Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lakkia käyttää vaikkei olekaan ylioppilas?

Vierailija
30.04.2014 |

Otsikossa kaikki.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs minä, kun minä olen ylioppilas, mutta en koskaan hankkinut edes lakkia. Menin vaan kevätjuhlaan ja luulin, että se isketään siellä minulle käteen (tai päähän, heh), mutta sehän olisi pitänyt itse hankkia. Sitten menin kauppaan ja huomasin, että ei helvata, nämähän maksaa pienen omaisuuden verran. Mistä kaikesta olen jäänyt nyt paitsi, kun lakkia ei ole?

Vierailija
42/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä hölmö ylioppilas (-84) ostin alkujaankin niin pienen hatun, ettei se mahtunut kuin vähän päälaella keikkumaan.  Aloittaja, voin lahjoittaa lakkini sinulle.

Tuukko hakeen? 

...ja vastaushan oli:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, tulee rikosoikeudellisia seuraamuksia. Sakkoja tai enintään 3 vuotta vankeutta, rikosnimike "koulutustasopetos". Sinuna olisin Ap varovainen, ettet vain jää kiinni, miehen kaveri jäi ja on vieläkin veloissa, kämppä lähti alta oikeudenkäyntikulujen takia ja sai potkut töistä, nyt koko kylä supattaa selän takana kuinka Mirva se ei ollutkaan ylioppilas. Elämä pilalla nuorella ihmisellä. Harkitse tarkkaan!

Ja se häpeä, kun kiinni jäätyä ylioppilasradiokanavalla luetaan nimesi monta kertaa tunnissa lakkipetokseen syyllistyneenä. Vapunpäivän kohmelossa avaat television ja näet siellä naamasi niiden muiden joukossa, joiden mielestä oli hyvä idea esiintyä ylioppilaana ilman tutkintoa. Seuraavaksi ovelle koputtaa kirkkovaltuutettu ja kärrää sinut jalkapuuhun. Siellä päähäsi asetellaan kattila, jota oikeat ylioppilaat käyvät vartin välein hakkaamassa puukauhalla ja kysymässä, mitä tarkoittaa integroiminen häh? Tilaisuus tallennetaan ja joudut realityformaattiin, jonka nimi on Stupid of Finland. YLE esittää sitä arkisin kaikissa lukioissa ja tunnistatkin jatkossa oikeat ylioppilaat siitä, että he ovat nähneet naamasi ohjelmassa ja nauravat päin näköä. Ei kannata petkuttaa. Tulee niin paljon hankaluuksia. 

Vierailija
44/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs minä, kun minä olen ylioppilas, mutta en koskaan hankkinut edes lakkia. Menin vaan kevätjuhlaan ja luulin, että se isketään siellä minulle käteen (tai päähän, heh), mutta sehän olisi pitänyt itse hankkia. Sitten menin kauppaan ja huomasin, että ei helvata, nämähän maksaa pienen omaisuuden verran. Mistä kaikesta olen jäänyt nyt paitsi, kun lakkia ei ole?

Jou-lakin hankin, pidin sitä yhteensä 6h päässäni ja donkkasin roskiin. TekuAMK-lakkia enkä myöhemmin teekkarinkaan tupsulakkia hankkinut.

Vierailija
45/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan kumma, että pienen kiusan tekeminen amisseista on täysin verboten! Mutta toisaalta ylioppilaiden haukkuminen tässäkin ketjussa on ok. MENEEKÖ TUNTEISIIN AMISSIT?

Vierailija
46/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ahah, prismassa oli 29 tai 39euroa, jompikumpi, ei tuo mikään omaisuus ole

ja ketju on v2013 tai jotai

Vierailija
47/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 23:38"]Mutta onko täällä sellaisia yo-opiskelijoita joilla ei ole lakkia eikä lukion päättötodistusta?

tuttavapiirissä on väitellyt tohtori, joka ei ole ylioppilas. Se on siis mahdollista, mutta ei yleistä.

Täällä lakiton tuplamaisteri..., hyvä waput lakilla tai ilman

Vierailija
48/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on merkonomin , ja merkantin lakki.

Olisin voinut hankkia myös Amisen lakin kun oon käynyt Amiksenki.Mutta kukaan ei silloin lakkeja tilannut .

Vierailija
49/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kåytån tohtorinhattua ja toisessa kädess on maisterinsormus ja toisessa vapaamuuratisormus ja lisäksi pukeudun sukelluspukuun. Enkä oo edes uimamaisteri - en itse asiassa osaa edes uida. Enkä muurata.

Vierailija
50/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiintyminen valeylioppilaana voi julki tullessaan aiheuttaa sinulle ikuisen porttikiellon kaikkiin paikkoihin. Mieti sitä.

Vierailija
51/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen missään kapakassa tai torilla onko joku  ylioppilas vai.

Ei niissä mitään ylioppilastodistuksia kysellä.

Mutta tietty läheiset kaverit ja sukulaiset tietävät, ettei ole kirjoittanut ylioppilaaksi.

Toisekseen ihmisiä, jotka ovat suorittaneet lukion ja kirjoittaneet ylioppilaaksi, mutta eivät ole lakkia hankkineet, eivätkä siis osallistuneet lukion päättäjäisiin ja lakkiasjuhlaan.

Meitä kun mahtuu tähän niin monenlaista tyyppiä ja luonnetta, jo nuoruudesta lähtien.

Vierailija
52/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esiintyminen valeylioppilaana voi julki tullessaan aiheuttaa sinulle ikuisen porttikiellon kaikkiin paikkoihin. Mieti sitä.

heti tuli alapeukku...hm...no okei, saat sä kotiis mennä, sinne ei tuu porttarii, tosikko.

Vierailija
53/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut mainittavan elämänkoulunlakista. Minkälainen se on, tietääkö kukaan?

Vierailija
54/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi lakin kaupasta ostaa, jos kehtaa🙃

Vierailija
55/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut mainittavan elämänkoulunlakista. Minkälainen se on, tietääkö kukaan?

New Era
https://www.def-shop.com/fi/p/new-era-mlb-basic-ny-yankees-59fifty-hip-…

Vierailija
56/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tietty läheiset kaverit ja sukulaiset tietävät, ettei ole kirjoittanut ylioppilaaksi.
Toisekseen ihmisiä, jotka ovat suorittaneet lukion ja kirjoittaneet ylioppilaaksi, mutta eivät ole lakkia hankkineet, eivätkä siis osallistuneet lukion päättäjäisiin ja lakkiasjuhlaan.
Meitä kun mahtuu tähän niin monenlaista tyyppiä ja luonnetta, jo nuoruudesta lähtien.

Niin. Eräs puolituttu kirjoitti ylioppilaaksi päälle viisikymppisenä ja jatkoi tuon jälkeen opiskelemaan yliopistolle. Mutta jollen olisi tiennyt, niin olisin pitänyt häntä vähän pöhkönä, jos olisi kulkenut ylioppiakki päässä; sehän on esimerkiksi itselläni lähes merkittävintä mitä ylioppilaaksi tulostani hyödyin. Ylioppilastutkintoni arvosanoilla sain luvan osallistua pääsykokeisiin mutta mutta olisi mm. ammattikoululaisten vähättelyä, jos väittäsin ylioppilastutkintoni olevan millään muotoa arvokkaampi tai jotenkin parempi kuin heistä yhdenkään suorittama ammattitutkinto. 

Vierailija
57/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sekin nykyään jotain omimista on.

Vierailija
58/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eräs puolituttu kirjoitti ylioppilaaksi päälle viisikymppisenä ja jatkoi tuon jälkeen opiskelemaan yliopistolle. Mutta jollen olisi tiennyt, niin olisin pitänyt häntä vähän pöhkönä, jos olisi kulkenut ylioppiakki päässä; sehän on esimerkiksi itselläni lähes merkittävintä mitä ylioppilaaksi tulostani hyödyin. Ylioppilastutkintoni arvosanoilla sain luvan osallistua pääsykokeisiin mutta mutta olisi mm. ammattikoululaisten vähättelyä, jos väittäsin ylioppilastutkintoni olevan millään muotoa arvokkaampi tai jotenkin parempi kuin heistä yhdenkään suorittama ammattitutkinto. 

Kunhan vaan et loukkaa meidän overlordeja amisseja!

Vierailija
59/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistan tuttujen tiedot aina, JulkiAbikki on niin kätevä. Todellakin käräytän valeylioppilaat!

Vierailija
60/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa voi lakin kaupasta ostaa, jos kehtaa🙃

Kirppariltakin, vein omani pelastusarmeijan keräyslaatikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi