IL: Kuka avaa "rahakirjeet" Vantaalla? Postinkantaja?
Kaksi samaan taloon lähetettyä onnittelupostia hävisi marraskuussa. Toisessa kuoressa oli 200 euroa.
Helsingin Konalassa postinkantaja tipautti postiluukusta kirjekuoren puoliksi avoimena. Osa lähetyksen sisällöstä oli kadoksissa.
Jo nyt on kumma kun ei postiinkaan voi enää luottaa Suomessa.
Kommentit (133)
Miten tällainen voi olla mahdollista? Sekä rahojen pölliminen ja kirjeiden availu että se ettei Posti saa syyllisiä vastuuseen? Sitten Posti vaan nostaa hintoja ja palvelu on tätä luokkaa. Joko postit ei tule ollenkaan perille tai sitten kaikki irtilähtevä laitettu omiin taskuihin.
Hellarivapareissa moskeijoilla synagogilla jaetaan varastettua tavaraa rahaa koruja asuntoja autoja vaatteita huumeita matkalaukkuja ,keskenään tekevät vaihtaria varastetulla ortodoksit myös näin saadaan varastettu vaihdettua . Ihan varastavat kukkapurkkeja viherkasveja veroja lakanoita asioita viedään Venäjälle ja Baltiaan pakettiautolla jne kuormureilla . Huonekaluja menee . Uhrit huumataan . Imatra Joutseno on myös kuljeutuspaikkoja . Hanko . Niillä on reitit j.
Vierailija kirjoitti:
Älkää lähetelkö rahaa kuorissa, meidänkin isomummo lähetti mun lapsille rahaa viime jouluna, oli vielä hyvin pakannut folion sisään ja kortin, niin sinne meni, iso summa jota mummo oli säästänyt näille pitkään...
Kyllä mummoa itketti, mut lapset otti asian hyvin, heidänkin kävi enemmän mummoa sääliks kuin murehtivat rahan perään...
isomummo? Kyl ei tasan käy onnen lahjat. Oma mummoni antoi kyllä lahjoja, mutta siihen jos vielä oisi ollu ISOmummo lahjomassa, niin hyvin ois ollu!
Vierailija kirjoitti:
Miten tällainen voi olla mahdollista? Sekä rahojen pölliminen ja kirjeiden availu että se ettei Posti saa syyllisiä vastuuseen? Sitten Posti vaan nostaa hintoja ja palvelu on tätä luokkaa. Joko postit ei tule ollenkaan perille tai sitten kaikki irtilähtevä laitettu omiin taskuihin.
Minulla on epäilyni syyllisistä kun sille ei tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää lähetelkö rahaa kuorissa, meidänkin isomummo lähetti mun lapsille rahaa viime jouluna, oli vielä hyvin pakannut folion sisään ja kortin, niin sinne meni, iso summa jota mummo oli säästänyt näille pitkään...
Kyllä mummoa itketti, mut lapset otti asian hyvin, heidänkin kävi enemmän mummoa sääliks kuin murehtivat rahan perään...isomummo? Kyl ei tasan käy onnen lahjat. Oma mummoni antoi kyllä lahjoja, mutta siihen jos vielä oisi ollu ISOmummo lahjomassa, niin hyvin ois ollu!
aatelkaa näitä joilla on 4 isovanhempaa lahjomassa, ja siihen päälle vielä 8 ISOmummoa ja vaaria!!
Itselläni oli vain 2 mummoa, plus vaari joka ei ollu tekemisissä kun olin lapsi.
Jotenkin kaikkein ärsyttävintä on, että tilannetta ei näköjään postissa edes yritetä korjata. Valvontakamerat lajittelutiloihin jos niitä ei siellä vielä ole. Vinkkipalkkio työkavereille jotka käräyttää epärehelliset lajittelijat.
Rikosilmoitus jokaisesta avatusta lähetyksestä kirjesalaisuuden rikkomisen vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mummoa itketti, mut lapset otti asian hyvin, heidänkin kävi enemmän mummoa sääliks kuin murehtivat rahan perään...isomummo? Kyl ei tasan käy onnen lahjat. Oma mummoni antoi kyllä lahjoja, mutta siihen jos vielä oisi ollu ISOmummo lahjomassa, niin hyvin ois ollu!
aatelkaa näitä joilla on 4 isovanhempaa lahjomassa, ja siihen päälle vielä 8 ISOmummoa ja vaaria!!
Itselläni oli vain 2 mummoa, plus vaari joka ei ollu tekemisissä kun olin lapsi.
yhteensä 12 vanhusta lahjoo....huh huh, enpä tullu aatellekskaan....
Itse availen kyllä postissa kirjeitä ihan vaan nauraakseni ihmisten huonolle suomenkielentaidolle. Välillä tulee pikku fyrkat siinä sivussa mutta se ei ole pääasia!
Itä arabia Israel on ihan huumemaita Thaimaa Intia venäjä . Varastettu raha tavara ruoka vaate huonekalut kodinkoneet kulkee . Rosvolaumoja . Naisten posteja kortteja ryöstää myös narkkinaiset mutta NS.gigolomiehet joita makaa niiden asunnoissa ilmaiseksi ei maksa vuokraa ei sähköä vie naisten rahat vaatteita stereoita . Avaa kirjekuoret tyhjää tilit .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä on saada omaa postia , joka on revitty auki.Näin minulle tulleessa kalenteri kuori oli avattu , muttei onneksi varastettu. VASTUU PITÄÄ LÖYTYÄ POSTISTA ja lajittelijoista , emme sentään elä viidakonlakien armoilla.
Ei se vika aina ole Postin työntekijöissä! Joskus kirjeet esimerkiksi lajitellaan väärin ja siten menevät vaikkapa naapurin osoitteeseen. Kaikki eivät katso ensimmäisenä sitä, onko kirjelähetyksessä omaa nimeä, vaan avaavat kuoren ja sen jälkeen ihmettelevät sisältöä.
Itselleni on käynyt muutamaan otteeseen tämä, että kirje on palautettu avattuna naapurin toimesta.Seli seli, Postin työntekijä!
En ole Postin työntekijä ja paheksun toimintaa, mikä ei ole millään mittapuulla laillista. Kirjesalaisuuden rikkominen on rikos siinä missä muukin laiton toiminta! Otin vain asian esille tuolta näkökannalta, kun olen sen itse elämässäni todistanut ja ajattelin, että kyseinen asia olisi hyvä ilmoittaa muillekin, jos tätä ei ole muiden kohdalla vielä sattunut tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa ei saa postitse lähettää.
Saa, muttei kannata - ainakaan krijaamattomana.
Ei saa lähettää, sanoo laki.
Vankilaanko siitä joutuu vai saako sakot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä on saada omaa postia , joka on revitty auki.Näin minulle tulleessa kalenteri kuori oli avattu , muttei onneksi varastettu. VASTUU PITÄÄ LÖYTYÄ POSTISTA ja lajittelijoista , emme sentään elä viidakonlakien armoilla.
Ei se vika aina ole Postin työntekijöissä! Joskus kirjeet esimerkiksi lajitellaan väärin ja siten menevät vaikkapa naapurin osoitteeseen. Kaikki eivät katso ensimmäisenä sitä, onko kirjelähetyksessä omaa nimeä, vaan avaavat kuoren ja sen jälkeen ihmettelevät sisältöä.
Itselleni on käynyt muutamaan otteeseen tämä, että kirje on palautettu avattuna naapurin toimesta.Onko se sitten lähettäjän vika, jos posti esimerkiksi vaikkapa lajittelee väärin ??
Ei tietenkään, vaan vika on silloin Posti päädyssä. Missä olen muuta väittänytkään?
Älkää antako puhelinta lainaksi . Ne tekee laskua ulkomaille mutta nappaa tiedot tunnukset pankkitunnukset . On ne avannut posteja ottanut laskuja vaihtanut tilinumerot . Tai lasku jää maksamatta kun se on avattu heitetty roskiin . Ne etsii pankkikortteja tunnuksia . ( Hymy seiska Juicen tytär ammatyivaras pankkikortteja varasteli ). Näitä on ihan uskontolahkoissa varastaa kassoista kodeista takkien taskut takit ja pyytää päästä asuntoon yöksi varastamaan . Venäläisiä judeja ja arabeja Egyptistä . Hebreaa vääntää ja arabian kieltä Venäjän slaavia . Aika puolustusutua .
Vuosia sitten meillä oli jatkuvasti aukileikattuja kirjeitä kestävimmässä lukollisessa postilaatikossa. Kun kävin sanomassa asiasta niin virkailijan ensimmäiset sanat oli että et sinä mitään korvausta voi saada! Sanoin että enhän minä mistään korvauksesta puhunut vaan onko se liikaa vaadittu että minä saan itse avata omat kirjeeni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa ei saa postitse lähettää.
Saa, muttei kannata - ainakaan krijaamattomana.
Ei auta kirjattunakaan lähettäminen. Lähetin kirjattuna kirjeenä rahaa lahjaksi ja virhe oli ilmeisesti se, että oli onnittelukortti kuoressa. Kai siitä joku arvasi, että mahdollista rahaa kuoressa. Hävisi kirje eikä lähetystunnuksesta ei ollut mitään hyötyä. Olisi korvattu muut, mutta ei rahaa, koska raha pitää lähettää vakuutettuna kirjeenä. Opin siitä sen, että ei sillä lähetystunnuksella Suomessa tee yhtään mitään.
Ei tämä ole pelkästään mmuuttokysymys. Nykyään kulkee niin vähän enää tavallista kirjepostia, että ne onnittelukortit on erittäin helppo bongata lajittelussa. Muistelkaapa, millaista postia itsellenne tyypillisesti tulee viikottain. Kirjeitä tai kortteja tulee ehkä muutamia vuodessa.
Laittakaa setelin kanssa jotain glitteriä joka levähtää avaajan päälle
Lähetin isommassa kuplapussissa joku vuosi sitten tavaroita postitse. Pussi meni perille, mutta se oli aukastu, sisältö myllätty ja tungettu jotenkuten takasin pussiin. Tarkemmin, pussissa oli jäljellä kaikki ei rahanarvoinen. Tein tietenkin valituksen, vastaus oli suunnilleen "shit happens" ja ois pitänyt vakuuttaa paketti. Kadonnut tavara ei ollut mitenkään arvokasta, mutta harmittihan se, ettei saaja saanut lahjaansa.