Olen töissä eräässä huonosti menestyvässä kauppakeskuksessa ja ihmettelen kaikenlaista
Ihmettelen lähinnä johdon ääretöntä positiivisuutta suhteessa todellisuuteen.
Ihmettelen sitä, että kauppakeskus ei panosta kunnolliseen mainostamiseen, se kun ei riitä, että itse keskuksen seinissä vilistää hurrrrrjan hienoja, kovalla rahalla toteutettuja mainoksia.
Ihmettelen kampanjoita, jotka eivät palvele vuokralaisia tai kuluttajia.
Ilmaiseksi vähän väliä kaikenlaista.
Ketä kiinnostaa?
Ihmettelen sitä, että yhteistilaisuuksissa olen ollut äänessä, esittänyt ajatuksiani, kuten on (muka) toivottu, mutta minun "turhat" jorinani hymyillään ja rennosti kontraposto -seistään turhiksi.
Ihmettelen, miten tappiollisella yrityksellä on varaa vaatia minimiaukioloaikoja. Keneltäkään.
Ihmettelen, miksi edustamani yhtiö on vielä tuossa kauppakeskuksessa.
Onneksi mun palkkani ei ole kiinni siitä, mitä myyn tai teen.
Hävettää nostaa palkkaa siivoamisesta ja liikkeen uudelleen sisustamisesta.
Joka kerta, kun joku eksyy toimitilaan, myyn jotain, pientäkin.
Vaan kun ei eksy.
Käytävät enemmän kuin kolisevat tyhjyyttään.
Kommentit (33)
Arvaan Redi Helsinki.
Tripla on seuraavana listalla, koska en tunne kauppakeskuksia Helsingin ulko puolella.
Kuulostaa vähän yhdeltä Lahden lähellä olevalta kauppakeskukselta, jonne kerran sattumalta päädyin. Olisiko ollut Karisma?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän yhdeltä Lahden lähellä olevalta kauppakeskukselta, jonne kerran sattumalta päädyin. Olisiko ollut Karisma?
Onko tuo joku B-luokan Prisma? Niin kuin Stockmann ja Tokmanni...
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan käy puoli Lahtea! Keskustassa Trio tekee kuolemaa, sinne tulee kunnan työkkäri, autottomaan keskustaan ei haluta ajaan, joten mennään Karismaan.
Kerro, kerro. Tulen myötunnosta ostamaan vaikka sukat
Vierailija kirjoitti:
Kontraposto seistään?
Pikku merkonomi yritti käyttää itselleen liian fiksuja sanoja.
Mä oon töissä Redissä (en oo ap). On todella iso ja kaunis myymälä, mutta asikkaita n. 12 päivässä.
Ei oo omasta pussista pois, mut mietin vaan niitä yksityisyrittäjiä, joiden ainut paikka ja palkka on siellä.
Seinäjoen sikala tai siis ideaparakki.
Kontraposto -seisonnasta on lukuisia esimerkkejä klassissessa taiteessa ja se tarkoittaa nimen omaan rentoa asentoa paino jaettuna toiselle lonkalle.
Ei tarvitse olla merkonomikaan tietääkseen sen.
Tarvitsee vain olla taiteesta kiinnostunut.
Jotkut kauppakeskukset vetää, toiset eivät.
Mitkään ilmaisjutut harvemmin vetävät.
Kamppi (Helsingissä) on hyvä esimerkki: ei siellä mitään "kaikki puoleen hintaan"-kampanjoita ole kuin toimijakohtaisesti, mutta silti ne ihmiset, jotka käyttävät Kamppia läpikulkemiseen, tekevät ostoksensa siellä.
Kampissa ei ole edes mitään halpakauppoja paitsi Tiger ja Lidl, jotka ovat myös Redissä.
Redi yrittää olla joku liikenneyhteyksien solmukohta, mutta hyvin harvoille se on.
Kiitos kommenteistanne.
ap
Näin kai se aina on. Muodikkaasti pyydetään ideoita, mutta jos ne eivät tue sitä johdon ajatusta, niin ei kukaan kuuntele. Ihan joka alallahan se on samaa.
Minä olen aidosti yhä yllättynyt, että eräässä työpaikassa (ihan toinen ala) menin sanomaan ns. pomolle että tämä homma on ihan yhtä tyhjän kanssa, tätä on turhaa jatkaa, en enää muista kuinka suoraan tämän sanoin.
Olin vaan sellainen maan matonen, kouluttamaton väliaikainen alainen. Pian tämä projekti lopetettiinkin.
Yllätyin kun määräaikaisen pestini päättyessä työtodistuksen antajaksi oli osoitettu tämä henkilö, joka ei siis ollut pomoni suurinta osaa työpestistä, minut vain tavallaan lainattiin joihinkin hommiin, ja sain häneltä erittäin hyvän työtodistuksen.
Siinä oli vähän niin kuin wtf, kuinka fiksu ihminen voi ollakaan, ei ottanut minun suoria sanojani nokkiinsa ollenkaan.
Tavallaan olin pelännyt että se on lähtö justiinsa, kun uskallan kritisoida, mutta minun oli pakko sanoa tuosta, koska en kestänyt ajatusta turhan työn käytöstä tutkimuksen todistusaineistona, hän itse ei ollut paikalla näkemässä kuinka toivotonta homma on. Mutta useita opiskelijoita oli työkavereinani, olihan se selvää ettei kukaan heistä olisi uskaltanut sanoa mitään.
Enhän minä varmaksi voi tietää kuinka paljon vaikutusta sanomisillani oli, mutta ei siis näkynyt negatiivista minun kohdaltani ainakaan.
Todella sekavaa juttua näköjään kirjoitin, mutten halua liian tarkkaan kertoa mikä homma oikeasti oli. Mutta siinä on ihminen jota kunnioitan.
Jos on Redi kyseessä, niin kannattaisi todellakin kuunnella työntekijöitä nopeasti.
Minulle tuo paikka olisi matkan varrella enemmän kuin mikään muu kauppakeskus. En kuitenkaan halua pysähtyä siellä, koska
a) Arkkitehtuuri on niin persiistä. Vaikka olen käynyt siellä jo muutaman kerran, en edelleenkään tiedä missä olen. Sitä paikkaa ei voi luontevasti kiertää läpi, siellä pitää liikkua niin kuin labyrintissa. Heitellä leivänmuruja vanaksi peräänsä, että löytää ainakin samaa tietä pois. Todella huono idea tehdä kaikki kerrokset täysin erilaisiksi muodoltaan ja tilajaoltaan, etenkin kun ei ole mitään avoimia tiloja joiden avulla pystyisi orientoimaan itsensä. Etenkin nyt korona-aikaan jopa ahdistavaa, kun on huomaa hankkiutuneensa johonkin loukkoon, josta ei edes löydä ulos.
b) Parkkihalli on myös syvällä labyrintin syövereissä.
c) Jos löytää sisälle johonkin kauppaan, sinulle todellakin myydään väkisin jotain mitä et tarvitse, koska olet päivän ainoa asiakas.
Vaasassa? Rewell?