Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikka, joudutko harjoittamaan itsekuria että pysyt hoikkana?

Vierailija
08.10.2026 |

Jos joudut, niin joudutko harjoittamaan sitä joka päivä? Vai kuinka usein suunnilleen? Onnistutko useimmiten vai aina?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli kuusikymppinen ja joudun. Joskus tekisi mieli ottaa hyvää ruokaa lisää. Suklaakin maistuisi enemmän kuin kalorit sallii. 

Mutta hoikkuus on vain niin sata kertaa parempaa. Aina voi syödä mitä vain kunhan ei liikaa.

Vierailija
2/11 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vastaamatta sinänsä kysymykseen. Ihan joka päivä siis periaate.

Lisäksi liikun paljon. Se on vain ilo, siinä ei ole mitään pakkopullaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuorempana olin kokoa 34-36, en todellakaan syönyt kovinkaan kaloripitoista tai runsaasti silloin. Poltin myös paljon tupakkaa, mikä verottaa normaalia ruokahalua.

Vierailija
4/11 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Paino lähtee heti nousemaan jos herkuttelee liikaa. Herkuttelu = esim pari ylimääräistä voileipää päivässä ja normaalia isommat ruoka-annokset. 

Vierailija
5/11 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu. Syön silloin kun siltä tuntuu ja mitä sattuu tekemään mieli, lähden liikkumaan silloin kun se tuntuu kivalta ajanvietolta. Kehoni kyllä kertoo mitä se tarvitsee eikä tarvitse yrittää kontrolloida mitään. 

Vierailija
6/11 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikeastaan. Tietysti rajoitan herkkuja ja yritän koostaa annokset niin että kehonkoostumus pysyisi oikeanlaisena, mutta verrattuna moneen muuhun tuntemaani ihmiseen en kutsuisi tätä ponnisteluksi. Tunnen siis ihmisiä (ihan omassa taloudessa asuvia) jotka kärsivät päivittäin päänsärystä, ärtyisyydestä voimattomuudesta jne koska nälän tunne on vain niin voimakas. Jos minulla olisi sama niin en todellakaan onnistusi rajoittamaan syömisiäni nykyiseen malliin.

7/11 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman joudun, ihan päivittäin, mutta ylimääräisen syömisen halu ei ole minulla niin voimakasta, ettenkö pystyisi siihen suht helposti. Onnistun itsekurissa käytännössä aina.

Olen käyttänyt univaikeuksiin joskus matala-annoksista mirtatsapiinia, joka tunnetusti aiheuttaa sivuvaikutuksena voimakasta syömishalua. Minulle tuli tuo sivuvaikutus, ja sain pinnistää itsekurini äärimmilleen, etten syö ylimääräistä. Piti pysyä tosi tietoisena sekä suunnitella syömiset. Joten tiedän mitä se rajuimmillaan voi olla. Onneksi ei tarvitse käyttää kyseistä lääkettä jatkuvasti.

Olen aina ollut hoikka. Hoikkuus on minulle tärkeää. Hyvä ruoka on minulle myös suuri ilo.

Vierailija
8/11 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kun aina ei tee mieli herkkuja. Riippuu miten tylsää on ja onko jotain tekemistä. Yleensä herkuttelun sijaan laitan eturauhaskiihottimen värisemään peräsuoleeni. Silloin tulee hyviä tuntemuksia ja ajatuksen ovat vain siinä koko ajan.

Vierailija
9/11 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Hieman joudun, ihan päivittäin, mutta ylimääräisen syömisen halu ei ole minulla niin voimakasta, ettenkö pystyisi siihen suht helposti. Onnistun itsekurissa käytännössä aina.

Olen käyttänyt univaikeuksiin joskus matala-annoksista mirtatsapiinia, joka tunnetusti aiheuttaa sivuvaikutuksena voimakasta syömishalua. Minulle tuli tuo sivuvaikutus, ja sain pinnistää itsekurini äärimmilleen, etten syö ylimääräistä. Piti pysyä tosi tietoisena sekä suunnitella syömiset. Joten tiedän mitä se rajuimmillaan voi olla. Onneksi ei tarvitse käyttää kyseistä lääkettä jatkuvasti.

Olen aina ollut hoikka. Hoikkuus on minulle tärkeää. Hyvä ruoka on minulle myös suuri ilo.

Mistä tiedät että tuo kokemasi oli rajuin mahdollinen syömishalu? Et tietenkään tiedä, oletat vain tietäväsi ja siten annat ymmärtää että kykenet sellaiseen mihin muut eivät kykene. Vaikka siis todellisuudessa et voi tietää muiden olotiloja. 

Haastaisin myös miettimään, että missä se "itsekuri" aivoissasi sijaitsee? Uskotko siis että aivoissa on joku henkinen alue joka on fysiikasta irrallaan?

Vierailija
10/11 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelen joka päivä 2-4 x. Myös ruokavalioni olen muuttanut. Vähän lihaa ja paljon kuituja.

Vierailija
11/11 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan. Syön mitä haluan, milloin haluan ja kuinka paljon haluan. En juurikaan mieti asiaa sen kummemmin. Paino on pysynyt tällä lailla samana jo vuosikymmenet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi