Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoitus, kun äiti käy salilla!

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt salilla monesti ja kyllä siellä on joskus aikamoinen kolina ja meteli. Miten voi vahtia vauvaa kun on itse laitteessa. Ei vauvoja ihan oikeasti pidä riepottaa joka paikkaan.

Vierailija
82/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo ilmot ovat,joista monessa viestissä puhutaan. Ilmoituksen ymmärrän, mutta ilmo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt salilla esikoisen kanssa kun tämä oli 3kk ikäinen. Aamulla mentiin joten siellä ei soinut musiikki ja treenaajia oli max 2-3 mun lisäksi. Tuon ikäinen nukkui vaunuissa tai sitterissä treenin ajan, sitten ei salille enää ollut vauvalla asiaa kun oppi liikkumaan itse. Siellä kävi toinenkin äiti samaan aikaan vauvan kanssa. Mitään mutinoita ei tullut, päinvastoin pari isoa miestä kävi ihastelemassa vauvaa ja sanoivat että hieno juttu kun jaksat treenatakin vaikka on vauva noin pieni. Maalaisjärkeä saa käyttää. Meillä myös mies on ollut ihan tasavertainen vanhempi ja hoitanut lapsiaan siinä missä minäkin.

Vierailija
84/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus oli tehty facebook kirjoitusten perusteella. Blogissa hän ei puhu perheestään yhtään. Vauvakin on ollut salilla vain muutaman kerran ja silloinkin isä ollut mukana...

Vierailija
85/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti loppuisi saleilla ne turvalliset paikat vauvoille (ja tila treenata!), jos kaikki vanhemmat ajattelisivat, että kyllä MINÄ voin ottaa MINUN vauvan mukaan, kun se niin kiltisti nukkuu kaukalossaan. Imettääkin voi niin näppärästi samalla kun tekee loitontajia.

Vierailija
86/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jotenkin niin turha jauhaa. Ärsyttää miten ihmiset jaksavat.

Fakta on, että blogikirjoituksen perusteella emme tiedä koko totuutta. Voi olla, että jollekin on syntynyt huoli ihan aiheesta. Hyvä, että asia tsekataan, vaikka on se epätodennäköistä että mitään ongelmaa on.

Toinen skenaario on, että joku on vähän sekaisin / tulkintaongelmainen ja tehnyt ilmoituksen siksi. Hyvin ikävää, mutta näitä sattuu. Kohu tästä on järjetön. Tämä ilmoitus on yksittäistapaus eikä kerro yhteiskunnan asenteista mitään. Kateuden huutaminen on yksinkertaisesti tyhmää.

-paljon treenaava äiti

Vierailija
87/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 13:33"]

Joo ymmärrän et toi ilmoitus on kamala asia mut itsepähän kirjoittaa nettiin että vauva mukana salilla o.O miksi mukana

[/quote]

Eli jos tämä äiti olisi ottanut vauvan mukaan nyt vaikkapa kuvataidetunnille niin sekin on lastensuojeluilmon paikka?

[/quote]

Niinpä. 

Viedäänhän niitä vauvoja vauvauintiinkin! Ajatelkaa, eihän se ole yhtään lapsen tahtista ja jos se vauva ei haluu! 

Aivan järkyttävällä tolalla asiat jos veronmaksajien rahoja käytetään tälläisten ilmoitusten tutkimiseen "kun kaikki ilmoitukset on tutkittava" . Lakiin muutos ja heti.

Todelliset ongelmatapaukset tulisi paremmin kartoittaa ja näitä lapsia konkreettisesti auttaa (fyysisessä vaarassa olevat, syrjäytymisvaarassa olevat jne.), mutta ei kumma että ne ilmiselvät lapsensuojelun tarpeessa olevat sivuutetaan ja sitten saa lukea näistä pakkosijoitetuista. Lapsia itseään ei siis lainkaan kuunnella!

Nyt sossu käsittelee käsittelemästä päästyään jotain nippa nappa alaikäisten juopottelukokeiluja kaupungilla, kun poliisi napsii näitä kiinni. Ynnä muita aivan naurettavia juttuja, joilla ei ole mitään tekemistä lastensuojelun kanssa, lähinnä kansalaisten häirintää.

Vierailija
88/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetäänkö tässä edes millaisella salilla tämä äiti käy? Itse käyn vain naisille tarkoitetulla salilla ja olen useinkin nähnyt lastenvaunuja, turvakaukaloita salin reunustoilla. Mikä ihmeen ongelma tämä nyt voi olla? Eikä se ole hyvä että äiti pitää kunnostaan huolta, eikä makaa kotona 4 seinän sisällä? No tietenkin siellä olisi turvassa näiltä ilmoituksilta. 

Vierailija
89/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:50"]

Ilmoitus oli tehty facebook kirjoitusten perusteella. Blogissa hän ei puhu perheestään yhtään. Vauvakin on ollut salilla vain muutaman kerran ja silloinkin isä ollut mukana...

[/quote]

Mistä sinä tiedät millä perusteella ilmoitus on tehty? 

Vierailija
90/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:13"]

Tiedetäänkö tässä edes millaisella salilla tämä äiti käy? Itse käyn vain naisille tarkoitetulla salilla ja olen useinkin nähnyt lastenvaunuja, turvakaukaloita salin reunustoilla. Mikä ihmeen ongelma tämä nyt voi olla? Eikä se ole hyvä että äiti pitää kunnostaan huolta, eikä makaa kotona 4 seinän sisällä? No tietenkin siellä olisi turvassa näiltä ilmoituksilta. 

[/quote]

Kuntosalilla käyminen on monelle äidille muutakin kuin pelkkää raskauskilojen sulattelua. Se on sitä paljon puhuttua omaa aikaa, hengähdystauko vauva-arjesta, kenties paikka ladata hetken aikaa akkuja, jotta jaksaa kotona kantaa itkuista vauvaa. Kyllä silloin ärsyttäisi joutua sen ainoan hengähdystauon aikana joutua kuuntelemaan muiden vauvojen käninää. 

Vierailija
91/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki ei todellaakaan halua, että aikuisten harrastuspaikalle tuodaan vauvoja. Tämän tyyppiseen harrastukseen mennään siksi, että saa viettää omaa aikaa ILMAN lapsia - omia tai muiden. Kyllä muakin rasittaisi katsoa/kuunnella kuntosalilla/kuorossa/kuvataidepiirissä/ratsastustunnilla tms. jos joku raahaa sinne vastasyntyneen/ihan vauvaikäisen vahdittavaksi. Eikö tuon ikäisen voisi pitää vielä kotona harrastuksen ajan ja jos ei löydy ketään hoitajaa, jumpattava sit vaikka kotona. Jotain kunnioitusta muitakin kohtaan. Lapsiparkit toki erikseen, niihin lapset tervetulleita - kohtuulliseksi ajaksi toki, ei joka päivä monta tuntia (sitäkin kuulee ja näkee...). Monilla kuntosaleilla lasten tuominen muualle kuin lapsiparkkiin on kielletty, ihan syystä.

[/quote]

Mutta se ei ole riittävä syy tehdä ls-ilmoitusta! Luulen että ilmoituksen on tehnyt joku läskipossu joka ei ole päässyt raskauskiloistaan eroon. Olen sitä mieltä, että ls-ilmoituksia ei saisi tehdä nimettömänä, jo sillä saataisiin karsittua kateelliset ja ilkeät ihmiset ilmoittajina."

Vauvan/lapsen paikka ei suinkaan ole kuntosali, sillä jos vahinko tapahtuu , yrittäjän vastuuvakuutus ei kate vahinkoa, vaan pelkästään äidin ja silloin yrittäjä on vastuussa lapsesta. Vahingonkorvauksissa moni yrittäjä on menettänyt omaisuutensa ja siksi riskejä ei oteta. Asiaa voi puuttua myös viranomaiset esim. työsuojelu jne.   

Vierailija
92/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottiin postauksessa.[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:50"]

[/quote]

Mistä sinä tiedät millä perusteella ilmoitus on tehty? 

[/quote]

Vierailija
93/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kuvataidekurssilla, jonne eräs äiti toi vauvan. Toinen äiti sanoi, että hän tuli kurssille saadakseen kerran viikossa olla aikuisten seurassa ja eiköhän joku sitten tuo lapsen tännekin. Tätäkin puolta voisi ajatella.

Vierailija
94/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 14:55"]

Mulla on ollut se käsitys, että niiden on pakko tutkia joka ilmoitus.

[/quote]

Silloinkin, jos tekee ilmoituksen vaikkapa aiheesta, että vanhemmat ovat ilmoittajan mielestä oikeasti avaruusolioita jotka tekee kokeita ihmislapsella? Varmasti näissä joku raja on? Vai meneekö viranomaiset vanhempien kanssa keskustelemaan, että oletteko varmasti ihmisiä ettekä avaruusolioita?

Vierailija
95/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia ilmoja tutkita, kyllä joku roti pitää olla. Onhan se nyt käsittämätöntä, että tästä pitää äidin mennä keskustelemaan, haloo!

Haluatteko te oikeasti asua tällaisessa maassa, jossa tällaista tapahtuu? Ei tarvitse muuta kuin, että sinut tuntee joku bimbo, joka on kateellinen/ muutoin urpo/mielenterveysongelmainen ja tekee ilmoituksen sinusta. Ja sinä sitten keskustelet sossun kanssa ihan mielellään, koska "kaikkea ei tiedetä" vai????

Eiköhän tämä nykyinen politiikka ole tullut tiensä päähän. Jos on aihetta ilmoitukseen niin kai sen voi tehdä omalla nimellään? Nimettömät sali-ilmot pitäisi heitää roskiin.

Vierailija
96/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä äidillä siis vanhempiakin lapsia? Minkäikäisiä ja missä he olivat sillä aikaa, kun äiti ja isä olivat treenamassa?

Vierailija
97/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käy salilla,mutta kuvittelisin seillä olevan kova meteli,musiikki soi ja painot kolisee?? mahdollisesti vaaratilanteita,muut ihmiset joutuvat ottamaan huomioon vauvan kopassa??

ei ehkä ole ls asia,mutta jos ilmoituksen tekijä ei osannut muuten ottaa asiaa äidin kanssa puheeksi.

Vierailija
98/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä laitteista kuuluu välillä tosi kovia kolahduksia.

Vierailija
99/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä laitteista kuuluu välillä tosi kovia kolahduksia.

Vierailija
100/133 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset jaksatte arvostella, kun asian todellisesta laidasta ei ole hajuakaan. Ette tiedä millaisella salilla tämä bloggaaja käy, ette tiedä missä lapsi on salilla ollut treenaamisen aikana, ette tiedä onko siellä soinut musiikki tai onko paikalla juuri ollut muita treenaajia. Ette tiedä, onko lapsi itkenyt ja häirinnyt muita vai nukkunut kauniisti koko treenaamisen ajan. 
Nyt järki käteen. Älkää alkako muita ihmisiä arvostelemaan ja syyttämään, ennen kuin tiedätte aivan koko totuuden tilanteesta. 
Raivostuttavaa käyttäytymistä tällainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän