Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylioppilaslakki vappuna on junttien hommaa.

Vierailija
01.05.2014 |

Ihme tarve päteä jollain lakilla.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään en tajua, mitä väliä kenellekään on, pitääkö joku toinen yo-lakkiaan vai ei. Kuten tuolla jo todettiin, kaikki voi valita itse omalla kohdallaan miten tykkää.

Vierailija
22/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä en ole kanssa pitänyt sitä sen yo juhlan jälkeen, about joku yli 20v. sitten. Itse asiassa annoin sen koiralle puruluuksi, eli tuskin sitä edes enää on. Maisterin tutkinnosta ei onneksi tullut mitää hattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään en tajua, mitä väliä kenellekään on, pitääkö joku toinen yo-lakkiaan vai ei. Kuten tuolla jo todettiin, kaikki voi valita itse omalla kohdallaan miten tykkää.

Vierailija
24/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:59"]

Hiukset menevät ihan paskaksi lakin alla - kun kerran laitat lakin päähän, sitä ei voi ottaa enää pois, jos haluaa näyttää vähänkään fiksulta.

[/quote]

Sehän onkin av-mammojen perimmäinen tarkoitus.

Vierailija
25/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teekkarilakki kans juntti?

Vierailija
26/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin nyrpötän vappuna sisätiloissa. Ilmapallot, serpentiinit, lakit, simat ja munkit - ei kiitos. Paljon viihtyisempää elää tavallista arkea ja haistattaa paskat kaikille perinteille. Ihan turhia. Käytän tohtorinhattuakin kakkapottana, maisterinsormus on verkonpainona ja  yo-lakin tuikkasin tuleen heti lakituksen jälkeen. 

Vierailija
27/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät yo:t taitaa olla täällä alapeukkuilemassa, kun maistereilla ei ole tarvetta brassailla keskiasteen tutkinnoilla

Vierailija
28/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:08"]

Pelkät yo:t taitaa olla täällä alapeukkuilemassa, kun maistereilla ei ole tarvetta brassailla keskiasteen tutkinnoilla

[/quote]

Ai brassailun takiako sitä ylioppilaslakkia käytetäänkin? Jännä.

Vierailija
29/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:07"]Mä ainakin nyrpötän vappuna sisätiloissa. Ilmapallot, serpentiinit, lakit, simat ja munkit - ei kiitos. Paljon viihtyisempää elää tavallista arkea ja haistattaa paskat kaikille perinteille. Ihan turhia. Käytän tohtorinhattuakin kakkapottana, maisterinsormus on verkonpainona ja  yo-lakin tuikkasin tuleen heti lakituksen jälkeen. 

[/quote]

Sulla on siis maisterinsormus - itse saisin ajatuksestakin ihottumaa

Vierailija
30/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:29"]

eikös mammat toivoisi, että miehet pitäisi aina koulutuksen mukaisia lakkeja jotta voisi ylpeillä saaliillaan?? :P

[/quote]

Paitsi että yo ei ole mikään tutkinto. Sen saa kuka tahansa. Tällä vuosituhannella sillä ei ole mitäänmerkitystä.

Ja on mulla se typerä lakki. 

[/quote]

Virallisesti: ylioppilastutkinto. Tutkinnon merkitys ei ehkä nykyään ole kovinkaan suuri, mutta et voi väittää, että kuka tahansa saisi yo-tutkinnon. Ensinnäkin, kaikki eivät pääse lukioon. Toiseksi, osa jättää lukion kesken. Kolmanneksi, osa reputtaa kirjoitukset.

[/quote]

Jokainen normaaliälyllä varustettu läpäisee lukion. Sillä, että jättää lukion kesken, ei ole yhtään mitään painoarvoa myöhempää työelämään. 

Lukioon pääsevät kaikki jotka sinne oikeasti haluavat.

Vierailija
31/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:07"]Mä ainakin nyrpötän vappuna sisätiloissa. Ilmapallot, serpentiinit, lakit, simat ja munkit - ei kiitos. Paljon viihtyisempää elää tavallista arkea ja haistattaa paskat kaikille perinteille. Ihan turhia. Käytän tohtorinhattuakin kakkapottana, maisterinsormus on verkonpainona ja  yo-lakin tuikkasin tuleen heti lakituksen jälkeen. 

[/quote]

Sulla on siis maisterinsormus - itse saisin ajatuksestakin ihottumaa

[/quote]

Mihin se tuli, kun nyt sitä ajattelit? Nivusiin? Kainaloon? Joka puolelle kehoa?

Vierailija
32/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylioppilaslakki mulle ole mikään statussymboli tai egonjatke, vaan samanlainen vapun merkki kuin serpentiini ja simakin. Lisäksi lakki muistuttaa opiskeluajoista (minulla yliopistossa) ja siitä, miten juhlittiin opiskelukavereiden kanssa, hurrattiin lakitussereomoniassa ylioppilaskunnan pj:n puheelle ja painettiin lakit päähän vappuhuuman hurmaamina. Minulle siis lakki on myös muisto ja muistutus nuoruuden yliopistoyhteisöön kuulumisesta. Vieläkin käyn vappuaattona lakituksessa. Yhdistyy kivoihin asioihin. Miksi jollekulle tulisi moisesta paha mieli?

Vierailija
33/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:14"]

Ei ylioppilaslakki mulle ole mikään statussymboli tai egonjatke, vaan samanlainen vapun merkki kuin serpentiini ja simakin. Lisäksi lakki muistuttaa opiskeluajoista (minulla yliopistossa) ja siitä, miten juhlittiin opiskelukavereiden kanssa, hurrattiin lakitussereomoniassa ylioppilaskunnan pj:n puheelle ja painettiin lakit päähän vappuhuuman hurmaamina. Minulle siis lakki on myös muisto ja muistutus nuoruuden yliopistoyhteisöön kuulumisesta. Vieläkin käyn vappuaattona lakituksessa. Yhdistyy kivoihin asioihin. Miksi jollekulle tulisi moisesta paha mieli?

[/quote]

AV-mamma voi pahoittaa mielensä mistä tahansa.

Vierailija
34/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse olekaan mistään tutkinnoilla brassailusta, vaan siitä, että on hauska pitää vappuna jotain normaalista poikkeavaa. Ei sitä yo-lakkia koskaan muutoin tule pidettyä.

On hauska perinne, että ihmisillä on vappuna yo-lakit tai vaikka neonväriset muoviperuukit! Vappu on iloinen juhla, ei pidä olla niin paskantärkeenä.

Vierailija
35/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakin kanssa juhliessa on nostalgiaa. Voi muistella opiskeluaikojen bileitä ja tapahtumia.

Tänään oltiin kaveriporukalla brunssilla keskustan ravintolassa ja lakkeja näkyi. Eräs ihana vanha pariskunta kiinnitti huomion kun molemmat jo kellastuneissa valkolakeissaan kohottelivat kuohujuomalaseja toisilleen ja meidän pöytäseurueelle. Siinä toivoteltiin hyvää kevättä ja vappua ja muisteltiin opiskeluaikojamme, joilla oli useampi vuosikymmen väliä :)

Suvivirsi, virpominen, mökkijuhannus, valkolakki Vappuna... Miksi aina pitää perinteitä ja arvoja vastaan sotia ja kinastella? Valkolakin hankkiminen (tupsulla tai ilman) oli monelle hyvää aikaa aikuisen elämän alkutaipaleella. Säilytetään se elämänilo ja -jano!!

Ihanaa vappua, säästä huolimatta! :)

Vierailija
36/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:14"]

[/quote]

Ei tule paha mieli, mutta täällä ollaan sitä mieltä, että yo-tutkinto olisi muka jotain hienoa. Ei sen jälkeinen tutkinto.  Sitäpaitsi yliopistoon pääsee ilman turhaa yo-tutkintoakin.

Vierailija
37/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta jokainen voi pitää vappuna päässään mitä tykkää, mutta minä en myöskään lakkia pidä. Ei ole minun juttuni. Ymmärrän, että toisille perinteet ovat tärkeitä, mutta en tajua näitä alapeukuttajia noihin ei lakkia minulle -kommentteihin. Kai Se on ihan jokaisen oma asia, haluaako vaalia perinteitä vai ei.

Vierailija
38/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:25"]Ihme tarve päteä jollain lakilla.

[/quote]

Sanoo ikuinen amis :D Kaiveleeko kun muut on saavuttanu elämässään jotain?

[/quote]

Ei se pelkkä yoksi lukeminen mikään kehumisen arvoinen saavutus ole, vaan se mikä on tilanne jatko-opintojen jälkeen. Harvemmin sitä pelkkänä yo:na hyväpalkkaseen pestiin pääsee ;)

[/quote]

no juu, senpä takia juuri lakki ei osoita mitään pätemisen tarvetta, vaan on ihan kiva perinne. Perinteet ovat elämässä tärkeitä ja vain superjuntit eivät osaa arvostaa perinteitä ja jatkuvuutta... koska ne ovat sekä yksilölle että yhteisölle psyykkisesti elämän koossapitävä voima.  

Vierailija
39/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:18"]

Mun puolesta jokainen voi pitää vappuna päässään mitä tykkää, mutta minä en myöskään lakkia pidä. Ei ole minun juttuni. Ymmärrän, että toisille perinteet ovat tärkeitä, mutta en tajua näitä alapeukuttajia noihin ei lakkia minulle -kommentteihin. Kai Se on ihan jokaisen oma asia, haluaako vaalia perinteitä vai ei.

[/quote]

Perinteet kunniaan! Miten korreloi yo-lakin pitäminen vs. suvivirren laulaminen kouluissa. Samaa perinnettä yhtäkaikki.

Vierailija
40/69 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja n:o 37 jatkaa vielä sen verran, että kaikille elämässä se hyväpalkkainen duuni ei ole elämän ykköstavoite, vaan on muita henkisiä, moraalisia jne. tavoitteita, oletko joskus kuullut ;)