Nyt meni hermo haisuleihin!
Kevään aurinkoisten päivien myötä pitäisi varmaan mielialan nousta, mutta mulla on nyt mennyt lopullisesti hermo hieltä haiseviin kanssaihmisiin. Samassa bussissa matkustaa joka aamu yksi haisuli, ja työpaikalla on myös yksi, joka löyhkää huoneen toiselle puolelle asti. Erityisesti bussimies ihmetyttää, koska se haisee jopa talvitakki päällä metrien päähän, ja takki on jopa vaihtunut tässä kuukausien kuluessa, mutta haju on ja pysyy! Työkaverikin haisee aina, vaikka sekin vaihtaa paitaakin ainakin välillä.
Miksi aikuinen, ulkoisesti terveeltä näyttävä ihminen haisee jatkuvasti hieltä?!? En oikeasti tajua, voiko tuolle olla jotain muuta syytä kuin surkea henk.koht. hygienia. Jos käy päivittäin suihkussa, niin päivän aikana harvoin hikoilee niin paljon, että alkaisi haista. Eivätkö nämä ihmiset siis käy suihkussa eivätkä pese vaatteitaan? Onko olemassa jokin sairaus tai tila, joka "oikeuttaisi" hajun. Eivätkö nämä tyypit tajua löyhkäävänsä metrien päähän? Pitäisikö niille sanoa asiasta?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 16:19"]
Kevään aurinkoisten päivien myötä pitäisi varmaan mielialan nousta, mutta mulla on nyt mennyt lopullisesti hermo hieltä haiseviin kanssaihmisiin. Samassa bussissa matkustaa joka aamu yksi haisuli, ja työpaikalla on myös yksi, joka löyhkää huoneen toiselle puolelle asti. Erityisesti bussimies ihmetyttää, koska se haisee jopa talvitakki päällä metrien päähän, ja takki on jopa vaihtunut tässä kuukausien kuluessa, mutta haju on ja pysyy! Työkaverikin haisee aina, vaikka sekin vaihtaa paitaakin ainakin välillä.
Miksi aikuinen, ulkoisesti terveeltä näyttävä ihminen haisee jatkuvasti hieltä?!? En oikeasti tajua, voiko tuolle olla jotain muuta syytä kuin surkea henk.koht. hygienia. Jos käy päivittäin suihkussa, niin päivän aikana harvoin hikoilee niin paljon, että alkaisi haista. Eivätkö nämä ihmiset siis käy suihkussa eivätkä pese vaatteitaan? Onko olemassa jokin sairaus tai tila, joka "oikeuttaisi" hajun. Eivätkö nämä tyypit tajua löyhkäävänsä metrien päähän? Pitäisikö niille sanoa asiasta?
[/quote]
Sama ongelma itselläni, pari työkaveria" tuoksahtaa". On vain äärimmäisen kiusallista huomauttaa asiasta, en ole kehdannut.
Ihminen nyt haisee erilaisille eritteille tai niiden peiteaineille. Sitä on vaan siedettävä..
Parempi hien haju, kuin keinotekoinen hajuste.
Jos ihminen jatkuvasti haisee, vaikka peseytyy ja vaihtaa vaatteet, niin todennäköisesti vikana voi olla esim. joku hormonihäiriö. Varsinkin vaihdevuodet saattavat aiheuttaa kaikkea "kivaa", jolle vaan ei voi mitään.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 16:30"]
Ihminen nyt haisee erilaisille eritteille tai niiden peiteaineille. Sitä on vaan siedettävä..
[/quote]
Tottakai, mutta kohtuullisessa määrin. Jos lemu leijailee metrien päähän, ei ole enää kivaa...
Jotkut ihmiset hikoavat paljon enemmän kuin toiset. Yksi ystäväni käy joka päivä suihkussa, mutta haisee silti aina hieltä. Itse en hikoa vaikka jumppaisin helteessä. Hikeä ei vaan tule! Kun olin raskaana, hormonitasapaino oli niin sekaisin, että ekaa kertaa elämässäni hikosin ja haisin hieltä koko ajan! Sen jälkeen tai sitä ennen en ole edes käyttänyt ikinä deodoranttia. Peace!
Kirjoita lappu (printtaa niin käsialaa ei tunnista) ja vie haisulin pöydälle. Laitat vaikka että "Sorry, mutta pakko kertoa että sun hiki haisee aika vahvasti".
Tarkista omat kortisoli arvosi ja jos olet nainen olet joko yliherkkä jolla on liikaa aikaa... Tai kierto siinä vaiheessa että kaikki vaan haisee.
ja jos olet kovinkin nuori niin suosittelisin miettimään uskotko markkinatalouden luomaa kapitalistista uskontoa jolloin ET voi Elää ilman tätä hajustettua tukkalakkaavahaa, hajustettua suihkusaippuaa, ihospreytä, lotionia, sekä, parfyymiä, toivottavasti noudatat mainoksia 100% lisää tuoksua ja elämäsi on pelastettu.
Ja jos paniikinomaisesti peset ja tuoksutat jotta et vain HAISE olet hajusteyliherkän ja Astmaatikon painajainen. Saako sinulle sanoa että sinä Lemuat!!! ja aiheutat henkeäuhkaavan anafylaksian. Lian hajuun ei kuole mutta Axe hajusteeseen kyllä
Ja toki, ihmisiä on moneen mutta... Toisilla on lääkitys jota ilman eivät selviä hengissä joka vaikutttaa ominaistuoksuun. Ja kyllä heitä ottaa se päähän itseäänkin.
voisit ajatella että...se 10,20,30vuotta menee siivillä mitä sitten kun viereinen ihminen ajattelee sinusta samoin...
Yleisellä tasolla ravitsemuksella on merkitystä miltä haisee mutta niin on feromoneilla... Toiset on vaan erilaisempia kuin sinä.
Toki, nää ketkä ei pese itseään tai samaan paitaa voi käyttää viikon on oma lukunsa mutta uskon että nuorempi sukupolvi mielellään tuhlaa palkkaansa imageen.
joku järki ja kohtuus olisi tietty... Merkki kypsän aikuisen ihmisen mentaliteetista. Ja ei ei kenellekään voi mennä sanomaan et haiset.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 16:37"]
Kirjoita lappu (printtaa niin käsialaa ei tunnista) ja vie haisulin pöydälle. Laitat vaikka että "Sorry, mutta pakko kertoa että sun hiki haisee aika vahvasti".
[/quote]
Toisaalta, aika noloa tuokin. Sitten "Haisuli" miettii että kuka on kirjoittanut??
Tässä yksi "haisuli" ja kyllä vituttaa tuollaiset ihmiset kuin sinä. Juuri luin, olikohan Iltalehdeltä, jutun, jossa "ystävällisesti" neuvottiin haisuleille, mistä hikoilu johtuu ja mitä sille voisi tehdä. Siinä kerrottiin mm. että auringonpaisteessa saattaa alkaa hikoilemaan ja tulisi mennä varjoon! Mikä vitun idiootti luulee, ettei hikoileva/hielle haiseva olisi kokeillut mm. suihkua, deodoranttia tai varjoon menemistä...?
Joo, jotkut ei tajua käyttää dödöä ja sitten haisevat jatkuvasti. Onko näillä tyypeillä hajuaisti mennyt??? Normaali, perushygienialla varustettu ihminen EI haise jatkuvasti hielle! Voi ehkä päivän jälkeen haista, jos menee lähelle nuuhkimaan, mutta jos metrien päähän haisee, niin ei ole normaalia!!!
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 16:43"]
Tässä yksi "haisuli" ja kyllä vituttaa tuollaiset ihmiset kuin sinä. Juuri luin, olikohan Iltalehdeltä, jutun, jossa "ystävällisesti" neuvottiin haisuleille, mistä hikoilu johtuu ja mitä sille voisi tehdä. Siinä kerrottiin mm. että auringonpaisteessa saattaa alkaa hikoilemaan ja tulisi mennä varjoon! Mikä vitun idiootti luulee, ettei hikoileva/hielle haiseva olisi kokeillut mm. suihkua, deodoranttia tai varjoon menemistä...?
[/quote]
Kerrohan nyt sitten, että miksi sä haiset ja miksi sitä pitäis ymmärtää? Onko sulla joku sairaus? Käytkö suihkussa ja käytätkö deodoranttia? Oletko kokeillut Triple Dryta tai muita tehokkaampia aineita? Eikö sinusta ole ikävää, että läheisesi kärsivät hajusta ja eivät pysty esim. syömään hienhajussasi?
AP ja te muut herkkänokkaiset, hankkikaa hengityssuoja tai kaasunaamari.
Taas näitä jotka ei käy päivittäin suihkussa ja sitten ei muka haise...yök
Mun kaverini haisi tosi voimakkaasti hieltä erään lääkityksen takia. Eihän se ollut ideaalia, ei ympäristölle eikä herralle itselleenkään, mutta kuitenkin pienempi paha kuin mitä tilanne olisi ollut ilman lääkitystä.
Ja kyse oli tosiaan sellaisesta sairaudesta, ettei se näkynyt ulospäin millään tavalla, joten ne jotka eivät tienneet sairaudesta ja lääkityksestä varmasti pitivät kaveriani vain epähygieenisnä haisulina.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 16:52"]
AP ja te muut herkkänokkaiset, hankkikaa hengityssuoja tai kaasunaamari.
[/quote]
Eli 99% prosentin ihmisistä pitäisi muuttaa käytöstään siksi että 1% haisee? Täh? Ihan varmasti tuo löyhkä häiritsee muitakin kuin niitä jotka siitä avautuvat jossain foorumilla, mutta kaikki yrittävät vain kovin hienotunteisesti sietää hajua. Vai voiko joku ihan suoraan väittää, että pahat hajut eivät koskaan häiritse, ihan mielellänne eläisitte vaikka koko ajan hien tai paskan lemussa?
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 16:37"]
Jotkut ihmiset hikoavat paljon enemmän kuin toiset. Yksi ystäväni käy joka päivä suihkussa, mutta haisee silti aina hieltä. Itse en hikoa vaikka jumppaisin helteessä. Hikeä ei vaan tule! Kun olin raskaana, hormonitasapaino oli niin sekaisin, että ekaa kertaa elämässäni hikosin ja haisin hieltä koko ajan! Sen jälkeen tai sitä ennen en ole edes käyttänyt ikinä deodoranttia. Peace!
[/quote]
Hikoilun määrä ja haiseminen eivät välttämättä korreloi keskenään positiivisesti. Minä hikoilen hyvin hyvin hyvin vähän, eli harvoin on kainalot tai jalat märät, edes hiukkaakaan kosteat. Mutta haisen kyllä herkästi hielle. Etenkin jalkahiki on ongelma. Ehkä runsaasti hikoilevan hiki voi olla jopa "laimeampaa", sisältää enemmän vettä ja haista vähemmän, kuin minun nk. tiivistehikeni.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 16:37"]
[/quote]
Hikoilun määrä ja haiseminen eivät välttämättä korreloi keskenään positiivisesti. Minä hikoilen hyvin hyvin hyvin vähän, eli harvoin on kainalot tai jalat märät, edes hiukkaakaan kosteat. Mutta haisen kyllä herkästi hielle. Etenkin jalkahiki on ongelma. Ehkä runsaasti hikoilevan hiki voi olla jopa "laimeampaa", sisältää enemmän vettä ja haista vähemmän, kuin minun nk. tiivistehikeni.
[/quote]
Hyvin sanottu: tiivistehiki. Ja tiivistettä se on sen takia ettet juo tarpeeksi vettä. Siis ei kahvia, teetä tai limpparia, vaan puhdasta vettä. Alkaa virtsa, hiki ja muut kehon eritteet laimeta sinullakin kun hörpit vettä riittävästi. Samalla hikoilet kyllä runsaammin, mutta hiki ei ole niin pistävän hajuista.
Tiedän miehiä, jotka ovat hygieniastaan hyvin huolellisia, mutta eivät suostu käyttämään dödöä. En sitten teidä miksi....siinä alkaa hiki haista hyvin nopeasti.
Voi voi........ ensimmäisen maailman ongelmia.....
Sano tai kirjoita nimetön kirje. Haisulit on oksettavia.