Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Kuka avaa "rahakirjeet" Vantaalla? Postinkantaja?

Vierailija
11.12.2020 |

Kaksi samaan taloon lähetettyä onnittelupostia hävisi marraskuussa. Toisessa kuoressa oli 200 euroa.
Helsingin Konalassa postinkantaja tipautti postiluukusta kirjekuoren puoliksi avoimena. Osa lähetyksen sisällöstä oli kadoksissa.
Jo nyt on kumma kun ei postiinkaan voi enää luottaa Suomessa.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä on saada omaa postia , joka on revitty auki.Näin minulle tulleessa kalenteri kuori oli avattu , muttei onneksi varastettu. VASTUU PITÄÄ LÖYTYÄ POSTISTA ja lajittelijoista , emme sentään elä viidakonlakien armoilla.

Ei se vika aina ole Postin työntekijöissä! Joskus kirjeet esimerkiksi lajitellaan väärin ja siten menevät vaikkapa naapurin osoitteeseen. Kaikki eivät katso ensimmäisenä sitä, onko kirjelähetyksessä omaa nimeä, vaan avaavat kuoren ja sen jälkeen ihmettelevät sisältöä.

Itselleni on käynyt muutamaan otteeseen tämä, että kirje on palautettu avattuna naapurin toimesta.[/=uote]Kuka teillä lajitteleekaan postin ? Tai kantaa naapurille ? VASTAUS = POSTIN TYÖNTEKIJÄT

Vierailija
82/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa setelin kanssa jotain glitteriä joka levähtää avaajan päälle

Hyvä idea, koitan plutoniumglitterillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa setelin kanssa jotain glitteriä joka levähtää avaajan päälle

Nerokasta! Voisi lähettää vaikka kaverille sovitusti onnittelukortin täytettynä leikkisetelillä ja glitterillä. Näitä kun riittävän monta ympäri Suomen pelmahtaisi lajittelijoiden päälle, niin voisi vähän hillitä availua jatkossa.

Vierailija
84/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen täällä maaseudul, lähettäny kirjeis vaikka 20 e niin on menny perille,tiedän ettei saa laittaa postin ei kuulu laittaa kirjeeseen rahaa on postilait sun muut. postista kuullu asioita. jakelua tarkkaillaan. osa lajittelusta koneellista joskus voi vissiin repeytyä tai avautua kuori vahingos niis laitteis. postinjakajan reitti tiedetään samoin jakeluhuonees on paikal pomoja kyyläämäs, vaikea on varastaa,tietysti on sellaisesta jäänyt kii ihmisiä ja tuomioita tullu, mut jää helposti kii.

lähtisin selvittään myös kellä vara avain? huoneistoon jossa postia tongittu. myös ulkopuolisten on nähty tonkivan postilaatikoita esim. maaseudul välil jää ihmisiä kiinni postilaatikol tonkimisesta kun luulevat omistajan olevan päiväl töis.

inhottavaa on noi jutut.

Vierailija
85/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin lähettämään kelalle selvityksen maksetuista tuista. Lähetin sen Kelan omassa vastauskuoressa. Posti hävitti ja Kela totesi, että koska en vastannut selvitykseen, ei voida todeta minun hyväkseni mitään.

Kiitti. Miten vaikeaa se voi olla lähettää kirjekuori, jossa on osoite selkeästi?

Vierailija
86/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin ja tuli perille. Tikkurila, vantaa.

Vierailija
87/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat eivät ole lähettäneet rahaa lapsenlapsilleen kirjeessä enää sen jälkeen, kun ne varastettiin joskus kymmenen vuotta sitten postissa. Mutta itse lähetin isälleni viime syksynä isänpäivämuistamisen kirjekuoressa, samoin jouluksi. Molemmat oli avattu ja pengottu. Juuri sain itse yhden kirjeen, mikä oli myös avattu, ja arvelen, että identiteettivarkausmielessä, koska näytti siltä, että voisi sisältää henkilötunnuksen.

Vierailija
88/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa työskentelee varkaita. Lähetin isäni hautajaisista kuvia sukulaisille muistitikulla jonka laitoin kirjeeseen. Kirje ja kortti tuli perille mutta muistitikku oli poissa.

Vierailija
89/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakko lähettää rahaa postitse niin kannattaa vuorata ne foliopaperiin ja laittaa esim. jonkun kirjan väliin.

Ei auta. Lähetin sukulaispojalle 50€ synttärirahaa jonka laitoin kortin väliin ja kortti folioon kirjekuoreen. Ei saanut poika rahaa.

Vierailija
90/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on sama kuin sen yksittäinen työntekijä.

Ei voi syyllistää koko Postia, siitä että siellä on töissä varkaita ja epärehellisä ihmisiä.

Suurin osa postin työntekijöistä on tavallisia rehellisiä suomalaisia duunareita.

Mutta ei tarvita kuin muuta paskatyyppi, niin koko yrityksen maine menee.

Ja tuokin on totta, että lajittelussa ne rahalähetykset ensisijaisesti katoavat, siinä on kätevää katsella ja huomata erilaiset lähetykset ja kirjeet.

Harvemmin postinkantajilla on aikaa varasteluun ja heillähän on aina sama alue jaettavana ja vain tietty posti, jonka he ottavat jakaakseen, joka on jo valmiiksi lajiteltu.

Lajittelussa näkee kaiken postin ja sitä on helvetin paljon, siellä se pääosa varkauksista tapahtuu,

Vierailija
91/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää lähettää rahaa kirjeessä? Juu, ei ole oikein, että joku ne varastaa. Mutta ei myöskään ole mitään järkeä lähettää kirjeessä rahaa.

Mä lähetin kummitytölle vuosi sitten 50e, vaikka asumme aika helpon matkan päässä (Hki-Espoo), koska olin niin huonossa kunnossa tuolloin, etten olisi voinut lähteä kyläilemään. Posti tietenkin "kadotti" sen lähetyksen. Olisi tietysti pitänyt laittaa tilille, mutta en ajatellut yhtään järkevästi tuohon aikaan. 

Vierailija
92/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aletaanko joukolla lähettelemään leikkirahaa kirjeissä? Saavat siellä postissakin tehdä jotain kiehtovaa palkkansa eteen kun näköjään aikaa kirjeiden availulle on.

Hyvä idea! Voisi vielä sinne feikkisetelien väliin laittaa jonkun viestilapun, "Ähäkutti varas, jäit kiinni!" tms. 

Vierailija
93/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla Postin edustajilta, mitä siellä tehdään varkauksien estämiseksi!

Vierailija
94/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti oli vielä 20v sitten virallinen valtion instituutio, jossa työskenteli vain valtion virallisia virkamiehiä. Posti on tärkeä valtiollinen tiedonvälittäjä, mm. kaikki virkaposti ja jopa armeijan liikekannallepano tehdään sitä tietä.

Kuka on syyllinen siihen, että nykyisellään se on aivan järkyttävä alihankkijoiden kansoittama sirkus, jossa työskentelee vaikka minkälaista kielitaidotonta ja kouluja käymätöntä säheltäjää?

Reserviläisiltä on kuulunut havaintoja avattuina saapuneista kertausharjoituskäskyistä, eli juurikin liikekannallepanomääräyksistä. 

Hyvin mielenkiintoista, jos tämän luokan salassapidettävä virkapostikaan ei ole turvassa postin käsittelyssä...

Vierailija
95/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää lähettää rahaa kirjeessä? Juu, ei ole oikein, että joku ne varastaa. Mutta ei myöskään ole mitään järkeä lähettää kirjeessä rahaa.

Mä lähetin kummitytölle vuosi sitten 50e, vaikka asumme aika helpon matkan päässä (Hki-Espoo), koska olin niin huonossa kunnossa tuolloin, etten olisi voinut lähteä kyläilemään. Posti tietenkin "kadotti" sen lähetyksen. Olisi tietysti pitänyt laittaa tilille, mutta en ajatellut yhtään järkevästi tuohon aikaan. 

--------

Älä nyt itseäsi syytä!! Postin palveluksessa on varkaita! Se ei ole postin lähettäjän vika. Ei koskaan!

Vierailija
96/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi immeiset jos te saisitte nähdä millaisiin linkouksiin ja litistelyihin ne teidän lähettämät kirjeet oikein joutuukaan koneellisissa käsittelyissä. Ja usein tulee koneisiin tukoksia, niin siinä vasta lähetykset hankautuukin ja repeilee auki ja palasiksi. Etenkin kirjekuorissa olevat esineet kuten avaimet ja muistitikut näitä tukoksia jerkästi aiheuttaa, ja toistenkin kirjeet vahingoittuvat siinä samalla. Olen siellä ollut itse töissä pari vuoskymmentä. Kirjekuorien liima on myös heikkolaatuista, sulkekaa edes teipillä.

Käsittelykoneissa niitä lähetyksiä hölskytellään siihen malliin etette uskokaan. Pakatkaa hyvät ihmiset huolella kaikki. Ei mitään tavaraa paperikuoreen, pehmokuori eli kuplamuovikuori pitää vähintään olla, mieluiten pahvirasia. Pahvinen kortti ja pari paperiarkkia käy toki paperiseen kirjekuoreen.

Kuvitelkaa laittavanne lähetyksenne pesukoneen rumpuun ja ohjelma päälle ilman vettä. Sekaan muutamat vähän painavammat esineet. Miten käy? Se mitä kuoresta tulee ulos käsitteyssä, sitä ei niin vain saadakaan kohdennettua alkuperäiseen kuoreen. Yllättävän moni kun vielä lähettää kirjeensä sulkematta kuorta ollenkaan. Avonaisia postitettuja, auenneita ja revenneitä kirjeitä on usea. Mihin niistä sujautat irtonaisina pyörivät avaimen, muistitikun, setelin, kolikot ja kaulakorun? Arpoako pitäisi?

Vierailija
97/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi postissa työskenteleviä varkaita on myös saatu joskus kiinni https://yle.fi/uutiset/3-11173421 👍

Vierailija
98/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä on saada omaa postia , joka on revitty auki.Näin minulle tulleessa kalenteri kuori oli avattu , muttei onneksi varastettu. VASTUU PITÄÄ LÖYTYÄ POSTISTA ja lajittelijoista , emme sentään elä viidakonlakien armoilla.

Ei se vika aina ole Postin työntekijöissä! Joskus kirjeet esimerkiksi lajitellaan väärin ja siten menevät vaikkapa naapurin osoitteeseen. Kaikki eivät katso ensimmäisenä sitä, onko kirjelähetyksessä omaa nimeä, vaan avaavat kuoren ja sen jälkeen ihmettelevät sisältöä.

Itselleni on käynyt muutamaan otteeseen tämä, että kirje on palautettu avattuna naapurin toimesta.

Seli seli, Postin työntekijä!

En ole Postin työntekijä ja paheksun toimintaa, mikä ei ole millään mittapuulla laillista. Kirjesalaisuuden rikkominen on rikos siinä missä muukin laiton toiminta! Otin vain asian esille tuolta näkökannalta, kun olen sen itse elämässäni todistanut ja ajattelin, että kyseinen asia olisi hyvä ilmoittaa muillekin, jos tätä ei ole muiden kohdalla vielä sattunut tapahtumaan.

Olen minäkin joskus avannut naapurin kirjeen ja naapuri myös minun, mutta eihän tuossa nyt voi varastaa (eikä tulisi mieleenkään!) rahaa niistä kirjeistä, siitähän jäisi heti kiinni. Jos vaikka mummo lähettäisi mulle rahaa, jakaja laittaa sen kirjeen naapurille, naapuri avaa ja laittaa rahat taskuunsa. Kyllähän se mummo kyselee kuitenin tuliko raha perille. Siinä vaiheessa tajuaisi että naapuri pölli sen kun oli avannut mun kirjeen. Aika tyhmä naapuri on jos noin tekee. 

Vierailija
99/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti oli vielä 20v sitten virallinen valtion instituutio, jossa työskenteli vain valtion virallisia virkamiehiä. Posti on tärkeä valtiollinen tiedonvälittäjä, mm. kaikki virkaposti ja jopa armeijan liikekannallepano tehdään sitä tietä.

Kuka on syyllinen siihen, että nykyisellään se on aivan järkyttävä alihankkijoiden kansoittama sirkus, jossa työskentelee vaikka minkälaista kielitaidotonta ja kouluja käymätöntä säheltäjää?

Reserviläisiltä on kuulunut havaintoja avattuina saapuneista kertausharjoituskäskyistä, eli juurikin liikekannallepanomääräyksistä. 

Hyvin mielenkiintoista, jos tämän luokan salassapidettävä virkapostikaan ei ole turvassa postin käsittelyssä...

Pitäähän vaimojenkin saada tietää mihin ja milloin ukot häviää.

Vierailija
100/133 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tilasin levyjä CDONilta. Jokainen lähetys tuli perille sisältöineen, mutta auki revittynä. Tästä on aikaa yli 10 vuotta. Joskus on tullut onnittelukortti avattuna. Sisällä ei ole koskaan rahaa ollutkaan. Eivät rosvotkaan ole erehtymättömiä.

Radiosta kuulin, kuinka he joutuvat nykyisin pakkaamaan palkinnoksi lähtevät pääsyliput ja lahjakortit suunnilleen moninkertaisen sanomalehtipaperin sisään eikä kuoressa saa olla firman nimeä, sillä muuten palkinnot eivät mene koskaan perille.

Posti on ilmeisen haluton puuttumaan tähän käytäntöön, että kaikki vähänkin arvokas häviää lähetyksistä, tai ainakin sisältö tarkastetaan.

Tämän vuoksi lakkasin tilaamasta levyjä yms. kyseisestä paikasta. Ilmeisesti mun musamaku oli niin huono, etteivät levyt kelvanneet, mutta pitihän se sisältö tarkastaa aukomalla kuoret.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan