Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monty Python ei naurata. Onko minulla huono huumorintaju?

Vierailija
29.04.2014 |

Monet monet ihmiset mainitsevat Monty Python and the Holy Grail -elokuvan kaikkien aikojen hauskimpana elokuvana. Katsoin elokuvaa noin 10 minuuttia, kunnes jo kyllästyin. Ei mielestäni mitään hauskaa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suuri brittihuumorin ystävä, mutta MP ei aukea minullekaan yhtään. Olen kyllä yrittänyt eri vuosikymmenillä monta  kertaa, mutta kun ei niin ei.

Vierailija
22/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan naurattanut. Tyrkyttäjät ovat snobeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan The life of Brian ihan ykkönen kaikista jesse-filmatisoinneista. Mutta hei, makuasioista ei kannata kiistellä. Jos MP huumori ei uppoa niin sitten voi katsella sellaista, mikä naurattaa.

Vierailija
24/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan naurata sitten yhtään. Mua ylipäätään melko harvoin naurattaa mikään sellainen, minkä on tarkoitus olla hauskaa. Sketsiohjelmat esimerkiksi ei naurata oikein ikinä, ja vain harvat stand up -koomikot. Ilahdun tosi paljon jos vaikka peruskomediassa on vitsi joka saa mut nauramaan.

Mulla on oma vinkkelini maailmaan, joten mua naurattaa ehkä vähän erikoisemmat jutut. Tosin välillä tulee vastaan jotain sekopäisen hauskaa mikä on ollut jonkun muunkin mielestä hauskaa, mistä olen sitten ihan riemuissani.

Vierailija
25/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikään kuin huumoria olisi vain yhtä oikeanlaista...[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 01:22"]

Mä en ole koskaan voinut edes kuvitella että ihminen joka on Monty Pythonia "ajautunut" katsomaan voisi mitään muuta kuin rakastaa sitä. 

jos ei kerta huumoria kykene millään tasolla itse ymmärtämään.

[/quote]

Vierailija
26/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama vika, jotenkin "pitäisi" pitää MP:ta hauskana, varsinkin englantia opiskelleena ym. ja muuten kyllä tykkään briteistä ja brittihuumorista ym. mutta en vaan tajua tuota Monty Pythonia. Varmaan siellä jotain hauskaa minullekin olisi mutta esim. tuo "We are the knights who say ni"  ja ne jotkut "hevoset" jotka olikin ihmisiä joilla oli jotkut väkkyrät kädessä- siis mitä hauskaa tuossa oikein on?  Olen joskus katsonut Life of Brianin mutta en edes muista siitä juuri mitään, ainakaan mitenkään kovin hauskana en sitä pitänyt. Taisin ajatella, että omana aikanaan varmaan kovinkin radikaalia huumoria mutta ei enää nykyisin.

Eihän tällä nyt sinänsä ole väliä mutta ihmettelen vain että miksiköhän en Monty Pythonin hauskuutta tajua kun esim. Black Adder ja useimmat muut brittikomediat uppoaa kyllä, pidän mustasta huumorista, absurdista huumorista ja satiirista, en mistään alapään jutuista tai valmiiksi nauretuista mutta MP:n kulttiasemaa vain en tajua. Sehän käsittääkseni oli ensimmäisiä jotka asetti jäykän brittikulttuurin naurunalaiseksi jne, että olen kyllä miettinyt että mahtaisiko kukaan enää nykyään innostua ko. poppoosta samalla tavalla kun nykyisin mikään ei ole enää pyhää, onko osa MP:n faneista kuitenkin sitten faneja koska pitäähän sitä Monty Pythonia fanittaa.

Vierailija
27/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Puupää nauratti Suomessa joskus, ei enää. Sama Monty Pythonin kanssa.

Vierailija
28/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monty Python on ihan helevetin vanha! Ne ohjelmat ja elokuvat on tehty 70-luvulla. Suomessa tehtiin tuohon aikaan, niin mitä? Verrattuna Speden seikkailuihin MT todella on hauska ja varsinkin älykäs porukka. Mutta jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin 40 vuotta on sillä tavalla pitkä aika, että tekniikka, yhteiskunta ja jopa huumori muuttuu sinä aikana niin paljon, että ilman keskittymistä ei pysy mukana. Joku Chaplin toimii toki vielä nykyäänkin, mutta ainoastaan siksi, että se on lapsillekin suunnattua, puheetonta perusmeininkiä. Silti verrattuna Siskonpetiin se ei varmasti tunnu aivan yhtä kurantilta.

Itse tykkään kaikista MT-elokuvista, ja lapsetkin pitävät Holy Grailista ja Life of Brianista. Ja pitää olla ihme tosikko jos ei yhtään naurata esim. musta ritari lihashaavoineen.

Vierailija
29/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Naurettava (hih) ajatuskin. Toisiin uppoaa toiset jutut ja toisiin toiset. Itse pidän kielellisistä vitseistä ja sellainen, mikä vaatii hoksaamista on yleensä hauskaa. Hokemaa toistelevassa peruukkipäässä taas ei mielestäni ole mitään huvittavaa, mutta monien mielestä sellainen on hauskinta mitä he tietävät.[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 12:29"]

Ikään kuin huumoria olisi vain yhtä oikeanlaista...[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 01:22"]

Mä en ole koskaan voinut edes kuvitella että ihminen joka on Monty Pythonia "ajautunut" katsomaan voisi mitään muuta kuin rakastaa sitä. 

[/quote]

[/quote]

Vierailija
30/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus oli tarkoittu tuohon, että ei ole yhtä oikeaa huumorintajua.[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:15"]

Aivan. Naurettava (hih) ajatuskin. Toisiin uppoaa toiset jutut ja toisiin toiset. Itse pidän kielellisistä vitseistä ja sellainen, mikä vaatii hoksaamista on yleensä hauskaa. Hokemaa toistelevassa peruukkipäässä taas ei mielestäni ole mitään huvittavaa, mutta monien mielestä sellainen on hauskinta mitä he tietävät.[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 12:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
31/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MP huumorihan pelaa surrealismilla, jos se ei nappaa niin eipä ne sketsit silloin naurata. Mulle toimii, samoin kuin jo aiemmin mainittu Blackadder. Kukin tyylillään tai monella tyylillä :)

Vierailija
32/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorin ymmärtämisestä: kyllä minä ymmärrän MP:n huumorin, mutta se ei ole mielestäni hauskaa. Ymmärrän myös Speden huumorin, mutta sekään ei ole hauskaa. Ymmärrän Putous-ohjelman huumorin, mutta se ei naurata minua.

Aika palikka käsitys ajatella, että ihminen ei ymmärrä jos joku juttu ei naurata.

Vierailija
34/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 12:58"]

Mulla on sama vika, jotenkin "pitäisi" pitää MP:ta hauskana, varsinkin englantia opiskelleena ym. ja muuten kyllä tykkään briteistä ja brittihuumorista ym. mutta en vaan tajua tuota Monty Pythonia. Varmaan siellä jotain hauskaa minullekin olisi mutta esim. tuo "We are the knights who say ni"  ja ne jotkut "hevoset" jotka olikin ihmisiä joilla oli jotkut väkkyrät kädessä- siis mitä hauskaa tuossa oikein on?  Olen joskus katsonut Life of Brianin mutta en edes muista siitä juuri mitään, ainakaan mitenkään kovin hauskana en sitä pitänyt. Taisin ajatella, että omana aikanaan varmaan kovinkin radikaalia huumoria mutta ei enää nykyisin.

Eihän tällä nyt sinänsä ole väliä mutta ihmettelen vain että miksiköhän en Monty Pythonin hauskuutta tajua kun esim. Black Adder ja useimmat muut brittikomediat uppoaa kyllä, pidän mustasta huumorista, absurdista huumorista ja satiirista, en mistään alapään jutuista tai valmiiksi nauretuista mutta MP:n kulttiasemaa vain en tajua. Sehän käsittääkseni oli ensimmäisiä jotka asetti jäykän brittikulttuurin naurunalaiseksi jne, että olen kyllä miettinyt että mahtaisiko kukaan enää nykyään innostua ko. poppoosta samalla tavalla kun nykyisin mikään ei ole enää pyhää, onko osa MP:n faneista kuitenkin sitten faneja koska pitäähän sitä Monty Pythonia fanittaa.

[/quote]

Ei se ihan niin kaksijakoista ole, että joko ymmärtää pelkästään kontekstin tai sitten on joku "mutku näin kuuluu tehdä" -fani. Itselle ainakin varmasti terottuisi monenkin hauskana pitämäni sketsin hauskuus vielä tarkemmin jos yhtäkkiä pääsisin brittiläiseen senajan yhteiskuntaan möllöttämään vaikka vuodeksi. Kyllä Monty Pythonissa on sitä kuuluisaa ajattomuutta, jos katselee Lentävää Sirkusta. Suurin osa vitseistä perustuu siihen absurdikomediaan, minua se nyt vain naurattaa. Pidin myös Brianin elämää hauskimpana Python-leffana kunnes itse tutustuin tarkemmin Kuningas Arthurin tarinaan, nykyään Holy Grail on ehdoton suosikkini. Siinä auttoi kieltämättä aiheen syvempi ymmärtäminen, ja tietysti sen ymmärtäminen miten syvällä nuokin tarinat on brittikansassa.

En toisaalta osaa sen paremmin selittää miksi Monty Python on minusta niin hauska, sillä en ole edes tiennyt että se voi olla ei-hauskaa saati sitten herättää jopa raivoa. Onko siitä tullut nyt muotia? Sellaiset jutut usein herättää raivoa jollei itselle uppoa. Muuten en voi kyllä käsittää. Tunnen vain kaksi muuta Monty Python -fania: toinen on anglofiili ikäiseni nuori nainen ja toinen on keski-ikäinen kieliä ja kulttuureita ymmärtämätön mies. Kuvittelin tämän johtuvan siitä että on jotenkin vaikeaa löytää Monty Python enää nykyään, vaikka tulihan sitä Teemaltakin taannoin joka viikko. En tosin ole jutellut Pythoneista muiden kuin näiden kahden kanssa, ehkä faneissa löytyisi vielä suurempia eroja, tai sitten löytäisin näitä inhoajia. Olen ketjun johdosta todella ymmälläni.

Vierailija
35/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:30"]

[/quote]

Ei se ihan niin kaksijakoista ole, että joko ymmärtää pelkästään kontekstin tai sitten on joku "mutku näin kuuluu tehdä" -fani. Itselle ainakin varmasti terottuisi monenkin hauskana pitämäni sketsin hauskuus vielä tarkemmin jos yhtäkkiä pääsisin brittiläiseen senajan yhteiskuntaan möllöttämään vaikka vuodeksi. Kyllä Monty Pythonissa on sitä kuuluisaa ajattomuutta, jos katselee Lentävää Sirkusta. Suurin osa vitseistä perustuu siihen absurdikomediaan, minua se nyt vain naurattaa. Pidin myös Brianin elämää hauskimpana Python-leffana kunnes itse tutustuin tarkemmin Kuningas Arthurin tarinaan, nykyään Holy Grail on ehdoton suosikkini. Siinä auttoi kieltämättä aiheen syvempi ymmärtäminen, ja tietysti sen ymmärtäminen miten syvällä nuokin tarinat on brittikansassa.

En toisaalta osaa sen paremmin selittää miksi Monty Python on minusta niin hauska, sillä en ole edes tiennyt että se voi olla ei-hauskaa saati sitten herättää jopa raivoa. Onko siitä tullut nyt muotia? Sellaiset jutut usein herättää raivoa jollei itselle uppoa. Muuten en voi kyllä käsittää. Tunnen vain kaksi muuta Monty Python -fania: toinen on anglofiili ikäiseni nuori nainen ja toinen on keski-ikäinen kieliä ja kulttuureita ymmärtämätön mies. Kuvittelin tämän johtuvan siitä että on jotenkin vaikeaa löytää Monty Python enää nykyään, vaikka tulihan sitä Teemaltakin taannoin joka viikko. En tosin ole jutellut Pythoneista muiden kuin näiden kahden kanssa, ehkä faneissa löytyisi vielä suurempia eroja, tai sitten löytäisin näitä inhoajia. Olen ketjun johdosta todella ymmälläni.

[/quote]

Huokaus.

Vierailija
36/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:19"]

Huumorin ymmärtämisestä: kyllä minä ymmärrän MP:n huumorin, mutta se ei ole mielestäni hauskaa. Ymmärrän myös Speden huumorin, mutta sekään ei ole hauskaa. Ymmärrän Putous-ohjelman huumorin, mutta se ei naurata minua.

Aika palikka käsitys ajatella, että ihminen ei ymmärrä jos joku juttu ei naurata.

[/quote]

No voi nyt mun nussittu pilkkuni. Saisinpa aikakoneen jolla matkustaa taaksepäin ja kirjoittaa niin että sinäkin ymmärtäisit pointin ilman hernesadon imurointia sieraimiisi. Jollei siis (Monty Pythonin) huumorista itse ymmärrä miksi kyseessä EI ole Keisarin uudet vaatteet -ilmiö, voi etsiä perusteita vaikka tutustumalla aiheeseen. Taisin ehdottaa tutustumisväyläksi heidän elämäkertaansa, mutta on aiheesta tehty dokkareitakin. Mitään muuta en yrittänyt sanoa kuin ettei se tarkoita  Monty Pythonin suosion olevan perusteetonta vaikkei just itseä naurata. Outo ajattelutapa muutenkin. "Ei oo mun juttu niin ei voi olla kenenkään muunkaan".

Vierailija
37/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:30"]

[/quote]

[/quote]

Huokaus.

[/quote]

Voisitko tarkentaa? Viestini oli vilpitön. Jos en jotain ymmärtänyt niin arvostaisin asian teroitusta. Huokaus.

Vierailija
38/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan ole koskaan Frendit naurattanut, mutta sellaista on elämä.

Vierailija
39/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan Harry Enfield-showta? Teinipoika Kevin ja Telecockneys iskee ainakin minun nauruhermooni. Samoin Ruuvit löysällä. Mutta itsekään en ymmärrä Monty Pythoneita. Haluaisin tykätä mutta kun en tajua niiden huumoria.