Yhteishuoltajuus ja minun leikkauksen takia kyvyttömyys hoitaa lasta
Hei!
saanko kysyä teltiä miten yhteishuoltajuudessa menee seuraava ongelma:
joudun ensi kuussa polvi leikkaukseen, minulla on 3 vuotias tytär ja bio.isä on työtön, meillä on yhteishuoltajuus.
Isä näkee lastaan 3viikon välein +kesälomat.
isä ilmoitti että ei halua hoitaa tytärtämme leikkauspäivänä, eikä sitä seuraavana päivä koska minun pitää pärjätä yksin koska jätin hänet. Hän suostuu ottamaan lapsen heti kun parannun. minulla on tuttava pariskunta joka ottaisi lapsen ulkomaille mukaansa 5päiväksi leikkauksen aikana. Isä ei kuitenkaan suostu päästämään lasta ulkomaille,voiko hän kieltää sen? Ja onko hänellä yhteishuoltajuudessa jokin velvollisuus huolehtia lapsestamme kun olen sairaalassa?
kiitos jos voitte neuvoa kun en itse tiedä
Kommentit (3)
Tarvitset isän suostumuksen lapsen passiin jos tällä ei ole sellaista vielä.
Isällä ei ole velvollisuutta hoitaa lasta muuten kuin miten on sovittu tapaamissopimuksessa. Huoltomuoto ja tapaamiset/lapsen hoito ovat erilliset asiat.
Äijä on kyllä ääliö jolle näyttää kiusanteko sinulle olevan tärkeämpää kuin lapsen kanssa oleminen useammin kuin kolmen viikon välein. Fiksu mies joustaisi.
EIköhän tuo ole aika selvä juttu kun menet lastenhoitajalle kertomaan, että sinulla leikkaus eikä lapsen toinen huoltaja suostu lasta hoitamaan. Yksinhuoltajuus vireille saman tien.
Otapa yhteys lastenvalvojaan ja kerro tapauksesi. Saat varmasti kotihoidon apua leikkauksesi ajaksi ja jatkossa kannattaa hakea hksinhuoltajuus. Silloin isä ei pysty estämään lapsen lähtöä ulkomaille.