Muutto perheen kanssa Kokkolaan, mitä pitäisi tietää kyseisestä paiikasta?
Millanen paikka? Mitä alueita suosia ja mitä välttää? Minne kouluun lapset, 10v ja 15v? Plussat ja miinukset kaupungista?
Kommentit (66)
3, olen luullut että kaupunki on kaksikielinen, nähtävästi saa sitten opettaa lapsillekkin paremmin ruotsia.
Millaiset harrastusmahdollisuudet joukkuelajeissa on kokkolassa lapsille?
ap
Kaikki muuten jees paitsi paikalliset ruotsalaiset ei oikeen suomalaisista tykkää, sillä olemme ''finnjävlär'' heidän mielestä.
Mä muuttaisin vanhaan kaupunkiin.
Ompa ankeeta jos on paljon kitkaa suomenkielisten ja ruotsinkielisten väillä...
ap
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:22"]
Ompa ankeeta jos on paljon kitkaa suomenkielisten ja ruotsinkielisten väillä...
ap
[/quote]
No ei ole ja suomella pärjää.
Miten koulut ja harrastusmahdollisuudet?
Tutustuuko naapureihin helposti? Voiko heti pyytää kahville tutustumaan?
ap
Itse olen Kokkolasta ja täysin ummikko kielipuoli suomalainen. Ei ole mitään merkittävää kieliongelmaa, Koivuhakaan älkää muuttako, harrastusmahdollisuuksia on käytännössä samat kuin missä tahansa kaupungissa.
Itse muutin työn perässä pois, mutta ei mitään pahaa sanottavaa. Ainoa mikä jäi kaivelemaan on muualta puuttuva venetsialaisperinne, sitä kaipaan :D
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:31"]Miten koulut ja harrastusmahdollisuudet?
Tutustuuko naapureihin helposti? Voiko heti pyytää kahville tutustumaan?
ap
[/quote]
Riippuu mitä haluaa harrastaa. Urheilua kyllä löytyy mutta musiikkiharrastuksista on puutetta. Lenkkeily mahdollisuudet ovat upeat!
Mille alueelle muutat? Riippuu siitä :)
No ei siitä Kokkolan ruotsista taida edes ruotsalaiset ymmärtää mitään. :)
Ei ole eläimiä. Talo vielä hakusessa, syksyllä pitäisi muuttaa. Mitä alueita suosittelisitte?
ap
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:38"]Ei ole eläimiä. Talo vielä hakusessa, syksyllä pitäisi muuttaa. Mitä alueita suosittelisitte?
ap
[/quote]
Mesilä on hyvä alue. Uusikaupunki, siellä on myös kerrostaloja. Koivuhakaan ei mistään hinnasta
Urheiluharrastuksia lähinnä lapsille. Mikä on hyvä seura aloittelijoille? Lapset tykkäävät juosta ja riehua ryhmässä.
Mistä saada lapsille kavereita?
ap
Omakotitaloa lähinnä ajattelimme!
ap
Onko teillä autoa? Mitä toiveita asuinalueelle? Täältä löytyy jotain kaikille :) Tervetuloa!
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:41"]Omakotitaloa lähinnä ajattelimme!
ap
[/quote]
Sitten suosittelen ehdottomasti mesilää :) Kokkolassa on paljon puistoja, joihin lapsiperheet menevät bauttimaan päivästä/antamaan lasten leikkiä. Siellä me ollaan kavereita lapsille löydetty :)
On auto. Korkeintaan 7km keskustasta olisi varmasti hyvä. Jokin lapsiystävällinen, rauhallinen mutta mieluisa alue mistä lapsetkin saisi kavereita naapureista. :)
ap
Voi, kuulostaa kivalta tuo mesilä, pitääpäs tutkia talomahdollisuuksia sieltä! :)
Koivuhakaan en ehkä muuttaisi, muualle kyllä. Koulut kaikki luulen hyviä. Kiva ja viihtyisä kaupunki. Erinomainen valinta. Kaikki puhuvat suomea, harvempi ruotsia.