Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla useampi lapsi - Kela asiat

Vierailija
30.04.2014 |

Huomasin tänään yllätyksekseni, että kotihoidontukea en saa esikoisesta vaikka hoidan häntä kotona. Samaan aikaan kun tuo tuki on lakkautettu on alkanut äitiyspvraha rullaamaan kuopuksesta. Eli onko niin, että esikoisen hoidosta kotona ei saakkaan mitään kotihoidontukea jos on äitiyspvrahalla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa.

Vierailija
2/7 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, ei saa.  Mutta jonkun lisäosan voi kenties saada.  Vastatkoot muut, jotka tietävät paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo et saa kotihoidontukea, jos saat äitiyspäivärahaa. Sitten kun putoat taas kotihoidontuelle, saat kotona olevasta esikoisesta sisaruslisän.

Vierailija
4/7 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolisää voit saada (max 160€ tai jotain) mutta jotta sitä saa täytyy olla lähes minimi vanhempainraha. Esim itse saan vanhempainrahaa n.870€/ kk ja saisin laskurien mukaan 42€/kk hoitolisää.

Vierailija
5/7 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta päällekkäistä Kelan tukea lapsista ei voi saada.

Vierailija
6/7 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Yllätti vaan kun huomasin tänään asian..enkä tistysti ehtinyt Kelaan soittaa itse. -ap

Vierailija
7/7 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:30"]

Kiitos kaikille vastauksista! Yllätti vaan kun huomasin tänään asian..enkä tistysti ehtinyt Kelaan soittaa itse. -ap

[/quote]

Jatkossa kannattaa selvitellä näitä asioita etukäteen, niin ei tule ylläripylläreitä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi