Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lakkia käyttää vaikkei olekaan ylioppilas?

Vierailija
30.04.2014 |

Otsikossa kaikki.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mistä lakista puhut.

Ehdottomasti suurin osa lakeista on sallittuja ei-ylioppilaille.

Karvalakki on aina hyvä valinta Suomen vappuun.

Vierailija
22/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muistaa sitten lukiossa opitut hyvät tavat ja ottaa lakin pois päästä sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 22:32"]

Ylioppilaana esiintyminen ilman vaadittavia tutkintotodistuksia on rangaistava teko. 

[/quote]

Siitä joutuu vankilaan!

Vierailija
24/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakin päässä pitämisestä joutuu naurunalaiseksi, myös siinä tapauksessa että on ylioppilas.

Tietysti voit pitää valkeaa lippistä mustalla lipalla päässäsi jos haluat. Ylioppilaana esiintyminen ei ole rikos. Taitaa olla niin että ainoastaan poliisina esiintymisestä on määrätty rangaistus.

Vierailija
25/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää luule, että ylioppilas olisi tehnyt jotakin erinomaista? Viime vuosisadalla sillä oli jotakin merkitystä mutta ei todellakaan nykyisin.

Vierailija
26/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs saako pitää jonkun muun lakkia? Olen siis ylioppilas, mutta sain tutkintoni Amerikassa ja perin vaarini lakin.

Vierailija
27/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 06:44"]

Entäs saako pitää jonkun muun lakkia? Olen siis ylioppilas, mutta sain tutkintoni Amerikassa ja perin vaarini lakin.

[/quote]

Ei missään nimessä! Sinun täytyy pukeutua niinkuin me muutkin.

Vierailija
28/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko vakavissanne, onko teille merkitystä, minkälainen lätsä päässä kukakin kulkee? 

Vierailija
29/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on teekkarilakki aina vappuisin, vaikka en ole käynyt kun ammattikoulun keittäjälinjan.

Vierailija
30/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun on pakko kaivaa turhake naftaliinista, ettei vaan naapurit ajattele minua luuseriksi, susimaisen hymyn takaa.

Vierailija
31/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nolo ajatus. Jos ei ole opiskelu maistunut, ei ansaitse lakkiakaan. Koulunpenkille siitä!

Vierailija
32/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 23:38"]Mutta onko täällä sellaisia yo-opiskelijoita joilla ei ole lakkia eikä lukion päättötodistusta?[/quote]

tuttavapiirissä on väitellyt tohtori, joka ei ole ylioppilas. Se on siis mahdollista, mutta ei yleistä.

Vierailija
33/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ylioppilas, mutta lakki on 200 km päässä lapsuudenkodissa. Saako ilman lakkia mennä katsomaan vappupuhetta? Vai onko oltava sisällä? Tosin täällä on pipokelit, nollassa. 

Vierailija
34/70 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 08:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 23:38"]Mutta onko täällä sellaisia yo-opiskelijoita joilla ei ole lakkia eikä lukion päättötodistusta?[/quote]

tuttavapiirissä on väitellyt tohtori, joka ei ole ylioppilas. Se on siis mahdollista, mutta ei yleistä.

[/quote]

Tiedän usemmankin diplomi-insinöörin, joka on käynyt ensin tavallisen tekun tai amk:n teknisen linjan ja sitten jatkanut muuntokoulutukseen. Muilta aloilta en tosin ei-ylioppilaspohjaisia tiedä, tai en tiedä heidän taustojaan. Mutta olen itse insinööri ja noista suurin osa on ollut samassa koulussa tai työpaikassa. Yhden ihmisen tunsin joka kävi yliopistossa tietotekniikkaa ilman yo-tutkintoa, mutta hän vaihtoi koulua toiselle paikkakunnalle perhesyistä ja emme ole niin hyviä tuttuja, että olisimme olleet enää yhteyksissä. En siis tiedä, onko valmistunut. 

Vierailija
35/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio ja ylioppilaat on pellejä. Samoin intin käyneet.

Vierailija
36/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ylioppilaslakin vaikken ole ylioppilas...ihan sen takia sditä käytän koko vapun ajan.. olin tosi huono koulussa ja kun koulut -perus,-amiskoulun suoritettua,,palkitsin itseni,että sain kunnialla,kovalla työllä koulut suoritettua ja sain vielä alantöitä,,sen takia kannan ylpeänä lakkia päässäni  joka vappu.

Vierailija
37/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, rinnastetaan kulttuuriseen omimiseen.

Vierailija
38/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kehtaisi edes pitää sellaista päässäni. Se on joku vanhusten juttu.

Vierailija
39/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Kaupassa ne on myynnissä aivan kuten muutkin vaatteet.

Vierailija
40/70 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ylioppilaslakki on?

Tämä oli paras kommentti! Ympäri käydään, yhteen tullaan aloitusotsikon kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä