Pöh, Amazonilla ei enää ilmaista postitusta
Oletteko jo huomanneet tämän?
"From 3 April, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available for deliveries to Belgium, Denmark, Finland, Gibraltar, Iceland, Luxembourg, Netherlands, Poland, Portugal or Sweden."
Harmittaa, kun tilasin sieltä säännöllisesti erikoisruokavalioon tuotteita joita ei Suomesta saa. Tuo muutos melkein tuplaa niiden hinnan, kun postikulut otetaan lukuun :(
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:32"]
On kyllä todella huono juttu. Super saveria on muutaman kerran tullut käytettyä, ei sieltä muuten olisi mitään alle satasen ostoksia tullut tehtyä.
[/quote]
Joo, jos postikulut otetaan lukuun, niin eihän sieltä kannata enää tilata paljon mitään.
Amazon UK:sta siis kyse. Täällähän on ollut aika paljon Amazonin käyttäjiä muistaakseni? Meinaatteko vielä tilailla? En ymmärrä, miten se EI olisi ollut Amazonille kannattavaa, koska ilmaisia palautuskulujahan siellä ei ole. Luulisi tuonkokoisella firmalla olevan rahtisysteemit niin tehokkaat, että kannattaisi tarjota ilmaiset postikulut Eurooppaankin. Vaikkapa sitten nostaisi sitä tilauksen alarajaa 50 puntaan ja rajoittaisi isompia tavaroita ilmaisten postikulujen ulkopuolelle (kuten tähänkin asti on tehty).
Joo, en mäkään sieltä enää tilaa kun toi FREE Super Saver Delivery poistui. Ennen tilasin sieltä suurimman osan esim. lasten leluista, vaatteista, kirjoista, leffoista jne.
Hyvin harmissani olen minäkin tuosta muutoksesta. Tulee tilattua paljon entistä harvemmin. Tosin joidenkin lelujen, pelien ja kirjojen hinnat ovat välillä edelleen niin paljon edullisemmat kuin Suomessa, että säästöä tulee vielä postikulujenkin jälkeen, mutta vähemmän toki kuin ennen.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:32"]
On kyllä todella huono juttu. Super saveria on muutaman kerran tullut käytettyä, ei sieltä muuten olisi mitään alle satasen ostoksia tullut tehtyä.
[/quote]
Joo, jos postikulut otetaan lukuun, niin eihän sieltä kannata enää tilata paljon mitään.
[/quote]
Riippuu ihan mitä tilaa ja kuinka paljon se maksaa. Minä olen tilannut paljon ennen ja ajattelin jatkaa vaikka postikulut tulikin maksettaviksi. Olen tilannut esim. monet El Naturalistan kengät Amazonin alesta hintaan 40-75 euroa, ovh Suomessa/suomalaisissa nettikaupoissa 155 eur ja ylöspäin. Että vaikka tuohon tuleekin joku postimaksu päälle niin edelleen kannattaa tilata nuo kengät Amazonista.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 15:43"]
Hyvin harmissani olen minäkin tuosta muutoksesta. Tulee tilattua paljon entistä harvemmin. Tosin joidenkin lelujen, pelien ja kirjojen hinnat ovat välillä edelleen niin paljon edullisemmat kuin Suomessa, että säästöä tulee vielä postikulujenkin jälkeen, mutta vähemmän toki kuin ennen.
[/quote]
Oletko tutustunut kirjakauppaan nimeltä Wordery? Siis wordery.com. Ilmaiset postikulut koko maailmaan (kirjat tulevat Englannista) ja hintataso samaa luokaa kuin Amazonilla. Haku ei tosin toimi kovin hyvin... pelkästään hakupalkkiin nimen laittamalla en ole välttämättä löytänyt kirjaa, joka kuitenkin on ollut siellä myynnissä.
Aika monien kirjojen kohdalla muuten myös Suomalaisen verkkokaupan kanta-asiakashinnat (jotka näkyvät pienellä) ovat samaa luokkaa kuin Amazonilla. Ei toki kaikissa. Jotkut kirjat ovat monta kertaa kalliimpia kuin ulkomailla, mutta toisaalta joitakin englanninkielisiä kirjoja olen saanut Suomalaisesta jopa halvemmalla. Vertailu kannattaa :)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 15:43"]
[/quote]
Oletko tutustunut kirjakauppaan nimeltä Wordery? Siis wordery.com. Ilmaiset postikulut koko maailmaan (kirjat tulevat Englannista) ja hintataso samaa luokaa kuin Amazonilla. Haku ei tosin toimi kovin hyvin... pelkästään hakupalkkiin nimen laittamalla en ole välttämättä löytänyt kirjaa, joka kuitenkin on ollut siellä myynnissä.
Aika monien kirjojen kohdalla muuten myös Suomalaisen verkkokaupan kanta-asiakashinnat (jotka näkyvät pienellä) ovat samaa luokkaa kuin Amazonilla. Ei toki kaikissa. Jotkut kirjat ovat monta kertaa kalliimpia kuin ulkomailla, mutta toisaalta joitakin englanninkielisiä kirjoja olen saanut Suomalaisesta jopa halvemmalla. Vertailu kannattaa :)
[/quote]
Wordery on oikeastaan mitä The Book Depository ennen oli; epäilen, että niillä on samat perustajat. Amazonhan osti The Book Depositoryn ja pilasi sen. Postituksesta tuli hitaampaa, palvelu huononi ja hinnat nousivat...