Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaaehtoinen työttömyys,muita jotka hypännyt pois työelämästä?

Vierailija
11.12.2020 |

Olen tämän koronan keskellä alkanut hyvin vakavasti pohtia työelämästä jättäytymistä. En vain yksinkertaisesti jaksa niitä vaatimuksia ja työn määrää. Työskentelen ruokapalvelussa.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten eläisit? Koska jos jäisit työttömäksi, sinun pitäisi mennä töihin, jos työkkäri niin sanoo, eikö niin?

Vierailija
2/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten eläisit? Koska jos jäisit työttömäksi, sinun pitäisi mennä töihin, jos työkkäri niin sanoo, eikö niin?

Työkkäri hyvin harvoin tarjoaa töitä. Saisi ainakin hetken levätä.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja on! Minä aloin opiskelemaan että saa hetken huilata työelämästä

Vierailija
4/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok suunnitelma mutta ole kiltti äläkä ala porsimaan meidän työssäkäyvien kustannuksella.

Vierailija
5/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin työnantajan tulee olla valmis palkkaamaan, ei työkkörin käskemisellä ketään valita töihin.

Vierailija
6/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kaupungilla töissä ap? Täällä kanssasisar ja meitä on muuten paljon, työn uuvuttamia.

Koululla työskentelen

Vierailija
7/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kustannuksella noin voi tietenkin tehdä. Jos ottaa rahaa muilta, vaikka voisi tienata itsekin, se on loisimista. 

Ite valitsin osa-aikaisuuden, ei tukia.

Vierailija
8/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään nokan koputtamista jos joku haluaa olla työttömänä. Töitä ei jokatapauksessa riitä kaikille niin vapautuu ainakin yksi paikka.

Vierailija
9/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs me muut? Kun jonkun pitää se sinun jaksamattomuutesi sitten maksaa. Ei helppoa ole työelämä monestikaan, mutta pakko jaksaa ja tehdä oma osansa. Aika itsekeskeistä ajatella että kun minä nyt en jaksa niin jään pois

Vierailija
10/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaupungilla töissä ap? Täällä kanssasisar ja meitä on muuten paljon, työn uuvuttamia.

Koululla työskentelen

Tulisin tosi mielelläni sun tilalle jos täyttäisin vaatimukset.

Vierailija
11/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut kassaan 17 vuotta. Enköhän ole ainakin yhden vuoden sapattivapaan kustantanut.

-ap

Vierailija
12/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Minun paikkani menee jollekin toiselle - luultavasti nuoremmalle ja pirteämmälle.

Vierailija
13/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut jo 3 vuotta olla rauhassa, vaikka työttömyyttä takana vasta himpun vajaa 5 vuotta. Kyllä tää ihan ok ok, jos ei ole kovin kunnianhimoinen ja tykkää elää nuukasti.

Vierailija
14/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs me muut? Kun jonkun pitää se sinun jaksamattomuutesi sitten maksaa. Ei helppoa ole työelämä monestikaan, mutta pakko jaksaa ja tehdä oma osansa. Aika itsekeskeistä ajatella että kun minä nyt en jaksa niin jään pois

Olen ihan varma että näillä työttömyysluvuilla löytyisi ap:n paikalle joku, joka olisi ikionnellinen siitä työpaikasta. Parempihan se olisi jos ne, jotka eivät jaksa, olisivat työttömänä ja ne, jotka haluavat töihin, saisivat työpaikan.

Vierailija
15/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun voimat loppuu ei jaksa muiden jaksamista miettiä

Vierailija
16/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen koulutus sinulla ap on?

Heitätkö noin vaan oman koulutuksen ja ammatin ja työn viemäristä alas.

Ihmettelen syvästi, kenellä siihen on näinä aikoina varaa,

Mutta jos tuolta tuntuu, niin anna palaa!

Voit tulla myöhemmin toisin aatoksiin, kun makaat sohvalla työttömänä ja mietit, miten saisit enemmän rahaa ja aikasi kulumaan.

Vierailija
17/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut kassaan 17 vuotta. Enköhän ole ainakin yhden vuoden sapattivapaan kustantanut.

-ap

Ap, työttömyysvakuutus on nimenomaan vakuutus työttömyyden varalle. Olet maksanut vakuutusmaksua. Tuo mitä suunnittelet, eli heittäytyä työttömäksi oma-aloitteisesti, vastaa vakuutuspetosta. Eli se on sama kuin tekisit murron jäljet mökkisi oveen ja väittäisit vakuutusyhtiölle että sulta on viety tuhansien arvosta tavaraa vaikka ei ole.

Hinnan tästä petoksestasi maksavat muut, jotka kustantavat sinun vapaan. 

Vierailija
18/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun voimat loppuu ei jaksa muiden jaksamista miettiä

kyllä on länsimaalainen ihminen itsekeskeinen. Ei mitään yhteisön miettimistä, ihan vaan miltä nyt itsestä tuntuu ja mitä olisi mukava tehdä

Vierailija
19/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikalla ei onnistu tehdä muutoksia ,jotka tukee jaksamistasi. Äänestä jaloillasi. Ei kenenkään pidä polttaa itseään loppuun, mikään työ ei ole sen arvoista.

Vierailija
20/105 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä ottaisin kiljuen ja ilosta hyppien tuon ap:lta vapautuvan työpaikan.

Mitä enemmän ihmisiä jää vapaaehtoisesti työttömäksi, sitä enemmän ne työttömät, jotka haluavat töihin ja haluavat tehdä töitä ja painaa pitkääkin päivää, saavat työtä.

Minä haluan töihin.  Olen halunnut kohta jo vuoden, mutta töitä ei vaan näillä näkymin ole tarjolla.

Vajaa vuosi työttömyyttä riittää ja olen valmis menemään töihin muuallekin kuin omalle alalle.