Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutto perheen kanssa Kokkolaan, mitä pitäisi tietää kyseisestä paiikasta?

Vierailija
29.04.2014 |

Millanen paikka? Mitä alueita suosia ja mitä välttää? Minne kouluun lapset, 10v ja 15v? Plussat ja miinukset kaupungista?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:33"]

Itse olen Kokkolasta ja täysin ummikko kielipuoli suomalainen. Ei ole mitään merkittävää kieliongelmaa, Koivuhakaan älkää muuttako, harrastusmahdollisuuksia on käytännössä samat kuin missä tahansa kaupungissa.

Itse muutin työn perässä pois, mutta ei mitään pahaa sanottavaa. Ainoa mikä jäi kaivelemaan on muualta puuttuva venetsialaisperinne, sitä kaipaan :D

[/quote]

Venetsialaisista voisi tehdä yleisemmänkin perinteen. Mistä mahtaa olla lähtöisin tuo nimi, Venetsialaiset?

Vierailija
62/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä venetsialaisina tapahtuu ja milloin ne on? 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:50"]

Mitä venetsialaisina tapahtuu ja milloin ne on? 

ap

[/quote]

Elokuun viimeisen viikonloppun mökkikauden päättäjäiset, vähän kuin uudenvuoden juhlat kesällä :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Venetsialaiset

Vierailija
64/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin myös Mesilää lapsiperheelle, sopivalla etäisyydellä keskustasta niin että on rauhallinen alue mutta pyörälläkin menee helposti keskustaan. Itse kävin ala-asteen Mäntykankaan koulussa ja yläasteen ja lukion Kiviniityssä, ja voin suositella kumpaakin koulua. Oli mukava ilmapiiri.

Venetsialaiset on mökkikauden päätösjuhla, elokuun lopulla. Silloin on erinäistä ohjelmaa keskustassa, googlesta löytyy tietoa Kokkolan Venetsialaisista.

Itse ole myös täysin suomenkielinen ja ikinä ei ole ollut mitään ongelmia, koko elämäni olen täällä asunut.

Tervetuloa vaan, mukava kaupunki.

Vierailija
65/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitteko te kokkolalaiset halukkaita tutustumaan kun pääsemme muuttamaan? :) Vaikka kahville tai kävelylle..

Olis kiva saada tuttuja kokkolastakin!

ap

Vierailija
66/66 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsialaisperinne on rantautunut myös muuallekin nykyään...ainakin vaasa-pori-tampere akselilla tiedän niitä juhlittavan..

Mutta silti ei ole varmasti yhtä hyvät kemut mitä Kokkolassa :)