Mitä tavaraa sinulla on liikaa kotonasi?
Ahdistaako tavarapaljous ja täydet kaapt koskaan?
Kommentit (29)
Ei mitään. Olen minimalisti, en materialisti.
Jospa lahjoittaisit ne UFFille, sinne vaan keräyslaatikkoon :)
Menisi hyötykäyttöön...
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:12"]
Mulla ongelma ovat ehjät, mutta selkeästi käytetyn näköiset ja vähän kuluneet kengät, jotka eivät enää sovi mulle. Ei noita kukaan osta, kun ovat selvästi käytettyjä ja halpismalleja alunperinkin, mutta tuntuisi pahalta heittää ehjää tavaraa roskiinkaan. Niinpä niitä pyörii kassikaupalla kaapeissa.
[/quote]
Ahdistaa ja on liikaa, kaikkea - tai siis no ei ehkä mitään yksistään. Leluja on paljon, mutta ne ei ole mun, niin en voi omin päin niitä karsia. Dvd:ssä sama juttu. Kirjoja on paljon, mutta niitä luetaan, osan mä olisin valmis laittamaan kiertoo, mutta mies ei (ja hän tietty niitä mun kirjoja). - monessa paikassa on kirjojen kierrätyshyllyjä, vinkiksi niille, jotka haluaa päästä eroon, esim. kirjastoissa, kahviloissa, vanhainkodeissa/palvelutaloissa jne. Vaatteita on liikaa, koska myös sitä koko/kaks liian pieniä, mutta sitten kun mahdun, tuota haluan vielä käyttää... Ja niitä muistoja, olen auttamaton, omia päiväkirjoja on paljon, joitain kirjeita, muutamia lasten vauvavaatteita jne. Ja koska perheessä pelataan monenlaista, niin urheiluvälineitä on ihan hirveesti - futiskamaa, golfkamaa, tenniskamaa, voimaharjottelukamaa jne, + ne pakolliset luistimet jne. ahdistaa, mutta kun kaikkea (lähes) käyttää kuitenkin...
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:56"]
Ei mitään. Olen minimalisti, en materialisti.
[/quote]
Minä olen molempia: panostan hyvään materiaan, joka kestää ja toimii monta vuotta, ja pidän materiastani hyvää huolta.
Kosmetiikkaa (rasvoja jne. Ei niinkään meikkejä), vaatteita, lehtiä, kenkiä, erityisesti kesäkenkiä. Kirjoja en onneksi ole vuosien varrella paljoa ostanut, koska olen koko ikäni ollut kirjastojen tehokäyttäjä. Kaikki tavara pääasiassa omaa, ei voi muita syyttää. Välillä ahdistaa, välillä ei. ihan roskiskamat laitan roskiin ja pullot yms. vien tehokkaasti keräykseen. En kyllä ole niitä ihmisiä, jolla pitää kaikki olla aina tiptop ja tiskiallas puhtaana ja tyhjänä...
Papereita. Niiden karsiminen se vasta työlästä on. Opiskelu- ja opetusmateriaalia. Vanhoja "aarteita" = tarpeettomia muistoja, joita ei raaski heittää pois.
Tavara antaa minulle turvallisuudentunteen! On ihanaa, kun kaapissa on kaikkea eikä tarvitse lähteä kauppaan shoppailemaan. Tiimarikrääsän sijaan meillä on käytössä kaikenlaista ikivanhaa jostain 50 vuoden takaa, ei tarvita kivituikkuja tms.
Kyllä ahdistaa. Liian pieniä lastenvaatteita on liikaa. Ja kyllä, olen käynyt kirpparilla myymässä. Lisäksi vihaan miehen pelikonsoleita ja pelejä ja muita niihin liittyvää rekvisiittaa. Niitä on paaaaaaljon.
Askartelutarvikkeita on ihan liikaa, kun hamstraan niitä ajatuksella "joskus voin tarvita tätä johonkin". Huovutusvillaa, lankoja, helmiä, jopa iso laatikollinen 2 mm konepahvia. Ja vaatteita! Laihdutin pari vuotta sitten reilusti ja jotenkin riehaannuin siitä ajatuksesta, että maailma on täynnä vaatteita, jotka mahtuvat minulle. (Ennen kokoni oli 52-54, nyt 38-40.) Minulla on varmaan tusina mekkoa, joita en ole edes koskaan pitänyt...