Mitä tavaraa sinulla on liikaa kotonasi?
Ahdistaako tavarapaljous ja täydet kaapt koskaan?
Kommentit (29)
Ei ole paljon tavaraa. Ei voi olla kun asun lapseni kanssa 41 neliön asunnossa.
Kirjoja on liikaa, mutta ne ei ahdista. Sisustus on muuten minimalistista eikä kaapit pursu.
Ruokakirjoja on liikaa ja ne ei ahdista. Samoin kynsilakkoja.
Aika hyvin olen onnistunut karsimaan (2 muuttoa viimeisen 3 vuoden aikana) mutta jotain on liikaa silti. esim. T-paitoja joista en enää tykkää mutta jotka ovat kuitenkin sen verran käytettyjä ettei niitä mihinkään kierrätykseen voi antaa kun ei kukaan sellaisia osta. Käytän sitten kotona esim. jumpatessa kun tuntuu tyhmältä heittää pois vaatteita jotka ovat ehjiä mutta joissa on esim. jotain pysyviä tahroja. Jotain meikkituotteita on myös liikaa (esim. huulimeikkejä) yritän niitäkin saada pois kuluttamalla ja välttämättä uusien ostamista.
Suurimmaksi osaksi tavaraa on kuitenkin sopivasti ja kaapit eivät tursuile vaikka jotain on edelleen liikaa.
Tölkkejä ja pulloja. Enkä ole alkoholisti, vaan erittäin laiska...
Ei oikeastaan mitään, paitsi kaiken maailman saippuoita saattaa olla liikaa mutta kuluuhan ne. :)
Ensimmäisenä tulee mieleen, että kirjoja on liikaa, sekä kaunokirjallisuutta että työhön liittyvää. Olen kirjafriikki ja minun on vaikea hävittää kirjoja, mutta alkaa olla pakko, sillä olen muuttamassa uuteen asuntoon eikä sinne sovi niin iso kirjahylly kuin minulla nyt on. Olin aikoinani parinkin kirjakerhon jäsen ja monesti kuukauden kirja jäi peruuttamatta, joten hyllyyn on kertynyt sellaisia opuksia, jotka eivät ole mitään maailmankirjallisuuden helmiä. Divaritkaan niitä eivät halua eivätkä ne mene edes kirpparilla, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee paperinkeräys. Kannet irti ja konttiin!
Kaikenlaista tavaraa minulla on paljon, mutta kaikki siitä ei ahdista. Se mikä ahdistaa on kaappi täynnä, todella täynnä, vaatteita jotka eivät kunnolla mahdu päälle. En koe voivani pistää niitä kiertoon, koska silloin myöntäisin lihoneeni lopullisesti, mutten saa itsestäni irti laihduttamistakaan.
Mulla ongelma ovat ehjät, mutta selkeästi käytetyn näköiset ja vähän kuluneet kengät, jotka eivät enää sovi mulle. Ei noita kukaan osta, kun ovat selvästi käytettyjä ja halpismalleja alunperinkin, mutta tuntuisi pahalta heittää ehjää tavaraa roskiinkaan. Niinpä niitä pyörii kassikaupalla kaapeissa.
Mulla ongelma ovat ehjät, mutta selkeästi käytetyn näköiset ja vähän kuluneet kengät, jotka eivät enää sovi mulle. Ei noita kukaan osta, kun ovat selvästi käytettyjä ja halpismalleja alunperinkin, mutta tuntuisi pahalta heittää ehjää tavaraa roskiinkaan. Niinpä niitä pyörii kassikaupalla kaapeissa.
On aika paljon turhia vaatteita. Pitäisi lajitella ja viedä kierrätykseen. Turhaa kemparisälääkin on ja liinavaatteitakin voisi karsia. Mutta eipä ne nyt pahemmin ahdista.
Mulla on kaikenlaisia mahdollisia kynttilänjalkoja ja tuikkukuppeja. Joskus ärsyttää ja ahdistaa niiden viemä kaappitila, mutta toisaalta myös käytän niitä paljon. Kaikki eivät ole samaan aikaan näkyvillä, vaan vaihtelen niitä, jopa vapuksi on sopivat tuikkukupit. Tein tietoisen päätöksen, että nyt niitä on tarpeeksi ja lisää ei tule, vaikka mieli tekisi. Melkein kiukustun itselleni kaupassa, kun sisustusosastolla tulee mieleen, että onpa ihana lyhty, haluan tuon.
Muuten meillä ei ole kovin paljon ylimääräistä tavaraa. Pyyheliina- ja lakanakaappi on toinen lievä harmi. Se ei pysy järjestyksessä ja vaatisi lajittelua.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:12"]Mulla ongelma ovat ehjät, mutta selkeästi käytetyn näköiset ja vähän kuluneet kengät, jotka eivät enää sovi mulle. Ei noita kukaan osta, kun ovat selvästi käytettyjä ja halpismalleja alunperinkin, mutta tuntuisi pahalta heittää ehjää tavaraa roskiinkaan. Niinpä niitä pyörii kassikaupalla kaapeissa.
[/quote]
Vie kierrätykseen, pääset kerralla eroon kaikista!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:12"]Mulla ongelma ovat ehjät, mutta selkeästi käytetyn näköiset ja vähän kuluneet kengät, jotka eivät enää sovi mulle. Ei noita kukaan osta, kun ovat selvästi käytettyjä ja halpismalleja alunperinkin, mutta tuntuisi pahalta heittää ehjää tavaraa roskiinkaan. Niinpä niitä pyörii kassikaupalla kaapeissa.
[/quote]
Vie kierrätykseen, pääset kerralla eroon kaikista!
[/quote]
Täällä ainakin lukee keräyslootassa, että ei kenkiä? Kirppiksellä eivät menneet kaupaksi.
Ei mitään. En pidä turhaa roinaa kotonani.
Kaikenlaista käsitöihin soveltuvaa tavaraa ja kirjoja on ihan liikaa, mutta eihän niistä voi luopuakaan, koska ei tiedä, milloin tavaroita saattaakin tarvita ja mitä neuloa ja ommella. Rasittavaa, kun osaa tehdä niin monenlaisia käsitöitä ja kaikelle tekstiilitavaralle on jossain käyttöä, jos ei muuna niin matonkuteina. Kangaspuutkin vievät ihmeesti tilaa kaupunkiasunnossa...
Tekstiilejä ja pesuaineita. Ahdistaa. Mitään ei mahdu mihinkään kun kaikkialla on kaikkea. Niin ja onhan noita kaikenlaisia lankakeriäkin kerääntynyt.
Tein vuoden alussa periaatepäätöksen, että yhtään uutta pesuainetta ei taloon tule, ennen kuin kaikki edelliset on käytetty. Nyt on sitten pesty kissanhiekkalaatikoita vanhalla shampoolla ja vessanpönttöä pahan hajuisella bliwillä, että saan nuo tökötit kulutettua loppuun, koulun arpajaisiin lahjoitin avaamatomia suihkusaippuoita 10 pulloa. Ainoastaan fairya ja pyykkipulveria olen ostanut.
Vielä kun saisi tuon tekstiiliongelman jotenkin ratkaistua. 5henk perheellä vaatetta on aika paljon, ja siihen kaikki muu päälle. UFFille olen kiikuttanut joka kuukausi muutamia pusseja, eläinsuojeluyhdistykselle vein kaksi jätesäkillistä liinavaatetta ja yhden maatilan konehalliin raahasin lumppuja öljyräteiksi. Silti tuota varastoa riittää.
Liikaa on kirjoja, cd ja dvd levyjä, tuikkukippoja, kynttilöitä, kenkiä (ehjiä, mutta jotenkin ei miellytä), vaatteita joihin ehkä joskus mahtuu, muistosälää (kortteja, kirjeitä, lippuja...jne.) Ahdistaa.
Ahdistaa!! Minulla on vielä keskimääräistä vähemmän tavaraa, joten kaapit eivät edes pursua (paitsi ehkä työpöydän laatikko lajittelemattomia asiapapereita), mutta silti häiritsee. Unelmoin minimalistisesta sisustuksesta, mutta joudun koko ajan tappelemaan itseni kanssa, koska olen kiintynyt suureen osaan tavaroistani niin kovin.