja rahansa aivan mihin haluaa, ikävää toki että lapset eivät sijoitu tällä listalla kärkipäähän. Kertoisitko miten voisin hänelle vielä enemmän näyttää arvostustani?
Ap, tiedän ja uskon että haluat tehdä hyvän kodin ja olla täydellinen puoliso, ja ikikiitollinen miehellesi että hän on siitä se toinen puolisko ja antanut sinulle lapset ja on 'kelvollinen' isä.
Mutta kuulostaa siltä, että olet vähän 'ominut' perheenne ja ulkoistanut miehen vain joksikin täissäkäyväksi hepuksi, joka saa käyttää aikansa ja rahansa miten haluaa. - jokainen meistä haluaa olla osa omaa arkeansa, unohda siis tuo täydellisyys ja edellytä mieheltäsi myös osallisuutta. Se on parasta mitä voit lastesi tulevaisuudelle tehdä!
Ja ole myös terveesti itsekäs! Jos mies yhä saa käydä töissä ja viettää aikaa veneellääb ja harrastaa ja elää omaa elämäänsä - on kohtuullista, että hän antaa myös sen verran aikaa omille lapsilleen, että sinäkin pääset takaisin harrastukseesi!
Älä ole täydellisyysharhainen lapanen! (Olet miehenkin silmissä paljon kiinnostavampi jos myös pidät puolesi!)
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa taas, että lahjaa ei anneta siksi, että halutaan antaa lahja, vaan siksi, että halutaan saada lahja.
Miksette vain sovi, että kumpikin antaa toisella 10000€ lahjaksi?
Tai miksei vaikka saman tien miljoona euroa?
Sitten voitte kehuskella, että mies antoi millin lahjaksi.
Miksei sitten voisi haluta että kumppani muistaa lahjalla?
Tässä ketjussahan ap kertoi ostaneensa itse lahjan ja on käärmeissään, kun mies ei ostakaan lahjaa. Jos hän haluaisi vain lahjoa miestään, niin sittenhän se, että mies ei osta hänelle lahjaa ei pitäisi olla mikään ongelma. Jos taas on käärmeissään siitä, että mies ei anna lahjaa, niin sitä ei pitäisi sotkea lainkaan siihen, että antaako hän itse lahjaa vai ei.
Nämähän ovat limittäisiä asioita. Ap on halunnut muistaa miestään lahjalla koska ajattelee häntä. Sitten mies ilmoittaa että hän ei halua että lahjoja vaihdellaan. Ap:stä tämä on pyllystä koska hän olisi halunnut että heidän perheessään osoitetaan kunnioitusta ja huolenpitoa lahjoilla. Näen hyvin nämä limittäisinä asioina, en niinkään samana. Mielestäni ongelma nyt kuitenkin on siinä ettei ap avaa suutaan parisuhteessaan.
Todennäköisesti ap:llä ei ole parisuhdetta, jossa avata suunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot ettei sinulle mitään tarvitse? Sitten petyt verisesti kun et mitään saa? Minä laitan toiveista linkit miehelle sähköpostiin. Inhimillistä ja helppoa.
Tuon tavan tajuan lasten kohdalla, kun heillä harvoin on omaa rahaa paljon, mutta miksei aikuinen itse voi ostaa, mitä haluaa? Minä ainakin ostan, jos mieli tekee jotain 😄 En ala odotella joulua, että mies sen ostaisi mulle.
No juuri siksi että halutaan että kaikille on lahjoja ja jotain kivaa millä yllättää toisen joka on varmasti mieluista.
Eihän se ole mikään yllätys, jos on itse laittanut linkin, mitä haluaa? Eikä ostaja ole miettinyt juuri lahjansaajaa, koska toive on kerrottu hänelle.
Siinähän sanottiin että laittaa ehdotuksia, eli useamman ehdotuksen josta ostaja voi valita. Kyllähän siinä on mietitty kun ostaja sen tuotteen etsii ja ostaa ja paketoi. Joillekin on todella vaikea osata ostaa mieluista lahjaa jos ei tämä kerro.
Sugadaddyja on netti täynnä, edelleenkin.
Niin, mutta sugardaddyille ei osteta vastalahjaa. Mikä tässä nyt on niin ihmeellistä? Minä ostin miehelle uuden osan maastopyöräänsä. Hän sen sijaan saattaa kysyä “vaivihkaa” mitä parfyymejä olen viime aikoina miettinyt ja ostaa sitten sellaisen. Ei tämä minusta eroa mitenkään siitä että olisimme toisillemme laittaneet vaikka mailissa listoja että valitse näistä.
Se, että joku instanainen näin tekee sugardaddyilleen, ei tee siitä automaattisesti arveluttavaa.
Sugardaddyn vastalahja on siellä sugardaddyn hoidon jalkovälissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot ettei sinulle mitään tarvitse? Sitten petyt verisesti kun et mitään saa? Minä laitan toiveista linkit miehelle sähköpostiin. Inhimillistä ja helppoa.
Tuon tavan tajuan lasten kohdalla, kun heillä harvoin on omaa rahaa paljon, mutta miksei aikuinen itse voi ostaa, mitä haluaa? Minä ainakin ostan, jos mieli tekee jotain 😄 En ala odotella joulua, että mies sen ostaisi mulle.
No juuri siksi että halutaan että kaikille on lahjoja ja jotain kivaa millä yllättää toisen joka on varmasti mieluista.
Olen yllättänyt itseni mieluisilla lahjoilla ympäri vuoden ja näistä omista lahjoistani ovat myös muut perheenjäsenet pitäneet.
Olen ostanut itselleni mm. läppärin ja poikani on käyttänyt sitä etäkoulun aikana ja muutenkin. Ostin uuden telkkarin ja sitä on katsonut joka iikka perheessä. Ostin uuden auton ja siinäkin ovat matkustaneet kaikki perheenjäsenet. Nämä jutut ovat olleet siis hyödyllisiä ja mieluisia kaikille ja olleet "lahjoja", ehkäpä myös yllättäneet heidät.
Mieheni on taas maksanut mm. kesällä lapin mökkimme parin viikon vuokran ja ostanut muita kaikkia hyödyttäviä asioita kotiin. Hän tykkää myös loihtia keittiössä herkkuja perheelleen ja nämä herkut ovat kaikille todella mieluisia ympäri vuoden.
Lapsemme ovat teinejä ja ovat sanoneet jo syksyllä, että eivät tarvitse lahjoja. Heitä ei ole pakotettu sanomaan niin, vaan he todella tarkoittavat sitä.
Miten tämä estää sen että vaikkapa jouluna sinua odottaisi kuusen alla mieluinen kiva yllätys? Mies osti itselleen keskikokoisen auton hintaisen kellon koska sellaisen halusi, itse ostin juuri 3 uutta hajuvettä, ihan ilman mitään juhlaa. Tästä huolimatta meillä ostetaan perheenjäsenille joululahjat, toivottavasti jotain mitä he haluavat.
Tulit sitten brassailemaan varallisuudellanne tähän ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättänyt itseni mieluisilla lahjoilla ympäri vuoden ja näistä omista lahjoistani ovat myös muut perheenjäsenet pitäneet.
Olen ostanut itselleni mm. läppärin ja poikani on käyttänyt sitä etäkoulun aikana ja muutenkin. Ostin uuden telkkarin ja sitä on katsonut joka iikka perheessä. Ostin uuden auton ja siinäkin ovat matkustaneet kaikki perheenjäsenet. Nämä jutut ovat olleet siis hyödyllisiä ja mieluisia kaikille ja olleet "lahjoja", ehkäpä myös yllättäneet heidät.
Mieheni on taas maksanut mm. kesällä lapin mökkimme parin viikon vuokran ja ostanut muita kaikkia hyödyttäviä asioita kotiin. Hän tykkää myös loihtia keittiössä herkkuja perheelleen ja nämä herkut ovat kaikille todella mieluisia ympäri vuoden.
Lapsemme ovat teinejä ja ovat sanoneet jo syksyllä, että eivät tarvitse lahjoja. Heitä ei ole pakotettu sanomaan niin, vaan he todella tarkoittavat sitä.
Miten tämä estää sen että vaikkapa jouluna sinua odottaisi kuusen alla mieluinen kiva yllätys? Mies osti itselleen keskikokoisen auton hintaisen kellon koska sellaisen halusi, itse ostin juuri 3 uutta hajuvettä, ihan ilman mitään juhlaa. Tästä huolimatta meillä ostetaan perheenjäsenille joululahjat, toivottavasti jotain mitä he haluavat.
Tulit sitten brassailemaan varallisuudellanne tähän ketjuun?
Eipä minun tarvitse. Tarkoitus oli vain muistuttaa tuolle henkilölle lainaamalleni kirjoittajalle että ostella voi vaikka kuinka paljon asioita, mutta silti muistaa puolisoaan jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli joskus samanlainen tilanne ja vaimo oli kerennyt jo lahjan ostaa. En sinun miehestäsi tiedä miten reagoi, mutta kyllä minä ainakin sitten vaimolle lahjan annoin jälkikäteen ja ihan tyytyväinen hän oli.
Mäkin aattelin ehdottaa, että jos hän kävisi vaikka joulunjälkeis alennuksissa sit ostaan sulle mitä haluat, jos sanot sen. Toinen voi ottaa ihan tosissaan, ettet tartte mitään. Toisille on vaikee keksiä lahjoja, joten sano reilusti mitä tahdot, merkki ja malli myös, ja koko. Nykyään voi tilata lähistölle netistäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli joskus samanlainen tilanne ja vaimo oli kerennyt jo lahjan ostaa. En sinun miehestäsi tiedä miten reagoi, mutta kyllä minä ainakin sitten vaimolle lahjan annoin jälkikäteen ja ihan tyytyväinen hän oli.
Mäkin aattelin ehdottaa, että jos hän kävisi vaikka joulunjälkeis alennuksissa sit ostaan sulle mitä haluat, jos sanot sen. Toinen voi ottaa ihan tosissaan, ettet tartte mitään. Toisille on vaikee keksiä lahjoja, joten sano reilusti mitä tahdot, merkki ja malli myös, ja koko. Nykyään voi tilata lähistölle netistäkin?
Ap ei ansaitse edes alennusmyyntiromua kun on niin typerä lehmä!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menipä jollain tunteisiin! Olisipas kiva saada lisätietoa tällainen purkaus?
Eiköhän se lahjojen antaminen loppujen lopuksi ole täysin vapaaehtoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menipä jollain tunteisiin! Olisipas kiva saada lisätietoa tällainen purkaus?
No jos tekisi kotona työnsä kunnolla, niin varmana saisi sen kuppaisen suklaarasiansa.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan, jos on naiivi tai sosiaalisesti kömpelö. Oikeasti ei todellakaan ole.
Tietenkin annat lahjan ja toivotat hänelle hyvää joulua. Samoin syntymäpäivä onnittelet lahjan kera.
Jos mies on noin tumpelo, arvosta sinä edes perheessäsi hyviä tapoja. Ja näin annan esimerkin ja mallin lapsellesi, erityisesti jos poikakapsia, etteivät he saisi vaikutteita isältään. Ja kerrot myös lapsille, että lahja on rakkauden ja ystävyyden osoitus, eikä sen arvoa voi edes mitata rahassa.
Yllättävän harva täällä tunnistaa parisuhdeväkivaltaista suhdetta, mikä ap:lla on. Ihan klassinen tapaus. Mies on henkisesti ja myös taloudellisesti väkivaltainen. Ehkä muutenkin, mutta se ei ole tullut ilmi vielä. Jos ap kertoisi elämästään lisää, niin tulisi taatusti ilmi yhtä sun toista.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin annat lahjan ja toivotat hänelle hyvää joulua. Samoin syntymäpäivä onnittelet lahjan kera.
Jos mies on noin tumpelo, arvosta sinä edes perheessäsi hyviä tapoja. Ja näin annan esimerkin ja mallin lapsellesi, erityisesti jos poikakapsia, etteivät he saisi vaikutteita isältään. Ja kerrot myös lapsille, että lahja on rakkauden ja ystävyyden osoitus, eikä sen arvoa voi edes mitata rahassa.
Päinvastoin. Ap:n täytyy alkaa puolustaa itseään ja lopettaa kynnysmattona olo ja mahdollisesti erota tuosta suhteesta, jotta lapset oppivat, ettei ole ok,.että mies vain ottaa, eikä arvosta puolisoaan, ja äiti vain antaa ja uhrautuu.
Tuo ei kyllä ennusta parisuhteelle hyvää ja on selvä viesti, ettei parisuhde ole minkään arvoinen, eikä puoliso lahjan tai huomioimisen arvoinen, edes jouluna.
Vähän sama juttu, kuin työnantaja ei millään tavalla huomioisi työntekijöitään jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Ap:n täytyy alkaa puolustaa itseään ja lopettaa kynnysmattona olo ja mahdollisesti erota tuosta suhteesta, jotta lapset oppivat, ettei ole ok,.että mies vain ottaa, eikä arvosta puolisoaan, ja äiti vain antaa ja uhrautuu.
Olen samaa mieltä. Ap. on vain kynnysmatto, mutta eron mahdollisuus tuskin tulee tänä jouluna, mutta se odottaa jo oven takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan, jos on naiivi tai sosiaalisesti kömpelö. Oikeasti ei todellakaan ole.
Niin tarkoitatko, että se osapuoli, joka vaatii sitä lahjaa on sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla lahjan vaatiminen kuuluu hyviin tapoihin?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän harva täällä tunnistaa parisuhdeväkivaltaista suhdetta, mikä ap:lla on. Ihan klassinen tapaus. Mies on henkisesti ja myös taloudellisesti väkivaltainen. Ehkä muutenkin, mutta se ei ole tullut ilmi vielä. Jos ap kertoisi elämästään lisää, niin tulisi taatusti ilmi yhtä sun toista.
Vai, että oikein henkistä väkivaltaa, jos ei osteta aikuisille joululahjoja?
Hetkinen, eikö mies maksa edes omien lapsiensa kuluja tai yhteisiä laskuja? Miehesi ei kuulosta miltään perheen toiselta aikuiselta vaan joltain teinipojalta, jolle äiti kokkaa ja hoitaa kaikki muutkin asiat ja poika tietysti myös käyttää omat rahat mihin haluaa. Perheenne dynamiikka suoraan sanottuna kuulostaa todella omituiselle, ellen nyt sitten ymmärtänyt viestiäsi aivan väärin?