Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lakkia käyttää vaikkei olekaan ylioppilas?

Vierailija
30.04.2014 |

Otsikossa kaikki.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen missään kapakassa tai torilla onko joku  ylioppilas vai.
Ei niissä mitään ylioppilastodistuksia kysellä.
Mutta tietty läheiset kaverit ja sukulaiset tietävät, ettei ole kirjoittanut ylioppilaaksi.
Toisekseen ihmisiä, jotka ovat suorittaneet lukion ja kirjoittaneet ylioppilaaksi, mutta eivät ole lakkia hankkineet, eivätkä siis osallistuneet lukion päättäjäisiin ja lakkiasjuhlaan.
Meitä kun mahtuu tähän niin monenlaista tyyppiä ja luonnetta, jo nuoruudesta lähtien.

Niin. Eräs puolituttu kirjoitti ylioppilaaksi päälle viisikymppisenä ja jatkoi tuon jälkeen opiskelemaan yliopistolle. Mutta jollen olisi tiennyt, niin olisin pitänyt häntä vähän pöhkönä, jos olisi kulkenut ylioppiakki päässä; sehän on esimerkiksi itselläni lähes merkittävintä mitä ylioppilaaksi tulostani hyödyin. Ylioppilastutkintoni arvosanoilla sain luvan osallistua pääsykokeisiin mutta mutta olisi mm. ammattikoululaisten vähättelyä, jos väittäsin ylioppilastutkintoni olevan millään muotoa arvokkaampi tai jotenkin parempi kuin heistä yhdenkään suorittama ammattitutkinto. 

Kunhan vaan et loukkaa meidän overlordeja amisseja!

Nyt en ymmärtänyt

Eri

Vierailija
62/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä hölmö ylioppilas (-84) ostin alkujaankin niin pienen hatun, ettei se mahtunut kuin vähän päälaella keikkumaan.  Aloittaja, voin lahjoittaa lakkini sinulle.
Tuukko hakeen? 
...ja vastaushan oli:

Minulle myyjä myi liian pienen, väitti että sen pitää olla niin tiukka. Nykyään käytän miehen lakkia, jos lakkia ylipäätään käytän, hänellä on teekkarilakki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lähihoitajaksi valmistuessani lakin, joka näyttää melkein yo-lakilta.

Vierailija
64/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se vähän tyhmää käyttää ellei oo yo

Vierailija
65/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilakkeja voi tietenkin käyttää

Vierailija
66/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaas mitä. Minä olen maisteri, mutta siltikään en ole käyttänyt yo-lakkia kuin kaksi kertaa vappuna, vaikka lakki on ollut minulla jo 20 vuotta. Noiden kahden kerran syynä on ollut likainen tukka, jota on pitänyt peitellä, kun pään haavojen takia en ole saanut kastella päätäni.

Käytä sinä sitten lakkia vaikka minun puolestani, jos kiinnostaa :)

Olen kirjoittanut -78, kertaakaan en ole lakkia käyttänyt sen jälkeen. Olen silloin pakannut sen muovipussiin ja laatikkoon. Se on vieläkin puhtaan valkoinen.

Vierailija
67/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, näistä suomalaisista sisustus- ja puutarhaohjelmista on kaikista tullut ihan kauheeta mainoskavalkaadia, missä vaan logopaidat päällä hääritään ja lopuksi isketään tilalle valmiit ratkaisut erinäisiltä liikkeiltä, kehuskelua unohtamatta. Prosessissa ei ole ikinä mitään ongelmia ja lopuksi on mukamas kaikki täydellistä. Asiakkaat hymyilevät väkinäistä hymyään. Kiusallista katsottavaa, ja epäkiinnostavaa.

Kylmää myös tosiaan kun vanhat kauniit asunnot ja luonnolliset pihat pilataan moderneilla laatikoilla ja rakennelmilla. Päitäisi olla uutta JA vanhaa, että tulee sellainen elämänmakuinen kokonaisuus.

Vierailija
68/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, näistä suomalaisista sisustus- ja puutarhaohjelmista on kaikista tullut ihan kauheeta mainoskavalkaadia, missä vaan logopaidat päällä hääritään ja lopuksi isketään tilalle valmiit ratkaisut erinäisiltä liikkeiltä, kehuskelua unohtamatta. Prosessissa ei ole ikinä mitään ongelmia ja lopuksi on mukamas kaikki täydellistä. Asiakkaat hymyilevät väkinäistä hymyään. Kiusallista katsottavaa, ja epäkiinnostavaa.
Kylmää myös tosiaan kun vanhat kauniit asunnot ja luonnolliset pihat pilataan moderneilla laatikoilla ja rakennelmilla. Päitäisi olla uutta JA vanhaa, että tulee sellainen elämänmakuinen kokonaisuus.

Hups, väärä ketju 😅

Vierailija
69/70 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

menestyjä kirjoitti:

Ostin ylioppilaslakin vaikken ole ylioppilas...ihan sen takia sditä käytän koko vapun ajan.. olin tosi huono koulussa ja kun koulut -perus,-amiskoulun suoritettua,,palkitsin itseni,että sain kunnialla,kovalla työllä koulut suoritettua ja sain vielä alantöitä,,sen takia kannan ylpeänä lakkia päässäni  joka vappu.

Onnittelut oppivelvollisuuden suorittamisesta ja ammattipätevyyden hankkimisesta.

Väärä ja ansaitsematon palkinto tosin, mikä vika ko. alasi ammattilakissa kun ei käy.

Vierailija
70/70 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kulkenut monena vappuna ylioppilaslakki päässä, vaikken ole ylioppilas enkä sinne päinkään.
Haluan esittää ylioppilasta ja toivon, että mahdollisimman moni tuttu tulisi vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä