En pidä ketjukahviloista. Haluaisin jonkun vanhan mummon pitämään pikkukahvilaan, jossa hän myy itsetekemiään leipomuksia
Kommentit (82)
Tämä! En voi sietää niitä Fazerin pakasteleivonnaisia, joita lähes jokainen ketjukahvila myy.
Vierailija kirjoitti:
Niitäkin on, mutta valitettavan vähän.
Kerro yksi!
Vierailija kirjoitti:
Vanhat mummot on eläkkeellä.
Eivät kaikki vanhat mummot. Ja 65-vuotias käy hyvin vanhasta mummosta.
Ei vanhat mummot enää jaksa. Tuollainen on kovaa hommaa! Rupea itse kahvilayrittäjäksi!
Muuta pikkupaikkakunnalle tai piipahda vaikka vain käymässä niin ei muuta olekaan kuin noita pikkukahviloita. Tosin harvoin mummot niitä pitää, meillä päin on keski-ikäiset pitäjät ja yhdessä (lettu-)kahvilassa pitäjinä on nuoria, ja on todella suosittu silloin, kun on auki, eli kesäisin. Sokoksen kahvila taitaa olla ainoa "ketjukahvila" täälläpäin, ja minusta on hyvä asia, että on edes yksi tällainen kahvila, koska ne pikkuputiikit menee kiinni jo neljältä ja jos ei nyt ihan neljältä, niin viimeistään viideltä ja viikonlopun aukiolot (jos sellaisia edes on) on tyyliin klo 10-14. Sitten ihmetellään, kun ei asiakkaita ole. No ei kai, kun kahvila ei ole auki niille asiakkaille, joilla olisi varaa käydä. Se Sokkarin kahvila sentään on auki kuuteen, että ehtii töiden jälkeenkin käydä.
Kuinka vanha mummon pitäisi olla. Rollaattori/ dementikko / tenat---mummo...olisko siinä sitä, jotain vanhaa .. nostalgiaa
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhat mummot enää jaksa. Tuollainen on kovaa hommaa! Rupea itse kahvilayrittäjäksi!
Jos joku muu hoitaisi byrokratian ja kaiken, paitsi leipomisen ja myymisen. Siellä voisi olla myös muita myyjiä apuna hääräämässä, kunhan mummo olisi vaikka kassan takana.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha mummon pitäisi olla. Rollaattori/ dementikko / tenat---mummo...olisko siinä sitä, jotain vanhaa .. nostalgiaa
Kyllä esim. 75-vuotias jaksaa vielä hienosti. Jos mummo 65-vuotiaasta 75-vuotiaaksi pitäisi kahvilaa, sitten voisi olla uuden mummon vuoro. Loppuvaiheessa vaikka ne apurit voisivat leipoa niitä leipomuksia hänen reseptillään.
Joo. Yöllä mummo leipoo pullaa, korvapuusteja, porkkanakakkua, juustokakkua, croissantteja, viinereitä ja piirakoita. Aamuyöllä tekee täytetyt sämpylät, voileivät ja suolaiset purtavat. Sitten hän tiskaa 3 koneellista syntynyttä tiskiä. Aamu sarastaa, ja hän asettelee kaiken myyntivitriineihin, laittaa kaffen valumaan, maidot esille ja avaa kassan. Sitten aukeaa kahvila jota söpö mummo pitää ja hän myy päivän ajan kaikki nämä itse omilla pikku kätösillään leipomansa kotitekoiset herkut, halpaan hintaan tietenkin. Kahvilan mentyä kiinni tiskataan, ja aletaan leipoa seuraavan päivän pullat, korvapuustit, porkkanakakut...
Missä asut? Tuskin lähdet toiselle puolelle Suomea kahvilaan.
Voin kertoa että kahvilatyö on niin raskasta ruumiillista työtä että 5-kymppinenkin on alalla jo mummo.
Perusta itse ja hommaa edustusmummo tiskin taakse, niin näet kuinka kannattavaa hommaa se on.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat mummot on eläkkeellä.
Jonkun kaupungin vanhassa kaupungissa, olikohan Kokkola?
Idea on ihan hyvä, mummo saisi leipoa herrkuja keittiössä, mutta myyjättärinä pitää olla nuoria ja näpsäköitä naispuolisia henkilöitä meidän vanhojen peräkammarin poikien iloksi.
Pikkupaikkakunnilla on. Kaupungissa on liikaa kilpailua, ei pysty pärjäämään.
Mulla on kahvila. Repesin kun sinne tuli yksi mummo kahville ja hän järkyttyi: " Siis eksää leivo kaikkea täällä itte?"
Niitäkin on, mutta valitettavan vähän.