Te joilla useampi lapsi - Kela asiat
Huomasin tänään yllätyksekseni, että kotihoidontukea en saa esikoisesta vaikka hoidan häntä kotona. Samaan aikaan kun tuo tuki on lakkautettu on alkanut äitiyspvraha rullaamaan kuopuksesta. Eli onko niin, että esikoisen hoidosta kotona ei saakkaan mitään kotihoidontukea jos on äitiyspvrahalla?
Kommentit (7)
On totta, ei saa. Mutta jonkun lisäosan voi kenties saada. Vastatkoot muut, jotka tietävät paremmin.
Joo et saa kotihoidontukea, jos saat äitiyspäivärahaa. Sitten kun putoat taas kotihoidontuelle, saat kotona olevasta esikoisesta sisaruslisän.
Hoitolisää voit saada (max 160€ tai jotain) mutta jotta sitä saa täytyy olla lähes minimi vanhempainraha. Esim itse saan vanhempainrahaa n.870€/ kk ja saisin laskurien mukaan 42€/kk hoitolisää.
Kahta päällekkäistä Kelan tukea lapsista ei voi saada.
Kiitos kaikille vastauksista! Yllätti vaan kun huomasin tänään asian..enkä tistysti ehtinyt Kelaan soittaa itse. -ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:30"]
Kiitos kaikille vastauksista! Yllätti vaan kun huomasin tänään asian..enkä tistysti ehtinyt Kelaan soittaa itse. -ap
[/quote]
Jatkossa kannattaa selvitellä näitä asioita etukäteen, niin ei tule ylläripylläreitä :)
Ei saa.