Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytänkö liikaa vessapaperia??

Vierailija
29.04.2014 |

Hei, kämppikseni on alkanut valittamaan suuresta vessapaperin kulutuksesta ja minä kuulemma käytän sitä hänen meielestä aivan liika!

Omasta mielestäni käytän ihan normaalin verran. En todellakaan laske normaalisti koskaan kuinka paljon, kiskasen vaan. Kylläkin aika voimalla yleensä:D

Kämppikseni mainitessa asiasta olen laskenu (noin suurinpiirtein) pissalla käydessä kerta nykäisyllä noin 15 palaa ja pyyhin aina yleensä 2 kertaan. Isommalla hädällä luonnollisestikkin sitä menee enemmän, kertanykäisyllä reilu 20..? ehkä 25 palaa ja pyyhin niin monta kertaa että tulee puhdasta, ehkä noin 3-4 kertaa...

Mun mielestä käytän vessapaprua ihan normaalin verran, enkä ole koskaaan asiaa ajatellut muutenkuin nyt. 

Kertokaa naiset omat mielipiteenne ja kuinka paljon itse käytätte?

Kiitos

-nainen91

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh taidan olla siis vessapaperin suur kuluttaja!:D 

tykkään vaan ja olen tottunu siihen että sitä on paljon Ja pehmeesti!

kun joku mainitsi nuo yleiset vessat niin siellä sitä paperia vasta kuluukin! Se on niin uskomatonta "vessapaperia" ettei voi todeksi uskoa! Siellä ei voi laskea montako palaa, mutta arviolta useamman metrin yleensä vedän sitä sieltä. Sehän on sellaista ettei sillä kait pönttöö tukkoon edes saa..? Käyn kotona aina kakkosella senkin takia että se paperi on yleisissä niin huonoo..

-nainen91

Vierailija
22/38 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teidän vessareissuihin ne sademetsät menee, hienoa... :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkutus ison hädän jälkeen on tosi hyvä tapa, tulee siistiä. Tosin siihen tottuu niin että jos joskus siihen ei olekaan mahdollisuutta niin jää likainen olo vaikka kuinka pyyhkisi.

Vierailija
24/38 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerkiäksää edes kuselle :)

Vierailija
25/38 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 18:15"]

Käytän paljon. Vetäisen kunnon satsin, rutistan sen mytyksi ja pyyhin. Kakkosella saattaa mennä rullallinen.

[/quote]

Sama täällä. Hyi hitto, kuin voi pyyhkiä takapuolensa kakkoshädällä muutamalla palalla. Toivottavasti pesette kätenne hyvin sen jälkeen.

Vierailija
26/38 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla menolla meillä menis viikossa se määrä mitä nyt menee parissa kuukaudessa.. ku 8 henkisessä perheessä kaks on vielä vaipoilla... huh.. 

3-4 palaa kerralla nätisti taitettuna ja sit jos tarvii niin toinen pyyhkäisy vielä.. 

Vierailija
27/38 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:22"]

Pissa 2 palaa. Kakka sen verran ettei tuu enää paskaa paperiin, kerralla aina kaksi palaa.

[/quote]Juurikin näin. Oikeoppista wc-käyttäytymistä.

Vierailija
28/38 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin kämppikseni päätti lisätä vettä myllyyn ja alko valittamaan äänestä joka lähtee kun vessapaperia vetää rullasta!

Kämmpiksen huone on sen seinän takana missä vessassa on rulla teline ja tämä ääni kuulemma kuuluu hänen meielesä todella kovaa sen huoneeseen kun vedän paprua rullasta.

huhhuh kukaan koskaan sanonu mulle tollasia asioita mitä hän:D kohtalo tovereita? Ootteko ite kiinnittäny huomiota ääneen mikä lähtee rullasta:D?

Vierailija
29/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo totta miten vähän käytätte, must tuntuu et en ikinä vois selvitä noin vähällä paperi määrällä :D käyttääkö kaikki muka noin vähän, olenkko ainoa joka ei? :O

ja ei mene pönttö tukkoon kun vetäsen pöntön välillä, varsinkin kakkos hädällä.. (on se kyllä monta kertaa meinannu mennä ja mennykin!)

ite säästän mielummin jossain muussa kuin vessapaperissa..

olen ilmeisesti siis paperin suurkuluttaja.

Ps. taitteletteko aina paperin vai myttäättekö vaan palloksi ja sillä pyyhitte niinkuin ite teen?

-nainen91

Vierailija
30/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykköshätään 4palaa paperia ja kakkoshätään sama 4paperia kahteen kolmeen otteeseen.

Vierailija
31/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissi 2 palaa, kakka arviolta 15 palaa (tarkkuustyötä). En tietenkään myttää palloksi!

Vierailija
32/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kans 2 palaa molemmilla kerroilla. Sitten kakkoshädällä otan tuon 2palaa sitten niin usein kun tarttee. Yksi arkki ei riittäis mulla edes pissan pyyhkimiseen, liian ohut.

Taittelen sen 2 arkkia sitten moninkerroin ja aina tulee uusi puhdas pinta esiin. :-D

Vierailija
33/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 palaahan on varmaan yli metrin verran paperia :D  ja tää siis useamman kerran vielä samalla käynnillä?? mulla menee pikkuhätään 4 palaa, joskus 5 mutta se tuntuu jo liialliselta.. isoon hätään otan 2-3. taittelen paperin tietenkin, sillon voi pyyhkiä samalla paperilla monta kertaa, ja tulee varmasti puhdasta.

Tietty jos on jotain surkeaa ohutta paperia, niin menee enemmän. 

ap:n paperin käyttö kuulostaa ihan älyttömältä, sori vaan :D menis mullakin hermo sun kämppiksenä.. ostaisin omat paperit joihin et pääsisi kajoamaan.

Vierailija
34/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu ihan merkistä! Toisia papereita saa repiä esim. yleisissä vessoissa välillä puolrullaa, että saa edes jotain käteensä millä pyyhkiä:)

Vierailija
35/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee yhtä paljon paperia kuin ap:llä. Ihmeen vähän paperia muut kuluttaa! Jos pyyhkisin vain 3-4 kertaa isomman hädän jälkeen niin alushousuthan menisivät ihan kakkaisiksi. Pyyhin ehkä 20 kertaa, sitten on puhdasta.

Vierailija
36/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käytössä 2 x 2 tiskipöytärättiä tähän tarkoitukseen. Lavuaarissa pieni pesaisu puhtaaksi aina käytön jäälkeen. Kuivuvat nopeasti, joten aina on kuiva pari valmiina käyttöön. Näppärää, eikä tarvitse miettiiä kaupassa oliko paperi loppumassa vai ei.

Vierailija
37/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 17:03"]

ja ei mene pönttö tukkoon kun vetäsen pöntön välillä, varsinkin kakkos hädällä.. (on se kyllä monta kertaa meinannu mennä...

Ps. taitteletteko aina paperin vai myttäättekö vaan palloksi ja sillä pyyhitte niinkuin ite teen?

-nainen91

[/quote]

No olet todellakin sekä paperin ETTÄ veden tuhlaaja!!

Paperi kannttaa taitella, älä purista myttyä. Keskity pyyhkimiseen! Jos ison asian jälkeen tuntuu epähygieniselle, suihkuta bideellä. Tuloksena raikas pylly! :)

Nää ohjeet kuulostaa nipotukselle, mutta jatkossa huomaat että uusi tapa parempi.

Vierailija
38/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 17:03"]

ei oo totta miten vähän käytätte, must tuntuu et en ikinä vois selvitä noin vähällä paperi määrällä :D käyttääkö kaikki muka noin vähän, olenkko ainoa joka ei? :O

ja ei mene pönttö tukkoon kun vetäsen pöntön välillä, varsinkin kakkos hädällä.. (on se kyllä monta kertaa meinannu mennä ja mennykin!)

ite säästän mielummin jossain muussa kuin vessapaperissa..

-nainen91

[/quote]

Ei se ole säästämisestä kiinni, vaan siitä ettei sitä paperia oikeasti paljoa tarvitse! Minä ainakin taittelen, eikä tule läpi ikinä, paitsi jos on jotain yksikerroksista yleisen vessan "paperia". Jos sen paperin myttää palloksi, niin sieltähän voi jostain välistä livahtaa pisaroita. Ei ihmekään, että sitä paperia tarvitsee niin kauheasti, jos tuolla tyylillä pyyhkii. Nyt menet sinne vessaan, otat kolme palaa, taitat ketjun pari kertaa keskeltä ja pyyhit. Ei tule pisaraakaan läpi, ja alapää ja kukkaro kiittää!