Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylioppilaslakki vappuna on junttien hommaa.

Vierailija
01.05.2014 |

Ihme tarve päteä jollain lakilla.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:50"]Lunta paskahuussin katolla. Ja olen ylioppilas, mutta sen eteen ei kyllä tarvinnut oikein mitään tehdä, niin siksi en ymmärrä tätä statussymboliikkaa...[/quote]

Niin varmaan. Ja lehmät lentää. Toisinsanoen väität, että olet päässyt ylioppilaaksi ilman lukioon hakemista ja pääsemistä, ilman vähintään kolmen vuoden lukio-opiskelua, läpäistyjä kursseja ja kirjoituksia.

[/quote]

En ole ko. kirjoittaja, mutta joo. Tokihan niihin lappuihin piti aikanaa sen lukion nimi kirjoittaa, mutta en mä sitä hakemiseksi laskisi. Olihan siellä lukemista, mutta niin oli yläkoulussakin. Aika iisistihän tuo 3v. aikanaan meni. 

Ja joo, ei ollu lakkia eilen päässä, turhaa vaivaa. Olisin kuitenkin likastanut sen ja hävittänyt johonkin. Jos juntesta haalareista ei tajua, että joskus on yo suoritettu,  niin sitten ei tajua. Who cares? Ja joo, niin juntti olin, että haalarit oli päällä, ei kastu perse vaikka nurmikolla istuukin :)

[/quote]

Kyllähän sen lukion voi varmasti perseillä iisisti läpi, jos ei ole kunnianhimoa. Itse tosiaan hain sellaiselle lukiolinjalle jonne pääsee alle puolet hakijoista, keskiarvorajan lisäksi oli saatava tietty pistemäärä kolmevaiheisessa pääsykokeessa. Erikoislinja ei myöskään ollut elämäni iiseimmät kolme vuotta, vaikka todella mukavaa olikin. En kuitenkaan tästä syystä pidä yo-lakkia vappuna päässäni vaan siksi, että minusta se on hauska perinne - lakit kuuluu vappuun samalla lailla kuin ilmapallot ja munkit ja sima. Ärsyttääkö sinua AP jouluisin tonttulakitkin?

Vierailija
62/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:25"]

Ihme tarve päteä jollain lakilla.

[/quote]

No itse en muotolisi asiaa ihan noin,mutta en kyllä ymmärrä miten ne ylioppilaslakit liittyvät työnjuhlaan.Minä hankin aikoinaan koko lakin lähinnä sukulaisten painostuksesta,kertaakaan en ole sitä päähäni pistänyt lakituspäivän jälkeen. Ei se silti minua häiritse,vaikka muut ihmiset kulkisivat oy-lakki päässä ympäri vuoden! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä menin lukioon vain sen takia että voisin pitää lakkia vappuna. Se on ollut päässä mökillä ja saapasoperaatiossa ja kotona munkkeja paistaessa ja puutarhatöissä. Mahtavaa kun yhtenä päivänä ei tarvitse laittaa hiuksia.

Vierailija
64/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:08"]

Pelkät yo:t taitaa olla täällä alapeukkuilemassa, kun maistereilla ei ole tarvetta brassailla keskiasteen tutkinnoilla

[/quote]

Minä olen yo ja FM ja pidän vappuna valkolakkia. Se onkin se ainoa päivä, kun lakki pääsee ulkoilemaan. Minusta ihan kiva perinne. Olen kyllä huomannut, että tässä junttilassa, jossa nykyisin asun, ei kovin monta ylioppilasta ole ainakaan vapputorin lakeista päätellen, niin että siinä mielessä on ihan ok lopettaa viidestä lukiosta kaksi. Turhia näyttävät olevan, kun sisäänkin pääsee vitosen keskiarvolla. Siinäpä sitten ihmettelevät, kun kurssit eivät mene läpi ja kirjoitukset menevät kerta toisensa jälkeen hylätyiksi.

Vierailija
65/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-tutkinto on aikansa elänyt ja arvonsa menettänyt. Toki sen avulla on helpompi päästä yliopistoon, mutta kyllä sinnekin pääsee nykyisin amispohjalta tai amk-tutkinnon jälkeen.

Itselläni on lakki, ei ole mitään tarvetta pitää sitä. Pölyttyy kaapin perukoilla enkä ole yo-juhlan jälkeen käyttänyt. Mies on dippainssi, ei ostanut edes sitä tupsua lakkiin, koska ei ole lakkia myöskään koskaan käyttänyt. Itsellä amk- ja FM-tutkinnot siihen vielä päälle, mutta en minä niistäkään mitään plakaattia päässäni pidä.

Miellän vapun lähinnä hauskanpidon juhlaksi, ilmapalloja, serpentiiniä, ystävien seurassa kivaa jne. Aatteellisuus ja työväenmarssit on jo aika kaukaista aikaa. Silloin ei joka toisella vielä lakkia ollut.

Joten en ihan sanoisi, että lakin pito olisi junttien hommaa, mutta en koe sitä tärkeäksikään.

Vierailija
66/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on oikein kiva päteä tupsulakki päässä. Musta se on hieno ja on kiva huomata että kotikaupungissa tupsulakkeja on muutamalla hassulla, niin ja minulla.

On kiva tuntea olevansa osa sitä parempaa yhteiskuntaa rakentávaa luokkaa, jonka työn tuloksensa meillä Suomessa on vientiteollisuus jne.

Ylpeä lakista ja koen pientä ylemmyyden tuntua, en ainoastaan joka vappu, vaan aina muutenkin. Ihanaa.

Vierailija
67/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on oikein kiva päteä tupsulakki päässä. Musta se on hieno ja on kiva huomata että kotikaupungissa tupsulakkeja on muutamalla hassulla, niin ja minulla.

On kiva tuntea olevansa osa sitä parempaa yhteiskuntaa rakentávaa luokkaa, jonka työn tuloksensa meillä Suomessa on vientiteollisuus jne.

Ylpeä lakista ja koen pientä ylemmyyden tuntua, en ainoastaan joka vappu, vaan aina muutenkin. Ihanaa.

Vierailija
68/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:04"]

Mä oon yo ja KTM eikä tulisi mieleenkään pitää sitä lakkia. Te elätte 60-luvulla selvästi..

[/quote]

ktm? et varmaan helsingistä? meillä koulussa kyllä JOK'IKISELLÄ on aina ollut hattu päässä kauppiksen vappu riennoissa.. 

Ja muuten, kyllä musta oli ihana kävellä tänään espalla mummoni ja ukkini, äitini, isäni ja sisarusteni kanssa, kaikilla lakit päässä. kiva tapa, jota ei tarvitse amis junttien ottaa niin vakavasti.

Vierailija
69/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaslakki on ollut ennen muinoin kesähattu, sitä on kuulunut pitää kesällä päässä. Eli ei ole tarkoitettu lainkaan kaapin perukoille pölyttymään.

Taidankin kaivaa lakin tuolta kätköistä ja pistää päähän ja pidänkin sitä koko kesän, aina ja kaikkialla. Huudan vielä kulkiessani, että tässä kulkee ihka elävä Juntti, katsokaa kaikki, kuvia saa ottaa ja nimmarinkin voin antaa pientä maksua vastaan.