Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutto perheen kanssa Kokkolaan, mitä pitäisi tietää kyseisestä paiikasta?

Vierailija
29.04.2014 |

Millanen paikka? Mitä alueita suosia ja mitä välttää? Minne kouluun lapset, 10v ja 15v? Plussat ja miinukset kaupungista?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä, kesällä ja alkusyksystä ihana paikka!

Talvella aika tylsä kaupunki,mutta lohdutuksena voi sanoa että sama mikä kaupunki kyseessä talvisessa Suomessa, niin sama kaamosmasentunut väki liikkeellä pimeässä ja harmaudessa :)

Vierailija
2/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 15:10"]

Minä asun pihlajassa urheilukentän puolella ja voin suositella tätä aluetta, täällä on paljon lapsiperheitä ja todella yhteisöllistä. Ainakin minä tunnen naapurini hyvin.

[/quote]

Ykspihlajassa asuu sukulaisia. Siellä on kiva ranta, venesatama ja metsäpolkuja lenkkeilyä varten. Se on kuin oma kaupunkinsa, kaupungin kupeessa. Yhteisöllisyys erittäin korkeaa tasoa olen kuullut myös, ja rannalla järjestetään viihdetilaisuuksia. Palveluja jonkin verran eli lähikauppaa jne. mutta muutaman km päässä Koivuhaassa palvelukeskus jossa terveyskeskuksesta ja hammashoitolasta kirjastoo, apteekkeihin ja marketteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki haukkuu Koivuhakaa? Olen asunut Koivuhaassa ja se on tosi mukava paikka eikä siellä ole levotonta eikä pelottavaa ollenkaan! Vanhuksia ja nuoria lapsiperheitä sekä opiskelijoita lähinnä. Meinasin kuolla tylsyyteen Halkokarilla ja Hakalahdessa joissa kaikki vaan kilpavarusteli talojaan, autojaan ja pihojaan ja jaksoivat vaan puhua omaisuuksistaan kuten rantatonttimökeistään! Palonkylässä joku juoppo ahdisteli minua joskus 90-luvulla mutta muuten olen saanut olla ihan rauhassa.

Vierailija
4/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkolassa EI ole huonoja alueita. Oikeasti.

Vierailija
5/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, arvokasta tietoa! 

ap

Vierailija
6/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivuhaassa oli muutama kaljabaari joskus ja siksi väki luulee että voi voi miten kauheaa kun siellä heilui joskus jonkun puukko vuonna 1989, mutta niiden tilallahan on mm pizzeria nykyään ja sen yhden ravintolan tilallehan taisi tulla lääkärikeskuksen laajennus.

Vierailija
7/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy intialaista ravintolaa, kiinalaista ravintolaa (Suomen paras eli Shanghai! Suosittelen!), sushiravintolaa..... lisäksi leffateatteri, paljon vaateliikkeitä, sisustusliikkeitä, isoja marketeja jne.

Vierailija
8/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ovat autoilijat, eli kun lähden täältä pääkaupunkiseudun liikenteessä jossa nyrkin- ja keskisormenheiluttelijat sekä naama punaisena autoissaan huutelevat tööttäilijät rulettavat "minä s-tana ensin"-mentaliteetilla, niin Kokkolassa ja Pohjanmaalla yleensä on niin hienoa kun siellä osataan kunnioittaa kaikkia liikenteessä ja joustaa siinä :-) Siellä tuntuu turvalliselta niin autolla kuin polkupyörällä.

Vierailija
9/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ouluntien grilliä on ikävä, viimeksi oli poissa, onko tullut tilalle mitään tai onko uusittu???

t. ex-kokkolalainen, nyk.vantaalainen Ouluntien grillilautas-fani, jollaista en ole muualla koskaan saanut

Vierailija
10/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Koivuhaka on suorastaan kuin joku hitsin Katajanokka tai Espoon Tapiola tänä päivänä, jos vertaa Hgin Jakomäkeen tai Kontulaan tai Itäkeskuksen alueisiin jotka kauheita!

Vierailija
11/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap. että millaisesta ympäristöstä pidät niin osataan ehdottaa alueita.

Eli uusi talo vs. vanha talo, rento ympäristö vs. porvariympäristö, meri lähellä vai metsäpolut lähellä, millaisia palveluja kaipaat lähelle jne? Koulut lähellä vai sopivan välimatkan päässä? Millä alueella työpaikat on?

Vierailija
12/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kahviloita :) Olen niin kade kun en asu tuolla, käyn vain kesäisin läpikulkumatkalla.

http://www.vohvelikahvila.fi/

http://www.kahvilasaha.fi/

Vierailija
13/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni työ on teollisuusalueella (kodin ei välttämättä tarvise olla sielä alueelta kun on auto), itse olen lastentarhanopettaja ja olen vailla työpaikkaa, joten en osaa sano  missä työpaikkani tulee sijaitsemaan. 

Turvallinen ympäristö, ei ihan keskustassa, mielummin vähän syrjässä, mukavaa porukkaa, ei tarvitse olla porvarialuetta muttei slummiinkaan haluta. Koulut n. 1-4km päässä, lapset menee pyörillä, eli pyörätiet on ehdoton plussa kodin ja koulun välille. meri ja hiukan metsää on ok. 

ap

Vierailija
14/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkola on ihana pieni kaupunki. Pärjää todella hyvin suomenkielellä, kaupoissa ei puhuta ruotsiksi sekä suomeksi, vaan suomeksi, toisin kuin muissa kaksikielisissä kaupungeissa. Ihmiset ystävällisiä ja rentoja.

Ja tosiaan, ei Koivuhakaan. Itse tykkään Ykspihlajasta! Ihana pieni "kylä", jolla on upea historia ja yhteishenki,  mm. omat facebook sivut "Ykspihlajan ystävät". Tänä kesänä tulossa Ykspihlajaviikot.

Kesällä torilla on ihana tunnelma. Ja Venetsialaiset on suosikkijuhla.

Vierailija
15/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haette omakotitaloa niin Nuolipuro on kiva uusi asuinalue, samoin Ykspihlajan Potinrannan uusi asuinalue. Vanhemmista alueista Halkokari.

Niissä meri lähellä, eikä alue missään metsässä tai pellolla "väkisin rakennetun näköisinä" kuten esim. Kaustari, Kirkonmäki (Kirkonmäen takana), Ventus, Köykärinmäki, Lappilanmäki ja niiden seudulla olevat uudet asuinalueet joiden kummallisia nimiä en edes muista.

Vierailija
16/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täällä tosiaan se "ihan kauhea hirveä Koivuhaka" joka oli itse asiassa ehdolla Suomen parhaaksi asuinalueeksi muutama vuosi sitten ja taisi tulla toiseksi =D

http://www.mtv.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/lifestyle/joka_kodin_asuntomarkkinat/ohjelma__paras_asuinalue?963209

Vierailija
17/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 15:33"]Ouluntien grilliä on ikävä, viimeksi oli poissa, onko tullut tilalle mitään tai onko uusittu???

t. ex-kokkolalainen, nyk.vantaalainen Ouluntien grillilautas-fani, jollaista en ole muualla koskaan saanut

[/quote]

jos grilli 2000 meinaat niin kyllä löytyy vielä kokkolasta, on vaihtanut paikkaa torin viereen.

ja hei en ymmärrä miksi koivuhakaa haukutte?! joskus muinoin se on ollut huonomaineisempaa seutua mutta ehei enää.. ei kokkolassa ole huonoja asuinalueita, oikeasti.

Vierailija
18/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut kuulleet juttuja koivuhaasta joskus 70-luvulta ja pitävät sitä ihan hirveänä tänä päivänä, ja se oli sentään asuntomessualuettakin 70-luvulla eli taitaa olla kateutta vain. kelpaa poliitikoillekin sillä urpilaisen jutta asui siellä perheineen.

Vierailija
19/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkolalaisilla menee niin hyvin rahallisesti, että siksi tuosta kaupungista puuttuu pultsaritkin ja muu roskasakki.

Vierailija
20/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kesäkaupunkihan tämä kieltämättä on, mutta jottei liian ruusuista kuvaa tulisi maalattua

- minusta täällä on lopulta aika nurkkakuntainen meininki.

- kyllä sitä ruotsinkielen taitoa vaaditaan ja toivotaan noin joka toisessa työilmossa

- jos aikeissanne on ostaa asunto vuokraamisen sijaan, kokkolan hintataso on kaupungin kokoon nähden korkea. samaa luokkaa tampereen ja oulun kanssa.

- poislukien koivuhaka, jota kolkot kerrostalot mielestäni rumentavat merkittävästi. meininki ei tosiaankaan samanlaista mitä se on joskus ollut, on siellä paljon lapsiperheitäkin ja osin viihtyisää aluetta. silti myös syrjäytyneet tuntuvat keskittyvän k-hakaan. itse en sinne mielelläni muuttaisi.

- kokkolassa on tosiaan loistavat ulkoilumahdollisuudet