Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolesterolilääkitys

LDL
11.12.2020 |

Olen 60-vuotias mies, jonka kolesteroli on korkea (6,8) huolimatta ruokavalista, jolla kolesterolin pitäisi pysyä vitosen alla. Suurin syy lienee perintötekijät; äidillä ja siskoilla on myös korkeat lukemat. Lienee pakko alkaa syödä lääkkeitä. Onko kokemuksia kolesterolilääkityksestä? Haittoja, sivuvaikutuksia? Jos se vaikuttaa heikentävästi erktioon ja seksuaaliseen halukkuuteen, jätän lääkityksen väliin.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LDL kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat ja liikutko tarpeeksi?

Paino on kuluneen vuoden aikana laskenut 64,5.sta nykyiseen 60-61 kg, pituutta 173 cm. Pyöräilen työmatkat (7km) lumen tuloon asti. Kävelen töissä portaat, talossa on 11 kerrosta ja työtilani ylimmässä kerroksessa. Kahdesti viikossa nyekkeilemässä ja kahdesti kuntosalilla.

Voita en ole käyttänyt 20 vuoteen, kodissamme käytetään vain rypsi- ja oliiviöljyä. Makkaraa en syö, kinkkua vain jouluisin. Leivänpäällisjuusto on vaihtunut 15prosenttiseen. Punaista lihaa olen myös vähentänyt viimeisen 5 vuoden aikana ja se näkyy hemoglobiinissa (nyt 128). En jaksa enää muuttaa ruokavaliotani tämän askeettisemmaksi, vegaanius on poissuljettu. Olutta voisin vähentää, mutta onko oluella edes vaikutusta kolesteroliin?

Syötkö vähintään 500g kasviksia joka päivä?

Kasvikset ei kolesteroliin vaikuta. Lihaa pitää syödä, samoin oikeaa rasvaa.

Kyllä kasvikset vaikuttavat kolesteroliin alentavasti. Aiheesta on +50 vuotta ravintotieteellistä dataa jos kiinnostaa lukea.

Vierailija
42/60 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus itsessään aiheuttaa kohonneita kolesteroliarvoja. Mutta näillä palstoillahan nämä miehet ovat kuin  kuivan kesän oravia, hädin tuskin painavat 50 kiloa. Itselläni pieni painonpudotus pienensi arvot normaaleiksi. Ja vieläkin on vara vähän pudottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo korkean kolesterolin yhteys sydän- ja verisuonitauteihin on jotakuinkin eniten maailmassa tutkittu asia ja monia satoja metatutkimuksia on tehty ja havaittu, että lääkitykselläkin alennettu kolesteroli pidentää elinikää. Yli 80-vuotiaille niistä ei enää juuri hyötyä ole.

Vierailija
44/60 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän syöpähoitojeni jälkeen kolesterolilääkkeitä.

Syön kasviksia ja ruokaöljyä, liikun paljon.

Lääkkeillä ei ole vaikutusta erektiooni.

N

Vierailija
45/60 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö voita?

mies52v

Ravinnon vaikutus on mitättömän pieni verrattuna siihen kuinka paljon antioksidanteilla voi vähentää kolesterolin hapettumista suonenseinämiin. Esim. seleeni+E-vitamiini on eläinkokeissa estänyt tehokkaasti valtimoahtaumia. On myös testattu ihmisillä vuosikymmeniä hivenainelääkärien potilailla. Väitetty ihannekolesteroli ei ole edes mahdollinen.

Vierailija
46/60 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö voita?

mies52v

Ravinnon vaikutus on mitättömän pieni verrattuna siihen kuinka paljon antioksidanteilla voi vähentää kolesterolin hapettumista suonenseinämiin. Esim. seleeni+E-vitamiini on eläinkokeissa estänyt tehokkaasti valtimoahtaumia. On myös testattu ihmisillä vuosikymmeniä hivenainelääkärien potilailla. Väitetty ihannekolesteroli ei ole edes mahdollinen.

Ja kolesterolilääkkeethän vaikuttavat usealla muullakin hyödyllisellä tavalla kuin laskemalla itse kolesterolia eli kuinka paljon saadusta hyödystä edes johtuu kolesterolin laskusta?

Vierailija
47/60 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-vitamiini on nykyään tiivistettyä glyfosaattia, koska se tehdään soijasta. Ei sitä tarvikaan sietää kenenkään!

Vierailija
48/60 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on perönnillinen korkea kolesteroli, niin usein ei ruokavalio auta.

Lääke nimenomaan auttaa sen erektion saamista eikä päinvastoin, sillä verisuonten rasvoittuminen on myös syy siihen, ettei saa erektiota.

Moni mies ei tätä tiedä.

Oma mies syönyt 20 v statiinia ja ei mitään sivuvaikutuksia.

Olisi jo kuollut sydäninfarktiin ilman tätä lääkettä.

Ikää hänellä 71 v ja kaikki toimii.

Vierailija
49/60 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö voita?

mies52v

https://www.testinglab.fi/kananmunien-terveyshyodyt/

Eläinkokeet erikseen, ei niitä sovelleta ihmiseen muutenkaan. Ällä syö dioksiinikalaa äläkä sillä ruokittua kananmunaa. Ennenmuinoin kanoille syötettiin kalajauhoa ja siksi kai tutkimukset ovat olleet tietynlaisia?

Vierailija
50/60 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt pientä määrää kolestrolilääkettä+ Becel pro activia, kävellyt 3-5km 4 pnä / viikko ja nyt koronakautena youtuben ohjeeen mukaa harrast lihaskuntoa 2 pv/ vk . Tämä nyt n 7 vuotta ja ei ongelmia. Kolestroli oli alussa 6.3 ja 6 vuotta ollut 4.6. Tirtysti syön terveellistä sekaruokaa.

Hoikka olen aina olut ja syd taut sukua, on suonet tukossa

Vierailija
51/60 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt pientä määrää kolestrolilääkettä+ Becel pro activia, kävellyt 3-5km 4 pnä / viikko ja nyt koronakautena youtuben ohjeeen mukaa harrast lihaskuntoa 2 pv/ vk . Tämä nyt n 7 vuotta ja ei ongelmia. Kolestroli oli alussa 6.3 ja 6 vuotta ollut 4.6. Tirtysti syön terveellistä sekaruokaa.

Hoikka olen aina olut ja syd taut sukua, on suonet tukossa

Vierailija
52/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siinä rokotteessakin on kolesterolia. Ovatko huomanneet, et ihmiset oikeasti tarvitsevat sitä, vai miksi?

Vierailija
53/60 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys aiheuttaa melko monelle kipuja jalkoihin.

Älä mene sukurasituksen taakse.

Käytä vain hyviä rasvoja oliiviöljy ja rypsiöljy.

Margariini joka alentaa kolestrolia sekä jogurtti.

Ei muutenkaan rasvasta ruokaa.

LAIHDUTA ja liiku.

https://www.puuilo.fi/bio-sahuri-teraketjuoljy-3l

Miten tätä rypsiöljyä käytetään? Ihan normaalista ruoanlaittoon, salaattikastikkeena, jne?

Vierailija
54/60 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kolesterolilääke - https://nplink.net/1pghlo67 Ei mitään haittavaikutuksia, kokesteroliarvot vaan nykyisin erittäin hyvät, niin HDL, LDL, kokonaisKOL kuin triglytkin,

Vierailija
55/60 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaisa3521 kirjoitti:

Paras kolesterolilääke - https://nplink.net/1pghlo67 Ei mitään haittavaikutuksia, kokesteroliarvot vaan nykyisin erittäin hyvät, niin HDL, LDL, kokonaisKOL kuin triglytkin,

Ei kukaan järkevä avaa näin epämääräisiä linkkejä.

Laita rohkeasti lääkkeen nimi/valmistaja.

Vierailija
56/60 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistynyt valtimokovettumatauti vaikuttaa kaikkiin verisuoniin ja näin ollen ennen pitkää myös miehen seksuaalitoimintoihin, jos se on tässä se ydinkysymys.

Vierailija
57/60 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LDL kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat ja liikutko tarpeeksi?

Paino on kuluneen vuoden aikana laskenut 64,5.sta nykyiseen 60-61 kg, pituutta 173 cm. Pyöräilen työmatkat (7km) lumen tuloon asti. Kävelen töissä portaat, talossa on 11 kerrosta ja työtilani ylimmässä kerroksessa. Kahdesti viikossa nyekkeilemässä ja kahdesti kuntosalilla.

Voita en ole käyttänyt 20 vuoteen, kodissamme käytetään vain rypsi- ja oliiviöljyä. Makkaraa en syö, kinkkua vain jouluisin. Leivänpäällisjuusto on vaihtunut 15prosenttiseen. Punaista lihaa olen myös vähentänyt viimeisen 5 vuoden aikana ja se näkyy hemoglobiinissa (nyt 128). En jaksa enää muuttaa ruokavaliotani tämän askeettisemmaksi, vegaanius on poissuljettu. Olutta voisin vähentää, mutta onko oluella edes vaikutusta kolesteroliin?

Ruokavaliosi ja liikuntasi ovat loistavalla tasolla. Ota lääkitys, selvästihän tuossa on perinnöllistä. Mulla ruokavalio kunnossa, en pahemmin harrasta kyllä liikuntaa (liikuntarajoitteinen), jouduin ottamaan lääkityksen , Rosuvastatin, 1x10 mg päivässä. Nyt oli LDL 2.5. En usko, että kohtuullisella kaljamäärällä on vaikutusta. Vaikutusta ieskuntoon en tiedä. Mä olen nainen ja hyvin tyytyväinen lääkitykseen. Mitään salaliittoteorioita en usko, lääkkeet on tehty sitä varten, että saadaan apu sairauksiin ja olen saanut.

Vierailija
58/60 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin labrassa otattamassa mm. kolesterolin. Aloitin 22.8.2024 laittamaan leivälle Alentajaa aikaisemman rypsiöljyn sijasta. Olen nyt 2 rasiaa käyttänyt ja kokonaiskolesyrolini on nyt 5,9.  Se oli 13.8. otetussa kokeessa silloin 6,7. Nyt jatkan edelleen Alentajalla, koska on mennyt parempaan suuntaan. Syön myös erittäin terveellisesti eli paljon salaatteja ja hedelmiä sekä marjoja niinkuin olen ennenkin syönyt. Pituuteni on 163 cm ja paino 58kg.

Vierailija
59/60 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisään äskeiseen tekstiini ikäni 75 v. 

Vierailija
60/60 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta päättää, viekö penis vai terveys voiton - et kai sitä meitä pistä funtsimaan. Vaikutat muutoinkin Uunolta, joten valitse penis.